Свързване на мотор от пералня
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Свързване на мотор от пералня
На този мотор са му много изводите,защото има тахо генератор,с който се следят оборотите на ротора.Ако имаш платката му за управление,може да си го подкараш по-лесно.Възможно е неговото си управление да е честотно.Изводите на тахото са двете червени кабелчета идващи от задната страна на мотора.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Тахото са 2 жици.Утре ще постна платката.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Свързване на мотор от пералня
С шмиргелите шега не бива, преди 20 и повече години се скъса диск при мен с една самоделка без предпазител. Трябваше според диаметъра на самия диск да се съобразя и да бъде въртян с около 1400-1500об/мин ( голям диаметър диск беше) , а аз- с 2800, знаех, че не е добре, ама като се бърза нали и като няма в него момент подходящ..... Не мога ти опиша как издрънча това чудо, как мина м/у чатала ми, прескочи струг Ц5-ица и каква дупка проби в дувара (тухли четворка )...Стана за миг.
Прималя ми при мисълта какво можеше да се случи...
И пак казвам : ако този мотор е "четков" тип , не става за шмиргел , може би за диск, за ъглошлайф 115-125 ( понеже такъв търпи спокойно на 12-13 к. об/мин) , или за полиране нещо да се пригоди. Просто с мъка ще поддържа без редукция 2800-3000 об/мин. Пусни го за продажба, понади доп. пари дет ще ги дадеш за уйдурмата и чакали за нещо от Оле-ле , базара и т.н.
Прималя ми при мисълта какво можеше да се случи...
И пак казвам : ако този мотор е "четков" тип , не става за шмиргел , може би за диск, за ъглошлайф 115-125 ( понеже такъв търпи спокойно на 12-13 к. об/мин) , или за полиране нещо да се пригоди. Просто с мъка ще поддържа без редукция 2800-3000 об/мин. Пусни го за продажба, понади доп. пари дет ще ги дадеш за уйдурмата и чакали за нещо от Оле-ле , базара и т.н.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Оборотите на табелката са под товар, на празен ход ще развие над 20 000.
Имам флекс Бош 850 вата. Той си има чудесно регулиране на оборотите с обратна връзка и ги поддържа много стабилни. Електрониката му се предлага като резервна част и май струваше 35лв.
Моята схема с тиристор също има обратна връзка, но не е и наполовина толкова добра. Много е проста и ти гарантирам, че и ти ще можеш да си я направиш.
Първо трябва да решиш какво искаш да правиш. Слагането на обикновен шмиргелов камък директно на вала е крайно опасно. Може да сложиш малък камък, до 60мм диаметър или малък диск от ъглошлайф, ама ако няма поне ремъчна предавка, която да симулира товар е задължително да се ползва някакво намаляване на оборотите. Тези евтинждоси не стават.
И не го сравнявай с другия мотор от пералня, двата нямат нищо общо.
Имам флекс Бош 850 вата. Той си има чудесно регулиране на оборотите с обратна връзка и ги поддържа много стабилни. Електрониката му се предлага като резервна част и май струваше 35лв.
Моята схема с тиристор също има обратна връзка, но не е и наполовина толкова добра. Много е проста и ти гарантирам, че и ти ще можеш да си я направиш.
Първо трябва да решиш какво искаш да правиш. Слагането на обикновен шмиргелов камък директно на вала е крайно опасно. Може да сложиш малък камък, до 60мм диаметър или малък диск от ъглошлайф, ама ако няма поне ремъчна предавка, която да симулира товар е задължително да се ползва някакво намаляване на оборотите. Тези евтинждоси не стават.
И не го сравнявай с другия мотор от пералня, двата нямат нищо общо.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
E,нали се разбрахме,че ще се търси/прави регулатор на обороти/товар,що го дъвчим пак?Ще ходя утре при стругар/шлосер да си пробивам супортите,ще го накарам да ми направи подходящи стойки за шмиргел и бормашина,та зависи кое как.За мен най-простото е шмиргел,да го кажа за Nти път.
Камен,би ли ми дал линк към този регулатор на Бош?30 лв. ще ги дам,че тоя чип на Моторола се оказа единствен в света.Другия вариант е да пиша на Руснаците,там изделието е най-сигурно http://elektroplata.ru/reguljator-oboro ... cking=1014
Странно,че при китайците всъщност няма такова,а това от ибея нещо ме съмнява.
Ако някой от вас има нужните знания и желание,готов см да платя и на него за изпълнение от този тип.А сега платката.
Камен,би ли ми дал линк към този регулатор на Бош?30 лв. ще ги дам,че тоя чип на Моторола се оказа единствен в света.Другия вариант е да пиша на Руснаците,там изделието е най-сигурно http://elektroplata.ru/reguljator-oboro ... cking=1014
Странно,че при китайците всъщност няма такова,а това от ибея нещо ме съмнява.
Ако някой от вас има нужните знания и желание,готов см да платя и на него за изпълнение от този тип.А сега платката.
Последна промяна от Iezekil на Пет 21 апр 2017 7:23, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Още една серия
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на мотор от пералня
Iezekil написа:За мен най-простото е шмиргел,да го кажа за Nти път.
Камен,би ли ми дал линк към този регулатор на Бош?30 лв. ще ги дам,че тоя чип на Моторола се оказа единствен в света.
Здравейте,
Малко off по темата.
Предлагам и друг вариант, включващ някой лев отгоре за готово решение:
А по темата имам три ел. двигателя от перални, два от автоматични перални(единия е с инверторно изгоряло управление и един двускоросен/ реверсивен) и един от ръчна Българска перална(не помня модела). Този от ръчната перална предаваше движението чрез ремък, на младини мислех да го прави на шмиргел с ремъчна предавка с клиновиден ремък. Но стигнах само до това да го стартирам и да му намеря подходящи шайби - оботите по спомен му бяха сравнително ниски(под 1000 об./мин). Вече дори не помня къде съм го и прибрал.
Купих на времето някъв готов шмиргел втора употреба и приключих темата.
Поздрави!
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Моторчето не става нито за шмиргел, нито за бормашина.
Довечера ще поровя да ти дам линк за регулатор, ама по-добре не го купувай преди да си сигурен, че ти трябва.
Довечера ще поровя да ти дам линк за регулатор, ама по-добре не го купувай преди да си сигурен, че ти трябва.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Категорично не съм съгласен,че не става и ще го докажа.
Що се отнася до някой лев отгоре-не,както казах имам направен малък шмиргел,просто няма мощ.Тук идеята е "направи си сам"+имане на мотор и още 3 перални на склад,чакащи реализация на проекти.За сега мога само да ви споделя,че от стъклата им стават перфектни огнеупорни съдове.А и лева отгоре всъщност не е никак малък,според модела и мощноста де.
Благодаря за опитите да ме разубедите,явно труда ми по снимането няма да даде резултат..
Намерих готово решение за регулатор,ако има мераклия да го прави-да каже,ако ли не-поръчвам.
https://www.olx.bg/ad/regulator-na-obor ... 5V23G.html
има и клип в бокса
пп. че ми дойде идея и за мини струг в доста опростен вариант,подходящ за обработка на дърво-сапове предимно.Но ще започна със шмиргел.
Що се отнася до някой лев отгоре-не,както казах имам направен малък шмиргел,просто няма мощ.Тук идеята е "направи си сам"+имане на мотор и още 3 перални на склад,чакащи реализация на проекти.За сега мога само да ви споделя,че от стъклата им стават перфектни огнеупорни съдове.А и лева отгоре всъщност не е никак малък,според модела и мощноста де.
Благодаря за опитите да ме разубедите,явно труда ми по снимането няма да даде резултат..
Намерих готово решение за регулатор,ако има мераклия да го прави-да каже,ако ли не-поръчвам.
https://www.olx.bg/ad/regulator-na-obor ... 5V23G.html
има и клип в бокса
пп. че ми дойде идея и за мини струг в доста опростен вариант,подходящ за обработка на дърво-сапове предимно.Но ще започна със шмиргел.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на мотор от пералня
Я намери схемата на пералнята да измисли как да подкараме оригиналните платки.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на мотор от пералня
И аз това щях да кажа, пералнята си има същото управление, със същия чип най-вероятно.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
това намеррих само
https://elektrotanya.com/?q=showresult
https://elektrotanya.com/?q=showresult
- Прикачени файлове
-
- whirlpool_awg372.pdf
- (785.33 KиБ) Свален 165 пъти
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
http://www.powertools-aftersalesservice ... hzWTUyQjA9
Регулаторът е номер 51, цената му у 34лв без ДДС. Може да го купиш от представител на бош или да си го поръчаш онлайн.
За толкова пари можеш да си вземеш трифазен асинхронен двигател от вторични, който е 1000 пъти по-подходящ и за шмиргел и за бормашина.
Мощността е пропорционална на оборотите, може да се запази въртящия момент, но мощността задължително намалява.
Регулаторът е номер 51, цената му у 34лв без ДДС. Може да го купиш от представител на бош или да си го поръчаш онлайн.
За толкова пари можеш да си вземеш трифазен асинхронен двигател от вторични, който е 1000 пъти по-подходящ и за шмиргел и за бормашина.
Мощността е пропорционална на оборотите, може да се запази въртящия момент, но мощността задължително намалява.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Линка не работи/нямам права всъщност/но все тая.За тея пари ще взема платката,като му дам чипа и спазаря цена,колкото регулатора.
Не ме развивай,този е най-якия универсален двигател на света.Колко мощност няма да има,колкото 200 ватов шмиргел,или 500 ватова дрелка?Но идеята ти я бива-трябва ли ти мощност,вдигай оборотите.Тук поне ще е постижимо.А и много се запалих,баце.Ако си прав за мощноста,ще ползвам ремъчната предавка....че ще има нужда и от рязане на дърва,и от фуражомелка...
Не ме развивай,този е най-якия универсален двигател на света.Колко мощност няма да има,колкото 200 ватов шмиргел,или 500 ватова дрелка?Но идеята ти я бива-трябва ли ти мощност,вдигай оборотите.Тук поне ще е постижимо.А и много се запалих,баце.Ако си прав за мощноста,ще ползвам ремъчната предавка....че ще има нужда и от рязане на дърва,и от фуражомелка...
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Мощността е пропорционална на оборотите. Ако при 15 000об е 500 вата, значи при 3000 ще е 100 вата.
Има смисъл да се занимаваш с моторчето само за да си начешеш крастата, крайният резултат няма да ти хареса.
Пробва ли да го вържеш към акумулатор 12В?
Линка наистина не бачка, не са нужни никакви права, не знам що е така. Напиши в гугле "резервни части бош" и после трябва да напишеш модела на флекса GWS 850 CE и ще ти излязе картинка с всичките му чаркове и номерата им, регулаторът е номер 51. Така или иначе е твърде скъпо.
Има смисъл да се занимаваш с моторчето само за да си начешеш крастата, крайният резултат няма да ти хареса.
Пробва ли да го вържеш към акумулатор 12В?
Линка наистина не бачка, не са нужни никакви права, не знам що е така. Напиши в гугле "резервни части бош" и после трябва да напишеш модела на флекса GWS 850 CE и ще ти излязе картинка с всичките му чаркове и номерата им, регулаторът е номер 51. Така или иначе е твърде скъпо.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта