Здравейте колеги. Имам въпросния пасат и имам няколко въпроса относно него.
1. Имам нещо като топлообменник отгоре на горивния филтър но е игнорирано мисля защото маркучите за вход и изход на течността са свързани с тръбичка. За какво служи точно тази джаджа?
2. Имам омасляване на няколко бързи връзки на турбо пътищата. Продават ли се отделно такива маслоустойчиви О пръстени, защото предполагам че от тях изпуска.
3. Каква е разликата със и без ЕГР. Защото имам омасляване и около него, а е изправен мисля, но вакуума е откачен. Да го връзвам или да му слагам пластина за затапване?
Благодаря предварително.



Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
По първия въпрос това е топлообменник който е за охлаждане на нафтата ,но се случва да пробие вътре и да омеши от там нафта с антифриз и вероятно затова е елиминиран.То е цял кръг с помпичка и радиаторчето което е под десния фар.Относно бързите връзки няма какво да те притеснява всички са така.Ако омасляването е много и все пак искаш да ги смениш О-пръстените съм купувал оригинални от Еуратек понеже бяха по евтини отколкото във VW.За ЕГР има доста изписано,прочети и прецени как да процедираш.
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Ето схемата на този охладителен кръг.
- djniki
- Мнения: 64
- Регистриран на: Вто 29 яну 2008 14:49
- Автомобил: Passat
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Благодаря колеги.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Относно омасляването .. за всеки случай , погледни турбото . Има ли луфт и колко е ? Тука по форумите го мерят с мм . Пък то се мери в десети и дори и стотни вътре при втулката . Там теорията за маслото , което щяло да уплътни ..... :) . Че маслото ако уплътнява , защо се морим да си правим лагервтулка ?
Не те плаша , но все пак го погледни и него . И интеркулъра и него погледни . Да не би да е пълен с масло .
Надявам се , при теб всичко да е добре . Турбината да ти служи вярно още дълги километри . И да се разминеш само с значително по евтините О-пръстени .
Поздрави !
Не те плаша , но все пак го погледни и него . И интеркулъра и него погледни . Да не би да е пълен с масло .
Надявам се , при теб всичко да е добре . Турбината да ти служи вярно още дълги километри . И да се разминеш само с значително по евтините О-пръстени .
Поздрави !
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Колеги а при този топлообменник възможно ли е да дърпа въздух от О пръстена който е между отделните компоненти? Имам съмнение че там нещо се случва. Ако се сложи горивен филтър от голф 2 ще се прецака ли нещо по системата защото няма да има охлаждане?
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Относно въпрос номер 3 . Карал съм със и без изцяло затапен ЕРГ. Разлика във вървенето и разхода не намерих . Пали си по същия начин и си гаси по същия начин.
Голям спор ще намериш в форума "за" и "против" . Познавам хора с име в форума , който карат с затапен такъв . Аз от 15 000 км съм със затапен . Директно пластина долу от изхода на изпускателния колектор . Относно вакумът , си го сложи . Вариант "б" софтуерно да буташ .
Голям спор ще намериш в форума "за" и "против" . Познавам хора с име в форума , който карат с затапен такъв . Аз от 15 000 км съм със затапен . Директно пластина долу от изхода на изпускателния колектор . Относно вакумът , си го сложи . Вариант "б" софтуерно да буташ .
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Аз пък бях с изолиран егр като я купих.
Течеше като лейка от него и по точно от о-пръстена който уплътнява.
Свалих го и него и колекторите,изчистих ги,смених си о-пръстена и го вързах да работи.
Сега колата е по-приятна за каране,по-лесно пали,не пуши толкова,по-тиха и разходка ми падна по борд с1-2л докато загрее.И най-вече спря да тече.
Аз съм сигурно единствения в целия форум който е по-доволен с работещ е гр.
За уплътненията на бързите връзки.Омасляванията се елиминират след подмяната.Може да ги поръчаш в ауто + на цена 11лв бройката.
Течеше като лейка от него и по точно от о-пръстена който уплътнява.
Свалих го и него и колекторите,изчистих ги,смених си о-пръстена и го вързах да работи.
Сега колата е по-приятна за каране,по-лесно пали,не пуши толкова,по-тиха и разходка ми падна по борд с1-2л докато загрее.И най-вече спря да тече.
Аз съм сигурно единствения в целия форум който е по-доволен с работещ е гр.
За уплътненията на бързите връзки.Омасляванията се елиминират след подмяната.Може да ги поръчаш в ауто + на цена 11лв бройката.
Последна промяна от Danny boy на Съб 19 мар 2016 7:47, променено общо 1 път.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Гледам че колегата пита за филтър от г2.
Аз съм с такъв с вход и извод само,маркучите на обратната нафта с една тръбичка и един невъзвратен клапан от 10лв.,преди филтъра.
Никви ядове зима -лете.
Този същия топлообменник го е имало и на моя,но е пробил и е вкарал нафта в антифриза
На голяма част от пасатите след 2002 го няма заводско те са изпълнени вече с филтър на който има място за клапан.
Този охладетел според мен е за страна с по-горещ климат като Италия.
Аз съм с такъв с вход и извод само,маркучите на обратната нафта с една тръбичка и един невъзвратен клапан от 10лв.,преди филтъра.
Никви ядове зима -лете.
Този същия топлообменник го е имало и на моя,но е пробил и е вкарал нафта в антифриза
На голяма част от пасатите след 2002 го няма заводско те са изпълнени вече с филтър на който има място за клапан.
Този охладетел според мен е за страна с по-горещ климат като Италия.
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Не зависи от климата.Просто при помпа дюза мотора нафтата минава през главата и от там се загрява много.Онзи ден като пътувах при температура на въздуха 6 градуса температурата на нафтата беше 63 градуса при работещ кръг за охлаждане.На по новите съм виждал,че се слага радиатор на дъното на автомобила през който минава връщащата се нафта която вече е гореща, и там се охлажда.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
В случая това което е върху филтъра играе роля през зимата и служи за затопляне на нафтата да не се желира когато е много студено.Има един датчик който се грижи за това.Охлаждането е по друг контур и си бачка.Охладителя за нафта /отделен радиатор с помпа/се намира зад бронята от пасажерската страна.
Това ,че топлообменника на колегата е изолиран не е повод за притеснение,
зимата проблеми не съм имал.
Това ,че топлообменника на колегата е изолиран не е повод за притеснение,
зимата проблеми не съм имал.
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Този топлообменник е единствено и само за кръга за охлаждане на горивото.Разгледай подробно схемата,а и на колата ако искаш.Не може да топли нафтата понеже клапана който затваря самостоятелния кръг с малкото радиаторче е закачен за маркуча след радиатора, тоест топла вода има там чак след като отвори термостата а през зимата да отвори термостата на тази кола трябва доста да покараш .Този кръг го върти ел. помпичка през малкия радиатор и през топлообменника единствено.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
И в същност каква е идеята да охлажда нафтата която се връща в резервоара ?
А зимата на дълъг път по магистрала не преминава ли топла охлаждаща течност ако температурата падне много.Някъде по чуждите форуми бях чел нещо такова...
Ама може и да не съм разбрал правилно.
А зимата на дълъг път по магистрала не преминава ли топла охлаждаща течност ако температурата падне много.Някъде по чуждите форуми бях чел нещо такова...
Ама може и да не съм разбрал правилно.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
Консултирах се с един майстор и той каза че идеята на охлаждането е да работят по добре помпа дюзите, защото горивото е в самата глава и загрява много. Ефективността на дюзата се губела със свръх загрято гориво.
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 131 hp 2001 г. Няколко въпроса ?
И аз така съм чел че когато горивото е много горещо и колата не върви както трябва ,и затова е този охлаждащ кръг за да поддържа температурата на горивото в някакви норми.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], musi98 и 35 госта