Здравейте,
Преди време "майстор" ми препоръча смяна на първата ламбда сонда на въпросният автомобил, както и на VCDS излизаше грешка за неработещ подгрев. Сондата е с 5 кабела, т.нар. wideband сонда. Закупих нова и си я смених, изчистих грешката, НО отново след 20 секунди излиза същата грешка... Някакви идеи? Идва ми наум ресетване на ECU, това мисля да пробвам довечера. Не съм гледал напрежение и т.н. както в последствие прочетох, че е редно да се прави, преди закупуване на нова сонда, но така или иначе вече съм вътре с парите :D
Благодаря!



Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
Провери напрежението към подгрева от захранващата букса, има ли, няма ли. После публикувай грешката, това е много важно. Примерно, ако имаш Malfunction in circuit, е вероятно да ти дърпа въздух или да обеднява заради газовата, ако имаш грешка от сорта на Heater circuit - Short to plus, тогава може да имаш прекъснат кабел, и за двете грешки дават проблем с кабелите на сондата, но не е точно така.
Освен грешката се гледат и адаптациите, за да се види, дали проблем не е в грешна смес и за това да дава грешка сондата.
Тази 5 кабелната сонда има прагово напрежение и то трябва да е постоянно, принципа е друг, но върши същата работа.
Потърси информация, как се мери сондата и какво напрежение трябва да имаш на подгрева.
Освен грешката се гледат и адаптациите, за да се види, дали проблем не е в грешна смес и за това да дава грешка сондата.
Тази 5 кабелната сонда има прагово напрежение и то трябва да е постоянно, принципа е друг, но върши същата работа.
Потърси информация, как се мери сондата и какво напрежение трябва да имаш на подгрева.
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 036 906 034 BB
Component and/or Version: MARELLI 4LV 3408
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31414
VCID: 53A599C7A1009386791-4A3A
2 Faults Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1
P1196 - 35-00 - Electrical Malfunction
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 1010 0101
Ел. съпротивление 2,9 ома старата, 3 новата... и на съвсем различни пинове. Това видях за 15 мин, утре може по-обстойно, че работата не чака...
Control Module Part Number: 036 906 034 BB
Component and/or Version: MARELLI 4LV 3408
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31414
VCID: 53A599C7A1009386791-4A3A
2 Faults Found:
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1
P1196 - 35-00 - Electrical Malfunction
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 1010 0101
Ел. съпротивление 2,9 ома старата, 3 новата... и на съвсем различни пинове. Това видях за 15 мин, утре може по-обстойно, че работата не чака...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
Мисля, че и ти си се досетил, че имаш прекъсване във веригата на подгрева, виж какво напрежение идва на подгрева от захранващата букса и колко трябва да е, не мога да ти кажа, какво трябва да идва на входа на сондата, защото съм с четири кабела, трябва да си намериш данните и после да търсиш прекъснатия кабел, може и буксата да не контактува добре, напръскай я с контактен спрей. При мен напрежението минава през главното реле и после отива в компа, така мисля, но не стигнах до там, защото проблема ми беше със сместа, не беше електрически.
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
Ще проверя утре, интересува ме нормално ли е съпротивлението на нагревателя да е 3 ома? Ако да - и двете сонди са здрави и тая новата е за тоя дет духа купувана. Ако не - и двете са за в кофата. Това което не ми хареса е, че на новата бяха съвсем различни пиновете, на които се измери някакво съпротивление (на старата бяха номер 5 и номер 3 - новата съвсем различно - е ако идва същото напрежение и там сигурно няма проблем, дори и да са разменени). Утре ще гледам какво идва и какво не идва като захранване.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
При моята сонда беше около 10 ома, нямам идея, колко трябва да е твоята, широколентовите работят на друг принцип, с прагово напрежение и се променя тока, нещо такова четох преди време, при теб тези 3 ома може да са нормални, ако знаеш английски още по-добре, ако ли не, може да ползваш гугъл преводач, намери си информацията и си направи измерванията с мултицета, на мен никой не ми помогна, нито ми каза данните, така, че викай неволята и действай. 

Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
според аутодата трябва да е 3 ома между първи и втори пин.Провери самата букса на сондата да няма там прекъсване на кабелите.Другия вариант е да видиш дали подгрева на сондата минава през реле.Може и там да е проблема
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
Да, като погледнах в Аутодата и аз, видях кои са пиновете, колко трябва да е съпротивлението на нагревателчето и напрежението - 11-14V. Там където ми трябват нямам нищо... Значи имам 2 здрави сонди... Трябва да погледна wiring схема, щото май е пълна кочина.
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
В крайна сметка с новата сонда успях да изчистя грешките. Причината беше тотално объркана подредба на кабелите на новата сонда. Наредих по цветово като на старата - първо подгрева, след което забелязах, че и други два са с разменени места. Дори при тази подредба в началото ми даваше грешка (при нагряване, сондата връща променлив волтаж в някакви граници до под 1 волт, в зависимост дали сместта е бедна или богата) - че генерираното напрежение е out of range. Започна се едно местене на 3-те останали жици (не знаех какво ибей-еца е решил да сложи на кой цвят)... в крайна сметка с проба-грешка накрая взе че стана, връщайки се в положението, при което до преди това ми даваше out of range. Заспа :D
Това го пиша, ако някой е решил да си купува сонда от ибей - работи, по-евтина е доста (wideband, 5 кабела), но си вижте кое къде отива и мерете.
Това го пиша, ако някой е решил да си купува сонда от ибей - работи, по-евтина е доста (wideband, 5 кабела), но си вижте кое къде отива и мерете.
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
Ей така са оригинално кабелите:
- LyubomirSotirov
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 22 дек 2015 20:31
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AUS 2000
Re: Въпрос - Ламбда сонда Golf 4 1.6 16v AUS
След 4 месеца почти без проблеми с новата сонда има грешка отново:
17598 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage
P1190 - 35-10 - Implausible - Intermittent
И съответно играене на оборотите преди да избие грешката.
17598 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage
P1190 - 35-10 - Implausible - Intermittent
И съответно играене на оборотите преди да избие грешката.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта