Здравейте, колеги.
Днес ударих картера на Голфето (уж леко, че първоначално дори не обърнах внимание). След 2 мин ми светна лампата на маслото, мигна 3 пъти и угасна. Като погледнах отдолу си течеше масло, не течеше силно, но и не е просто да капеше. Долях около 1 литър и тръгнах бързичко за да стигна до вкъщи (около 2 км). След 100-200 метра устих, че колата не качва обороти и стои на около 1200. Лампата за маслото не светна, в момента в който светна лампата на акумулатора спрях мотора и я оставих да мине около 50 метра докато колата спре сама. Осъзнавам, че направих грешка, че изобщо запалих и тръгнах, но трябваше да реша бързо.
Та въпросите ми са, какво мога да очаквам, имал ли е някой подобна ситуация, и дали може да съм прецакал нещо по двигателя, освен картера. И защо светна лампата на акумулатора, а не на маслото.
Колата е Голф 4, 1.9 TDI 101 кс 2003 год.
Поздрави



Голф 4, 1.9 TDI 101 кс 2003 год Удар в картера и последствия
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Удар в картера и последствия
Здравей, не знам защо е светнала лампата на акумулатора. Но не мисля, че може да скапеш мотор за 2км дори и в такова положение без масло, все пак зависи си какво си имал в предвид "бързичко" надявам се че не си я настъпвал до дупка за да се прибереш по бързо. Колкото обороти толкова по голямо налягане на маслото повече смазване, но в твоя случай без масло става следното. Нужда от повече смазване и охлаждане (на високи обороти) поради липса на течност (масло) няма с какво да смазваш и охлаждаш мотора. Но все пак 2км са нищо работа. На моята 1.4 16v веднъж ми се случи да изхвърли маслото през датчика за налягане на маслото когато разбрах че изхвърля вече беше светнала лампата и угасна. В колата винаги имам течности 1л масло, антифриз, вода и тн. Отворих капака и на всякъде беше масло сякаш е гръмнала туба с 5л масло под капака (после мих двигател). Та какво се случи сипах литърчето и карах около 15км на ниски обороти до като се прибера като на последните 5км, мисля, че пак изгасна и бях принуден да я запаля все пак 5км или около 5мин работа нищо не е. Нито ще я режа до червено, нито ще пътувам дълго време.
Та дано да нямаш проблеми.
Та дано да нямаш проблеми.
Re: Удар в картера и последствия
Благодаря ти за отговора.
Под бързичко имах предвид бързи действия - отваряне/затваряна на капака, наливане на маслото и тръгване, защото сметнах, че колкото повече масло изтича, толкова ми намалява шанса да се прибера на ход. Иначе самото движение беше 100-200 метра (до трета без да стигам и 2000 оборота) докато усетих, че не иска да качва обороти и до свтването на лампата на акумулатора. Тогава изгасих и се обадих да ме дърпат.
Под бързичко имах предвид бързи действия - отваряне/затваряна на капака, наливане на маслото и тръгване, защото сметнах, че колкото повече масло изтича, толкова ми намалява шанса да се прибера на ход. Иначе самото движение беше 100-200 метра (до трета без да стигам и 2000 оборота) докато усетих, че не иска да качва обороти и до свтването на лампата на акумулатора. Тогава изгасих и се обадих да ме дърпат.
- fedoracore
- Мнения: 113
- Регистриран на: Нед 25 дек 2011 12:22
- Автомобил: V5
- Двигател: 2.3
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 1.9 TDI 101 кс 2003 год Удар в картера и последствия
нищо и няма-друг картер масло и си ти и филтър си земи
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта