Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sliven
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
От четири години карам пасат със същия двигател. Лично аз съм му навъртял 45хил.км. На 5000 6000км след смяната на масло нивото му пада на минимума и доливам 300 400мл. До смяната на 10хил.км. е над минимума. Не мога да се оплача , че гори масло. Не се хваля като тарикатите които "както го наливат така го източват" при смяната. По сервизна книжка Пасата е изминал 350хил. в Германия. Не знам колко има навъртени в България за четири години преди мен. До сега нямах течове, но от месец забелязвам, че губи масло от капака на клапаните и ремонта е неотложен защото слиза към ангренажа!!!
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Аз току що вкарах моя в бокса за смяна на гарнитура капак клапани, семеринг разпределителен вал и гумички, така и така отваряме, избрах Viktor Reinz. 30лв части, 30лв труд ще споделя дали има някакъв спад в разхода, че моя е лейка откъм изпускателния колектор и отзад, чак на кората по ДВГ прави постоянно мокро петно и от време на време капва, мотора си е перманентно олят откакто съм я купил преди 4 години - 100хил км. Само да споделя, че семеринга elring няма пластмасовия дорник (презервативче) за монтаж на вала и не става. Смених го с Viktor Reinz и той си идва с дорничето.
edit: не всичко мина по план, нещо тръгна наопаки от самото начало , при свалянето на разпределитения вал леко натиснахме датчика на Хол , даващ импулси за положението на вал-а. Пукнахме му крачетата, залепихме го накриво, едвам го счупихме пак, много здраво лепило... повторно лепене, стана както трябва. Гумички, семеринг, гарнитура всичко вървеше по план, сглобихме всичко, ангренажа малко трудно влезе обратно, но стана без да сваляме обтяжната ролка. Събрахме всичко, измихме всички части перфектно, мотора се оказа доста чист за 16 годишен автомобил , редовните 10 смени на масло при мен явно са го промили достатъчно, или пък и предния собственик си е бил съвестен. Сложихме капака на клапаните, бяхме напълно готови и гледам майстора забравил предпазния PVC екран над вала, айде капака пак долу, за да си е всичко както трябва. Стоя така 3-4 часа без да палим заради семеринга на вал-а, да се отпусне и да не текне от самото начало. Последва палене, двигателя се тресеше като , че му липсва един цилиндър, странно, светнаха лампита на ABS и ASR , след тях и Check-a , загасих и не пожела да запали след 2-3 опита, викам си айде тоя датчик, явно няма да го бъде нищо че всичко беше ок видимо... Направих диагностика с elm327 --- misfire detected cylinder 2, прегледах да не сме разместили някоя лула , всичко беше наред, малко и майстора вика, сигурно някой хидравличен повдигач не се е е напълнил, пробвах пак да запали и вече всичко беше наред, Вече 50км изминати без някакви признаци за проблем. Датчика го изключихме, защото той щеше да влияе на всички цилиндри не само на втори . Общо взето като не върви не върви и това си е , нещо дребно може да се обърне на 180 градуса.
п.с. гарнитурата и семеринга бяха на бакелит станали, ронеха се... гумичките поопечени, но може да се приеме, че бяха ок горе долу. Това от мен
edit: не всичко мина по план, нещо тръгна наопаки от самото начало , при свалянето на разпределитения вал леко натиснахме датчика на Хол , даващ импулси за положението на вал-а. Пукнахме му крачетата, залепихме го накриво, едвам го счупихме пак, много здраво лепило... повторно лепене, стана както трябва. Гумички, семеринг, гарнитура всичко вървеше по план, сглобихме всичко, ангренажа малко трудно влезе обратно, но стана без да сваляме обтяжната ролка. Събрахме всичко, измихме всички части перфектно, мотора се оказа доста чист за 16 годишен автомобил , редовните 10 смени на масло при мен явно са го промили достатъчно, или пък и предния собственик си е бил съвестен. Сложихме капака на клапаните, бяхме напълно готови и гледам майстора забравил предпазния PVC екран над вала, айде капака пак долу, за да си е всичко както трябва. Стоя така 3-4 часа без да палим заради семеринга на вал-а, да се отпусне и да не текне от самото начало. Последва палене, двигателя се тресеше като , че му липсва един цилиндър, странно, светнаха лампита на ABS и ASR , след тях и Check-a , загасих и не пожела да запали след 2-3 опита, викам си айде тоя датчик, явно няма да го бъде нищо че всичко беше ок видимо... Направих диагностика с elm327 --- misfire detected cylinder 2, прегледах да не сме разместили някоя лула , всичко беше наред, малко и майстора вика, сигурно някой хидравличен повдигач не се е е напълнил, пробвах пак да запали и вече всичко беше наред, Вече 50км изминати без някакви признаци за проблем. Датчика го изключихме, защото той щеше да влияе на всички цилиндри не само на втори . Общо взето като не върви не върви и това си е , нещо дребно може да се обърне на 180 градуса.
п.с. гарнитурата и семеринга бяха на бакелит станали, ронеха се... гумичките поопечени, но може да се приеме, че бяха ок горе долу. Това от мен
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
гледах снимките на занков. буталата са същите, като на АГГ. АГГ не ми пипа. не са буталата. друго е...
голямото бутало е от 2Е. малкото, както виждате, е същото... а е от АГГ...
голямото бутало е от 2Е. малкото, както виждате, е същото... а е от АГГ...
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Липса на охлаждане ли е според теб? Нещо като 2.0TFSI?
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Васко, с един приятел водим дискусия дали липсата на "пола" също допринася по някакъв начин за проблема с разхода на масло.
Иначе по чуждите форуми съм чел, че дефектните сегменти са основна причина. Даже някъде се споменаваше обърнати сегменти, на мотор асемблиран в Мексико.
Иначе по чуждите форуми съм чел, че дефектните сегменти са основна причина. Даже някъде се споменаваше обърнати сегменти, на мотор асемблиран в Мексико.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
netizen написа:Липса на охлаждане ли е според теб? Нещо като 2.0TFSI?
Охлаждане има с маслени фонтани под буталата.
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Полата според мен допълнително уплътнява и стабилизира движението на буталото в цилиндъра.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Има логика, но AGG е концепция на 20 години, а народът няма подобни проблеми.
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Здравейте! Със същият двигател съм/AZM/ Смених маслото със 15/50 полусинтетика. Разхода намаля драстично. Не знам за двигателя ще има ли някакви последици.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
възможно е да са каналите на сегментите. материала на буталата... при голямо температурно разширение да "свива" канала и да "щипе" сегмента...
и това го има... замислете се-почва да харчи масло доста повече, като я напънеш... голяма скорост, много загрял...
аз бих направил едно по детайлно сравнение и при доволен съвпадък, бих пробвал да сложа буталца от АГГ... идейка просто...
и това го има... замислете се-почва да харчи масло доста повече, като я напънеш... голяма скорост, много загрял...
аз бих направил едно по детайлно сравнение и при доволен съвпадък, бих пробвал да сложа буталца от АГГ... идейка просто...
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Интересното е, че карайки с висока скорост, магистрално, се наложи да долея половината количество масло, спрямо обичайното. При градско и извънградско, до 3000 об/мин, 110км/ч доливах 0.5л за 700км.
Враца - Търново - Созопол - Враца - София, над 1200км,0.5л.
А това не е само мое впечатление.
Враца - Търново - Созопол - Враца - София, над 1200км,0.5л.
А това не е само мое впечатление.
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
При мен е обратно.Магистрално и обороти над 3000 доливам.При каране до 3000 оборота за 10 хиляди 1 литър.
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Е , колеги нека вече обобщя резултата от моя ремонт : за 4000км-1л масло изчезва .Няма кълбета дим като преди.Сега с горещините смятам че ще се повиши.Днес навън беше 27 градуса и забелязох че като подам трета предавка на ниска за нея скорост се дочува леко метално почукване (претракване) от мотора.Някъкви идеи??
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Само на трета ли?
Re: Passat B5.5 2.0 AZM основен ремонт
Мисля че да но не съм на 100 % сигурен.Едва-едва е докато колата набере.Но на по хладно време го нямаше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта