

След дълго търсене на BAM мотор 2002-3-та година изпадна на доста прилична сума S3 с перфектен салон и до някъде интериор, злава богу внос от Австрия. Единствената забележка беше, че имаше страничен удар (всъщност още го има


Естествено се почна каръшки, сваляйки я от платформата спукахме гума в куката


След което открих къде живее резервната гума и колко дебилно изглежда, тъй като ЕТ-то е малко шит:

Мина успешно кат с малко кеш под масата и получи дебилен номер:

Така изглеждаше и хубаво изчистени кош:

След дълго чудене за маслото сложих 5W30 Castrol (ЗАЩО БЕ ТИКВО


За тази манипулация се доверих на Bobi_ (Банкия). Изненадите започнаха да валят от небето или под капака. Първо се оказа, че съм имал невероятен късмет с ролчицата, която се е крепяла на божи косъм, както и започналия да се протрива от една страна ремък:

След което се оказа, че всичко, което свалихме от колата също е оригинално:



Чак ми стана жал, че тормозя хубавата колица с афтърмаркет части, но ... България, криза, тва онва. И така, щайгата беше на операционната в ръцете на хирурзите Боби и Стенли:




След основните неща, необходими след покупка на кола на старо, реших да довърша започнатото. Смяна на спирачна течност:

Обслужване на халдекса и скоростите:



Също сменихме и маслото на сервото със оригинално от Porsche Sofia East.
С това приключи филма наречен обслужване на Audi S3 8L. Само искам да подчертая за всеки, който реши да си купува S3, че горното упражнение като цяло, със смея на твърдя едни доста добри отстъпки от труд и материали ми стъпи над 1000 лв. Искате ли 4х4, КИХАТЕ, ама КИХАТЕ. Прилагам още някоя друга случайна снимка от престоя в бокса:




И така колата беше напълно обслужена и започна да и се раздава газ. Имаше и все още си го има проблем с оборотите. С няколко милиметра играе стрелката на оборотите, ей скъсва ми здравето. Тъй като бех решил да става драгаджийка не ми пукаше кой знае колко и започнах да я подготвям както за ремап, така и да изключа по пътя на проба/грешка трептенето. Купих иридиеви свещи:

Оказа се, че тези които бяха на нея също са NGK, само дето имаха щампа VW&Audi, разлика не намерих. Викам дросела ще е, почистихме го, адаптирахме го и НЕ, не е той:

Сега съмненията са за бобини, които така или иначе ще сменям, но ще ги забавя защото скоро е откриването на мото сезона и приоритета за обслужване резко зави към двуколката. Единствено видяхме, че и бобините са оригинални, но файда. Грешки в компа няма освен заспиваща ламбда сонда от време на време, която скоро ще си замине просто от там, че катализаторите не ги уважавам. През цялото това време леки преработки направих с цел по-голям комфорт и да мога да си следя нещата изкъсо. Монтирахме BOV и Boost Meter:

Малко селско го вързахме, но върши работа:


След което най-накрая дойде денят на истината. След толкова години страх се престраших да сложа газ. Огромни благодарности на момчетата от ProGas, който настроиха системата безупречно. Прехвърля на газ след 30° температура и когато достигне 4000 оборота почва да впръсква и газ и бензин. Общо взето 4000 оборота на 6-та са ми 150 км/ч, което за икономия си е чук, от там на татък или комбинирано или 100 октана, според зависи от ситуацията. Яд ме хвана, че не съм открил тази благинка по-рано (разбира се заложих на най-високия клас ROMANO, който предлагаха):






Съвсем забравих, след монтиране на boost meter-а открих, че турбото надува до 1.4 и влиза в авариен режим. Отново благодарение на клуба се сдобих с евтин оригинален N75, който реши този проблем:

Отидох при един диагностик на VW&Audi да видим дали ще хване играта в оборотите. Не я хвана, но ми каза, че дебитомера дава 50 гр. по-малко от колкото трябва. И така, не след късно се появи нов дебитомер:

Интересното в цялата работа, е че според него щеше да има осезаема разлика. Е мамка му прав беше, тая кола никога не беше вървяла толкова. В ниските беше доста по-агресивна, докато във високите разликата почти не можеше да се хване.
Засега толкова, ще видим за напред как ще се развият нещата.
Поздрави.