Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
sers
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia - Kanzas.

Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот sers » Пон 26 окт 2015 13:30


Колеги , кой е по сполучлив мотор и къде трябва да внимавам при избора на , първата генерация "Шаран" 90 или 110 коневия мотор на 1.9тди ? Колата ще се използва изцяло за извънградско пътуване 30-40 000 км. на година . Бюджета е 3000 лв. за самата кола , без обслужванията . Търси се разход на гориво и динамика. Колата ще получи чип и елиминиране на ЕГР. Винаги ще е с товар 4 човека и малко багаж. Може и предложения за други марки модели , ако на Шаран лесно се разбива окачването . Благодаря ви !




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот kris11 » Пон 26 окт 2015 19:33


Окачването не е кекаво , ако не се кара през дупки като на рали.
До 2001г шарнирните болтове са сменяеми и не са скъпи, не са консуматив. За следвашия модел не знам. Проблем са тампоните на носачите . Грубо цена 12 лв на брой големите и 7-8 лв малките, набиват се на преса. Проблем са и тампоните на задна и предна стабилизираща щанга на цена под 3-4лв бр., понякога /зависи от ЕГН то и държавата от която е купена/ - разбиват се , но не са скъпи - около 9-10лв .
Казвам,че се разбиват тампоните - защото никога не са сменяни , а ние караме 2 ра младост коли и ЕГН си казва думата за гумата
По окачването слагам само As Metal/Besa.
Биалетка 18 лв , накрайници ляв и десен общо 45 лв , дълъг накрайник /рейка/ 23 лв. Шарнирни болтове още не съм сменял.
След 2001 г климатичния радиатор е консуматив, проблем са и проводниците в маншоните на задните врати / разпадаща се изолация/. 2та модела имат разлика в лебедката за рез. гума, като по-кеква е на модела след 2001г.
По локомотивните двигатели нямам мнение , но имай в предвид са демферния маховик, че е цифра. Печките също са много проблемни зависи от марката= на студ в купето. Имат пробленми и с полуоските

Последна промяна от kris11 на Вто 27 окт 2015 10:38, променено общо 2 пъти.


sers
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia - Kanzas.

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот sers » Пон 26 окт 2015 19:40


Само да уточня. Ще е модела преди 2001 с ръчна кутия . Окачването не ме притеснява , ако са доста кекави тампоните ще се сложи полиуретан. Въпроса е като тръгна на път да не се прецака ГНП-то което не знам дали е с електроника. Примерно както гори помпата на Опел ВП-44. Скоростите дали са кекави/ прочетох някакъв болт се къса. Сменял се нямало проблем , но пърче от него оставал в кутията. И последно с лагер помпа ли е ? Маховика при покупка , ще го слушам да не трака.


Потребителски аватар
messut
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
Двигател: AVG 1999
Местоположение: гр. Кърджали

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот messut » Пон 26 окт 2015 22:08


sers написа: И последно с лагер помпа ли е ? Маховика при покупка , ще го слушам да не трака.


Да, с лагер помпа е. Вслушай се в маховика и виж да не вибрира педала на съединителя след като го натиснеш леко.


tisho_70
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 10 окт 2015 14:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот tisho_70 » Пон 26 окт 2015 22:13


А ако вибрира ?Как се решава проблема ?


Потребителски аватар
messut
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
Двигател: AVG 1999
Местоположение: гр. Кърджали

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот messut » Пон 26 окт 2015 22:21


tisho_70 написа:А ако вибрира ?Как се решава проблема ?


Вибрациите се получават от "заминаващия" демпферен маховик. Проблема се решава със смяната му, при което се сменя и целия комплект съединител. За всичко цената е около 1000 лв. Затова още не сменям моя. Докато спре ще я карам така :smile


sers
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia - Kanzas.

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот sers » Пон 26 окт 2015 22:26


Ама никой не ми казва кой мотор 90 или 110 . Принципно двата еднотипни ли са като МЕХАНИКА . Ако е така то 110 е за предпочитане .


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот CrafterX11 » Пон 26 окт 2015 22:33


110 предпочитане щото пак 7 местен тежък е с чип ще е прилично , за Афн двигателя мненията си чувал според мене .


Потребителски аватар
messut
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
Двигател: AVG 1999
Местоположение: гр. Кърджали

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот messut » Пон 26 окт 2015 22:38


Ако питаш мене 110-ката е по- добрия вариант. Не се уморява. Много хора се оплакват от мотора с 90 коня, че не вървели.Еми за това тежко купе ( около 1700 кг ) е нормално да не върви.


sers
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia - Kanzas.

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот sers » Вто 27 окт 2015 10:55


CrafterX11 написа:110 предпочитане щото пак 7 местен тежък е с чип ще е прилично , за Афн двигателя мненията си чувал според мене .


Абсолютно нищо не знам ? Подскажи ми .


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот kris11 » Вто 27 окт 2015 10:56


Като купуваш - провери за наличие на рез.гума - намира се под пода отзад.Спуска се с лебедка, която е корозирала в повечето случаи.
При климат -гние алуминиевата тръба от ф-р дехидратора към ТРВ то на местата където се защипва от кората. Тръбата върви по десния рог. Ф-р- дехидратора се вижда при свален десен мигач през отвора. Ако тръбата е изядена - нова около 140 лв и 2 седмици доставка, ако е малка пробойна заварка с алум. припой /климатичните сервизи имат/ и нов ф-р дехидратор.
Така или иначе ф-ра ще е за смяна - полива се от вода, луга и корозира в местата на снадките с алум. тръби -около 40-45 лв.
Ако е с климатроник и на контакт мигат вс. символи на дисплея - има записана грешка /проблем/.


sers
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia - Kanzas.

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот sers » Вто 27 окт 2015 12:07


Ясно , ще почвам да ги гледам ама до 3 000 лв има само котури , нищо запазено.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот kris11 » Вто 27 окт 2015 19:22


sers написа: ама до 3 000 лв има само котури , нищо запазено.

Ами ти какво искаш ? Няма локомотив на тези години под 500-600 х. км. Когато търсих 2011 г, гледах само от обяви от частни лица за дизели и под 560 000км ,имаше и обяви на по 1,5 млн км.
Купи си с нормален двигател / бензинов/, а не с танков. Нямаш драми с помпи,замръзнало гориво, печка, отопление на купе, маховици, и многомилионен стар пробег на автомобила.Ходовата част ще е в кондиция , а не утрепана от пробег. С ГИ ти е по-евтино от локомотивното миризливо гориво.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот muns61 » Вто 27 окт 2015 20:04


Та в този ред на мисли, аз бих огледал Пежо 806 - Фиат Юлис бензин/газ.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Sharan 7M - 1.9 tdi - Съвети относно избор.

Мнениеот bobitur » Вто 27 окт 2015 21:20


Зависи от гледната точка, аз само дизели карам от 15 години и не бих се качил на бензин, имал съм 3 и с газов инжекцион даже и не съм очарован. С 90 к.с плюс чип става около 120 ама данъка си е пак малък. Ако избереш 90 к.с търси да е аху, по добър комп и нямаш детските болести по помпата на 1з. При афн демфера си е цифра и турбината с променлива геометрия с родната нафта(корабно гориво) ще е чистиш всяка година както мислиш да минаваш 30-40000 км. За 3000 лв. Какво му мислиш ако си от пловдив пиши на лично ще помогна с избора. Поздрави.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: unko67 и 19 госта