Доста търсих из форума и интернет информация за монтажа на 120А алтернатор от TDI на предкамерните дизели- 1Y и AAZ. Не открих ясно обяснение за извеждането на извод W за оборотомер, който този алтернатор няма. Изводите на буксата му са D+ и DF. В моя случай алтернатора е от 1Z, предполагам на AFN е същия. Реших да споделя моя скромен опит в преправянето на алтернатора от ТДИ, за съжаление не се сетих да снимам по време на работа по него.
D+ на буксата е извода към лампата на таблото
DF на буксата е извод към ЕКУ-то на ТДИ, на този извод ще извадим сигнала за оборотомера W
1 е връзка от статора към диодния блок, там запояваме едния край на кабелчето
2 е пистата на извода DF от диодния блок към буксата, там запояваме другия край на кабелчето. За да достигнем до пистата трябва внимателно да се зачисти пластмасовата изолация.
3 е проводник(кабелче), аз използвах 2,5 квадрата многожичен.
Необходимо е да се замени реле-регулатора с такъв за алтернатор с клема W. Аз прехвърлих реле-регулатора от стария алтернатор 90А.
Ако някога се наложи алтернатора да се ползва отново на TDI се разпоява кабелчето и се връща реле-регулатора.



Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Преди доста време бях на Гуфи с AAZ със 120А , в тази тема има едно мое мнение и снимка от нета как и къде го бях подвързал оборотомера viewtopic.php?f=11&t=404009 и снимката download/file.php?id=278166&mode=view
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
А този алтернатор може ли да се монтира на''простите'' стойки?
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Не. Трябва да е с обтегач тип "бастунката"
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
samo_pechka написа:Преди доста време бях на Гуфи с AAZ със 120А , в тази тема има едно мое мнение и снимка от нета как и къде го бях подвързал оборотомера viewtopic.php?f=11&t=404009 и снимката download/file.php?id=278166&mode=view
Да, четох я тази тема, но после като мерих между пина DF и посоченото място нямаше връзка. Направил съм го описания от мен начин, всичко е скрито и работи, а и няма опасност при запояването да се изгори диод . Четох и разни други предложения да се запои кабела да се извади през капака на алтернатора и да отиде незнам си къде, което не ми допадна.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
cloud написа:... като мерих между пина DF и посоченото място нямаше връзка.
Да, няма връзка. Аз си изведох кабелчето директно за оборотомера . Твоят начин е по-елегантен

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Бях се замислил за 120амп.,обаче щом не става на обикн.стойка-не.Не мисля да си усложнявам живота с разни бастуни,втулки и пр.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Ако алтернатора е с фрайлауфна ролка , няма да имаш никакъв проблем, няма да се разбие обтечага и ще пази много и демферната шайба на кол.вал , вкл. и болта от претоварване ! Сигурен съм на 110% в думите си.
Сега като се замисля , се подмята един алтернатор в гаража ми такъв, 120А Бош + стойката+обтегача му . Не са нови, но здрави разбира се . Алтернатора е със сменени лагери, пръстени ( колектор) и четки. Оттогава-неползван. Мога да измисля и фрайлауфна ролка-абс.здрава и тя , но е с маалко по-голям диаметър ( ще лъже леко оборотомера, ще показва малко по-малко, но нищо проблемно ) . Беше за един бус Т4 с 1.9 ТДИ, но...не се стигна до монтажа му. Продаде се.
Ще взема да пусна една обява
Сега като се замисля , се подмята един алтернатор в гаража ми такъв, 120А Бош + стойката+обтегача му . Не са нови, но здрави разбира се . Алтернатора е със сменени лагери, пръстени ( колектор) и четки. Оттогава-неползван. Мога да измисля и фрайлауфна ролка-абс.здрава и тя , но е с маалко по-голям диаметър ( ще лъже леко оборотомера, ще показва малко по-малко, но нищо проблемно ) . Беше за един бус Т4 с 1.9 ТДИ, но...не се стигна до монтажа му. Продаде се.
Ще взема да пусна една обява
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Моя дръгел няма фрайлауф, алтернатора от тди-то и той дойде с обикновена ролка. Е па... няма ядове за сега.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Един съвет от мен: сложи си фрайлауфна ролка . Няма сбъркаш, струва си всеки лев за нея ( нова е някъде м/у 65 и 75 лв с отстъпките ) . Сега на ниски съм убеден, че се "друса" обт.ролка на бастунката. Ще ги съсипеш и ще дадеш два пъти пари. един път за обт.механизъм , после и за фрайл.ролка, а нов обт.механизъм е кинта .
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Вече трета година го карам така. Имах ядове в началото с обтегача, но проблема се оказа в 0.1мм луфт на бастунката в обтягащия механизъм, иначе си бяха здрави. Имам тема за монтаж на обтягащ механизъм от бензинов двигател, сложих такъв оригинален, пише си vw audi и нямам никакви грижи от тогава. Фрайлауфа безспорно е от полза(докато работи) и за ремъка и за демпферната шайба. Но аз пазарувам части на клиентски цени и за мен на ИНА е около 110лв. Така че- и така ще върви 

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Монтиране на BOSCH 120A алтернатор на 1Y и AAZ
Не ми трябват ни фрайл.ролки,ни бастуни-аз съм на принципа; нет человек-нет проблем.За сега болта ми не е мръднал-проверява се всяка година.Шайбата и зъбчатката спят-няма биене,няма свирене(може да е правено преди).Ако нещо се случи там- ще мисля-или колата си тръгва към небитието,или мотора на опер.маса и всичко по реда си.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 19 госта