Питам, защото имам усещането, че нещо двигател 2Е е много скопен с голям обем и малка мощност, направо умишлено или целенасочено. И има ли някакви варианти поне малко да се смекчи положението?
Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Искам да разбера двигател 2Е на VW Vento/Golf изкуствено ли е ограничен или толкова си може? Забелязвам, че Jetta до 92г, а дори и тая до 83 година с атмосферен бензинов двигател с обем 1.8 литра има сходна или дори по-висока мощност, отколкото уж по-новият двигател 2Е вграден в Golf/Jetta MKIII? Другото е - има ли според вас причина 1.8 16V двигател в Jetta до 92г да е по-мощен от 2.0 16V двигател вграждан в същият автомобил? Няма логика? 
Питам, защото имам усещането, че нещо двигател 2Е е много скопен с голям обем и малка мощност, направо умишлено или целенасочено. И има ли някакви варианти поне малко да се смекчи положението?
Питам, защото имам усещането, че нещо двигател 2Е е много скопен с голям обем и малка мощност, направо умишлено или целенасочено. И има ли някакви варианти поне малко да се смекчи положението?
- P4v3l
- Мнения: 1297
- Регистриран на: Пон 18 юни 2007 14:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София_
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
2е е 8 клапанов
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Да. знам. И DX двигателя на Jetta до 83 не пише да е 16V(8V e), но е 1.8 и със 112 коня, почти колкото 2.0 8V 2E - 115 коня.
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Колега, от колко време го караш това Венто та сега реши че е скопен 2Е мотора ? Питам най-приятелски
Относно скопен мотор от тези години може да срещнеш ВАГ ABT мотор в Ауди В4 2000сс 90кс... при френските коли мисля също има бензин 2000сс 90кс
Относно скопен мотор от тези години може да срещнеш ВАГ ABT мотор в Ауди В4 2000сс 90кс... при френските коли мисля също има бензин 2000сс 90кс
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
vw101 написа:Колега, от колко време го караш това Венто та сега реши че е скопен 2Е мотора ? Питам най-приятелски
Vento-то го карам от около 1 година. Мисля, че за 2000 кубика са много малко 115 коня. Дори и за 8V. Имам усещането, че специално тоя двигател е някак скопен. Просто гледам по-стари VW с по-малки 8V двигатели и същата или по-голяма мощност.

-
krasi76
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
- Автомобил: VW
- Двигател: 2000 GTI
- Местоположение: София
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Явно съдиш по твоето венто за този вид двигател. Варянтите са два. Или двигателя на колата ти е издухан или пък ти толкова можеш да караш. От известно време те гледам какви теми пускаш и от там си вадя заключение че и грам понятие си нямаш от автомобили (а все чоплиш нещо) но пък си страшен философ. И ако то твойто 2Е върви колкото 1.8 моно,че дори и помалко от него,то директно го засилвай към отпадъци... професоре.
Последна промяна от krasi76 на Вто 08 сеп 2015 15:29, променено общо 1 път.
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
всичко се прави, за да има разнообразие, както данъчни облекчения, дори на B5.5 има бензинов 2000сс 116к.с. , не знам какъв точно отговор очакваш, голям обем малко коне се прави и от гледна точка на надеждност на самия двигател. Както има и сироко след 08' 1400сс 160к.с. Въпрос на предпочитание.
-
krasi76
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
- Автомобил: VW
- Двигател: 2000 GTI
- Местоположение: София
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
И между другото почти всеки 2 литров 8 клапанов мотор от онова време е 115 к.с. Например на вектра и омега ....А голфа е значително по лек (и с по къси предавки) и следователно и доста по добре вървящ от изброените.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
krasi76 написа:Явно съдиш по твоето венто за този вид двигател.
Ееее, не съм професор, човек. Не разбирам - питам. Не с лошото.
В перспектива, тоя двигател обаче е слаб. Има в момента двигатели 1.0 по 150 коня. krasi76 написа:И между другото почти всеки 2 литров 8 клапанов мотор от онова време е 115 к.с
А защо 1.8 литров 8 клапанов мотор от по-старо време е 112к.с? Може би трябваше да си взема 16V, там скача мощността с още 35-40 коня?
Значи искаш да ми кажеш, че за 20 години между Джета 70-та година и Джета 94-та година няма прогрес в двигателите, технологията и мощността, а едва ли не регрес?
-
krasi76
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
- Автомобил: VW
- Двигател: 2000 GTI
- Местоположение: София
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Да има 1000 кубика дет е 150 коня но изпускаш една подробност .... а именно охлювчето (турбото) дето е сложено там.А и 1000 кубика дет е 150 коня има ама някой друг път. А именно че е доста по малко от споменаваните от теб 150
..
..
-
lion_heart002
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Ей го пак професора. Абе човек,много злоба си събрал бре... Ето ти 140 коня от еднолитров мотор. http://onlymotors.com/ford-launches-powerful-1-litre-engine-ever/
- stefan4o
- Мнения: 19345
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Ако вентото ти не е в кондиция дори и с моя карбуратор мога да те опукам 
Много си се вглъбил в прогреса на марката, мисля. Производителят е преценил, че за 1970-та година е бил подходящ тоя мотор. След 20 години тенденциите в автомобилостроенето се променят - редно е нещата да са по-други. През 1970 е имало само механична инжекция, после през началото на 90-те навлиза по-масово ел.инжекционът. После мотори с директно впръскване и така...

Много си се вглъбил в прогреса на марката, мисля. Производителят е преценил, че за 1970-та година е бил подходящ тоя мотор. След 20 години тенденциите в автомобилостроенето се променят - редно е нещата да са по-други. През 1970 е имало само механична инжекция, после през началото на 90-те навлиза по-масово ел.инжекционът. После мотори с директно впръскване и така...
Последна промяна от stefan4o на Вто 08 сеп 2015 18:09, променено общо 1 път.
-
lion_heart002
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Да ама PB е 112 преди има няма 15 години имахме такава кола. Мотора беше сравнително пъргав. Разбира се,че мощността е смешна за 2.0 двигател. Виж за 1.5 е добре. Ама това не е хонда,ами толуп,неикономичен и невървящ.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Абе можели са да изстискат поне 120 коня от тоя мАтор ама...
Иначе на мен си ми харесва и като 115.
Най-хубавото му е,че е здрав и корав.Не като сегашните еднодневки
Иначе на мен си ми харесва и като 115.
Най-хубавото му е,че е здрав и корав.Не като сегашните еднодневки

- stefan4o
- Мнения: 19345
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?
Дали колата ще е 112 или 115 коня не смятам, че е чак от такова голямо значение. Според мен по-съществен е въртящият момент в кои обороти има пик и как изглежда графиката му през работния диапазон на мотора.
Санде, изстискването на коне нали знаеш за сметка на кое става? На ниските и средните обороти. Дали 130 коньово Венто с пик на върт. момент на 4000 об./мин ще е по-приятен за каране от такова със 115 к.с. с пик на 3200...? Карал съм достатъчно много скопени малолитражки 1.2, дето имат някаква сила, ама едва след 3500-4000 об/мин, не ме кефи. Покарах Ауди А4 1.8 125 коня - също не ми хареса, покарах и Пасат Б4 1.6 АЕК - също като аудито, но доста повече не ми хареса, поради по-малката му мощност. Всеки си има вкус, но на мен лично коли, дето стават живи след 3500 не ми допадат, а докато се достигнат тези обороти имаш чувството, че си с ремарке отзад. Иначе ако карането е само около или в лютеницата - по-напомпаните, обикновено с повечко клапани на цилиндър коли са по-добрият вариант.
Санде, изстискването на коне нали знаеш за сметка на кое става? На ниските и средните обороти. Дали 130 коньово Венто с пик на върт. момент на 4000 об./мин ще е по-приятен за каране от такова със 115 к.с. с пик на 3200...? Карал съм достатъчно много скопени малолитражки 1.2, дето имат някаква сила, ама едва след 3500-4000 об/мин, не ме кефи. Покарах Ауди А4 1.8 125 коня - също не ми хареса, покарах и Пасат Б4 1.6 АЕК - също като аудито, но доста повече не ми хареса, поради по-малката му мощност. Всеки си има вкус, но на мен лично коли, дето стават живи след 3500 не ми допадат, а докато се достигнат тези обороти имаш чувството, че си с ремарке отзад. Иначе ако карането е само около или в лютеницата - по-напомпаните, обикновено с повечко клапани на цилиндър коли са по-добрият вариант.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта