Свързване на мотор от пералня
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Свързване на мотор от пералня
Здрастиии.Та разглобих една автоматична пералня Уърпул/Филипс,набор 93 и ми щукна идеята,да си направя шмиргел или поне да подкарам мотора.Снимки прилагам на него и кондензатора?? /предполагам/ за съвет,кои кабели и какво да меря на тях.Идеята е да се свържат някак към мрежата.
Кабелите към мотора са 7 броя,два от които отиват отзаде му/на ротора?/.
Кабелите към мотора са 7 броя,два от които отиват отзаде му/на ротора?/.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Свързване на мотор от пералня
Здравей колега. Това което сте заснел е реверсен двигател със честотоно регулиране. Сигурен ли сте че искате да се вкарате във филм с него ? Ето един примерен линк: http://hardwarebg.com/forum/showthread. ... ане-в-220V
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Сигурен съм,че не искам такъв филм.
Имам направен шмиргел с мотор от някаква пералня,двигатела е на елпром Ловеч.Явно е съвсем друг тип,но също е с 7 кабела,които са разпределени по нулата и фазата...ако може да се прави аналог...за свързване...ще е добре.
На мен ми остава за по-лесно друг вариянт:Понеже съм свалил цялата инсталация с програматора и платката,да я захраня/ако се сетя къде отиваха жиците/и да си пускам мотора на центрофуга чрез програматора.Имали хляб поне в тази идея?
Имам направен шмиргел с мотор от някаква пералня,двигатела е на елпром Ловеч.Явно е съвсем друг тип,но също е с 7 кабела,които са разпределени по нулата и фазата...ако може да се прави аналог...за свързване...ще е добре.
На мен ми остава за по-лесно друг вариянт:Понеже съм свалил цялата инсталация с програматора и платката,да я захраня/ако се сетя къде отиваха жиците/и да си пускам мотора на центрофуга чрез програматора.Имали хляб поне в тази идея?
Re: Свързване на мотор от пералня
Интересна е темата от hardware-bg - виж дали няма, като в посочените там примери, някоя отделна платка, която да служи за регулиране на оборотите.
Потърси схема на пералнята - например в elektrotanya може да има, и в eshop-bg.
Също напиши модела на мотора в Google и виж какво са го обсъждали -> попаднах и на клипове в youtube как го въртят, но май без регулиране развърта на максималните 12000 об/мин. https://www.youtube.com/watch?v=zuOyWYNsn0s (звукът беше като от турбина на самолет)
Руснакът в това клипче показва как трябва да се свърже мотора и го регулира с някакъв регулатор - може би обикновен регулатор на мощност, който реже от синусоидата - въпреки, че той го нарича "частотний регулятор", което мисля че е друго.
Ако ползваш такъв с индуктивен товар, е добре да добавиш и искрогасяща схема с кондензатор и резистор. (както е коментирано в hardware-bg)
Измери с омметър, преди да му пускаш някакви тоци - дали отговаря на пиновете от обясненията на руснака.
Потърси схема на пералнята - например в elektrotanya може да има, и в eshop-bg.
Също напиши модела на мотора в Google и виж какво са го обсъждали -> попаднах и на клипове в youtube как го въртят, но май без регулиране развърта на максималните 12000 об/мин. https://www.youtube.com/watch?v=zuOyWYNsn0s (звукът беше като от турбина на самолет)
Руснакът в това клипче показва как трябва да се свърже мотора и го регулира с някакъв регулатор - може би обикновен регулатор на мощност, който реже от синусоидата - въпреки, че той го нарича "частотний регулятор", което мисля че е друго.
Ако ползваш такъв с индуктивен товар, е добре да добавиш и искрогасяща схема с кондензатор и резистор. (както е коментирано в hardware-bg)
Измери с омметър, преди да му пускаш някакви тоци - дали отговаря на пиновете от обясненията на руснака.
- ktamen
- Мнения: 6145
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Мама роди меня обратно с каких пор обычный димер стал частотным регулятором.?
Цитатът е от ютюб. Явно и други са на мнение, че "честотния регулатор" няма връзка нито с клипчето, нито с моторчето.
Обаче останалата част от клипчето си е съвсем вярна. За регулиране на оборотите може да се използва съвсем проста схемичка с един тиристор, потенциометър, резистор и две диодчета.
- Vasseto
- Мнения: 2636
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на мотор от пералня
Най обикновен постоянно токов мотор. Свържи последователно термика, ротора и статора, както е показал руснака. Ето и неговия "Честотен" регулатор.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Всъщност това е клипа,за такова обяснение питах.Бихте ли го изгледали,колеги,и да кажете,правилно ли се движи,мери и подсвързва руснака?Ще се ръководя по него,като мисля да ползвам същия потенциометър.
- ktamen
- Мнения: 6145
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Димер за лампи не става за двигател, оборотите ще са крайно нестабилни без обратна връзка.
Първо намисли за какво ще го ползваш. Шмиргелът ще стане твърде сложен защото ще ти трябва предавка, освен това моторчето трябва да е добре защитено от стружките, ама ако го опаковаш ще му спреш вентилацията. Никак не е желателно да го пускаш директно без никакъв товар, щото ще развие бесни обороти.
Първо намисли за какво ще го ползваш. Шмиргелът ще стане твърде сложен защото ще ти трябва предавка, освен това моторчето трябва да е добре защитено от стружките, ама ако го опаковаш ще му спреш вентилацията. Никак не е желателно да го пускаш директно без никакъв товар, щото ще развие бесни обороти.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Добре,значи поръчвам си фазовия регулатор от линка на Vasseto.Така предполагам няма да развие бесни обороти?А за какво му е предавка?
Ще го правя шмиргел,че са скъпи.Защитен екран ще му мисля по-натам.
Значи да следвам стъпките на руснака от линка?
Ще го правя шмиргел,че са скъпи.Защитен екран ще му мисля по-натам.
Значи да следвам стъпките на руснака от линка?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на мотор от пералня
Честотно управление, щях да падна .
Това моторче става вероятно за малък шмиргел. Обаче то е старшно високооборотно, намери какви са му номиналните обороти. Предполагам е 10-ки хиляди оборота, като имам предвид,че предавателното число на рем. шайби е поне 1:40 ако не повече. Барабана на пералнята достига да речем 1000-1300, значи мотора ще е . А ако го караш на понижено напрежение - ще загуби от мощността си, а и неусетно ще го изгориш със шмиргела, защото вероятно ще се претоврва по ток. А ако развъртиш обикновен шмиргелов камък на 40к оборота, направо предупреди всички в периметър от 100м около работното ти място .
Това моторче става вероятно за малък шмиргел. Обаче то е старшно високооборотно, намери какви са му номиналните обороти. Предполагам е 10-ки хиляди оборота, като имам предвид,че предавателното число на рем. шайби е поне 1:40 ако не повече. Барабана на пералнята достига да речем 1000-1300, значи мотора ще е . А ако го караш на понижено напрежение - ще загуби от мощността си, а и неусетно ще го изгориш със шмиргела, защото вероятно ще се претоврва по ток. А ако развъртиш обикновен шмиргелов камък на 40к оборота, направо предупреди всички в периметър от 100м около работното ти място .
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Свързване на мотор от пералня
Електромоторите от перални , т.н. "четков" тип са доста високооборотни. Не са подходящи много за шмиргел. Може би ще се наложи доп.вал с по-голяма шайба , заради оборотите и въртящият момент. Но става усложнение на конструкцията, лагерни тела и т.н. , пари допълнително де... Донякъде са подходящи за направа на шлифовалка с жило примерно . Стига да се преглътнат големите габарити на мотора и неговата консумация
Има и такива от по-старите модели перални с индукционен тип двигатели ( няма четки ) . Те са доста по-безопасни и подходящи за направа на шмиргели.
Има и вариант да се купи нещо изгодно от сайтове като Оле-ле :) някой готоФ заводски. Май най-добре :)
Има и такива от по-старите модели перални с индукционен тип двигатели ( няма четки ) . Те са доста по-безопасни и подходящи за направа на шмиргели.
Има и вариант да се купи нещо изгодно от сайтове като Оле-ле :) някой готоФ заводски. Май най-добре :)
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Iezekil написа:Добре,значи поръчвам си фазовия регулатор от линка на Vasseto.Така предполагам няма да развие бесни обороти?А за какво му е предавка?
Ще го правя шмиргел,че са скъпи.Защитен екран ще му мисля по-натам.
Значи да следвам стъпките на руснака от линка?
Тук 2 въпроса останаха без отговор.Ще помоля за такъв.
milmar написа: Това моторче става вероятно за малък шмиргел .... вероятно ще се претоврва по ток..
Малък шмиргел имам,пак от пералня...а това моторче е поне 3 пъти по-голямо.
Еми дай да го направим да не се претоварва по ток.Всички платки от пералнята седят,там как е решен проблема?Все пак основната и функция не е да центруфугира,а да върти бавно...барабана...което като обороти на ротора ще ме устройва.
Не че имам друго какво да го правя мотора де,освен шмиргел.
А всъщност,ако се окаже,че има още изходи от статора и ползвам някой от тях,няма ли да са по-малки оборотите?Това ли е идеята на толкова конектори?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Изгледах няколко клипа,мотора е 15 000 оборота,руснаците порчват някакви готови платки от Китай за регулиране и поддържане на обороти и мощност.Този фазов генератор от линка същата работа ли върши,поддържа ли мощноста?Ако ли не имаме ли такива?
Може да пробвам да го направя на бормашина или циркуляр...или и двете.
Може да пробвам да го направя на бормашина или циркуляр...или и двете.
Re: Свързване на мотор от пералня
Единият руснак май го беше използвал за задвижване на ръчна шлифовалка тип "дремел" с жило.
Гледах някъде снимка на етикет от такъв мотор, пишеше 12000 об./мин.
Ако го управляваш с регулатор на мощност ще паднат оборотите, но освен това няма да има и максималната мощност. Това не пречи да послужи за някои неща, включително и за шмиргел - там донякъде му помага инерцията на колелото като маховик и може да се работи дори с по-маломощен двигател. Но като натиснеш по-здраво да пилиш, и ще започнат да му падат оборотите - което не мисля, че е проблем де.
Ако искаш да вадиш добра мощност, истината е да се управлява с обратна връзка от тахо-датчик. Например пуска му се някакъв ток и моторът започва да се върти, а по датчика му се следят оборотите. Ако тръгне да се мъчи и да му падат оборотите, му се пуска повече ток - така резултатът е едни и същи обороти, без загуба на мощност. В един от линковете по-горе бяха обсъждали, че в някои перални регулирането на оборотите е реализирано със специализирана интегрална схема, която прави точно това. Онези модули, които си гледал в клипа, дето си ги поръчват - модули за управление на мотор от пералня мисля, че са направени по този начин.
В други от пералните управлението на двигателя може да не е реализирано като самостоятелен модул, а процесорът да си следи оборотите и според тях да управлява двигателя. Понеже не знаем как е направено в твоята пералня, разгледай платките и ако искаш ги снимай (ама да се чете какво пише по интегралните схеми) и ще ги мислим. Ако пералнята е достатъчно стара, може да има самостоятелен модул за оборотите, който лесно да се свърже без цялата пералня.
Трети вариант е да намериш някой безплатен проект за такова нещо, като управление на двигател, с някой разпространен микроконтролер (специализираната интегрална схема за мотори май беше стара и скъпа - сигурно само тя струваше колкото иначе ще ти струват всичките части) -> Не съм гледал за такива проекти, може и да има нещо, което да свърши работа - и да е в готов вид -- за да не трябва да си донаписваш нещо в софтуера и т.н.
Или може да си намериш двигател от Перла-04, Вятка, или подобните от този вид - там е асинхронен двигател с две скорости. Лесно ще го свържеш и подкараш за шмиргел, но в случая е ясно, че имаш мотор и се чудиш какво да си направиш с него -- а не че толкова ти е притрябвал точно шмиргел или нещо друго определено.
Което пак е добре, и не бих казал, че се занимаваш с глупости, или да ти давам идеи да си купиш отнякъде направо цял готов шмиргел - защото такива мотори за скрап има много и като измислиш някакво интересно приложение, ще си намерим още такива моторчета да си направим и ние по някоя джаджа с тях.
А двигатели за Перла гледам, че по 20-30-40 лв. им искат на обявите - не че някой ще се затърчи да ги купува, след като цяла пералня можеш да си намериш за 30 лв. Но цяла пък, аз няма да я взема, за да я разглобя на части - защото като цяла пералня може да свърши работа на някой, който има нужда.
p.s. Имаше и едни руски мултифункционални любителски уредчета "Умелые руки". На тях може да се закрепват различни приспособления - диск за рязане на дъсчици, различни шайби за шлайфане и др. Може да е подходящ проект за мотор от пералня, но не съм имал такова и не знам какви обороти и каква мощност са нужни за подобен уред.
Гледах някъде снимка на етикет от такъв мотор, пишеше 12000 об./мин.
Ако го управляваш с регулатор на мощност ще паднат оборотите, но освен това няма да има и максималната мощност. Това не пречи да послужи за някои неща, включително и за шмиргел - там донякъде му помага инерцията на колелото като маховик и може да се работи дори с по-маломощен двигател. Но като натиснеш по-здраво да пилиш, и ще започнат да му падат оборотите - което не мисля, че е проблем де.
Ако искаш да вадиш добра мощност, истината е да се управлява с обратна връзка от тахо-датчик. Например пуска му се някакъв ток и моторът започва да се върти, а по датчика му се следят оборотите. Ако тръгне да се мъчи и да му падат оборотите, му се пуска повече ток - така резултатът е едни и същи обороти, без загуба на мощност. В един от линковете по-горе бяха обсъждали, че в някои перални регулирането на оборотите е реализирано със специализирана интегрална схема, която прави точно това. Онези модули, които си гледал в клипа, дето си ги поръчват - модули за управление на мотор от пералня мисля, че са направени по този начин.
В други от пералните управлението на двигателя може да не е реализирано като самостоятелен модул, а процесорът да си следи оборотите и според тях да управлява двигателя. Понеже не знаем как е направено в твоята пералня, разгледай платките и ако искаш ги снимай (ама да се чете какво пише по интегралните схеми) и ще ги мислим. Ако пералнята е достатъчно стара, може да има самостоятелен модул за оборотите, който лесно да се свърже без цялата пералня.
Трети вариант е да намериш някой безплатен проект за такова нещо, като управление на двигател, с някой разпространен микроконтролер (специализираната интегрална схема за мотори май беше стара и скъпа - сигурно само тя струваше колкото иначе ще ти струват всичките части) -> Не съм гледал за такива проекти, може и да има нещо, което да свърши работа - и да е в готов вид -- за да не трябва да си донаписваш нещо в софтуера и т.н.
Или може да си намериш двигател от Перла-04, Вятка, или подобните от този вид - там е асинхронен двигател с две скорости. Лесно ще го свържеш и подкараш за шмиргел, но в случая е ясно, че имаш мотор и се чудиш какво да си направиш с него -- а не че толкова ти е притрябвал точно шмиргел или нещо друго определено.
Което пак е добре, и не бих казал, че се занимаваш с глупости, или да ти давам идеи да си купиш отнякъде направо цял готов шмиргел - защото такива мотори за скрап има много и като измислиш някакво интересно приложение, ще си намерим още такива моторчета да си направим и ние по някоя джаджа с тях.
А двигатели за Перла гледам, че по 20-30-40 лв. им искат на обявите - не че някой ще се затърчи да ги купува, след като цяла пералня можеш да си намериш за 30 лв. Но цяла пък, аз няма да я взема, за да я разглобя на части - защото като цяла пералня може да свърши работа на някой, който има нужда.
p.s. Имаше и едни руски мултифункционални любителски уредчета "Умелые руки". На тях може да се закрепват различни приспособления - диск за рязане на дъсчици, различни шайби за шлайфане и др. Може да е подходящ проект за мотор от пералня, но не съм имал такова и не знам какви обороти и каква мощност са нужни за подобен уред.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
http://www.ebay.com/itm/TDA1085C-Univer ... 2619523849
Изкарах един работен ден в гледане на клипове и прочие.Единственото полезно е този линк за щатския ибей.От тук вариантите са 2,или поръчвам тая руска платка/поради липса на други/, или търся чипа и плащам същите пари на някой мераклия да ми го направи.Е,ако може и с други части пак става.
Утре ще снимам платката,но нямам надежда.
Честно казано такъв спиращ шмиргел имам,но защо там са свързани всичките жици?Да го снимам ли и него?
Та имам и 2 развалени дрелки,та се замислям,ако постигнем ефект с този мотор,определено ще направя аматьорска бормашина.Ако ли не-шмиргел с яки обороти.
Изкарах един работен ден в гледане на клипове и прочие.Единственото полезно е този линк за щатския ибей.От тук вариантите са 2,или поръчвам тая руска платка/поради липса на други/, или търся чипа и плащам същите пари на някой мераклия да ми го направи.Е,ако може и с други части пак става.
Утре ще снимам платката,но нямам надежда.
Честно казано такъв спиращ шмиргел имам,но защо там са свързани всичките жици?Да го снимам ли и него?
Та имам и 2 развалени дрелки,та се замислям,ако постигнем ефект с този мотор,определено ще направя аматьорска бормашина.Ако ли не-шмиргел с яки обороти.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта