Пасат В4 машинка за задна чистачка

Техническа и сервизна информация за Passat
ХХристов
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат В4 машинка за задна чистачка

Мнениеот ХХристов » Пон 24 авг 2009 13:00


Здравейте колеги,

Интересувам се от къде мога да намеря машинка за задна чистачка и лостчето на чистачката на VW - Passaт B4, комби, 1993 г?

Поздрави/ Христо




Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4

Мнениеот dancing_niki » Пон 24 авг 2009 14:19


Евентуално втора употреба някъде. Аз лично моята си я поръчах от Стиви Ауто оригинална и чаках да дойде от Германия понеже я нямаха в наличност тук.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4

Мнениеот Pav3l » Пон 24 авг 2009 17:20


ХХристов написа:Здравейте колеги,

Интересувам се от къде мога да намеря машинка за задна чистачка и лостчето на чистачката на VW - Passaт B4, комби, 1993 г?

Поздрави/ Христо


Здрасти Ицо, Разрови из раздела "Продажби" -> "Авточасти" -> "Автомобили на части". Има поне пет В4-ки за части - все една още ще има чистачка. Между другото мисля, че и на В3 е същата. Само лостчето е различно от това на В3, щото е заоблено. Но пък лостчетата се търсят по-рядко от моторчето на задната чистачка, така че със сигурност ще намериш из обявите!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4

Мнениеот kris11 » Сря 26 авг 2009 20:33


ХХристов написа:Здравейте колеги,

Интересувам се от къде мога да намеря машинка за задна чистачка и лостчето на чистачката на VW - Passaт B4, комби, 1993 г?

Поздрави/ Христо


Разглобявай. Ремонтира се.

Писал съм и за Голф и за Поло на 1 принцип са.
Целия проблем е в 1 О пръстен на вала на рамото. От старост и работа се изтрива и не уплътнява остта.Навлиза вода , остта корозира и блокирва здраво. в механизма.
Карам по спомени : демонтаж на целия механизъм
1.сваля се рамото на читачката като се развива 1 гайка май 10 /или 13 ка/. Рамото е на шлици и се избива нагоре с 2 здрави отверки подложени под широката част на рамото. Преди да се започне е желателно напръскване със спрей за ръжда или WD 40.
2.След сваляне на рамото отдолу има гайка / май 22/ и шайба.
3. Маха се кората/ ако има на задната врата. Отвиват се 4 болта 10 ка , откача секуплунга за ел.мотора. Внимателно се откача и маркуча - има и гумена тръбичка дълга около 2-3 см , която се спича на маркуча.ВНИМАТЕЛНО да не се счупи пластмасовото Г към механизма /За Голф 3 и Пас/.
4.Сваля се целият механизъм .
5. Разпробиват се нитовете със свредло ф 3 мм на бормашина или дрелка със станок. Със тънък секач сеизсичат остатъците от главите на нитовете.
4. С малко чукче леко се поочуква капачката на редуктора по краишата , като се обикаля открай докрай. целта е да се отлепи картонената гарнитурка на редуктора от капачката за да остане здрава.
%. Доразпробиват се отворите с ф 3,2 и се наеязва резба М4.
5. С парче месингово Ф или алуминиево се избива остта на редуктора от страната на шлиците за рамото на чистачката. Не се удря с железни пособия за да не се наранят резбата и шлиците. Предварително може да се пръсне спрей по остта.
Остта излиза трудно защото е здраво ръждясала.
6.След като се извади остта се почиства със шкурка , а и канала в алуминиевият корпус се почиства съшо много добре.
7 Смазва се остта - за препоръчване графитна смазка или противозадираша Остта трябва да се върти мазно в корпуса.
8.Ако има попаднали стружки в редуктора се махат -почистват или се семня грстта. При внимателна работа не попадат в редуктора стружки. Ако има нужда се добавя смазка , прави се нова гарнитурка, може и да се използва маслоустойчив силикон /повърностите трябва да са почистени от грес и обезмаслени.
9. Сглобява се редуктора, слага се капачката и се навиват винтчета М4 х12 с плоска глава.
10. Понеже няма вероятност да се намери О пръстена и се подмени използвах стария , но над него сложих 2 шайби от тефлонова лента с дебелина 1мм. Вътрешният отвор е точно по диаметъра на остта./ даже в минус/. Маталната шайба натиска тефлоновите и уплътняват.

По описаният метод съм ремонтирал 4 Голчови /3 ка/ редуктора и 3 Пуловерни/2 ки/. Предстои ми и ремонт редуктор на Пуловер 3


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4

Мнениеот Iezekil » Сря 15 апр 2015 19:38


Не е толкова просто свалянето на механизма.Целия проблем е,че при Б4 има една декоративна пластмаса хващаща стъклото,в нея има още една пластмасова втулка.Механизма няма вадене,понеже част от него влиза в тази втулка и всичко е хем разложено,хем като заварено.Аз лично такъв бой хвърлих на оста,че тя отвори капака на механизма от зор,чупейки нитовете.Извадих пластмасата и втулката заедно поради счупване на цама вътре,избих го и при стругар направих бронзова втулка,която набих в пластмасовата.Оставих малко периферия,като капаче,да пази от вода за вбъдеще.Утре сглабям и май ще е без о-пръстен,поради липса на такъв.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Машинка за задна чистачка на Пассат В4

Мнениеот silent » Сря 15 апр 2015 20:04


ползввай малибденова или магнезиева грес не помня точно трябва да погледна (има червеникав оттенък) ...като внимаваш да не прекалиш че е токопроводима...с обикновенната литиевата не става..след време се отмива и блокира оста във втулката изпробвани са от мен и двата варианта...а вътре в редуктора си слагаш обикновенна литиева.....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov и 67 госта