Здравейте!
Преди няколко дни махнах катализаторите на Пасата (2001г. 2.8 бензин 4 motion)
На мястото на тях са сложени прави тръби. Ламбда сондите си седят, като човека който ми ги правеше е използвал старите втулки.
Та.. вчера ми светна чека. закачихме я на компютър и показва 2 грешки на ламбда сондите. изтрихме грешките , но днес пак ми светна.
също забелязах, че постоянно ми мени средния разход на гориво на борд компютъра (не знам дали това се дължи на ламбда сондите)
моля за мнения !
Пасат 5.5 ламбда сонда
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Разбира се,че ще светне чека,нали затова са тези сонди,за да следят състоянието на катализаторите.
Решението е софтуерно изолиране на тези сонди за да може ЕКУ да престане на търси сигнал от тях,но много трябва да се внимава кой го прави.
Тези сонди са само диагностични,тоест не участват в смесообразуването и не би трябвало да има проблем с разхода.
Решението е софтуерно изолиране на тези сонди за да може ЕКУ да престане на търси сигнал от тях,но много трябва да се внимава кой го прави.
Тези сонди са само диагностични,тоест не участват в смесообразуването и не би трябвало да има проблем с разхода.
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
sd-pleven написа:Разбира се,че ще светне чека,нали затова са тези сонди,за да следят състоянието на катализаторите.
Решението е софтуерно изолиране на тези сонди за да може ЕКУ да престане на търси сигнал от тях,но много трябва да се внимава кой го прави.
Тези сонди са само диагностични,тоест не участват в смесообразуването и не би трябвало да има проблем с разхода.
Имам приятел със същия Пасат само, че комби. Направи същата процедура, но при него го няма този проблем с разходя и чека не свети.
Не съм много запознат, но как да не влияе на средния и моментния разход като те определят дали подаваната в двигателя горивна смес е обогатена или обеднена на кислород, и съответно коригира консистенцията ако е необходимо?
Поправи ме ако бъркам.
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Всеки един от катализаторите има по две ламбда сонди,една преди и една след него.Тази преди него е смесообразуващата и тя влияе върху разход и т.н.Втората сонда е само и единствено диагностична,тя следи за състоянието на катализатора.В случая след премахването на ката,тази втора сонда подава сигнал за неизправност и чека светва.
Някой опитват да "излъжат" тази сонда,чрез запояване на съпротивления,или чрез втулка която я отдалечава от потока газове,успеха на тези операции е спорен.
Най-сигурен е начина който ти казах.
Някой опитват да "излъжат" тази сонда,чрез запояване на съпротивления,или чрез втулка която я отдалечава от потока газове,успеха на тези операции е спорен.
Най-сигурен е начина който ти казах.
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
колега т.е. ако така ми мени средния разход има проблем с 1вата сонда , а чека свети заради втората?
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Колегата по-горе правилно ти е обяснил за ламбда сондите. А а какво имаш в предвид че ти мени средния разход, в какви граници ти го мени, да не би да си го гледал веднага след като си я запалил а преди това сте откачили акумулатора и просто са се нулирали показанията на борда и показва около 15?
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Колега, не. Мени се много бързо , като моментния почти само дето варира в някакви граници от 13 до 20, но го мени много бързо. Преди това не правеше така
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Кой разход мени последно,първо казваш средния,сега моментния?
Да не си превключил на втората страница от борда и да гледаш средния разход който се нулира след 2 часа покой на автомобила?
Грешките който дава,за сондите след катализаторите ли са?
Проблемите 100% са заради махането на ката,защо всъщност ги махна,дано само не е заради някой "майстор" който е казал,че са запушени.Не е изключено при свалянето на катализаторите да е повредена по някакъв начин първата сонда,но е слабо вероятно
Да не си превключил на втората страница от борда и да гледаш средния разход който се нулира след 2 часа покой на автомобила?
Грешките който дава,за сондите след катализаторите ли са?
Проблемите 100% са заради махането на ката,защо всъщност ги махна,дано само не е заради някой "майстор" който е казал,че са запушени.Не е изключено при свалянето на катализаторите да е повредена по някакъв начин първата сонда,но е слабо вероятно
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Грешките най вероятно са P0420 и 1 а относно разхода по борд пак те питам това го наблюдаваш веднага след като си запалил колата ли? Ако е така е много възможно на гледаш комп. 1 който се занулява както е писал колегата над мен на 2 часа и се превключва на комп 2 с еднократно натискане на Reset.
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Здравейте колеги. Аз също имам подобен проблем със моя пасат б5 4motion 2800, автомат 2005 г. Купих го преди 2месеца със светещ чек.Преди да го взема го закарахме в сервиз за диагностика и майстора ми каза както продавача че е втора ламбда сонда и че проблема е от газта. Та въпроса ми е някои от вас да ли е имал подобен проблем и да ми дадете съвет какво да направя.Дали да сменям сонда или нещо друго трябва да се направи.А и ми гори доста около 20 градско а извън градско около 15 ,16 Благодаря.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
20 градско газ?
Или бензин?
Тоя мотор и задвижване няма как да гори 10 градско.
Или бензин?
Тоя мотор и задвижване няма как да гори 10 градско.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 5.5 ламбда сонда
Aydar написа:Здравейте колеги. Аз също имам подобен проблем със моя пасат б5 4motion 2800, автомат 2005 г. Купих го преди 2месеца със светещ чек.Преди да го взема го закарахме в сервиз за диагностика и майстора ми каза както продавача че е втора ламбда сонда и че проблема е от газта. Та въпроса ми е някои от вас да ли е имал подобен проблем и да ми дадете съвет какво да направя.Дали да сменям сонда или нещо друго трябва да се направи.А и ми гори доста около 20 градско а извън градско около 15 ,16 Благодаря.
Пасата случайно да е сив софийски, а разхода 15 на 100 ако се кара със 180км/ч е нормален
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 206 госта