От доста време се каня да пусна една тема за голфчето, но реших първо да свърша нещо по колата (не че съм напреднал много) Колата е с първа регистрация 12.12.1977г. 1.1 карбуратор
Голфа го купих малко след като ходих на Classic Car Day с корсата на един приятел и се запалих да си направя моя "бегачка" От доста време бях мераклия за 1-чка и се оказа,че един познат на мой познат

така изглеждаше като я взех



Естествено ведгана се започна с разкостването на колата


Както споменах машинката е с 1.1 карбуратор, който естесвено трябваше да бъде сменен с нещо малко по-динамично като бях решил, че ще е до 1,6... Имах наличен блок и ск. кутия от Голф 2 1.6, на който смятах да сложа глава от 3-ка 1.6 101к.с и карбуратори от R6-ца


След пускането на мотора в коша се започна с преправянето на тампоните и захвата им към купето, като се мести само едната лапа ( тази на десния рог)


забравил съм да снимам къде се премества планката, но ако някой го интересува ще го снимам...После се появи проблем с дясната полуоска, защото идваше леко дълга.Доста време си поиграх и с лостовия механизъм, докато наредя 5-те скорости на 1-чковия лост и по-бавно стана отпред в коша сами механизъм. Пак преправяния и така, докато не ги налгасих всичките ск да влизат идеално..Докато търсех разни части за мотора попаднах на една 1-чка в София на части, която взех калниците и в последствие се оказа, че е 1.6 ЕГ и веднага го взех...мотора е напълно оборудван...

слагането вече беше много лесно при наличие на оригиналните тампони и след преместването на въпросната лапа

След като сложих ЕТ-то се оказа, че пак имам проблем със скоростите, защото ск.лост е друг и сработва по различен начин...пак преправяне понеже на всички единици, който се продават на части в нета ск. лост е продаден.
Естествено има някои ръждички, които не са фрапиращи и се започна с отстраняването им






[img]http://media.snimka.bg/s1/4398/035039922.jpg[img]

Сега е момента да кажа, че и този мотор смятам да върви с карбуратори. изпаднаха ми ето тези.. dellorto dhla 40

Имам още работа по купето и докато приключа с него ми се иска да засиля малко мотора, като целта ми не е да го изцеждам до край...
И тук идва въпросът дали някой може да сподели нещо относно тунинга по мотора ( доста е стар и няма мн инфо в нета) По-големи клапани - ама какви, от какво... четох някъде, че с бутала от 1.6 карбуратор се сгъстявал идеално моторът, но колко става степента..???(горе-долу) , защото за сега ще върви с неговия си вал или някой друг от ВАГ групата, ако става..? или друга глава от 1.8 8в гти или от друг мотор ???
Ако някой е правил такъв мотор нека сподели и естествено всички останали могат да дават предложения и идеи за засилване на 1.6 ЕГ (естествено без такива от рода на "смени мотора" или "няма смисъл, не се занимавай" и др.. )
По колата бутам основно в неделя, така че нещата се случват малко бавничко за съжаление, но като има някакво развитие ще споделям.
Имам наблюдения, че във форума има доста компетентни хора, за който се надявам да се включат със съвети и наставления от опита, който имат...
