


Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
С какви спрейове да почистя дроселовата клапа и дебитомера? След поставянето на дебитомера трябва ли да му се прави настройка? Как се самообучава дроселовата клапа и има ли ефект от самообучението й?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20302
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Виж тази тема, ако е с "жичка" - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=93801
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Мерси, колега! Моят е с жичка, така че за да има ефект явно трябва да изчистя жичката. Проблемът е в това, че колата при загрят двигател не държи добре тихите обороти. Получава се леко играене на стрелката, и когато е на газ от време
на време изгасва при изключване от скорост в движение. Даже понякога като я изключа от скорост и спра стрелката от 700-800 оборота се вдига на 1400-1500 еднократно о веднъж на една пешеходна пътека стреснах пешеходците
Също така когато я запаля студена държи 2-3 минути над 1000 оборота и 1-2 пъти сама си подава газ. Това за мен не е нормално. Явно нещо не е наред и ще се търси причината. Преди време един майстор ме накара да си сменя дебитомера, а дали от там е наиситна проблема е друг въпрос, така че сега съм с 2 като единия си го държа за резерв. Ще пробвам да изчистя единия и ще си проличи дали е от там. Според теб ще свърши ли работа и спрея за карбуратори? Поне да взема само единия. Гледам, че мненията са различни.
на време изгасва при изключване от скорост в движение. Даже понякога като я изключа от скорост и спра стрелката от 700-800 оборота се вдига на 1400-1500 еднократно о веднъж на една пешеходна пътека стреснах пешеходците

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Имах същия проблем на поло и открих пробив във вакуума, една вакуум клапичка беше пробита, огледай си вакуумите за скъсано.
Имаш неизмерен въздух отнякъде.
Другия вариант е да имаш проблем с газовата уредба, бедна смес, на бензин пак ли го имаш проблема? Да не ти изпускат газовите инжектори. Ревизирай си и газовата уредба.
Проблема се случва само на празен ход, на място или при изключване от скорост, ако е дебитомера, ще имаш намалена мощност, дебитомера е от значение, когато ускоряваш, подаваш газ, а тя тогава няма проблеми, нали?
Също, ако подаваш газ на място, пак няма проблем.
Вижда се на диагностика, дава грешка за бедна смес.
Дебитомера се чисти със спрейове за дебитомери, с карбуратор клийнър ще му тръснеш вълната.
"Майстора", който те е накарал да си смениш дебитомера е олигофрен!
Аз имам МАП сензор, вместо дебитомер, смених го, но пък мапа е много по евтин от дебитомера и много по надежден, няма случай да се развали, за това прбвах с друг втора употреба.
При такива проблеми винаги се прави диагностика от човек, който разбира, не от такъв, който само сменя части и гледа да изкяри от това.
Имаш неизмерен въздух отнякъде.
Другия вариант е да имаш проблем с газовата уредба, бедна смес, на бензин пак ли го имаш проблема? Да не ти изпускат газовите инжектори. Ревизирай си и газовата уредба.
Проблема се случва само на празен ход, на място или при изключване от скорост, ако е дебитомера, ще имаш намалена мощност, дебитомера е от значение, когато ускоряваш, подаваш газ, а тя тогава няма проблеми, нали?
Също, ако подаваш газ на място, пак няма проблем.
Вижда се на диагностика, дава грешка за бедна смес.
Дебитомера се чисти със спрейове за дебитомери, с карбуратор клийнър ще му тръснеш вълната.
"Майстора", който те е накарал да си смениш дебитомера е олигофрен!
Аз имам МАП сензор, вместо дебитомер, смених го, но пък мапа е много по евтин от дебитомера и много по надежден, няма случай да се развали, за това прбвах с друг втора употреба.
При такива проблеми винаги се прави диагностика от човек, който разбира, не от такъв, който само сменя части и гледа да изкяри от това.
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
freelancer написа:Имах същия проблем на поло и открих пробив във вакуума, една вакуум клапичка беше пробита, огледай си вакуумите за скъсано.
Имаш неизмерен въздух отнякъде.
Другия вариант е да имаш проблем с газовата уредба, бедна смес, на бензин пак ли го имаш проблема? Да не ти изпускат газовите инжектори. Ревизирай си и газовата уредба.
Проблема се случва само на празен ход, на място или при изключване от скорост, ако е дебитомера, ще имаш намалена мощност, дебитомера е от значение, когато ускоряваш, подаваш газ, а тя тогава няма проблеми, нали?
Също, ако подаваш газ на място, пак няма проблем.
Вижда се на диагностика, дава грешка за бедна смес.
Дебитомера се чисти със спрейове за дебитомери, с карбуратор клийнър ще му тръснеш вълната.
Газовата мина скоро през ревизия. Рейката и изпарителя стават, а компа ми е чисто нов. На диагностиката преди няколко дни не и показа бедна смес. Единствените грешки, които излязоха бяха свързани с кан шината и АБС помпата. Проблемът се получава на бензин и газ като изключа от скорост в движение или в стоеж. Смених наскоро свещите и О-пръстените на колекторните тръби. Правихме настройка на газовата както на място, така и в движение. На бензин не изгасва, но на газ гасне, а в същото време нестабилните обороти ги има както на бензин, така и на газ. Затова и се насочих към дебитомера и дрословата клапа. Вчера погледнах дебитомера и е доста мръсен, но нямам спрей за почистване и в магазина за авточасти нямаше за дебитомери. На пръв поглед всички маркучи изглеждат здрави. Не знам вече от какво може да е това... И аз имам чувството, че дърпа въздух отнякъде, ама как да разбера... Дебитомерът, който взех е немски с емблемите на vw и audi От една морга. Старият ми е китайски. Така че не смятам, че е голяма загуба, че съм взел оригинален. Просто вече не знам къде да търся проблема. Отивам при един майстор, той ме праща при друг и така напред-назад. Вече ибмислям варианта сам да я правя.... Ходя, давам едни пари и не е ясно за какво в крайна сметка...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Направи следната проба, към дросела имаш някакъв маркуч, би трябвало, примерно за картерните газове, пробвай само на бензин, махни филтъра за да имаш, достъп, ако нямаш и стисни маркуча към дросела, огледай за някаква клапичка, ЕГР, нещо такова, като стиснеш маркуча ограничаваш въздуха към дросела и би трябвало да стабилизира оборотите или поне да усетиш някаква стабилизация.
Ако въздуха ти е в повече, се разбира по показанията на ламбда сондата, тя показва бедна смес и не е задължително да имаш грешка за бедна смес, гледат се показанията на празен ход на 033 блок за ламбда сондата, краткосрочните корекции, те са 25%.
Обаче, тъй, като имаш газова уредба не знам, дали имаш ламбда сонда въобще или емулатор, който да лъже бензиновия комп, че всичко е наред, не съм запознат много с газовите уредби, но щом имаш допълнителен газов компютър, може би двете системи са независими, макар, че е възможно газовия и бензиновия да си обменят информация.
Проблема, както казваш се случва от време на време, не играе стрелката постоянно, т.е. ако ти беше прецакан тотално дросела, на празен ход, като пускаш консуматори, колата трябва да изгасва, тя си държи оборотите предполагам, значи системата за празен ход си работи.
Пък и щом вдига обороти дросела, значи се мъчи да ги задържи.
Изчисти си дросела, това е безплатно, но после го адаптирай с ваг-ком, задължително!
Дросела се разбазиква и започва да не държи празния ход и на студен двигател.
Палиш на студен двигател, форсира се и изгасва, палиш пак буташ малко газта и пак гасне, палиш и пак горе долу закрепва, докато позагрее, така се държи дросела, когато има нужда от адаптация, но ако смуче въздух, явно се обърква компа и променя настройките за адаптация.
Купи си кабел, 20-40 лв са, без кабел няма да стане, пък и да даваш по 20 лв за диагностика и адаптация е доста кофти, а и както си забелязал файда няма.
Минал съм по тоя път, мога да напиша дисертация на тема "Игра на обороти и гаснене".
След години на чистене на, каквото се сетиш разбрах едно, датчиците в колата, само оптимизират работата на двигателя, но не го карат да гасне!!!!!!!
Няма как скапан дебитомер да ти изгаси колата, да няма да върви, ще е тромава, няма да има ускорение, но няма да гасне. Ако е прецакана ламбда сондата, ще ти вдигне разхода, но няма да ти изгаси двигателя.
Ако въздуха ти е в повече, се разбира по показанията на ламбда сондата, тя показва бедна смес и не е задължително да имаш грешка за бедна смес, гледат се показанията на празен ход на 033 блок за ламбда сондата, краткосрочните корекции, те са 25%.
Обаче, тъй, като имаш газова уредба не знам, дали имаш ламбда сонда въобще или емулатор, който да лъже бензиновия комп, че всичко е наред, не съм запознат много с газовите уредби, но щом имаш допълнителен газов компютър, може би двете системи са независими, макар, че е възможно газовия и бензиновия да си обменят информация.
Проблема, както казваш се случва от време на време, не играе стрелката постоянно, т.е. ако ти беше прецакан тотално дросела, на празен ход, като пускаш консуматори, колата трябва да изгасва, тя си държи оборотите предполагам, значи системата за празен ход си работи.
Пък и щом вдига обороти дросела, значи се мъчи да ги задържи.
Изчисти си дросела, това е безплатно, но после го адаптирай с ваг-ком, задължително!
Дросела се разбазиква и започва да не държи празния ход и на студен двигател.
Палиш на студен двигател, форсира се и изгасва, палиш пак буташ малко газта и пак гасне, палиш и пак горе долу закрепва, докато позагрее, така се държи дросела, когато има нужда от адаптация, но ако смуче въздух, явно се обърква компа и променя настройките за адаптация.
Купи си кабел, 20-40 лв са, без кабел няма да стане, пък и да даваш по 20 лв за диагностика и адаптация е доста кофти, а и както си забелязал файда няма.
Минал съм по тоя път, мога да напиша дисертация на тема "Игра на обороти и гаснене".

След години на чистене на, каквото се сетиш разбрах едно, датчиците в колата, само оптимизират работата на двигателя, но не го карат да гасне!!!!!!!
Няма как скапан дебитомер да ти изгаси колата, да няма да върви, ще е тромава, няма да има ускорение, но няма да гасне. Ако е прецакана ламбда сондата, ще ти вдигне разхода, но няма да ти изгаси двигателя.
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Преди няколко дена бутнах единия от маркучите към дросела, май беше точно този за картерните газовe и още по-зле стана работата :D Започнаха повече да играят. Иначе гасненето го прави само на газ. И акто каж ана някой майстор, ч еми гасне само на газ и ми вика, че съм за газаджия. Е добре нали правихме настройка, ревизия на газовата, всичко ОК
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Ами, като си го барнал и работата е станала по зле, не се ли усети, че там е проблема, защо не махна филтъра и да го барнеш по-сериозно, точно от там прави проблема, затапи го, огледай маркуча, трябва да имаш егр клапан, може и клапана да е пробит и да смуче.
Ако ти светне EPC -то да не ти пука, ще запише някаква грешка, ама не е проблем.
Сигурно маркуча е сцепен някъде, провери.
На бенизн не гасне, защото сместа е по богата, но на газ, като е по бедна и влиза повече въздух, тогава направо изгасва, иначе и при мен най-вече си падаха оборотите, както си работи и хоп надолу, оправи се и после пак след време.
Друг път пък се форсира сама, с около 200 - 300 оборота.
Ако ти светне EPC -то да не ти пука, ще запише някаква грешка, ама не е проблем.
Сигурно маркуча е сцепен някъде, провери.
На бенизн не гасне, защото сместа е по богата, но на газ, като е по бедна и влиза повече въздух, тогава направо изгасва, иначе и при мен най-вече си падаха оборотите, както си работи и хоп надолу, оправи се и после пак след време.
Друг път пък се форсира сама, с около 200 - 300 оборота.
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
След като почистих дросела е време за обучение. Доколкото прочетох Симос се адаптирва сам, но адаптацията при студен или загрят двигател трябва да се прави и тъй като колата има газов инжекцион адаптацията само на бензин ли трябва да се прави?
- tdi fen
- Мнения: 4721
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
тя се прави на контакт а не при запален двг с ваг ком
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Човек колкото хора да питам ми казват, че Симос се адаптирва без Ваг-ком. Майстор, който оправя коли ми го каза вместо да ми вземе 20 лева за ваг-ком
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
То предполагам,че може и сам да се адаптира,но би трябвало да може и с ВАГ-КОМ. Според мен 20 лв.си заслужават пред това да караш и да чакаш самоадаптация. Все пак е лично мнение [emoji6]
- tdi fen
- Мнения: 4721
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
много са 20 лв за адаптация това е работа за 5 мин която някой колега с ваг-ком може да ти свърши
Re: Golf MK4, 1.6, AKL - Как се почистват и обучават дебитометър и дроселова клапа?
Така е ама хората си ценят труда.... Само дето 20 лева са половин кабел и п о- скоро ще дам 40 и сам ще си я настроя, ако се наложи ;) А иначе има ли съфорумници от Пловдив или Пазарджик ,които имат кабел и могат да ми помогнат с настройката?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта