Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот katmai » Сря 28 сеп 2016 10:57


Здравейте колеги,при замерване волтажа на зареждане установих,че може би имам проблеми.
При включени фарове на изхода на алтернатора ми показва 14.1V(Валео) а на акумулатора 13.8V.Това не е притеснително , но притеснително става като включа повече консуматори.
Подгред седалки,фарове,подгрев странични огледала и заден джам,духалка на 4-та степен + климатик и хоп - 12.5 на акумулатора. Да знам че при толкова консуматори е нормално да падне напрежението но чак пък 12.5? Тествахме абсолютно същата постановка при колега с 1.9TDI и там си държеше 13.90V.
Какво бихте ме посъветвали да направя? Знам че при нормално натоварване ми държи около 13.2, което ще зарежда акумулатора но все пак, това говори за проблеми....
Къде може да е проблема и къде са най-кадърни да погледнат?




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот vanesto » Сря 28 сеп 2016 11:05


И на мен ми се струва, че пада повечко, бих ти препоръчал тази фирма:
http://fransizkup.com/index.php/2013-03-01-20-27-33


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот megatronS » Сря 28 сеп 2016 11:46


Смени диодната плочка на алтернатора, има дефектирал изправителен диод.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот katmai » Сря 28 сеп 2016 13:31


След консултация със сервиз ми казаха ,че е съвсем нормално да пада волтажа при всички консуматори, и че вероятно това е максимума на тоя алтернатор. Предложиха ми да сложа 120 амперов...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот ktamen » Сря 28 сеп 2016 13:37


Не ми стана ясно, защо мислиш, че проблемът е в алтернатора :gruebel
Тези 12,5В на акумулатора ли ги измери или на алтернатора?
Де ги намирате тези сервизи :screwy Пак добре, че не са ти предложили да си купиш цяла кола :mhihi


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот katmai » Сря 28 сеп 2016 13:44


12.5 на акумулатора(той е нов на 7 дни). И на мен не ми се вярва VW толкова пък да не са преценили, какво да сложат та да пада на 12.5...
Бях при Германци онзи ден, Мишо вика че 13.7-8 с фарове е супер. Казах му и на него за 12.5 и той - Еми клека си. Има едни на Цар Симеон и Соф. Врачански , те ми казаха да сложа 120А...

Последна промяна от katmai на Сря 28 сеп 2016 13:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот ktamen » Сря 28 сеп 2016 13:48


При работещ двигател, поне от 5 минути двигател, включи всички консуматори и измери напрежението на самия алтернатор. И напиши числото тук.
Най-вероятно имаш една или повече лоши връзки между акумулатора и алтернатора. Откриват се лесно от човек, който може да използва мултицет.
И стой много далеч от онези дето са ти предложили друг алтернатор, или не разбират нищо или са мошеници, дето искат да си пробутат скрапа.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот muns61 » Сря 28 сеп 2016 14:06


ktamen написа:Най-вероятно имаш една или повече лоши връзки между акумулатора и алтернатора. Откриват се лесно от човек, който може да използва мултицет.

Проблемът е, че не се ползва главата...

Последна промяна от Spas на Сря 28 сеп 2016 14:20, променено общо 1 път.
Причина: Ако не можеш да помогнеш, не пречи!


Потребителски аватар
dobcho6
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 18:46
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH 2003г
Местоположение: Varna

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот dobcho6 » Сря 28 сеп 2016 14:11


+1 За лоша връзка.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот katmai » Чет 29 сеп 2016 9:06


С всички консуматори :
- на запалката 11.8.
- на акумулатор 12.1
- на алтернатор - 13.2
Ще се сменя кабел тези дни. За полезна информация ще постна и какъв е бил проблема в кабела, като го оправя.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот kris11 » Чет 29 сеп 2016 10:22


katmai написа:Ще се сменя кабел тези дни..

Проблема ти е в лоши връзки кабел - кабелна обувка/накрайник/ С мултицет се хваща лесно коя връзка е зле.

@"Смени диодната плочка на алтернатора, има дефектирал изправителен диод."
Това се хваща без раглобяване , ако човек има под ръка осцилоскоп.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот ktamen » Чет 29 сеп 2016 13:19


Не забравяй да провериш и минусовия кабел към купето, особено връзката му към купето.
Мултицетът се включва на обхват 2 волта или 0,2 волта и при максимален товар се мери напрежението на всяка снадка - болт на алтернатора - кабелна обувка или кабелна обувка - жичките на кабела.
13,2 е твърде малко, сигурен ли си, че двигателят е работил поне 5 минути преди измерването?


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот katmai » Пет 30 сеп 2016 9:52


Да, работи 5 мин. Аз измерването го направих по изходящия кабел(на клемата) на алтернатора и опрях на входящия колектор, после пробвах с минуса на акумулатора,нямаше разлика.
Само да спомена,че без натоварване алтернатора показва 14.2. Под всички консуматори говорим за:
-Къси,дълги фарове
-Подгрев стъкла и огледала
-Климатика на 4(включва се и перката на радиатора отпред)
-Фарове и стоп за мъгла
-Подгрев седалки


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот ktamen » Пет 30 сеп 2016 12:50


На едната снимка измервам пада на напрежение между извода на акумулатора и клемата на кабела.
20160930-0009.jpeg

А на другата измервам пада на напрежение между клемата на кабела и жичките на самия кабел.
20160930-0010.jpeg

По този начин трябва да се измерят всички снадки между акумулатора и алтернатора - това са около 20 снадки. Измерването трябва да става при работещ двигател и включени консуматори.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.8T AWT нисък волтаж алтернатор

Мнениеот katmai » Пон 16 яну 2017 16:26


Благодаря на всички и най-вече на колегата - plamikcho ,който асистира в откриването на проблема.
Кабела се беше скъсал на обувката от алтернатора(тазя на акумулатора). Сега следва фикс и съм сигурен,че ще се оправи. Реално при всички консумативи пада в кабела(с обувките) беше 1V.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 161 госта