



Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Здравейте на всички в форума имам теч на масло под капака на клапаните ,левия ъгъл до ангренажния ремък и десния ъгъл до делкото.Четох доста теми за тази гарнитура,че се сменя много лесно купих гарнитура на рейнц гумена. Ще съм благодарен ако някой сподели оригиналната операция без мазане със силикон и др. Старата г-ра е сменяна преди 32хил.км предварително се извинявам на всички приятно изкарване на празниците 

-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Здравей колега, смяната не е никак сложна, но все пак трябва малко силикон. Ето какви са стъпките при смяна:
1) На студен двигател първо разхлабваш средния болт малко, след това разхлабваш малко левия болт и после малко десния, идеята е да се отвият всички болтове постепенно, за да не се стресира и изкриви капака, който все пак е на доста години и без това.
2)Взимаш капака на цилиндровата глава вкъщи и с обезмаслител (примерно Меглио или др. по избор) и четка го изчистваш до блясък и изплакваш под чешмата, обърни основно внимание по ръба на капака при почистването ( там където ляга гарнитурата. Ако капака ти е железен, а не алумин и имаш черен температуроустойчив спрей можеш да го пръснеш(понеже предполагам ще е леко ръждясал) но само отгоре където няма контакт с гарнитурата и маслото.
3)Взимаш спрей за обезмасляване на спирачни дискове(Brake Cleaner) и внимателно почистваш ръба на цилиндровата глава където ще легне гарнитурата. Не пръскай директно със спрея по ръба ами пръсни първо на някакъв чист парцал и след това с напоения парцал забърсваш ръба, няколко пъти докато не усетиш, че е напълно обезмаслено, обърни внимание при почистването на ръбчетата където са петите на вала(втора снимка стъпка 5).
4)Понеже не си посочил дали капака на цилиндровата глава е алуминиев или железен ще приема, че е железен.Взимаш нова гарнитура задължително гумена освен нея трябва да има в комплекта и три дебели гумички да ги наречем "шайби"
които седят на болтовете и по този начин натискат капака, тях също ги сменяш, защото са се опекли вече.
5)И тук идва момента на силикона за съжаление, въпреки че и аз съм против, но няма как просто. Трябва да сложиш малко силикон колкото грахово зърно на всяко то четирите ръбчета посочени на снимката със стрелки
. Ето тук по ясно съм показал, понеже при теб няма да е свален разпределителния вал
Просто там самата гарнитура e някак още фабрично тъпо измислена и ръбчето не прилепва пълно, пък освен това и самия капак от топлината и времето има предполагам изкривяване и не прилепва хубаво. Аз използвах силикон марка Дирко(сив на цвят) и бих казал, че съм много доволен.
6)След като си сложил силикона в стъпка 5 поставяш гарнитурата и слагаш капака отгоре със сменените гумени "шайби" и завиваш постепенно и трите болта, като този път почваш (застанал пред двигателя) ляв, десен, среден. Болтовете трябва да бъдат завити с динанометричен ключ с 10Nm сила.
1) На студен двигател първо разхлабваш средния болт малко, след това разхлабваш малко левия болт и после малко десния, идеята е да се отвият всички болтове постепенно, за да не се стресира и изкриви капака, който все пак е на доста години и без това.
2)Взимаш капака на цилиндровата глава вкъщи и с обезмаслител (примерно Меглио или др. по избор) и четка го изчистваш до блясък и изплакваш под чешмата, обърни основно внимание по ръба на капака при почистването ( там където ляга гарнитурата. Ако капака ти е железен, а не алумин и имаш черен температуроустойчив спрей можеш да го пръснеш(понеже предполагам ще е леко ръждясал) но само отгоре където няма контакт с гарнитурата и маслото.
3)Взимаш спрей за обезмасляване на спирачни дискове(Brake Cleaner) и внимателно почистваш ръба на цилиндровата глава където ще легне гарнитурата. Не пръскай директно със спрея по ръба ами пръсни първо на някакъв чист парцал и след това с напоения парцал забърсваш ръба, няколко пъти докато не усетиш, че е напълно обезмаслено, обърни внимание при почистването на ръбчетата където са петите на вала(втора снимка стъпка 5).
4)Понеже не си посочил дали капака на цилиндровата глава е алуминиев или железен ще приема, че е железен.Взимаш нова гарнитура задължително гумена освен нея трябва да има в комплекта и три дебели гумички да ги наречем "шайби"
5)И тук идва момента на силикона за съжаление, въпреки че и аз съм против, но няма как просто. Трябва да сложиш малко силикон колкото грахово зърно на всяко то четирите ръбчета посочени на снимката със стрелки


6)След като си сложил силикона в стъпка 5 поставяш гарнитурата и слагаш капака отгоре със сменените гумени "шайби" и завиваш постепенно и трите болта, като този път почваш (застанал пред двигателя) ляв, десен, среден. Болтовете трябва да бъдат завити с динанометричен ключ с 10Nm сила.
Последна промяна от mitko23 на Пон 02 май 2016 2:43, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Здр колега благодаря за инфото капака е железен няма да го пръскам с спрей, той в момента изглежда като нов отвън е черен гланц.Утре ще сменям гарнитурата но нямам динаметричен ключ г-рата е с трите гумички от снимките,ако знаеш нещо за масления сепаратор омаслява ми при моното и тръбата към въздушния филтър.Колата се кара редовно на бензин А95 газ не имала никога ще потърся динам.ключ и ще я сменя сам ако прецакам нещо отивам при майстор.Старата г-ра я сменявах когато купих колата 2013г. от ИТАЛИЯ и засякох 32хил.км.Предварително благодаря ПОЗДРАВИ КИРИЛ ще пиша като я сменя 

Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
И аз съм с 1.4 АБД. Преди 5 месеца правих ремонт смяна на гарнитурата на цилиндровата глава, съответно и смяна на гарнитурата на капака на клапаните но от там пак тече масло. Сигурно майстора не сложил силикон. Колеги задължитено ли се слага силикон? То май на тези двигатели това им е болното място. След като го взех и навъртях 130 000км в началото нямаше много течове освен от датчиците.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Здр след като си смених гарнитурата сам без да слагам силикон теча на масло продължава,на колата нищо и няма само цапа капака на ангренажа не доливам масло.Семеринга на разпределителния вал също изпуска,навъртял съм 42 000км от както е сменяна г-рата на капака, направих консултация с майстора който обслужва колата след 8000км предстои смяна на ангренаж и ролки,водна помпа,семеринги,гарнитура на капака.Слабото място е десния ъгъл до капака на ангренажа при мен протече за 30 000км от смяната.Пожелавам ви весели празници 

-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
За съжаление колеги, трябва да се сложи много малко силикон(колкото грахче) в ъгълчетата. Предполагам, че поради умора на метала, а и заради глупаво проектираната гарнитура на капака на клапаните почти винаги протича от там след време. Колега kirobg малко късно виждам
, че си писал за сепаратора за картерна вентилация. По принцип той ми омасляваше яко и на мен моното докато не си сложих Oil catch tank и проблемите спряха. Само да уточня, че ако го сваляш да го чистиш много внимавай за уплътнението, че вече не се намира по магазините, а оригиналното такова е минало в секция класически части на VW(тук е за ABD ама пак е същото и за ABU viewtopic.php?f=5&t=446957)

-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Благодаря на колегата mitko23 за полезното инфо не знаех за уплътнението на сепаратора след празниците ще го поръчам в Порше. 

Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
За сега имам течове на масло от капака на гарнитурата. Имам навлажняване и на гарнитурата на цилиндровия блок и главата точно над динамото.
Просто този двигател си тече въпреки ремонтите.
Ако направя капака навсякаде със силикон за гарнитури дали нама да спре теча нацяло. Но ми налага на мисълта че ако реша после да го свалам ще е залепен много и ще трябва с чук да го удрям за да го сваля от главата. В една друга тема четох че капака може да се смени.
Просто този двигател си тече въпреки ремонтите.
Ако направя капака навсякаде със силикон за гарнитури дали нама да спре теча нацяло. Но ми налага на мисълта че ако реша после да го свалам ще е залепен много и ще трябва с чук да го удрям за да го сваля от главата. В една друга тема четох че капака може да се смени.
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Днес сложих силикон за гарнитури специален издържа на 300 градуса температура. Дано да се оправи. Направил съм така както казва колегата митко23 и от 4те края по малко силикон. Само че моя капак е алуминиев и гарнитурата е с някаква врадена ламарина отвътре. Не съм я сменял просто сложих силикона ще видим дали ще има ефект.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Здравей колега за много години добре си направил дано спре теча на масло при мен капака е железен няма кривини по него,забелязах че от 3-те шпилки средната изпуска леко ще ги сменя и тях. 

Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
За сега не тече но проблема може да се окаже от филтъра за картерните газове. Проблема е че се запушва и налягането на маслото се повишава и избива от гарнитурите, и е възможно да изхвъли маслото и да блокира двигателя. За това ще трябва да видя този филтър. За това не добре да се слага силикон навсякеде, а само там където е посочил колегата Митко.
При 1.4 абд къде се намира и как се сменя?
Иначе за сега е добре, но трябва да се видят картерните газове.
При 1.4 абд къде се намира и как се сменя?
Иначе за сега е добре, но трябва да се видят картерните газове.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7925
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Намира се отзад на мотора, откъм купето. От него тръгва маркуч, който влиза във въздуховода точно пред инжектора. Труфно се сваля, заради ограничения достъп. В щуцера на въздуховода се намира pcv клапана, ако той не работи изсмуква масло през маркуча и го гори. А самия клапан може да залепне от замръзнала "майонеза"( характерна за зимния период, при каране на издухан мотор с газова уредба). Това запушване води до преливане на маслото през слабите места по главата - капачка на масло, гарнитура капак клапани.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Здр при мен омасляването от картерната вентилация върви към моното и стъпковия мотор а от вън е сухо,въздушния филтър е сух и чист масло не стига до него, до стпковия мотор има 1-на букса с гумено уплътнение която се пълни с масло това не мога да си го обясня? Също така стъпковия мотор външно е омаслен лесно ли се чисти картерната вентилация или си трябва доктор ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ!
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Теча от гарнитурата спря на 100 процента, даже не съм ползвал обезмаслител. Даже спря да омаслява и от горнитурата на главата долу в ляво отгоре на динамото. И на мене не ми е ясно за картерната вентилация и мисля да отивам в сервиз сигурно няма да е много скъпо да направят профилактика май се сменя някакъв клапан, за филтър незнам дали има при тези модели. Иначе браво на колегата Митко за съвета.
Re: Golf 3 1.4 ABD - Смяна на гарнитура на капака на клапаните
Значе при мен се получи да избие масло през щеката. Загубих около 1 литър масло. След профилактика на одушника на картерните газове и ремонта със силикон на гарнитурата, двигателе присъхна от олятото масло. Не капе грам масло нито една капка. Даже сега като има сняг и снегът под колата е бял навсякъде, а преди правеше даже петно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта