Привет!
Не съм много наясно с нещата по колите, от 5-6 години карам един Голф 2, 1989 г. 1,6 бензин, 80 коня (мисля). Има и газова уредба сложена преди 5 години някъде.
Имам няколко въпроса, но ще започна с парното.
От известно време не е каран, 5 месеца някъде, скоро го подкарах пак. Сложих му 3 литра антрифриз (колкото ме посъветваха на техническия преглед), направих му какво трябва там - зимни гуми и прочие, масло има поне още за 5000 км.
Понагласих оборотите за бензин първо и после газ. С времето съм се научил да го правя това. Всичко е на около 1000, бензин и газ (но на газ от време на време падат на 700).
Така.
Като го карам на по-дълъг път, когато са минусови температури или близки до 0, в началото колата си топли добре, при включено парно, но след 10-15 мин, температурата пада ( а стрелката е сочила до половината примерно) и стрелката сочи почти към края на студеното. Тогава продължава да духа топло, но не чак толкова вече и температурата в купето, въпреки че парното е до макс, не е достатъчна. Като спра някъде за 5 мин, се покачва и парното си духа нормално топло, дори доста топло, след което тръгна ли пак за 10 мин спада.
Това винаги го е правила, не е само от сега.
Радиаторът е сменен, понеже имаче теч на вода/антифриз преди 2 години. Спря да тече. Сега като сложих тия 3 литра антифриз, онзи ден, днес погледнах казанчето 10 мин след като спрях колата (забравих да погледна сутринта при студен двигател) - доста под минимума е, може би 3 пръста... Все едно тече, а теч не виждам. Гледах и под колата като тръгнах след 15 мин, няма и капка.
Малко смесих нещата :)
Първо бих искал да знам това поведение на парното нормално ли е? Баща ми казва да съм сложел нещо пред парното (зад емблемата при решетката отпред, някво парче кашон), така било ... Нещо не ми се вярва.
И другото е това с антифриза, някаква идея? Тъй или иначе ще ида на майстор, лошото е, че където ходех преди, човекът го няма вече.
В Пловдив съм.
Мерси предварително!



Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
Здрасти и добре дошъл.
Това със спукания радиатор и загубата на антифриз 'ич не ми харесва
Особено като добавим и изчезващото парно...
Понамирисва ми на избила гарнитура.
Развий свещите и ги огледай старателно.
Ако има някоя чисто беличка, като новичка - вероятно в този цилиндър влиза вода и отмива нагара.
Провери и сутрин отзад дали не духа яко пара като запалиш.
По принцип знам къде да те пратя, при човек, който има тестер за СО в антифриза, но в момента сервиза му не работи, често е на село, защото там има къде да работи и не знам кога ще си е в Пловдив
Това със спукания радиатор и загубата на антифриз 'ич не ми харесва

Особено като добавим и изчезващото парно...
Понамирисва ми на избила гарнитура.
Развий свещите и ги огледай старателно.
Ако има някоя чисто беличка, като новичка - вероятно в този цилиндър влиза вода и отмива нагара.
Провери и сутрин отзад дали не духа яко пара като запалиш.
По принцип знам къде да те пратя, при човек, който има тестер за СО в антифриза, но в момента сервиза му не работи, често е на село, защото там има къде да работи и не знам кога ще си е в Пловдив
- lubomir.at
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 20 дек 2016 16:37
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1989
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
Утре ще погледна свещите. Мерси!
Спрямо това с парата при палене, ами има нещо такова, но аз мисля, че просто е защото е студено и вдига оборотите за 3-4 мин докато затопли двигателя...
Но пара или пушек от изгорели газове..., не зная. Има ли разлика? Това което виждам аз е солидна бяло-сива пушилка по време на високите обороти докато загрее и слезе на 1000.
Спрямо това с парата при палене, ами има нещо такова, но аз мисля, че просто е защото е студено и вдига оборотите за 3-4 мин докато затопли двигателя...
Но пара или пушек от изгорели газове..., не зная. Има ли разлика? Това което виждам аз е солидна бяло-сива пушилка по време на високите обороти докато загрее и слезе на 1000.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
Малко хаотично си описал ситуацията, но аз мисля, че имаш проблем по-скоро с термостата. Кашоните ги забрави, те не решават проблема, само го замазват
Ако за баща ти е нормално с кашон да има парно, за мен не е - просто си оправи охл.система.
Охладителната система на този автомобил събира 6 литра по каталог. Не си уточнил, преди да ги сипеш тези 3л. на какво дередже е било нивото в системата.
Доколкото разбирам от материята ще ти споделя какво знам за охладителната система. Това са общи принципи и си важат дори и за съвременните коли. Имаш два кръга - малък и голям. Малкият кръг включва - глава на двигателя, в твоя случай колектор и карбуратор (заради смукача) и радиаторче на парното. Когато има газово, включва и изпарителя на газовата. Когато охл.течност достигне определена температура, термостатът започва да отваря потока антифриз към охладителния радиатор отпред, съответно, когато температурата започне да пада (примерно се ползва парно, обдухва се питата на радиатора от движението на колата), той респективно би следвало да започне да затваря потока към големия радиатор и така да се старае да поддържа една и съща температура в границите 5-6-8 градуса някъде. Така че стрелката ако играе, то трябва да е в почти незабележима и малка граница, а не да слиза видимо надолу и да духа студено.

Охладителната система на този автомобил събира 6 литра по каталог. Не си уточнил, преди да ги сипеш тези 3л. на какво дередже е било нивото в системата.
Доколкото разбирам от материята ще ти споделя какво знам за охладителната система. Това са общи принципи и си важат дори и за съвременните коли. Имаш два кръга - малък и голям. Малкият кръг включва - глава на двигателя, в твоя случай колектор и карбуратор (заради смукача) и радиаторче на парното. Когато има газово, включва и изпарителя на газовата. Когато охл.течност достигне определена температура, термостатът започва да отваря потока антифриз към охладителния радиатор отпред, съответно, когато температурата започне да пада (примерно се ползва парно, обдухва се питата на радиатора от движението на колата), той респективно би следвало да започне да затваря потока към големия радиатор и така да се старае да поддържа една и съща температура в границите 5-6-8 градуса някъде. Така че стрелката ако играе, то трябва да е в почти незабележима и малка граница, а не да слиза видимо надолу и да духа студено.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
Нека пробва с кашона и на по-дълъг път ако не пада драстично стрелката и си има хубаво парно,да смени термостата и да маха кашоня
И аз така купих моята 2-ка и на дълго изстиваше,като отворих термостата,той оригиналния от 89-та
Седеше си отворен и парно почти нямаше,сложих един който купувах от radotom миналата година за 3-ката и всичко заспа.

И аз така купих моята 2-ка и на дълго изстиваше,като отворих термостата,той оригиналния от 89-та

Седеше си отворен и парно почти нямаше,сложих един който купувах от radotom миналата година за 3-ката и всичко заспа.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
И моя термостат е оригиналния от 87г, но парното ми е отлично.
Запали колата на място и опипвай долния маркуч от радиатора, докато чакаш да загрее. Маркучът трябва да остава ледено студен, докато двигателят не загрее до 85 - 90 градуса. Ако има някакво стопляне преди тази температура, значи термостатът е за боклука. Новият е евтин и се сменя лесно, но е задължително преди да го сложиш да го провериш в тенджера на котлона заедно с термометър, трябва да започне да отваря при 87гр.
И моят антифриз не може да стои на нормалното ниво, пада до дъното на казанчето и си остава на това ниво, така си я карам от години, и предишният голф ми беше така.
Двигателят ти не е 80кс, слагат се 3 практически еднакви 1,6 от 70 до 75кс.
Кашон ще ползваш, ако те домързи да смениш термостата, но е бошлаф работа, а и рискуваш да прегрееш.
Запали колата на място и опипвай долния маркуч от радиатора, докато чакаш да загрее. Маркучът трябва да остава ледено студен, докато двигателят не загрее до 85 - 90 градуса. Ако има някакво стопляне преди тази температура, значи термостатът е за боклука. Новият е евтин и се сменя лесно, но е задължително преди да го сложиш да го провериш в тенджера на котлона заедно с термометър, трябва да започне да отваря при 87гр.
И моят антифриз не може да стои на нормалното ниво, пада до дъното на казанчето и си остава на това ниво, така си я карам от години, и предишният голф ми беше така.
Двигателят ти не е 80кс, слагат се 3 практически еднакви 1,6 от 70 до 75кс.
Кашон ще ползваш, ако те домързи да смениш термостата, но е бошлаф работа, а и рискуваш да прегрееш.
- lubomir.at
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 20 дек 2016 16:37
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1989
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
Благодаря ви!
Ще видя утре за маркуча и термостата, също и свещите.
Лека !
Ще видя утре за маркуча и термостата, също и свещите.
Лека !
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Питане за парно Голф 2, 1.6, Manhattan, 80 кс
Както каза колегата stefan4o - типичен синдром на отворения термостат. В общи линии ти върти само големя кръг, в следствие на което колата загрява по-бавно, и "простива" до около 60-70 градуса, когато я изкараш на дълго. Имах същия проблем с поло-то. Решението е нов термостат.
А по втория проблем с губещия се антифриз - има вероятност да ти сълзи по малко от някъде. Когато колата загрее, се изпарява и е трудно да се хване от къде точно сълзи. ( поне при поло-то беше така )
А по втория проблем с губещия се антифриз - има вероятност да ти сълзи по малко от някъде. Когато колата загрее, се изпарява и е трудно да се хване от къде точно сълзи. ( поне при поло-то беше така )
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта