Леко ПТП. Съвет?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Сря 31 яну 2007 23:16


Ludia написа:
Ventoman написа:
Ludia написа:а защо търсите логика? в закона?
същото е и с кръговото->ако навлизам и нямам знак че не съм с предимство -> значи аз съм с предимство и тези вътре трябва да спрат


Не на всяко кръгово , навлизащия е с предимство . И да се обжалва закона е отпечатан вече , имат си документа и само ше си загуби времето и парите .

на всяко кръгово, ако няма знак навлизащия е с предимство

Обратното е бре. :deal :smackbum В кръговото са с предимсто без знак. :idea:




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Сря 31 яну 2007 23:18


black написа:[Обратното е бре. :deal :smackbum В кръговото са с предимсто без знак. :idea:

я покажи закона


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Сря 31 яну 2007 23:23


Няма ко да ти показвам. Сигура е. И КАТ в случая на колегата са парви :idea: :!: Щом няма знак предимство значи той е виновен понеже го е праснал от ляво. :idea: И да обжалва и да не това е. :wink:


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Сря 31 яну 2007 23:26


пичове не помагате на колегата който пусна темата с този спор за кръговото!!!



мога да ви дам 100тици примери с такива несъществуващи знаци , в който с мислиш че си с предимство и изведнъш десностоящия е с предимство!!



п.п Пробвай да обжалваш това е, е мое да одиш да туриш един знак, снимаш го и ....


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Сря 31 яну 2007 23:27


black написа:Няма ко да ти показвам. Сигура е. И КАТ в случая на колегата са парви :idea: :!: Щом няма знак предимство значи той е виновен понеже го е праснал от ляво. :idea: И да обжалва и да не това е. :wink:

Абе за тоя случай ок така е.Ама я ми кажи като наближавам кръгово и няма знак нито за предимство, нито за без предимство, кво праим?
Минавам и тези вътре са длъни да спра, понеже съм им отдясно.Покажи ми текста опровержение -> чл. номер кой?


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 31 яну 2007 23:31


Да не би логиката да е в това че говориш за кръгово , а кръговото не е кръстовище , защато по закон , на не регулирано КРЪСТОВИЩЕ , дясно стоящтият е с предимство ?


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Сря 31 яну 2007 23:33


Ventoman написа:Да не би логиката да е в това че говориш за кръгово , а кръговото не е кръстовище , защато по закон , на не регулирано КРЪСТОВИЩЕ , дясно стоящтият е с предимство ?

естествено че ако няма знак, десно стоящия е с предимство :idea: На кръговото не се ли пресичат пътища?Защо мислиш че не е кръстовище?


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Сря 31 яну 2007 23:36


Закон за движението по пътищата::

Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.

Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.


Бул. "Сливница" и ул. 7... не са равнозначни и според мен това е доказуемо. Разпоредбата на чл. 48 урежда преминаването през кръстовища, на които нито един от пресичащите се пътища не е сигнализиран като път с предимство - този аргумент извличам от изричната разпоредба на чл. 50, която се отнася до сигнализирани кръстовища. Следователно, може да има кръстовища, на които се пресичат НЕравнозначни пътища, нито един от които не е обозначен като път с предимство. За мен изводът е очевиден - КАТ за пореден път са се "проявили". :evil: И трябва да бъдат "напляскани" - също за пореден път! :twisted:


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Сря 31 яну 2007 23:37


Ventoman написа:Да не би логиката да е в това че говориш за кръгово , а кръговото не е кръстовище , защато по закон , на не регулирано КРЪСТОВИЩЕ , дясно стоящтият е с предимство ?

Кръговото се разглежда като множесто от малки кръстовища.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 31 яну 2007 23:38


Lawyer написа:...

Човекът го обясни научно... какво повече... :bowdown


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Сря 31 яну 2007 23:40


Lawyer написа:Закон за движението по пътищата::

Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.

Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.


Бул. "Сливница" и ул. 7... не са равнозначни и според мен това е доказуемо. Разпоредбата на чл. 48 урежда преминаването през кръстовища, на които нито един от пресичащите се пътища не е сигнализиран като път с предимство - този аргумент извличам от изричната разпоредба на чл. 50, която се отнася до сигнализирани кръстовища. Следователно, може да има кръстовища, на които се пресичат НЕравнозначни пътища, нито един от които не е обозначен като път с предимство. За мен изводът е очевиден - КАТ за пореден път са се "проявили". :evil: И трябва да бъдат "напляскани" - също за пореден път! :twisted:

:bowdown най накрая някой да им го обясни като хората !!!



п.п мен ме мързеше ;) :oops: ама ви дадов джокер ;)


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Сря 31 яну 2007 23:46


Така БИ СЛЕДВАЛО ДА БЪДЕ!!!

СЪДЪТ обаче НЕ СМЯТА ТАКА!!! Това е част от съдебно решение:

"В случая неправилно е приложен материалният закон. Видно от разпоредбата на чл. 48 ЗДвП, същата визира правило за предимство на кръстовище на равнозначни пътища, т.е. в случаите, когато кръстовището не е регулирано с пътни знаци. Само в този случай ЗДвП предвижда императивно правило, според което намиращите се от дясна страна ППС имат предимство при навлизане и преминаване на кръстовище."

Нямам коментар, освен че малоумието стремително напредва. Или пък ние много мислим... :roll:


Потребителски аватар
Huizel
Мнения: 800
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 10:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Huizel » Сря 31 яну 2007 23:46


Е как не са равнозначни като няма знаци бе?Значи който се движи по големия път е с предимство и е доказуемо :oops: .Тва все едно да кажеш,че като си минал на червено си с предимство и можеш да го докажеш и е доказуемо. :evil:


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 31 яну 2007 23:48


Би следвало да е кръстовище защото по закон пише

А29ИзображениеКръстовище с кръгово движение

но има знак и

Г12ИзображениеКръгово движение

Но ето отговора на въпроса и да приключим с кръговото .

ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ
С КРЪГОВО ДВИЖЕНИЕ

Най-често кръстовището с кръгово движение може да бъде регулирано с пътен знак Б1 “Пропусни движещите се по пътя с предимство” или нерегулирано.



1. Когато е регулирано с пътен знак, движещите се в кръга са с предимство. Този вид кръстовище с кръгово движение има много добра пропускателна възможност. Движението в кръга се осъществава на няколко реда и със сравнително висока скорост. Преди да навлезете в кръстовището, изберете най-дясната лента. От тази позиция най-лесно можете да се включите в кръга. Движете се по дясната лента в кръга и ще можете да го напуснете лесно.

Изображение


2. Когато кръговото кръстовище е нерегулирано, при навлизане в кръга Вие сте с предимство, защото сте отдясно, но в кръстовището ще трябва да намалите скоростта, за да имате възможност да пропускате другите превозни средства, навлизащи в кръстовището.

Изображение


3. Всяко влизане и излизане на кръстовище с кръгово движение може да бъде самостоятелно регулирано с пътни знаци. Вие трябва да следите това и да действате според конкретната ситуация.

Изображение



Колега , дай пряк път на крастовището в бгмапс , да ти кажа има ли смисал от излишни приказки , но съм 100% сигурен , че брат ти ще си остане с акта !


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Сря 31 яну 2007 23:48


Huizel написа:Е как не са равнозначни като няма знаци бе?Значи който се движи по големия път е с предимство и е доказуемо :oops: .Тва все едно да кажеш,че като си минал на червено си с предимство и можеш да го докажеш и е доказуемо. :evil:


Аман от отворени!

В случая законът просто не е дописан както трябва и се налага съдът да го доизкусурява - често срещано явление. В случая съдът е избрал единия вариант, което не означава, че е правилният. Защото никъде в ЗДвП или в Правилника за неговото прилагане не е дефинирано "кръстовище на равнозначни пътища". Дори има специален знак за тяхното обозначаване, но такива рядко се поставят.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта