VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот Iezekil » Сря 30 сеп 2015 20:37


Уважавам добрия тон и да,нека бъде спор,понеже в спора се ражда истината.
Първо да не забравяме,че темата е за моно-разхода на бензин е ясен колко е...Както е ясно и това,че никой няма да смени маркуч преди да е протекъл.
После базата за сравнение я промени сам от 20 на 100лв....няма база за сравнение просто.
Ако е тръгнала да се скапва......ще и удължиш живота двойно,не с една година.Аз съм 10 години с тая кола и на газ,без да съм сменял ни помпа,ни регулатор!Колата е на 21 години и половина.А логиката за евентуално 5 пъти смяна на регулатор се отнася и за помпата-5 пъти евентуална смяна,щото видиш ли е китайска.
Да не говорим,че един електромотор,макар и бензинова помпа,няма как да изкара 20 години непрекъсната работа...просто няма как.
Вярвам ще се съгласиш,че ако водим спор за помпа от 250 лв срещу някакъв регулатор за 20лв....спора е напълно безмислен.И пак се съгласявам-врагът е агресивния бензин/кореселин/,и всяко излишно въртене през топлия мотор и помпа,просто го съсипва в пъти по-бързо.Да,аз горя бензин за 20 лв на месец и толкова поддържам в резервоара лятото, и вярвай ми,това не ми поддържа бензина пресен.
Предложих да проучим нещата с факти,понеже наистина спора е безмислен.Има писано много,но релето на помпата и на компа за мен са задължителни. :beer




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот zfa159 » Сря 30 сеп 2015 22:12


Не мога да се съглася с теб :)
Можем да говорим и в цифри да видим какво излиза - да кажем, че цената на регулатора е 20лв, както ти каза и както аз горе-долу си спомням, че беше. Като смених няколко регулатора (4 или 5 бяха общо на двата Пасат-а), това са парите за две помпи след отстъпката (максималната отстъпка сваля помпата с корпуса от снимката на 49лв), барабар с корпуса и гаранция от по 1 година, която сумарно ще е 2 години за двете помпи, ако приема, че веднага след гаранцията изгаря и я сменям пак. Като тегля чертата за 2 години съм дал за регулатори пари, колкото за две помпи, само и само за да държа моята помпа спряна...за мен е безсмислено това упражнение от тази гледна точка, защото помпата може да изкара доста повече от гаранцията си, понеже имам доста клиенти с менташки помпи, дето ги търкалят няколко години вече. Оригиналната макар да си я спрял с реле, може да изгори всеки момент и тогава да стане обратната схема - дал съм 100лв за регулатори и трябва да дам и още 50 за помпа, понеже макар да е била спряна, си е чукнала часовете и е починала или пък горивото я е разложило окончателно... Тогава математиката съвсем не излиза.
Не трябва да смяташ работата на помпата по този начин, че тя е работила 20 години, защото не е точно така. При автомобилите се ползват усреднени данни за проектиране на някои възли, които трябва да работят на час, независимо от километрите, защото доста неща са така (примерно моята област - климатиците). За да докарат срока на гаранция, производителите смятат нещата по следния принцип - скорост за града 15км/ч, максимално намалена за мегаполисите с огромни задръствания - 5км/ч. По тези данни обръщат км пробег в часове работа на дадените модули. Помпата е сметната да изкара гаранцията на колата от 100 000 км при най-тежкия режим от 5км/ч, което са 20 000 часа постоянна работа. При тези параметри кола на 300 000км (на колкото са повечето В3 и В4 в момента), ако е карана само в града със средна скорост 15км/ч има 20 000 часа работа, като разбира се колата е карана и извън града с по-висока скорост и сумарно времето за работа на помпата не е повече от 16-17 000 часа за тези 20 години ползване, дори може да е драстично по-малко ако е карана основно извън града. Оригиналните си изкарват горе-долу толкова наистина. Не малка част от тези коли са си още със заводските помпи, защото са на по-малко часове работа поради ред причини и начин на ползване, защото ако тези 300к км ги минаваш предимно извън града със средна скорост 50км/ч, помпата ще бъде на 6000 часа и това, което ще я убие, ще е горивото, което ще подуши тук т.е. всякаквите гадости в него, ама и с реле и без, той ще си я разложи с времето така или иначе, ако ще ел. мотора да и е като нов. С релето на помпата увеличаваш живота на мотора, безспорно, ама намаляваш живота на останалото по веригата. Моята статистика ти казах каква е - 0 помпи срещу няколко сменени регулатора. Може и да е въпрос на късмет, не знам. Не малко хора смениха и дюзи именно заради спирането на горивото. Явно и ти си късметлия и не ти е думнал нито регулатора, нито дюзата, но аз го отдавам на чист късмет, понеже аз сменях регулатори, докато пуснах помпите да си бачкат постоянно и след това доста км не смених повече регулатори. Обаче стигаме до едно нещо, за което сме съгласни и двамата - основния проблем с или без реле на помпата, е бензина или по-точно това, което ни наливат, защото малка част от него е истински бензин, другото са всякакви гадости, които разяждат гумените части, защото те са бензиноустойчиви, ама не могат да устоят на другите л*йна в горивото :newsm66 . Това налага да се опреснява често - изгаряш почти всичкия стар и наливаш нов на негово място и така регулярно. Иначе помпата ще я спасиш от разлагане, само ако я извадиш от резервоара :mhihi .
По въпроса с маркуча - тук също изобщо не съм съгласен с теб - ако видиш, че някой от спирачните ти маркучи е нацепен, мисля, че ще го смениш доста преди да протече и да се утрепеш :mhihi . Така трябва да подходждаш към всички маркучи обаче - един път месечно (най-много) вдигаш капака и гледаш кое до къде е, защото колата вече е на години и може да те изненада лошо отвсякъде във всеки един момент от време. Тези маркучи на моното седят нацепени поне 1 година преди да протекат и теоретично имаш доста време да видиш, че са за смяна и да ги смениш, точно както и тези за антифриза, спирачните и другите маркучи. Казах ти аз как съм процедирал - като взема колата, ги сменям, защото нито са скъпи, нито са сложни за смяна, а спестяват много ядове насред пътя, не ги чакам да протекат, за да ги сменям тогава по спешност. На нито един от Пасат-ите ми тези маркучи не бяха в добро състояние още като ги купувах, да не говорим след определено време експлоатация с нашия псевдобензин, дето започва да ги яде и отвътре, освен, че са си нацепени отвън от старост и жега. После, както писах - регулярна смяна, защото новите, дори да са качествени, не карат дълго.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот Iezekil » Чет 01 окт 2015 18:46


Тръгваш грешно.
Най-малкото си смяташ нещо/дето при нас в магазините не съм го виждал/на някаква половин/твоя/ цена.Еми за нас повечето цените са други.
Като ще даваме примери със себе си-аз,освен че не съм сменил нищо от изброените,си имам и резервно моно.Сиреч регулатор имам безплатен.Не му знам цената,използвах твоя спомен...но може да се окаже и да са по 5 лв,знам ли.
Хванал си се за някакъв смешен регулатор и няма място за сравнение с помпата.Тая помпа,дето никой няма да ми признае гаранция,щото ще я сменя сам,или някой си,или защото карам на газ и бензина се е скапал,ще видят,че е затлачена и прочие,и прочие.Излишни 100лв. Да не говорим,че като вадих мойта поне час се мъчих само с маркучите...И не ми се мисли какво би станало,ако бях скъсал някой от тях..
А като казвам факти и данни имам предвид следното:пусни една търсачка и виж-
-колко хора със спрени помпи са сменили регулатори
-колко хора без спрени помпи са сменили помпи/първа бройка автора на темата/
И за да не скапваме бензина допълнително,а и маркучите си, си спираме помпите.Лично за мен това по никакъв начин не се отразява на дюзата и регулатора.Карането и паленето само на газ обаче запича дюзата. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот zfa159 » Чет 01 окт 2015 22:35


Търсачката не е нужна, ти имаш един Пасат и казваш фактите за него т.е. статистиката ти е от една кола. Аз имах 4 моно-та за 10 години и статистиката ми е и за 4-те, а не за една кола. Когато на две от тях със спряна помпа, виждам едно и също и на двете след пускане на помпата, проблема се решава за години напред, какво говори - явно спирането на помпата е проблема да се случва. На другите 2 пък помпите никога не са спирани и до ден днешен си работят. Т.е. ти казваш за един Пасат, че си спрял помпата и че всичко му е ок, а аз казвам, че 2 от 4 имат проблем. Ти казваш, че на този 1 Пасат помпата още е жива, защото я спираш, а аз казвам, че на 2 от 4-те никога не е спирана и на другите 2 след като разкарах релетата, също не спират и помпите им до последно бяха живи. Е една помпа и редин регулатор спорят с 4 помпи и 4 регулатора. Фактите са в моя полза в този случай, както и да го гледаш :)
По въпроса за търсачката да кажа и още нещо - няма как да знаеш какво е първоначалното състояние на помпата, за да кажеш дали е изкарала толкова, защото си я спирал и колко би изкарала ако не я беше спрял. Това би било вярно ако сложиш две еднакви помпи и започнеш да караш двете коли по един и същи начин, докато едната помпа спре. Тогава ще знаеш дали изкарва повече, защото си я спрял. Само че и това няма да проработи, защото примесите в бензина ще разкажат играта и на двете помпи доста преди ел. моторите им да спрат.
За прецакването на бензина, когато минава през системата постоянно не бих се съгласил, защото в нашите бензини има вода. Когато си го държиш в резервоара и във филтъра, водата си седи там и чарковете вътре ръждясват. Когато прекарваш горивото през горната част на моното, горивото се загрява и водата започва да се изпарява и под формата на водна пара заминава през канистъра за горивни пари за изгаряне в двигателя, така че логиката ти за прецакването на бензина толкова бързо, когато го въртиш през двигателя, също има недостатъци :) .
За маркучите не каза нищо, явно се съгласи с мнението ми, че както сменяш спирачните, когато са напукани, така трябва да сменяш и другите, когато са напукани, вместо да чакаш да изтече това, което минава през тях.
Ще завърша и с друго, което казах и по-рано в предишно мнение - ралзични хора сме и гледаме по различен начин на ситуацията. Ти предпочиташ да караш с разглобената и раздвижена заводска помпа, защото я смяташ за сигурна и защото си прав да имаш съображения, че ще те прецакат с гаранцията на новата, която би сложил. За мен нещата са наобратно - заводска, която е спряла 1 път, не е надеждна за мен и не бх я ползвал повече, бих си сложил нова, защото цената за мен е друга и защото никой в магазина няма интерес да не ми признае гаранция на нещо, което струва 50лв и да изгуби доста повече от това, че ще спра да работя с тях, дори мога да им извивам ръцете за обезщетение, че ми е изгоряла помпата в срока на гаранцията - някоя тениска или шапка или друга подобна глупост :mhihi .
Точно с това е свързан и проблема с регулатора - в София преди 3 години такива регулатори едвам се намираха, сега едва ли е по-добре положението и повечето хора правят точно това, което ти каза - купуват си 2-ра употреба горна част за моното и сменят цялото, като в повечето случаи новата им дюза е заминала от седенето, а регулатора от седенето се е скапал и протича и той след кратко време. Заводски този регулатор няма отделен номер, продава се к-т с горната част на моното и струва само скромните 800лв, което са колко помпи - 10 броя на клиентската цена...
Предлагам с теб да спрем до тук, защото напълнихме на човека темата с нашите възгледи и мисля, че вече събрахме достатъчно от твоята страна "За" и от моята страна "Против" по въпроса.
:beer
:beer


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот _B4_ » Пет 02 окт 2015 13:39


[quote="zfa159"].
За прецакването на бензина, когато минава през системата постоянно не бих се съгласил, защото в нашите бензини има вода. Когато си го държиш в резервоара и във филтъра, водата си седи там и чарковете вътре ръждясват. Когато прекарваш горивото през горната част на моното, горивото се загрява и водата започва да се изпарява и под формата на водна пара заминава през канистъра за горивни пари за изгаряне в двигателя, така че логиката ти за прецакването на бензина толкова бързо, когато го въртиш през двигателя, също има недостатъци :) .


С цялото ми уважение към zfa159 и без да съм химик, но бензина и водата много трудно се смесват физически. А относно изпаряването...кое от двете /бензин, вода/ е по-летливо...кое ще се изпари първо при нагряване, водата или бензина? Май водата ще изчезне преди бензина. Та теорията с пречистването на горивото от вода май отпада. А това, че помпата така или иначе ще се скапе след 1 година /примерно/, независимо дали е работила непрекъснато или само две минути на ден няма как да е обосновано, освен със случайно съвпадение.

Последна промяна от _B4_ на Нед 04 окт 2015 8:41, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот pe6kata » Пет 02 окт 2015 13:54


Помпата, като всеки агрегат и възел на автомобила, има определен живот, било то на години или пробег.
Няма логика, след като не се ползва, да работи, визирам случая с моноинжекцията. След малко очаквам мнение, че е по-добре да работи и при паркирал изгасен автомобил :eek

Да не говорим, че бензина се нагрява, докато работи помпата, което много повишава изпарението му.

И не на последно място - 100-на вата консуматор е.

Напълно достатъчно е на месец да се изгарят 10-на литра бензин, като резервоара да се поддържа с малко количество, така че винаги да се опреснява.

Всеки си преценя как да действа с колата си.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 567
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот bahyr » Съб 03 окт 2015 21:38


Пълно щастие няма. Спирането на помпата при каране на газ си е личен избор, има си плюсове има си и минуси.
От както имам колата 7 години я карам на газ с работеща помпа. Помпата си е един ел мотор който при работата си се износва,
главно колектора и четките и в един момент просто е аут. И моята спря миналата година и понеже след ваденето тръгна и я върнах ми се събират две смени.
Е няма такъв гърч първо, че бутилката ми е точно над помпата и второ, че нивомера ми е към самата кошница и беше ебати гимнастиката да я извадя.
Да не говоря за размазаната чернилка по ръцете от разложилият се маншет на капака.
Сменял съм и регулатор, сега съм с реле да изключва помпата :confused
ПС: мембранка за регулатора си бях поръчал от тези:
http://axm-auto.com/index2.php?brand=5&model=42&modif=32&cat=351&subcat=358&prod=2982&numenkl=1&show=1


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот Iezekil » Съб 03 окт 2015 22:20


Общо взето се повтарят нещата,които съм казал,но това е положително за статистикта.Сега кажи,че си сменил регулатора преди да изключиш помпата и щастието ще е пълно....сиреч минуси няма...


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 567
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: VW Passat B4 седан,1.8 моноинжекцион 94г. бензинова помп

Мнениеот bahyr » Нед 04 окт 2015 11:43


Да но си беше ОК, бях го набедил, че пропуска.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта