Гледам из нета яко се пише за новата бензиностанция на Марешки.Ниски цени на всички горива.
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CBwQFjAAahUKEwjSrNKSqdvIAhUFVSwKHVVOBTU&url=http%3A%2F%2Fkrasen.markov.website%2Fbg%2Fnovini%2Fmareshki-benzinostanciq-varna%2F&usg=AFQjCNG6o7JhqQhPVyugZrU8r9UuxAGlpA
Дали ще има верига от тези бензиностанции и из другите градове,както са и аптеките му или всичко е реклама и след време цените ще станат като по другите вериги.
Вие как мислите
Новата бензиностанция Марешки?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Ами като се има предвид цената, съм почти на 100% сигурен, че ще направи и в другите градове и области в страната. Просто големите вериги с тяхната алчност край нямат. Браво на човека, че мисли как да прави бизнес в днешно време.
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Да видим дали ще го гръмнат.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Той и един друг така си беше повярвал,че ще променя нещата и сега е в Белград.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Чул съм,че народа го харесва,понеже държи едни от най-евтините аптеки.Нека хората от Варна да кажат.
Те и нашият кмет го даваха по телевизията със палатите на село,но народа в града го боготвори,понеже за двата си мандата,града не е видял толкова ремонти никога
Те и нашият кмет го даваха по телевизията със палатите на село,но народа в града го боготвори,понеже за двата си мандата,града не е видял толкова ремонти никога
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Новата бензиностанция Марешки?
groznika написа:Да видим дали ще го гръмнат.
Нали го палиха вече с коктейл...Ама ТИМ-аджиите са малко сила така, че не ми се вярва
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Новата бензиностанция Марешки?
За бога братя, зареждайте до горе ...
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Отдавна имахме нужда от една такава верига бензиностанции, които да подбиват цените на другите. Дано не е само зарибявка
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Мен на този етап не ме бърка особено цената. По ме бърка качеството. Никога не съм смял да зареждам на разни шанаджийски бензиностанции и никога не съм се изкушавал за 5,10 или 20 стотинки.
На хартия идеята на Марешки е чудесна. Да видим обаче до къде ще я докара.
На хартия идеята на Марешки е чудесна. Да видим обаче до къде ще я докара.
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Сега само чакаме отзиви за горивото.. Може пък да е решил да прави хубав бизнес...
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Марешки няма да го гръмнат, тъй като няма как да вземе голям дял от пазара. Постът ще бъде малко дълъг, но ще напиша някои изводи, до които съм стигнал като съм чел доста източници.
Лукойл произвежда около 60% от горивото, което се продава в България. Останалото гориво е внос, който минава през данъчните складове (законова разпоредба). Те пък са в голямата си част - около 80% - собственост на фирми, свързани с Лукойл. По този начин Лукойл контролира 60% директно и още над 30% от пазара чрез данъчните складове. Общо над 90% от всичките горива в България опират до Лукойл.
Рафинерията Лукойл от своя страна се снабдява с петрол от Литаско Груп (www.litasco.com - регистрирана в Швейцария и собственост на Лукойл Москва). Литаско доставя на рафинерията скъп петрол, а след това изкупува голяма част от произвежданите петролни продукти на цена, която гарантира загуба на рафинерията и ги препродава нататък по веригата. Така рафинерията от доста години е на загуба (купува скъпо, продава евтино). Цялата печалба познайте къде отива, без да плати 1 лев корпоративен данък в България?
В същото време цената на дизела в България, преди да се начислят акциза и ДДС е една от най-високите в Европа (Европейския Енергиен Портал графа: Diesel > Excluding taxes). Към днешна дата цената на дизела без данъци и акциз е € 0.572. Цената в Австрия е € 0.391. Това означава, че българският дизел е с 18 евроцента или една трета (32%) по-скъп от австрийския. А рафинерията в Австрия със сигурност не работи на загуба - там имат и печалба. Нашата рафинерия хем продава по-скъпо, хем е на загуба. Как става така май само в Москва могат да кажат...
Ако цената на дизела в България преди данъци беше 39 цента, както е в Австрия, като му се сложи акциз от 33 цента (39+33 = 72 цента) и ДДС (72x20%=15 цента), общата цена на дизела на колонката щеше да е 87 цента! Това е 1.70 български лева!
Стигаме и до веригите бензиностанции. Вскички вериги купуват горива от Лукойл. Да, някои внасят от чужбина, но не винаги имат достатъчна наличност, за да могат да си позволят да разчитат само на собствен внос. Дори и да имат само собствен внос, той пак зависи от благоволението на Лукойл, защото ползват негови данъчни складове. Това е и една от основните причини всички да играят по свирката на цените на Лукойл.
От друга страна печалбата и за веригите за литър гориво е по-голяма от тези в Европа. Тези 18 евроцента повече не са само в Лукойл, те са и по веригата. Пазарът е разпределен, маржовете са високи и бензиностанциите печелят добре. Никоя не смее да предприеме мерки по увеличаване на пазарния дял, чрез намаление на цените. Какво ще стане ако Еко например реши да продава по-евтин бензин? Просто ще затвори кепенците. Щом това се случи, Лукой веднага може да им блокира голяма част от доставките от Гърция, а като им спре и доставките от рафинерията и им вдигне цените, те просто няма да има какво да продават в бензиностанциите. А един ден като отидеш да заредиш на една бензиностанция и там няма бензин, отиваш на съседната и тази я забравяш. Това е и другата причина за картела на горивата - всички са достатъчно доволни и никой не иска да разваля рахатлъка.
Преди около 3 години именно Еко искаше да промени тази схема като изгради свои собствени складове. Имаше проект в доста напреднала фаза, бяха инвестирани доста пари, но до строителство не се стигна и тези пари бяха погребани. Защо и кой/какво ги е спрял - само най-висшия мениджмънт в компанията може да каже.
Какво прави правителството по въпроса. (Тук малко може да докосна политиката, но все пак сме авто форум и това ни касае пряко.) Правителството е силно зависимо от горивата. Едно, че голяма част от бюджета идва от ДДС-то и акциза, който се начислява на тях, второ, че има и лични "приятелства" (Борисов - Златев). При предишния кабинет Борисов, министър Трайчо Трайков се опита да разрови малко лайната, описани по-горе и естествено беше отстранен от кабинета. От тогава - ни вопъл, ни стон. Както знаете наскоро имаше показна PR "акция", която обаче вместо да проверява защо в България дизелът е с 35 стотинки по-скъп от Австрия, се зае да пломбира бензиноколонки... След това се заговори, че има картел, че се прави проверка, но отново - тинтири-минтири. Т.е. отговорът на въпроса "Какво прави правителството, за да намали цените?" е много прост: "Нищо". За всички (освен за потребителите т.е. ние) е най-удобна текущата ситуация - статуквото.
Та това ми е поста - Марешки може да има няколко бензиностанции и да подбива цените, но опита ли се да го прави в голям мащаб, това просто няма как да стане, защото ако започне да разваля наложения на пазара модел, просто няма да има какво да продава в тези бензиностанции.
Лукойл произвежда около 60% от горивото, което се продава в България. Останалото гориво е внос, който минава през данъчните складове (законова разпоредба). Те пък са в голямата си част - около 80% - собственост на фирми, свързани с Лукойл. По този начин Лукойл контролира 60% директно и още над 30% от пазара чрез данъчните складове. Общо над 90% от всичките горива в България опират до Лукойл.
Рафинерията Лукойл от своя страна се снабдява с петрол от Литаско Груп (www.litasco.com - регистрирана в Швейцария и собственост на Лукойл Москва). Литаско доставя на рафинерията скъп петрол, а след това изкупува голяма част от произвежданите петролни продукти на цена, която гарантира загуба на рафинерията и ги препродава нататък по веригата. Така рафинерията от доста години е на загуба (купува скъпо, продава евтино). Цялата печалба познайте къде отива, без да плати 1 лев корпоративен данък в България?
В същото време цената на дизела в България, преди да се начислят акциза и ДДС е една от най-високите в Европа (Европейския Енергиен Портал графа: Diesel > Excluding taxes). Към днешна дата цената на дизела без данъци и акциз е € 0.572. Цената в Австрия е € 0.391. Това означава, че българският дизел е с 18 евроцента или една трета (32%) по-скъп от австрийския. А рафинерията в Австрия със сигурност не работи на загуба - там имат и печалба. Нашата рафинерия хем продава по-скъпо, хем е на загуба. Как става така май само в Москва могат да кажат...
Ако цената на дизела в България преди данъци беше 39 цента, както е в Австрия, като му се сложи акциз от 33 цента (39+33 = 72 цента) и ДДС (72x20%=15 цента), общата цена на дизела на колонката щеше да е 87 цента! Това е 1.70 български лева!
Стигаме и до веригите бензиностанции. Вскички вериги купуват горива от Лукойл. Да, някои внасят от чужбина, но не винаги имат достатъчна наличност, за да могат да си позволят да разчитат само на собствен внос. Дори и да имат само собствен внос, той пак зависи от благоволението на Лукойл, защото ползват негови данъчни складове. Това е и една от основните причини всички да играят по свирката на цените на Лукойл.
От друга страна печалбата и за веригите за литър гориво е по-голяма от тези в Европа. Тези 18 евроцента повече не са само в Лукойл, те са и по веригата. Пазарът е разпределен, маржовете са високи и бензиностанциите печелят добре. Никоя не смее да предприеме мерки по увеличаване на пазарния дял, чрез намаление на цените. Какво ще стане ако Еко например реши да продава по-евтин бензин? Просто ще затвори кепенците. Щом това се случи, Лукой веднага може да им блокира голяма част от доставките от Гърция, а като им спре и доставките от рафинерията и им вдигне цените, те просто няма да има какво да продават в бензиностанциите. А един ден като отидеш да заредиш на една бензиностанция и там няма бензин, отиваш на съседната и тази я забравяш. Това е и другата причина за картела на горивата - всички са достатъчно доволни и никой не иска да разваля рахатлъка.
Преди около 3 години именно Еко искаше да промени тази схема като изгради свои собствени складове. Имаше проект в доста напреднала фаза, бяха инвестирани доста пари, но до строителство не се стигна и тези пари бяха погребани. Защо и кой/какво ги е спрял - само най-висшия мениджмънт в компанията може да каже.
Какво прави правителството по въпроса. (Тук малко може да докосна политиката, но все пак сме авто форум и това ни касае пряко.) Правителството е силно зависимо от горивата. Едно, че голяма част от бюджета идва от ДДС-то и акциза, който се начислява на тях, второ, че има и лични "приятелства" (Борисов - Златев). При предишния кабинет Борисов, министър Трайчо Трайков се опита да разрови малко лайната, описани по-горе и естествено беше отстранен от кабинета. От тогава - ни вопъл, ни стон. Както знаете наскоро имаше показна PR "акция", която обаче вместо да проверява защо в България дизелът е с 35 стотинки по-скъп от Австрия, се зае да пломбира бензиноколонки... След това се заговори, че има картел, че се прави проверка, но отново - тинтири-минтири. Т.е. отговорът на въпроса "Какво прави правителството, за да намали цените?" е много прост: "Нищо". За всички (освен за потребителите т.е. ние) е най-удобна текущата ситуация - статуквото.
Та това ми е поста - Марешки може да има няколко бензиностанции и да подбива цените, но опита ли се да го прави в голям мащаб, това просто няма как да стане, защото ако започне да разваля наложения на пазара модел, просто няма да има какво да продава в тези бензиностанции.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Новата бензиностанция Марешки?
Марешки си прави частна мрежа от бензиностанции, щото с тоя SSC Ultimate Aero дето го кара не успява да стигне от Шел до Шел с един резервоар
Re: Новата бензиностанция Марешки?
vucata написа:Браво на човека, че мисли как да прави бизнес в днешно време.
Доколкото съм чувал за него, правенето му на "бизнес" е спорно понятие. И на теб някой ако налива 5-10-20млн и ти казва "влагай ги в нещо" без да държи да си на печалба, ще се развихриш като мега бизнесмен.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Новата бензиностанция Марешки?
До колкото си чувал е огромно понятие. И влагай ги в нещо, също е огромно понятие. Говориш на посоки без конкретен отговор по темата, а само чул от някой нещо си.
Ще се порадвам доста ако модовете оставят темата. Може пък пак да си говорим как Марешки е отворил още 20тина бензиностанции скоро и висчки да се чудите как е на печалба.
Ще се порадвам доста ако модовете оставят темата. Може пък пак да си говорим как Марешки е отворил още 20тина бензиностанции скоро и висчки да се чудите как е на печалба.
Re: Новата бензиностанция Марешки?
vucata написа:До колкото си чувал е огромно понятие. И влагай ги в нещо, също е огромно понятие. Говориш на посоки без конкретен отговор по темата, а само чул от някой нещо си.
Ще се порадвам доста ако модовете оставят темата. Може пък пак да си говорим как Марешки е отворил още 20тина бензиностанции скоро и висчки да се чудите как е на печалба.
Явно имаш по-достоверна информация за бизнес качествата на Марешки. Или чисто и просто се радваш, ако някой пусне евтино гориво. Както казаха по-горе, един друг турбо банкер имаше банка с много добри лихви - накрая цялата държава плаща 4 млрд за майсторлъка му. Но преди 2г със сигурност е имало самодоволни хорица, радващи се колко изгоден влог са си направили.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: drotomir, Google [Bot] и 68 госта