Доста се рових из форума но не можах да вида такава тема. Как да позная дали ми е запушен катализатора? Днес го свалих с намерението да го срещна с един дълъг секач и да няма вече пита вътре, но като го погледнах отвътре всичко ми се стори наред. Беше чисто и нямаше запушени отвори на питата за сега поне му се размина боя . Всичко е във ваши ръце. Как трябва да изглежда ако е запушен и как ако не е запушен. Голфа е вече на 170 000 км от които около 50 000км на пропан-бутан . Как се отразява газта на катализатора?
Трябваше малко по-добре да се разровиш. Доста се е писало за това, а аз съм дежурен спамър по темата. Накратко:
1.Задължително трябва да го махнеш.
2. обикновенно не се запушват отворите /видимо/ и не можеш да прецениш на око. При стратеенето му изчезват химичните му свойства.
3. Така или иначе от него няма смисъл и затова не виждам причина да се колебаеш.
4. Няма смисъл в пвечето случаи от резонаторно гърне - правилно си се ориентиръл само да го избушиш. и на двете ми коли сън се спрял на този вариант и съм много доволен.
5. Признак е ако мирише на сяра.
Действито му за пречистване се свежда до следната глупост:
Катализатора е като гьрне (на вьншен вид) само че има дапьлнителен кожух с дупки(като решето за да се охлажда по добре щото доста се загрява.
Вьтре има "керамична пита" с много финни трьбички които минават по цялото и продьлжение и са покрити с фин слой от някакьв благороден метал (платина или нещо друго) който май се явява катализатор на химична реакция при която разните там вьглеводороди (ли са) се разграждат на по прости вещества които не са толкова токсични ( СО2 и вода).
И запушването му се получава от некачесвен бензин или такьв който сьдьржа олово, от неизгорял бензин(ако запалителната система или нещо по инжекциона не е наред, или от масло(ако има горене над допустимите граници на такова.Сьщо така и от преексплоатация.
Няма мирис на сяра нито ми гори масло колата. Един приятел каза че ако избуша питата само и го оставя голфа щял да звучи като дефорсиран мохер 12так и ме посъветва да сложа резонаторно гърне. При теб как е звука? А експлоатацията на пропан-бутан как му се отразява?
Това,ч е не харчи масло е добре и затова не вижаш да има запушени механично дупки по питата.
Съжалявам,че не успях да дойда на срещата, но повярвай ми абсолютно нормален звук. не можеш да разбереш че съм си със старото гърне /с ламаринката върху него за охлаждане/.ако толкова се съмняваш, незнам как да намерим идвамата свободно време, но може да видиш фолфето ми и да го прослушаш.
Освен това нищо не губиш като избушиш старото - нищо не сивложил и ако не ти хареса звука - после си взимаш резонатор.
Дори и сега да го пощадиш, ще дойде време когато ще започнат мизерииите и пак трябва да се занимаваш. що си навитакс сега, а и вече си го свалял - действай.
Ако има газова-забравяме за нов катализатор автоматично.Дори при газова с ламбда-контрол система катализатора се скапва със скоростта на тъмнината.Причината е в (доказано)ниската ефективност на този тип системи.При газов инжекцион--лелеее, има ли мераклий
По темата наистина има много написано - потърси...
От въпросните писания ми стана ясно, че ако е запушен катализатора имаш загуба на мощност и мирис на сяра...
При мен първият признак е на лице, обаче мирис на сяра изобщо няма... дали е запушен?
БРАТО АКО ПОГЛЕДНЕШ ПРЕЗ НЕГО И ВИДИШ ОТВОР КОЛКОТО ДВЕ СТОТИНКИ Е ЗА СМЯНА С НОВ.НО ПОРАДИ ЛИПСА НА ФИНИКИЙСКИ ЗНАЦИ СТАРИЯТ СЕ ИЗХВЪРЛЯ И НА НЕГОВОТО МЯСТО СЕ СЛАГА ТРЪБА. АКО ПЪТУВАШ В ЧУЖБИНА И ТЕ ХВАНАТ БЕЗ КАТАЛИЗАТОР МАЙКА ТИ ЖАЛНА.