Здравейте колеги,
Интересувам се от къде мога да намеря машинка за задна чистачка и лостчето на чистачката на VW - Passaт B4, комби, 1993 г?
Поздрави/ Христо



Пасат В4 машинка за задна чистачка
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4
Евентуално втора употреба някъде. Аз лично моята си я поръчах от Стиви Ауто оригинална и чаках да дойде от Германия понеже я нямаха в наличност тук.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4
ХХристов написа:Здравейте колеги,
Интересувам се от къде мога да намеря машинка за задна чистачка и лостчето на чистачката на VW - Passaт B4, комби, 1993 г?
Поздрави/ Христо
Здрасти Ицо, Разрови из раздела "Продажби" -> "Авточасти" -> "Автомобили на части". Има поне пет В4-ки за части - все една още ще има чистачка. Между другото мисля, че и на В3 е същата. Само лостчето е различно от това на В3, щото е заоблено. Но пък лостчетата се търсят по-рядко от моторчето на задната чистачка, така че със сигурност ще намериш из обявите!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4
ХХристов написа:Здравейте колеги,
Интересувам се от къде мога да намеря машинка за задна чистачка и лостчето на чистачката на VW - Passaт B4, комби, 1993 г?
Поздрави/ Христо
Разглобявай. Ремонтира се.
Писал съм и за Голф и за Поло на 1 принцип са.
Целия проблем е в 1 О пръстен на вала на рамото. От старост и работа се изтрива и не уплътнява остта.Навлиза вода , остта корозира и блокирва здраво. в механизма.
Карам по спомени : демонтаж на целия механизъм
1.сваля се рамото на читачката като се развива 1 гайка май 10 /или 13 ка/. Рамото е на шлици и се избива нагоре с 2 здрави отверки подложени под широката част на рамото. Преди да се започне е желателно напръскване със спрей за ръжда или WD 40.
2.След сваляне на рамото отдолу има гайка / май 22/ и шайба.
3. Маха се кората/ ако има на задната врата. Отвиват се 4 болта 10 ка , откача секуплунга за ел.мотора. Внимателно се откача и маркуча - има и гумена тръбичка дълга около 2-3 см , която се спича на маркуча.ВНИМАТЕЛНО да не се счупи пластмасовото Г към механизма /За Голф 3 и Пас/.
4.Сваля се целият механизъм .
5. Разпробиват се нитовете със свредло ф 3 мм на бормашина или дрелка със станок. Със тънък секач сеизсичат остатъците от главите на нитовете.
4. С малко чукче леко се поочуква капачката на редуктора по краишата , като се обикаля открай докрай. целта е да се отлепи картонената гарнитурка на редуктора от капачката за да остане здрава.
%. Доразпробиват се отворите с ф 3,2 и се наеязва резба М4.
5. С парче месингово Ф или алуминиево се избива остта на редуктора от страната на шлиците за рамото на чистачката. Не се удря с железни пособия за да не се наранят резбата и шлиците. Предварително може да се пръсне спрей по остта.
Остта излиза трудно защото е здраво ръждясала.
6.След като се извади остта се почиства със шкурка , а и канала в алуминиевият корпус се почиства съшо много добре.
7 Смазва се остта - за препоръчване графитна смазка или противозадираша Остта трябва да се върти мазно в корпуса.
8.Ако има попаднали стружки в редуктора се махат -почистват или се семня грстта. При внимателна работа не попадат в редуктора стружки. Ако има нужда се добавя смазка , прави се нова гарнитурка, може и да се използва маслоустойчив силикон /повърностите трябва да са почистени от грес и обезмаслени.
9. Сглобява се редуктора, слага се капачката и се навиват винтчета М4 х12 с плоска глава.
10. Понеже няма вероятност да се намери О пръстена и се подмени използвах стария , но над него сложих 2 шайби от тефлонова лента с дебелина 1мм. Вътрешният отвор е точно по диаметъра на остта./ даже в минус/. Маталната шайба натиска тефлоновите и уплътняват.
По описаният метод съм ремонтирал 4 Голчови /3 ка/ редуктора и 3 Пуловерни/2 ки/. Предстои ми и ремонт редуктор на Пуловер 3
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4
Не е толкова просто свалянето на механизма.Целия проблем е,че при Б4 има една декоративна пластмаса хващаща стъклото,в нея има още една пластмасова втулка.Механизма няма вадене,понеже част от него влиза в тази втулка и всичко е хем разложено,хем като заварено.Аз лично такъв бой хвърлих на оста,че тя отвори капака на механизма от зор,чупейки нитовете.Извадих пластмасата и втулката заедно поради счупване на цама вътре,избих го и при стругар направих бронзова втулка,която набих в пластмасовата.Оставих малко периферия,като капаче,да пази от вода за вбъдеще.Утре сглабям и май ще е без о-пръстен,поради липса на такъв.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4
ползввай малибденова или магнезиева грес не помня точно трябва да погледна (има червеникав оттенък) ...като внимаваш да не прекалиш че е токопроводима...с обикновенната литиевата не става..след време се отмива и блокира оста във втулката изпробвани са от мен и двата варианта...а вътре в редуктора си слагаш обикновенна литиева.....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov и 67 госта