Здравейте колеги, наскоро се сдобих с един ABF-мотор с оборудване, но без скорости.
Интересува ме следното: Как да увелича максимално въртящия момент на двигателя в ниските и средните обороти. Говорим за диапазона между 1500 и 3500 оборота.
Изчетох доста теми във форума за GTI-моторите, но навсякъде се описва как да се постигне максимална тяга при високите обороти, а мен ме интересува точно обратното.
В момента съм се насочил към:
колектор 4-2-1 и цяла алуминиева генерация само с крайно гърне.
портване на главата и всмукателния колектор. Тук как стои въпросът с гарнитурите. Трябва ли да се правят специални гарнитури след портването
мисля и дросела да изпиля малко
искам също така да го сгъстя от 10,5 на 11,0. Как да сметна с колко десети от мм да изпиля главата
накрая ще направим и един чип
Мога да сменя и валовете, но от това което прочетох си мисля, че единственото, което ще постигна е по-голям разход и по-бързо развъртане във високите обороти
И накрая, каква скоростна кутия да сложа. В момента с АБУ на 3000 оборота съм на 112км горе долу. Перфектния вариант за мен би бил на 3к оборота да съм на около 130. Не съм много запознат дали това може да се постигне с някоя кутия, пасваща на ABF. Не мога да намеря темата, но преди някъде тук четох, че на кутия 2У се слага пета предавка от дизел и пасвала на ABF-а. Така хем имаш много динамика при ниските предавки, хем и 5та скорост на ниски обороти за магистралата.
Колата няма да се използва за състезания, само, за да сме наясно. Целта е максимално пъргава ежедневка, която не ми изяжда главата всеки път като се кача на магистрала.
Ако изпускам нещо, което може да е в + за въртящия момент можете да споделите.



Идеи и инфо за силов тутинг на Голф 3
Идеи и инфо за силов тутинг на Голф 3
Последна промяна от t0shk0 на Сря 06 яну 2016 20:33, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
портването ще даде обратен ефект, ако търсиш силни ниски.
сгъстяването - ок. Свали 0,7-0,8мм, ако главата не е пипана. Сгъстяване може да имаш и с по-тънка гарнитура. Ако има възможност - ползвай кр-ска глава с абф-ски валове.
Много силни ниски и средни, но за сметка на високите ще ти даде глава с валовете от 9а мотор.
атмосферен мотор с права тръба и едно крайно гърне, и тази кола да се движи по пътищата - не ми харесват тия неща.
намери си хубава спортна генерация. Ако имаш лев за хубав спортен колектор 4-2-1, още по-добре, но и оригиналният не е лош за целите ти.
сгъстяването - ок. Свали 0,7-0,8мм, ако главата не е пипана. Сгъстяване може да имаш и с по-тънка гарнитура. Ако има възможност - ползвай кр-ска глава с абф-ски валове.
Много силни ниски и средни, но за сметка на високите ще ти даде глава с валовете от 9а мотор.
атмосферен мотор с права тръба и едно крайно гърне, и тази кола да се движи по пътищата - не ми харесват тия неща.
намери си хубава спортна генерация. Ако имаш лев за хубав спортен колектор 4-2-1, още по-добре, но и оригиналният не е лош за целите ти.
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Намирането на глава от 9а ще е малко трудно, поне за сега. Ако обаче все пак намеря и не е пилена с колко да я взема. И нея ли с 0,7-0,8?
А колекторите от абф пасват ли на 9а главата?
За генерацията: харесал съм си един ремус и първо ще пробвам само с него, но ако е много шумно ще сложа и средно.
Пиленето на дросела да го правя ли или и това ще има обратен ефект като портването.
А колекторите от абф пасват ли на 9а главата?
За генерацията: харесал съм си един ремус и първо ще пробвам само с него, но ако е много шумно ще сложа и средно.
Пиленето на дросела да го правя ли или и това ще има обратен ефект като портването.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Имам 9а глава :)
- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Една малка турбинка от рода на К03 на 2 литра обем ще ти даде толкова въртящ момент в ниските и не само, колкото няма да постигнеш по никакъв начин в атмосверен вариянт
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Мислих го това с турбината, но ще ми дойдат малко в повече парите. 1000 за турбината, турбо пътища с кулер 4-500, колектори 4-500, електроника с настройването над 1200, blow-off и т.н. И това е оптимистичния вариант.
Дори да намеря рециклирано турбо, кулер и пътища втора ръка. Главно проблема ми е електрониката. Казаха ми, че до налягане 0,5 няма да има проблеми със смесите ама не ми се вярва.. Мислех да му бутна компютър от G60, защото на него мога да сложа широколентова сонда, но не съм сигурен дали ще се получат нещата.
Доколкото изчетох карантиите на абф издържат до 1бар без проблеми.
Дори да намеря рециклирано турбо, кулер и пътища втора ръка. Главно проблема ми е електрониката. Казаха ми, че до налягане 0,5 няма да има проблеми със смесите ама не ми се вярва.. Мислех да му бутна компютър от G60, защото на него мога да сложа широколентова сонда, но не съм сигурен дали ще се получат нещата.
Доколкото изчетох карантиите на абф издържат до 1бар без проблеми.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
vili_gti написа:Една малка турбинка от рода на К03 на 2 литра обем ще ти даде толкова въртящ момент в ниските и не само, колкото няма да постигнеш по никакъв начин в атмосверен вариянт
К03 за двулитров мотор!?
Това турбо дава толкова въздух, колкото абф-а си консумира атмосферно.
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Най-ефективно можеш да изместиш мощноста към нските с презацепване на валовете(смукателен спрямо изпускателен).
Следващото най-ефективно е изпускателен колектор 4-2-1 със много дълги тръби като не прекаляваш с диаметъра на тръбите иначе пак отиваш нагоре.
Запазваш оригиналния смукателен колектор защото е с дълги тръби(късите изместват нагоре).
Дотук със преместването...всичко останало е за увеличаване (според мен)
Следващото най-ефективно е изпускателен колектор 4-2-1 със много дълги тръби като не прекаляваш с диаметъра на тръбите иначе пак отиваш нагоре.
Запазваш оригиналния смукателен колектор защото е с дълги тръби(късите изместват нагоре).
Дотук със преместването...всичко останало е за увеличаване (според мен)

Последна промяна от rough на Вто 05 яну 2016 0:36, променено общо 1 път.
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
t0shk0 написа:
Пиленето на дросела да го правя ли или и това ще има обратен ефект като портването.
Така само ще увеличиш незабележимо (но все пак ще увеличиш) мощноста във високите.
При ниските няма да се случи нищо освен да изчезне плавното подаване на газ.
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
@rough може ли малко повече инфо за презацепването на валовете.
Колкото до изпускателния колектор, ще изчистя оригиналния и ще пробвам с него, а по-нататък ще направя друг с малко по-дълги тръби, пак 4-2-1. Казваш, че диаметъра не трябва да е голям на тръбите. На новия колектор да запазя ли заводските размери?
Турбото на този етап не е вариант..
И може ли малко разяснение по въпроса, защо главата от 9а дава повече въртящ момент в ниските и средните обороти. Четох, че на първите ABF-и са слагани глави от 9а и че има разлика в рамера на камерите.
Колкото до изпускателния колектор, ще изчистя оригиналния и ще пробвам с него, а по-нататък ще направя друг с малко по-дълги тръби, пак 4-2-1. Казваш, че диаметъра не трябва да е голям на тръбите. На новия колектор да запазя ли заводските размери?
Турбото на този етап не е вариант..
И може ли малко разяснение по въпроса, защо главата от 9а дава повече въртящ момент в ниските и средните обороти. Четох, че на първите ABF-и са слагани глави от 9а и че има разлика в рамера на камерите.
- vili_gti
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 04 мар 2011 18:00
- Автомобил: Golf 2 RWD 1.8T NOS
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Sofia
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
pe6kata написа:vili_gti написа:Една малка турбинка от рода на К03 на 2 литра обем ще ти даде толкова въртящ момент в ниските и не само, колкото няма да постигнеш по никакъв начин в атмосверен вариянт
К03 за двулитров мотор!?
Това турбо дава толкова въздух, колкото абф-а си консумира атмосферно.
Първо написах нещо от рода на К03 (К03С, К04, ТД04-13Т и т.н)
С К03 спокойно може да се бутнат 180+ кончета особено на 2 литра, освен това турбинката ще тръгва възможно най-рано и колата (в диапазона 1300-4500 който в желан все пак от автора на темата) ще се държи супер не виждам как АБФ-а ще я усмуче в тоя диапазон говориме за нещо от порядъка на 0.8бар макс. Всичко друго от порядъка на въртене на валове, чипове, дълги-къси колектори и тем-подобни щуротий ще окажат минимално влияние. Относно цената на турбината 1000лв която беше написана в по-горен пост мисля че е меко казано несериозно, а и не видях никъде да пише нещо като ограничение на бюджета. За тези пари хората пазаруват 35-ци, а не К03-ки. Всеки разумен и занимаващ малко от малко с тунинг знае че К03-ките вървят около 200-250лв.
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Бюджетът ми е между 1500 до 2000 като самия проект ще се осъществява лятото. Поради тази причина изключвах турбото за мотора.
Идеята ми за момента е да придобия представа за това какво точно ще правя по двигателя и колата, за да не ми се наложи до купувам всичко в последния момент. Като дойде времето само да се сглобява и настройва.
Ако настина това за развъртането на турбината е вярно, започвам да се замислям, НО..
Това което съм написал за цената на турбото, според мен, не е никак несериозно. Познат с голф 4 1.8т си купи нова турбина и цената и беше 850 +/-, не помня вече точно колко беше. Дадох цената просто ето така ориентировъчно. Иначе да съгласен съм, че к03, втора ръка, може да се намери за 2-300лева.
Днес пак търсих каква елетроника мога да набутам в АБФ-а, но нищо което да се побира в бюджета, заедно с другите неща.
Приемам всякакви предложения относно електрониката. Както колегата каза 0.8бар би било достатъчно за моите цели, та ако не и по малко.
От DEK BG, не е реклама, продават мега и някакъв аванс контролер, който би ми послужил при турбо проект, но пак остава въпроса с обедняването на смесите при бууст.
Мислех да пробвам и с механичен компресор, защото там мога доста по-лесно да настроя системата. Един допълнителен аванс контролер и ремап на заводското ЕКУ мисля, че биха свършили работа. Все пак механичният компресор се върти от ремък и колкото и газ да давам на 3000оборота налягането все ще е едно и също. Поне аз така си го представям и обеснявам. Ако не е така можете да мепоправите.
Честно казано не ме интерусва дали колата ще забива муцуна след 4500 оборота, няма да ходя по състезания.
Идеята ми за момента е да придобия представа за това какво точно ще правя по двигателя и колата, за да не ми се наложи до купувам всичко в последния момент. Като дойде времето само да се сглобява и настройва.
Ако настина това за развъртането на турбината е вярно, започвам да се замислям, НО..
Това което съм написал за цената на турбото, според мен, не е никак несериозно. Познат с голф 4 1.8т си купи нова турбина и цената и беше 850 +/-, не помня вече точно колко беше. Дадох цената просто ето така ориентировъчно. Иначе да съгласен съм, че к03, втора ръка, може да се намери за 2-300лева.
Днес пак търсих каква елетроника мога да набутам в АБФ-а, но нищо което да се побира в бюджета, заедно с другите неща.
Приемам всякакви предложения относно електрониката. Както колегата каза 0.8бар би било достатъчно за моите цели, та ако не и по малко.
От DEK BG, не е реклама, продават мега и някакъв аванс контролер, който би ми послужил при турбо проект, но пак остава въпроса с обедняването на смесите при бууст.
Мислех да пробвам и с механичен компресор, защото там мога доста по-лесно да настроя системата. Един допълнителен аванс контролер и ремап на заводското ЕКУ мисля, че биха свършили работа. Все пак механичният компресор се върти от ремък и колкото и газ да давам на 3000оборота налягането все ще е едно и също. Поне аз така си го представям и обеснявам. Ако не е така можете да мепоправите.
Честно казано не ме интерусва дали колата ще забива муцуна след 4500 оборота, няма да ходя по състезания.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Е тогава защо си взел бензинов мотор, при това 16в!?
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Защото ми изпадна много евтин, а е и много запазен. Нафтата е газта не са ми по вкуса.
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вдигане на въртящ момент нА ABF
Ами за да презацепиш валовете ти трябват раздвижна ролка на ангренажа и раздвижна ролка на веригата.
Цената ще излезе около 200-250 лева и единственото което ще постигнеш е да изместиш мощноста и въртящия момент към по ниски до средни обороти.
Максималната мощност е 150кс. при 6000 а въртящия момент е максимален 180нм при 3500 оборота...при игра с валовете можеш да свалиш максимумите с около 500 оборота.
Разхода на гориво ще остане същия а максималната мощност ще падне със нещо минимално като съществува вероятност да цунеш клапаните със буталата ако не внимаваш .
Изпускателния колектор ако се направи грамотно може да повиши мощноста и въртящия момент във всички обороти на работа.
Добре направен в домашни условия би излязъл около 200-250лева.
И тук можеш да свалиш максимумите с още около 500 оборота надолу ако пуснеш дълги тръби на 4-2-1.
Аз лично не виждам смисъл в цялата тая работа но ако искаш да постигнеш това което каза ето го начина.
Ако искаш да си играеш с компресор имам цял кит за около 250-300кс. който няма да ползвам и съм склонен да дам на достъпна цена.
Цената ще излезе около 200-250 лева и единственото което ще постигнеш е да изместиш мощноста и въртящия момент към по ниски до средни обороти.
Максималната мощност е 150кс. при 6000 а въртящия момент е максимален 180нм при 3500 оборота...при игра с валовете можеш да свалиш максимумите с около 500 оборота.
Разхода на гориво ще остане същия а максималната мощност ще падне със нещо минимално като съществува вероятност да цунеш клапаните със буталата ако не внимаваш .
Изпускателния колектор ако се направи грамотно може да повиши мощноста и въртящия момент във всички обороти на работа.
Добре направен в домашни условия би излязъл около 200-250лева.
И тук можеш да свалиш максимумите с още около 500 оборота надолу ако пуснеш дълги тръби на 4-2-1.
Аз лично не виждам смисъл в цялата тая работа но ако искаш да постигнеш това което каза ето го начина.
Ако искаш да си играеш с компресор имам цял кит за около 250-300кс. който няма да ползвам и съм склонен да дам на достъпна цена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта