Въпрос за предимство главен/локално

Нормативна уредба - Закон за движение по пътищата, правилник за прилагането му, нарушения, актове и наказателни постановления. Глоби и административни мерки и обжалване.
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот zfa159 » Вто 04 апр 2017 20:41


По въпроса за назад - на заден ход нямаш право да се движиш в кръстовище, бензиностанция и още някакви места (не помня вече) така че ако някой те отнесе, ти си виновен. Обаче закона е "измислен" и за такава случка - ако решиш да не си честен и не си признаеш, веднага тълкуването става по друг начин - той те е ударил отзад - не може да докаже по никакъв начин (без свидетели, видео и т.н. става дума, ако сте само ти и той) какво се случило и ако кажеш, че ти си карал пред него, тръгнал си да завиваш във въпросната уличка с мигач и всичко, както си му е реда за да си отидеш вкъщи, той е карал с несъобразена скорост и не е спазил нужната дистанция, се е ударил в задницата ти... По презумпция в нашия закон, задния е виновен в 99% от случаите. Аз имам ПТП, при което бях задния т.е. е*ания, без да имам никаква вина. Колата пред мен спира на наклон (в лява лента на булевард и т.н., тотално забранено, ама отделен въпрос), аз спирам отзад на над 5 метра дистанция с готовност да я обиколя, когато свършат колите в дясната лента и си чакам, защото имаше доста движение. Колата отпред се връща над 5 метра назад и се спира в предницата ми, въпреки клаксни, светкане и какво ли не. Всички други около нас си тръгват, защото ПТП си е между нас двамата и те нямат участие, а и ние нямахме спор за вина - разбрахме се какво-що, извиниха се, че колата изгаснала, изпуснали спирачката, докато се опитват да запалят и се спрели в мен. Викаме КАТ да пишат, защото моето каско не признаваше тогава 2-странните протоколи и става весело - понеже онези бяха двама, а аз си чаках сам, казаха на полицаите, че съм ги застигнал и ударил отзад, както си карали съвсем спокойно в лявата лента... Обясних на полицаите какво е станало, ама казаха, че няма какво да направят, защото няма как да го докажа и искат или не, трябва да ми напишат акт за птп, понеже онези са двама и единия е свидетел на другия, а аз вече и да извикам някого, е късно. Написаха най-лекия възможен акт, понеже действително им се видя много странно как без никакъв спирачен път ги удрям отзад, при това, както си карат - разсеял съм се и съм реализирал птп с незначителни материални щети по невнимание, за което ми взеха мисля, че 3 точки и 50лв при тогавашния закон, ама случката е показателна как без никаква вина, ставаш виновен, само защото си отзад.
:beer




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот Iezekil » Вто 04 апр 2017 21:27


По темата:закона го смениха и основното правило налагано в него е за дясно стоящия.Не ми е ясно само,едно време режима ли е правил законите наопаки,или сега ги правят наопаки нарочно.В смисъл,че на практика всеки шофер е взел книжка по различно време и правила,и са възможни катастрофи единствено заради това,че не се сещаме да четем и учим постоянно закона и всеки е прав за него си.Тук говорим за закон,сменен точно на 180 градуса,въпреки,че се отбеляза в темата липса на думата"локално платно".
Ето как беше по мое време
Iezekil написа:чл.80(1)На кръстовище на път с три или повече платна,нерелсовите пътни превозни средства,които се движат по средното платно,имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна.
(2)Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища.
При този вид кръстовища основният транспортен поток се движи по централното двупосочно платно.С цел бързото му освобождаване и създаване на по-добри условия за движение предимството е на движещите се по централното двупосочно платно независимо от маневрите,които извършват.
На еднопосочното платно пред кръстовището могат да бъдат поставени светофар,знак №1 или №36.При наличието на знак 1 или 36 водачът е длъжен и по правилото,и по значението на знаците да отстъпи предимство.При светофар обаче,когато той разрешава движението(зелен сигнал),водачът отново е задължен да отстъпи предимство за преминаване на тези,които излизат от централното платно.Неспазването на това правило на такива кръстовища много често води до тежки ПТП.В този смисъл е за предпочитане сигнализирането на локалното платно със знаци №1 или №36.
Движещите се по нецентралното платно при преминаване през кръстовище,което не е сигнализирано със знаци или светофари,нямат предимство пред тези,които се движат по средното двупосочно платно,независимо че се явяват десностоящи.
Ето как е сега:
Чл. 81.ппздвп (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.
(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.
Чл. 25.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот VWGT » Сря 05 апр 2017 9:11


batmit, къде я видя тази маркировка стоп за велосипедистите?
на Витошка има велосипеден светофар, който светва малко преди този на колите. Както има и хоризонтална пътна маркировка, която оказва на къде продължава велоалеята (която е отделена от платното с колчета). Както има и триъгълен знак Вниамние велосипедисти.

На снимката от конкретното кръстовище на Борис има само триъгълен знак, а това (жълтите линии) е единствената (или поне беше) официално призната велоялея в София, която е по протежение на целия Борис.

Аз си признавам, че не знам правилника какво казва по повод на велоалеята, тя не е тротоар, не е и пътно платно. В случая мисля че предимството пред завиващите надясно е на велоалеята и колите от локалното. Т.е. трябва да се чака.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот batmit » Сря 05 апр 2017 16:21


В Пловдив на всички велоалеи има такава маркировка.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот dreadx » Сря 05 апр 2017 19:04


zfa159 написа:Ако има знак за жилищна зона и съответно за край на жилищна зона, чудесно, ама аз поне в София такива не съм виждал още.
- Ако имаш предвид онези шантави сини знаци, с някакви деца дето ритат топка и т.н. -> това е такъв тип зона, какъвто в София просто няма, а предполагам, че и в много други градове никой не го е виждал наживо този знак.
zfa159 написа:Тъй като улицата ти няма име, документално не можеш да докажеш, че това е улица, а не е част от паркинга
Ами според мен няма опасност за движението, защото дори да пресичаш такива улици без име, най-много да пуснеш някой по грешка, като си мислиш че ти е дясностоящ с предимство. (а той като излиза от паркинг, пък си знае по каква улица точно се движи - безименна.)
А за обсъждания случай с Борис-3, мисля че предимството е на локалното. И наистина може да се реши проблемът единствено със знак СТОП, а ако от локалното преценят, че няма коли - да си минават на където си искат.
- но пък тогава ще започнат другите проблеми с тези, дето не спират на СТОП.


Потребителски аватар
Rat Fink
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 04 юли 2014 11:15
Автомобил:
Двигател: 1 8t AUM 2 3DISI
Местоположение: София

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот Rat Fink » Чет 06 апр 2017 9:51


Благодаря Ви много за отговорите! А за вело алеята - винаги се оглеждам много старателно встрани и назад за хвърчащи велосипедисти по нея и си ги пропускам :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот zfa159 » Съб 08 апр 2017 8:42


Ами според мен няма опасност за движението, защото дори да пресичаш такива улици без име, най-много да пуснеш някой по грешка, като си мислиш че ти е дясностоящ с предимство. (а той като излиза от паркинг, пък си знае по каква улица точно се движи - безименна.)

Така е, ако си от този квартал :) .
В моят (Младост) има много вътрешно квартални улици, които са си улици - започва от главна, минава през квартала и излиза пак на главна, но няма име. Ако някой дойде на гости и се движи по такава, която някъде се пресича с такава с име, може да реши да мине, понеже е десен. В същото време по другата може да се движи някой от квартала, който си знае, че тази с госта на квартала няма име и да реши да си ползва предимството. Ако никой от двамата не отстъпи, ще има ПТП.
:beer


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот batmit » Съб 08 апр 2017 17:37


Може да съм десен и пак намалям с крак на спирачката и току виж някоя мацка ми се изстрелва от ляво. Много трябва да се внимава и да има толерантност, а не да свирим и да се псуваме. Успех колеги!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот Iezekil » Съб 08 апр 2017 18:31


zfa159 написа: Ако някой дойде на гости и се движи по такава, която някъде се пресича с такава с име, може да реши да мине, понеже е десен.

И ще си е в правото.Улица значи път/§ 6-1./,пресича ли се с друг-кръстовище.Няма ли знак-десния е с права.
Туй за жилищна зона е чл 123/колегата е намерил нещо старо/ и ал.4 не съществува.
На мен ми се иска да разискаме казуса с кръстовища,на които има знак/стоп/ само на 2те срещуположни улици.Сиреч няма обозначен път с предимство.Градовете и кварталите са пълни с такива улици.Та по логиката от една друга тема,щом не сме длъжни да гледаме знаците на другите,а пред нас няма знак-кво прайм?


Потребителски аватар
vlast_vd
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот vlast_vd » Съб 08 апр 2017 20:03


Когато бях на практическия изпит, изпитващият обясни, че пътищата с предимство не е задължително да се отбелязват на всяко кръстовище със знак Б3. Идеята е, че на някое предишно кръстовище си разбрал, че вече си на път с предимство. За другия(ите) пътища, които са без предимство, трябва да са обозначени със знаци.
До колко това твърдение е вярно и законово обосновано, не мога да гарантирам.

Аз имам също един въпрос относно бул. Цар Борис 3 и локалните му платна: тук може ли с ляв завой да се излезе от локалното на булеварда? Ако може, кой е с предимство - влизащите в локалното или излизащите?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот zfa159 » Съб 08 апр 2017 20:12


Iezekil, Прав си на теория, ама само на теория, в България сме все пак. Че е кръстовище, кръстовище е, защото имаш два пътя с настилка, както е по закон. Само че закона казва, че ако излизаш от паркинг, тогава си без предимство (всяко едно излизане от паркинг може да е чрез уличка, дори да е 1 метър дълга, зависи как е устроен паркинга). Когато нещата стигнат до съд при такова ПТП, а те в 99% от случаите стигат, съда изисква ПУП на квартала (подробен устройствен план) и гледат там - това, по което си карал, ако си няма административно име и адрес, се води по документи част от междублоковото пространство или част от паркинг, прилежащ към еди кой си номер жилищен блок в квартала. Тогава си до там с предимството - закона ясно казва - ако излизаш от жилищна зона или излизаш от паркинг - нямаш предимство спрямо другите участници. Ако по ПУП си е жилищна зона (а то е, ако няма административно име, нанесено в ПУП-а), дори да няма знаци за начало и край на жилищната зона, нямаш предимство. А защо няма знаци, може да попиташ общината, но това не е проблем на КАТ и не е проблем на този, който ти е махнал предницата, когато си решил да минеш, защото ти излизаш от паркинг (по ПУП е паркинг, без значение дали ти прилича на булевард или на каквото ще да е ). Аз затова казвам, че е глупаво измислено, защото нормален човек, който си кара из един квартал, няма откъде да знае по какво се движи и когато стигне кръстовище, какво ще пресече - друга част от паркинг, която също няма име (където вече важи правилото на десния) или улица с име, където вече човека е с предимство.
Около моят блок всичките паркинзи стигат до улиците с административни имена по едни пътища, които са по 30-40 метра дълги, че и повече, но по ПУП се водят част от паркинг (гледах скицата, когато си вадих акутална за апартамента и въобще не са улици, точно както и по картите нямат имена).
Ето един хубав пример , да разгледаме този маршрут :

Untitled.jpg


От ул. Усмивка завиваме на дясно по нещото, което прилича на улица, даже и пътни знаци си има, но по ПУП на квартала не е улица, а част от паркинг :

https://www.google.bg/maps/@42.661414,23.3757559,3a,75y,178.73h,88.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUBtA72wgnrzAc-ICfiOn4Q!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Движим се по него, както е показано на първата снимка и излизаме в края на блока, който тази не-улица обикаля, като там отново завиваме на дясно, към ул. Ст. Чомаков :

https://www.google.bg/maps/@42.6601816,23.3760032,3a,75y,280.34h,83.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-HAABO8QPqe40Fb5_wAV2g!2e0!7i13312!8i6656

Забележете - на не-улицата отново има пътни знаци...

Продължаваме и стигаме на другия край, който е при ул. Стоян Чомаков (отново улица и по ПУП). Ето как изглежда кръстовището там (от дясно ни се пада улицата без име) :

https://www.google.bg/maps/@42.6595235,23.375343,3a,75y,340.94h,89.09t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5EWoeTLroXYKQiNJVjogLg!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D5EWoeTLroXYKQiNJVjogLg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D320.7296%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Както се вижда кръстовището не е регулирано и по нормалната логика, движещия се по нещото, което не е улица (макар и тук да се виждат още пътни знаци на същата не-улица) от ул. Усмивка покрай блока, трябва да е с предимство, защото е десен, но всъщност тази псевдо-улица се води част от паркинг по ПУП и движещия се по ул. Д-р Ст. Чомаков, макар да е от ляво на другия водач, е с предимство по ЗДвП и според ПУП на район Младост. Обаче нормален човек, който примерно е куриер или такси или просто обикновен човек, който не живее в квартала, си е завил от Усмивка в ляво, карал си е покрай блока по съвсем нормално изглеждаща улица, даже сигнализирана с пътни знаци и е излезнал до другото кръстовище, няма как да има идея какво пише в ПУП-а на жк. Младост и да знае, че трябва да изчака другия да мине, защото всъщност не се движи по улица, а излиза от междублоково пространство и част от паркинг...
За мен това е тотално малоумно, ама това е положението и така пише в закона. Сещам се на 1-во време за още поне 10 такива места със същия казус, в рамките само на един ж.к.

По въпроса за знаците за предимство и длаи може да ги няма, както и казуса за стоповете (за него малко по-надолу написах, каквото аз знам) - на всяко кръстовище трябва да има поставен знак, че се движиш по път с предимство по принцип, защото тя тази улица не е с предимство до безкрай, та да и сложат един знак в началото и да си летиш по нея, докато свърши :) . Дефакто обикновено е точно така обаче, както ти казваш - на "главната" улица няма знак, че е с предимство навсякъде, но на второстепенните, които я пресичат, са сложили или Стоп или знак, че са без предимство. Когато аз взимах книжка, в листовките ми имаше такъв казус - ти нямаш никакъв знак, ама се вижда в гръб знака на другия участник и според него, ти трябва да прецениш какво да направиш и ккаъв е статуса на твоята улица, която няма знак. Именно с тази цел, знаците са направени с различна геометрична форма - да знаеш кой знак гледаш, дори когато го виждаш в гръб и да прецениш какви сигнали получава от знака другия участник в движението - така каза изпитващия ме, когато го попитах за това (след като ми даде книжката де :mhihi ). Има и такива кръстовища, където само знака за предимство седи, но този за липсата на предимство на другата улица, е откраднат, примерно. В съда при такъв случай натежава само едно - дали този, който се е движел по пътя без предимство, без да знае това, е имал възможността да види знака на другия участник при приближаване на кръстовището и да се съобрази с него или не. Мой познат така проспа знака за предимство на другата улица (неговия ,че е без предимство, липсваше поради ремонтни дейности) и го осъдиха като виновен, защото знака се вижда перфектно от неговата позиция, а той не се е съобразил с него. Съдията му е казал обаче, че ако не е имал видимост към другия знак, е нямало да бъде виновен и тогава общината и съответната фирма, която извършва ремонта и е премахнала знака, е трябвало да заплати нанесените шети по двете превозни средства. Не помнеше обаче с кои членове са се аргументирали за това решение, понеже и на мен ми беше интересно какво казва закона за знак, който виждаш само в гръб.

По въпроса за локалното на Борис и това място - зависи как са го нанесли в плана на квартала. Туко виж въобще не съществува това влизане и излизане от булеварда, защото всичките, които има там, са доста по-организирани - само това седи някак криминално и без никакви знаци от години насам... Иначе ти се движиш по десния път - няма знак, който да ти забрани да завиеш на ляво - изчакваш тези срещу теб, изчакваш велосипедиста, който е срещу теб и завиваш на ляво (велосипедиста, който е зад гърба ти, трябва да те изчака, защото ти нямаш и знак за вело-алея, няма маркировка, а ти си му от дясно). После вече е булеварда - ти си десен на тези, които се движат по булеварда - минаваш и после те правят, каквото искат, колкото и да е абсурдно (не го прави де, коментираме само според закона как е). Обаче ако кръстовището го няма по план, както вероятно е, тогава нямам идея. Обикновено в такава ситуация, пишат едно дежурно обяснение, че посетеното ПТП не е на територията на републиканската пътна мрежа и съответно не се занимават повече. Все едно две коли да карат в тревна площ в някоя градинка и да се ударят - не е проблем на КАТ, а на общината и то не удара им и кой е крив и кой е прав, а че са в тревната площ :mhihi - съответните актове на двамата и довиждане (че тогава и каското не важи). Същото би могло да се случи на това място, ама няма да е тревна площ, а парче асфалт, което се намира между булеварда и успоредния му път. Или за да е по-цветущо, ще напишат, че и двамата сте навлезли неправилно на вело-алеята (тя е точно там, вероятно и по плана на квартала си е точно там) и сте се ударили... Те винаги измислят какво да напишат, когато нямат идея за реалната ситуация...

:beer


Потребителски аватар
vlast_vd
Мнения: 147
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 11:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот vlast_vd » Съб 08 апр 2017 23:00


Благодаря за размишленията.

Сега, кръстовището има вероятност да съществува, защото на същата улица, но 20 метра по-близо до околовръстното и в обратна посока, има знаци указаващи задължително направо и да се пропуснат движещите се с предимство.
А дали самото преминаване от "локалното" на булеварда и обратно не става през 2 отделни кръстовища. Едното е между булеварда и "отсечката върху велоалеята" и другото е между "локалното" и "отсечката върху велоалеята". Проблемът е, че тази отсечка не може да поеме двупосочно движение и определянето на кой да мине пръв трябва да става още докато участниците са на булеварда и "локалното".
Имам колеги, които смятат, че там не е разрешено излизането на булеварда изобщо, но за това не ми се спори. Само ще кажа, че тази забрана я обясняват с "щом завоя е повече от 90 градуса, не можеш да завиваш по него" или "връзка между булевард и локално е еднопосочна от булевард към локал".

ПУП-овете дали ги има свободно достъпни някъде?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот Iezekil » Нед 09 апр 2017 12:33


zfa159,туй със съда е яко,понеже там са буквояди.
В този смисъл,според ЗДВП няма ли знаци,няма зона/Чл. 122/.Така би трябвало да е и според съда...понеже си прав,че няма как да знаем какво се води по кадастър.
Чл. 13. (1) За предупреждаване на участниците в движението за ...... прилагането на специални правила, действията със задължителен характер, ....., както и за даване на различна допълнителна информация за улесняване на участниците в движението, на пътищата се поставят необходимите пътни знаци
Интересна тема е да се помисли,защо цитираната от колегата на предната странице точка 4 е отпаднала?Ще я припомня:
4. при излизане от жилищна зона на друг път водачите на пътни превозни средства са длъжни да пропуснат участниците в движението, движещи ое по него.Та туй нещо го няма в закона.
Като живеех в Плевен,Дружбата,блоковете бяха с числа,а улици нямаше.Тука ясно.
В Шумен пък всеки блок и паркинга към него е на улица с номер.И тука ясно.
Ама комбинация...не звучи сериозно.
Що се отнася до казуса с разпознаването на знак в гръб или съобразяването с него...такъв член в закона няма.Още повече помните дискусията с новите закони и листовки,дясно стоящия ти има стоп,ти имаш обърнат триъгълник...кой с предимство?Стопаджията,щот е десен!Стопаджията,щот не знаеш кво има той,а ти нямаш предимство!Същото тълкуване мога да направя и ако при мен няма знак-значи за мен кръстовището е нерегулирано,десния с предимство.Идеята,че нямам знак,щото съм на път с предимство е неупомената също в закона,но от друга страна отпадна понятието "нерегулирано" кръстовище,има само "пресичане на равнозначни пътища",което накланя везната към тезата на колегата.


virus_2005
Мнения: 256
Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот virus_2005 » Пон 10 апр 2017 10:18


Не е отпаднала от ЗДвП цитираната т. 4.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за предимство главен/локално

Мнениеот Iezekil » Пон 10 апр 2017 17:45


Да бе,моя грешка.Гледам Правилника и там я няма,а в закона я има.Странно,но няма значение.



Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта