Здравейте колеги,
Не бях карал колата от 3-4 месеца. Отидох подгрях, завъртях и запали от първия път, но след като я изгасих стартера не иска да завърти повече.
Изкарах един кабел от бендикса на стартера и като цъкна на + стартера върти и ако колата е на контакт, пали и върви.
Премерих на кабела който отива до стартера от плочката на контактния ключ, като завъртя и там има 12V.
Колата е с ръчни скорости така че не би трябвало да има някакви датчици в скоростната кутия.



1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
p-peev написа:Премерих на кабела който отива до стартера от плочката на контактния ключ, като завъртя и там има 12V.
Имаш предвид кабела, който влиза в електромагнита на стартера, нали?
Ако да - хвашай един контактен спрей и пръскай в буксичката. С фина шкурка зачисти и клемичката на самия стартер (ако има достъп) Ако няма - с ножче. В крен случай само с пръскане....
Стегни леко с клещи и кабелната обувка.
Според това, което си описал - касае се за хлабава връзка някъде
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Колега, добрах се до кабелите в таблото. Кабела за стартера е червен с черно. Подострих пипалото на мултимера и леко пробих изолацията, колкото да мога да меря. Когато завъртя контактния ключ до положение в което трябва да почне да върти стартера, на въпросния кабел идват 12V, което според мен значи че контактния ключ е здрав.
При стартера не съм откачил кабела от клемата на електромагнита, а обелих малко от изолацията и увих един кабел, върху обеленото, с който паля колата (от + на акумолатора).
Според мен някъде по трасето кабела е прекъснал, или има някакво реле което не включва.
Ще помоля ако някой знае дали във веригата има дооълнителни релета или датчици да каже.
При стартера не съм откачил кабела от клемата на електромагнита, а обелих малко от изолацията и увих един кабел, върху обеленото, с който паля колата (от + на акумолатора).
Според мен някъде по трасето кабела е прекъснал, или има някакво реле което не включва.
Ще помоля ако някой знае дали във веригата има дооълнителни релета или датчици да каже.
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Освобождаваш от скорост и вземаш един кабел и подаваш директен + от акумулатора, първо на болта на включвателя, на който са вързани четките. Ако върти всеки пък, без да изхвърля бендикса, значи четките са ОК. След това откачаш буксата, която идва от контактния ключ и подаваш там директен +, трябва да изхвърля бендикса и да върти. Ако не всеки път го прави, значи проблемът е във включвателя. Ако всичко е наред със стартера при тези опити, значи е от клемореда, или хлабава връзка. Няма какво друго да проверяваш.
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
С мултицета може да ти показва 12 в.напрежение, но да няма необходимата сила., Най-добре провери с пробна лампа с нажежаема жичка дали свети след клемореда при завъртане с ключа.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Що всеки, който има 5лв да си купи мултицет си мисли, че може да го използва
Пробна лампа би била много по-полезна, ама.....
radotom, е обяснил пределно ясно и проблема и решението му. Направи каквото ти е написал и после пиши тук.
Едит: Не съм прочел внимателно втория пост на автора
Ако всичко, което си написал е точно така, значи кабелът е прекъснат, вероятно от мишки. Или трябва да намериш прекъсването и да го оправиш или да си пуснеш нов кабел, а старият да го откачиш и в двата края.
Разбира, се е възможно някви релета, вероятно неоригинални, а поставяни с цел защита от кражба, но би трябвало да ги намериш, докато търсиш прекъсването.

Пробна лампа би била много по-полезна, ама.....
radotom, е обяснил пределно ясно и проблема и решението му. Направи каквото ти е написал и после пиши тук.
Едит: Не съм прочел внимателно втория пост на автора

Ако всичко, което си написал е точно така, значи кабелът е прекъснат, вероятно от мишки. Или трябва да намериш прекъсването и да го оправиш или да си пуснеш нов кабел, а старият да го откачиш и в двата края.
Разбира, се е възможно някви релета, вероятно неоригинални, а поставяни с цел защита от кражба, но би трябвало да ги намериш, докато търсиш прекъсването.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Тоя го ядох януари месец в най-големия сняг абсолютно същия автомобил,със същия проблем.
Накрая се оказа вкючвател и четки.
Профилактика на стартера.
Аз си смених и клемореда за да нямам проблеми в бъдеще.
Горещ съвет:
- стартера долу и по моя път да минеш.
Накрая се оказа вкючвател и четки.
Профилактика на стартера.
Аз си смених и клемореда за да нямам проблеми в бъдеще.
Горещ съвет:
- стартера долу и по моя път да минеш.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Добре, че авторът не е съвсем бос със жиците, както често се случва с авторите на подобни теми и едва ли ще се вкара в драматичен филм само заради форумни съвети.
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Колеги, от както пуснах темата не съм гледал къде може да е проблема. До петък няма да съм при колата.
Събота и неделя ще проследя веригата и като го излекувам ще пиша.
Събота и неделя ще проследя веригата и като го излекувам ще пиша.
Re: 1.9 TDI AVF 131 стартера не върти
Колеги, намерих къде е проблема.
Шлауха в който върви кабела за електромагнита и дебелия кабел от + на акумолатора се беше протрил(долу горе под егр клапана). Изолацията на кабела за електромагнита също се е протрила, искряло е в блока на двигателя и по някаква случайност кабела е прекъснал по същото време в което и изгорял и контактния ключ.
Шлауха в който върви кабела за електромагнита и дебелия кабел от + на акумолатора се беше протрил(долу горе под егр клапана). Изолацията на кабела за електромагнита също се е протрила, искряло е в блока на двигателя и по някаква случайност кабела е прекъснал по същото време в което и изгорял и контактния ключ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта