Бутон за прекъсване на задните габарити

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот НарКол » Съб 31 окт 2015 13:02


Здравейте, колеги :smile

Идеята е елементарна - да светят само фаровете, без задницата на автомобила (освен при натискане на спирачка, разбира се). Въпроси:

1. Може ли да се изкара отделно копче от това за светлините? Подобно на копчето за изключване на бензиновата помпа при газаджиите. Целта е РЪЧНО да се прекъсват габаритите, а вечерно време пак ръчно да се пускат.
2. Има ли юридически пречки? По принцип не мисля, че ще има, иначе и ДРЛ щеше да е незаконен.

П.П. Колата е тази от профила.

:beer




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот инжектопляктор » Съб 31 окт 2015 13:44


НарКол написа:иначе и ДРЛ щеше да е незаконен.

Може да се сложи копче. Но то и ДРЛ не е много законен, в интерес на истината... Води се изменение конструкцията.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот Bai Sando » Съб 31 окт 2015 14:33


Слагаш едно реле на късите и му хващаш + (сигнал) от тънкия син кабел на алтернатора.Така ще ти светят винаги щом двигателя е запалил,само късите.Аз карам така повече от 3 години и до сега не са ми правили проблем никога.А и не се налага да натискаш никакви копчета.


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот НарКол » Съб 31 окт 2015 15:01


А вечерно време си връткам копчето на фаровете, така ли? Добра идея, бай Сандо. :th_up :beer
Надявам се, че това реле не се "бори" с късите и дългите светлини. :cool


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот Bai Sando » Съб 31 окт 2015 15:41


Точно така.Релето държи до 30-40А което е нищо за две крушки по 50 вата.
Вечерно време само си връткаш копчето на габарити.Имаше схема из форума как се връзва релето,но не ми се търси :Mr Green Fun


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот muns61 » Съб 31 окт 2015 16:35


А като забравиш да врътнеш копчето?


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот НарКол » Съб 31 окт 2015 16:38


muns61 написа:А като забравиш да врътнеш копчето?

Няма да ти свети таблото в тъмното, предполагам, и ще се усетиш. :biggrin
Благодаря, бай Сандо, това ми беше нужно. :beer Ще потърся схемата във форума. :th_up


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот georgebonev » Съб 31 окт 2015 18:50


Изображение
Снимката е информативна.
Клема 87а я оставяш свободна или друго реле без тази клема.
Клема 86 свързваш синьото кабелче от алтернатора. Управляващо.
Клема 85 заземяваш.
Клема 30 да е постоянен плюс 12v.
Клема 87 свързваш с крушките - на плюса.
При подаване на захранване на клема 86, релето осъществява контакт между клеми 30 и 87.
Добре ще е и един бушон преди кл.30.
:th_up


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот ivo_555 » Съб 31 окт 2015 20:42


Точно по тоя начин карам и аз, а да врътнеш копчето няма как да забравиш, таблото не свети, иначе бушон задължително, че при мен стана някакъв проблем и думнаха и двете крушки наведнъж!

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот milmar » Съб 31 окт 2015 23:53


И каква е основната причина да се прави това? Икономия на ток, на лаНБи, какво?
Две крушки по 20W колко ли нафта ще "изгорят" допълнително....


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 31 окт 2015 23:56


инжектопляктор написа: Но то и ДРЛ не е много законен, в интерес на истината... Води се изменение конструкцията.

И как точно променя конструкцията


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот $100 » Нед 01 ное 2015 0:22


Каква е идеята - икономия на ток ли? Задните светлини са поне 4-5 пъти по-слаби от фаровете. С тях и без тях.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот polovera_9n3 » Нед 01 ное 2015 0:34


Сигурно. Аз смятам така- като караш на къси- 2 крушки по 55вата- 110+ 2 габарита по 5 вата отпред= 120; в таблото поне 50 вата=170, отзад 2 или 4 габарита по 10 вата= 210, на номера 2 по 10 вата 230 вата консумация. Дрл с 20% на дългите- 120 вата са дългите 2 по60 120, по 20 % =24 вата...което е по добре от 230 :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот ktamen » Нед 01 ное 2015 2:08


А сещал ли си се да ги измериш тези 230 вата за да се убедиш, че са толкова?


Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Бутон за прекъсване на задните габарити

Мнениеот НарКол » Нед 01 ное 2015 8:53


milmar написа:И каква е основната причина да се прави това? Икономия на ток, на лаНБи, какво

И на двете. Карам повече на къси разстояния и искам акумулатора ми да се зарежда, а не да осветява михаля. :cool



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта