Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
born.sinner
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 24 яну 2016 14:50
Автомобил:
Двигател:

Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Мнениеот born.sinner » Нед 24 яну 2016 14:57


Добър ден, от доста време се каня да пусна тема за проекта и ето че дойде и този момент. :) Историята на колата е дълга в нашето семейство, колата е на дядо ми, мисля че от 2007-ма, пасат б3 комби, бял, със климатик, 4-ри ел.стъкла, АБС, и комфорт модул, караше се само до село и обратно, но на едно връщане от село през ноща, закача ножа и решетката, на един бордюр и те си остават там. След известно време каране без ножа пасата прегря. :bum: Последва основен ремонт, бутала, биели, лагери, сегменти, глава, всичко което може да се сетите, е да ама дядо ми пак реши да не си слага ножа и решетката, и след по малко от 10 000 км. спука блока :wall: , този път купихме цял двигател по думите на собственика всичко е 6, е да набутахме се една торба пари за него и за монтаж, след около час борба да проработи, запали, докарахме го пред блока, но въобще не вървеше и не работеше както трябва, загряваше много бързо, жлата на скоростите не бяха настроени и нямаше задна, пълна гробница, отказахме се от него и седя 3 години пред блока. :dknow: Докато юни месец миналата година дядо ми не ми каза да викам надин, те щяха да ни дадът към 450лв, разбрах със дядо да ми го остави, аз ще си го оправя и ще ми е първата кола, бях на 16 тогава :cheers: първото нещо беше да сваля главата, и какво видях отдолу
Изображение
всичките бутала изглеждаха така, имаха огромен луфт във цилиндрите, комресия 15, клапаните ги избивах със чук от главата :bl: , след това нещата се развиват в рамките на 3 дена, аз и най-добрият ми приятел сваляме двигателя
Изображение
, един друг приятел ми даде блок, със коляновия вал от 1.9 тди 90 коня
Изображение
, аз си преместих буталата и биелите от ребилднатия мотор, мотора се разреди малко, буталата вече не излизаха, ами даже бяха по-надолу от челото на блока (не съм смятал степента), качихме блока на пасатчето, от там за най-дебелата гарнитура Виктор рейнц, и на третия ден вече палеше и работеше както трябва. Аз още нямах книжка, но най-добрият ми приятел изкара Б1 та решихме че ще подкарваме пасата, смених му тампоните на задния мост, обезвъздушихме спирачките, преглед, гражданска и юли месец му беше първото изкарване Изображение както и първата баня :truck:
Предият капак беше със обелен лак и много ме дразнеше
Изображение
и реших да свалям капака и да си поиграя със него П.С. тогава си бях сложил едно куперче от което според мен със това разположение ефект нямаше.
Изображение
Изображение
Изображение
тук на заден фон смесвам оцет, кислородна вода и сол
Изображение
и ето го и ефекта 3 минути по-късно - ръжда bow
Изображение
тук вече бях затъмнил частично фаровете, и последваха мигачите
Изображение
Изображение
и така се кара цяло лято, смени се цялото окачване всички тампончета, накрайници,
въртяхме му по 200 км на ден, и нещо не ни стигаха тия 75 коня, пуснах му малко гориво, и го надухме на колкото можеше турбото (гаретт т2), и ефекта ми хареса, бях решил вече че ще слагам ккк к24, старото турбо издържа така около седмица, и се разби, надуваше мах 0.5 бар, взех си аз к24, амаа дедов, взел съм грешното к24 това не се събираше заради местоположението на гейта
Изображение
след месец взех правилното, отляво новото, вдясно старото
Изображение
турбото беше рециклирано и, не беше слагано след това, сложих го но перката не се въртеше свободно, беше станало късно и реших че на другия ден ще се занимавам, на сутринта четох че от стоенето липсата на масло може да се върти по трудно, запалих изчаках колата 5 мин да загрее, дадох гас на място до кум 4к оборота и стрелката на бууст метъра удари 1.4 бар на място, викнах приятеля ми да я изкараме колата да я пробваме, налягането беше мах 1.7бар, много се накефих как върви :nazi:
пробваха се и няколко джанти
Изображение
Изображение
Изображение
октомври месец миналата година и аз изкарах категория Б1 и вече си го карам аз, във момента е намалено налягането на турбото, като заводското, и е точно 75 коня имам и графика :D
имам големи планове както за оптичният тунинг, така и за силовият, но за това ще пиша по-късно, че трябва да излизам ;)

оставям накрая малко снимки :D
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Надявам се да ви е харесало, проекта ще се развива бавно поради липсата на пари и време, все пак съм 11клас и трябва и на училище да ходя :dknow: Искам да кажа, че абсолютно всичко по колата се прави от мен, и от мой приятели, колата не ходи по сервизи и тн, двигателя е сглобяван в мазето, и всичко по колата се прави пред блока. :D
моля ако съм сгрешил раздела, някой админ да премести темата :biggrin




Потребителски аватар
born.sinner
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 24 яну 2016 14:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Мнениеот born.sinner » Пон 25 яну 2016 0:46


Малък ъпдейт от днес, откъртих си ножа , и радиатора протече малко, добре че си бях свалил решетката на бронята, че и нея нямаше да я има вече! :facepalm: Утре ще снимам ситуацията.
А сега да понапиша малко за плановете за пасатчето.
По интериора и екстериора са замислени: Кожен салон със подгрева, някой ден се надявам да се сдобия със оригинален подлакътник, джобове за вратите Актив със колонките за отпред и отзад, черен таван, ел. огледала, климатроника МФА и автопилота, пръскалките на фаровете, някой ден и шибедах :D , имам едни уредчета който сложих пробно, реплики на ВДО и мисля да си купя оригиналната запушвалка за радиото и да ги сложа на нея, а радиото да преместя на мястото на пепелника или под него. За отвън съм замислил това лято да се пребоядиса, включително и отдолу, гт пакета, трябва да си монтирам халогените на бронята, и целя по изчистен вид, със някоя по-широчка джанта. за окачване съм се спрял на койлове Та техникс-нови, спирачки от г60 280мм отпред и 239 отзад, една от мечтите ми е и синхрото :D

Сега обаче идва голямата дилема- Двигателя
В момента съм със блок и к.вал от тди мисля че 1з беше кода, бутала и биели от ааз и глава от ааз, турбото е ккк к24, със този сетъп, изкарва едни 130-140 коня на мотора, на 1.7бара и максимално гориво, мога да изкарам още около 30 коня от двигателя без големи разходи, но не ми се кара дизел, винаги съм предпочитал бензинките, та сега дилемата е г60 ,кр или хибрид г60 със глава от кр.Първоначално бях замислил турбинирано г60 без компресора, тъй като моето турбо и колектор, стават на г60-то, ако не успея да си намеря инсталацията обаче ще се кара със мегаскуирт, после ми доиде на главата за г60-то със главата от кр, или в краен случай КР, последните 2 варианта още не съм ги проучил добре, но май предпочитам г60-то пък и е със синхрото :D , тук се надявам на малко съвети от вас
Въпроси имам много но и на тях ще им дойде времето :D :D

Последна промяна от born.sinner на Пон 25 яну 2016 14:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Мнениеот leonardo_vd » Пон 25 яну 2016 14:29


По-добре 1.8т или АБФ-турбо.. ако ти е за г60 имам цял мотор и компютър за 400лв.


Потребителски аватар
born.sinner
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 24 яну 2016 14:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Мнениеот born.sinner » Пон 25 яну 2016 22:40


Днес закачихме ножа
Изображение
Беше ми сцепена бронята и реших да си пойграя малко със свинските опашки :D
Изображение
Аз редя свински опашки, други си играят със изолирбанд :D
Изображение
Във жабката ми от няколко месеца се премята едно оранжево фолио, та реших да го пробвам, хареса ми как стана, но май ще е по добре със червено.
Изображение
Изображение
Спирачките са ми доста зле, приемам съвети за тях, като за начало предни от Г60 280мм, но искам и абс, моят никога не е работил, по незнайна за мен причина, педала е мек и не спира както трябва, спирачките прегряват, обмислях да го разкарам и да си сложа обикновенно серво, но незнам дали ще спира, съмнява ме че при натискане на педала, колелата просто ще блокират и толкова. Тези дни очаквайте, монтирани халогените, и челен кулер .


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Мнениеот Spas » Пон 25 яну 2016 22:46


За АБС особенно се обърни към vaskoto1 .....виден клубен майстор и феномен при неработещ АБС. Има тема в Сервизи.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Pasat B3 1.9TD ААZ - Вечният проект

Мнениеот brazy » Съб 30 яну 2016 10:22


Записвам се да следя темата и аз съм със същия мотор ама като гледам си решил да го махаш :beat_butt2 КОлата много ми харесва така рат ама и това ще минава май :biggrin



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта