


датчик на хол и комутатор
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
датчик на хол и комутатор
Колеги, моля за помощ.Става въпрос за голф 3 АЕЕ мотор 96 год. Спрях вечерта и след час и половина не можах да запаля.Стартера си върти. На другия ден без проблем от първия път с първото завъртане на ключа запали. Поработи около 4-5 мин, угасих и след 30 минути пак запалих и потеглих и след 300 метра на стопа угасна и повече не запали. Проверих и установих, че от бобината не идва ток към делкото. Въпроса ми е къде се намират комутатора и датчик на хол на тоя мотор.Някой сблъсквал ли се е със същия проблем при с тоя мотор.
- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: датчик на хол и комутатор
Аз имах същата беля на Г3 ГТИ115. ТУк грижата беше бубината. Предполагам че и твоят датчик на хол е както при моя - н аделкото. Като с еразглоби и се маха, майсторът се поузори. М/у другото сигурен ли си, че не е бубината? Ние мислихме, че е Хол, н осе оказа тя.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: датчик на хол и комутатор
Провери ли дали идва +/- на бобината.За твоя мотор не зная конкретно но бобината и комутатора са заедно(кадето вклучваш троината букса е комутатор а отгоре трансформатора кадето излиза кабела за делкото е бобината),хол датчика е в делкото.
Извади буксата на делкото и с една жичка даи на маса няколко пати за кратко средния и кабел на маса и виж дали ще хвърли искра от бобината-трябва да си на контакт
Извади буксата на делкото и с една жичка даи на маса няколко пати за кратко средния и кабел на маса и виж дали ще хвърли искра от бобината-трябва да си на контакт

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: датчик на хол и комутатор
не ми е ясно датчика на хол ли подава сигнал към бобината .вътре в делкото ли е датчика или е външно устройство прикрепено към делкото?
- motofan
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пон 28 авг 2006 21:11
- Автомобил: A4
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Плевен Bad Oeynhausen
Re: датчик на хол и комутатор
датчика е външно у-во от дясно на самото делко....но най вероятно проблема е в комутатора,който на едно с бобината .има бобини на които комутатора се сваля и може да се подмени само той ,а има и такива при които бобината и комутатора са занитени....най лесно е да вземеш от някой колега с каквато и да е кола от ВАГ - и да провериш с неговата бобина.
П.П. Аз за 2 години смених 3 пъти комутатор като 2 и 3 път ги сменях направо с бобината
П.П. Аз за 2 години смених 3 пъти комутатор като 2 и 3 път ги сменях направо с бобината

- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: датчик на хол и комутатор
Подкрепям motofan, моята е от Сеат!
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: датчик на хол и комутатор
колеги, днес пробвахме с бобина от роло,пасват си, но пак не запали и отново нямаше искра от бобината.Остана варианта да е от датчик на хол.Утре продължаваме с опит-грешка.Смъкнал съм делкото и ще мина през телевизионен техник с прецизен уред ако може да измери датчика. 

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: датчик на хол и комутатор
Колеги, да ви кажа изхода от проблема.Минах през майстор да замери датчика на хол. Закачи мойто делко на неговата си кола.Даде на контакт и почна да върти палеца на ръка и взе че бобината да пръска искри. Пръсна със спрей и каза иди да пробваш на голфа.Проблема е от окисляване на буксите на куплонга към датчика на хол и понеже мили ампера ток пропуска, много слаб ток минавал през тия буксички и при зацапване и окисляване често срещано при колите. Отидох и пробвах по същия начин и на голфа.Всичко е ок.Закачих делкото , завъртях и от раз запали. Дано от това да е само проблема.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: датчик на хол и комутатор
Колеги , вечерта пак същия проблем. Работи известно време. Угасна, изчаках да изстине и след това запали, поработи и угасна и повече не пожела да запали. Явно е за диагностика пълна.
Re: датчик на хол и комутатор
аз имах преди време същия проблем с един кадет ,след като смених датчика заедно с комутатора се оправи, но това се повтаряше през няколко месеца без причина. продадох колата набързо с дефекта
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
Re: датчик на хол и комутатор
Колеги, нямаше на къде след измервания от страна на майстор се стигна до извода че е датчика на хол.След смяната му вече си пали и си върви за сега.На стария датчик се вижда една черна точка на металната пластина -нещо като пробив./представете си като чукче и наковалня на лада/.
Re: датчик на хол и комутатор
колеги зака4иха ми колата на ктс и се оказа 4е нямя сигнал от хол дат4икА ИНТЕРЕСЪЖАМЕ НЯКОИ ЗНАЕ ЛИ кава цена е тои
Re: датчик на хол и комутатор
Към колегата от шумен,той вече си е решил проблема но нека хвърля малко яснота по въпроса: когато една кола има проблем с датчик на хол (говоря за истински датчик на хол,не електроmагнитна бoбинка - как можете да познаете кое кое е? датчика на хол винаги е с 3 пина: маса,захранване и сигнал,докато бобинката е с 2)датчика на хол е полупроводников елемент и много често срещано е преди напълно да откаже,да започне да работи когато си поиска или според температурата на двигателя.Тогава за да не се набутвате излишно с 50-60 та даже и 100 лв. само за пробата,трябва и да се констатира проблема когато се проявява (не е казано,че винаги датчика на хол е виновен:колата ви има ЕКУ,комутатор,бобина,свръзки,бушони,релета - може да е всяко едно от тези неща)
За другия колега,който ходил на диагностика и му показвало,че няма сигнал от датчика на хол - колега,волксвагените от поколението на голф 3,говорим за сеат ибиза,толедо,венто и т.н. когато си само на контакт (диагностиката го изисква) и колата не пали винаги дават тази грешка - просто коляновия вал не се върти и датчика не отчита импулси,оттам нататък компа смята,че има грешка,така че да не ви подведе излишно тази грешка!Датчика на хол може лесно и бързо да се провери с диод,или още по-добре и вярно с осцилоскоп.Това е от мен,колеги,надявам се бил съм полезен
За другия колега,който ходил на диагностика и му показвало,че няма сигнал от датчика на хол - колега,волксвагените от поколението на голф 3,говорим за сеат ибиза,толедо,венто и т.н. когато си само на контакт (диагностиката го изисква) и колата не пали винаги дават тази грешка - просто коляновия вал не се върти и датчика не отчита импулси,оттам нататък компа смята,че има грешка,така че да не ви подведе излишно тази грешка!Датчика на хол може лесно и бързо да се провери с диод,или още по-добре и вярно с осцилоскоп.Това е от мен,колеги,надявам се бил съм полезен

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: датчик на хол и комутатор
Ако като загрее двигателя, колата гасне, най-вероятно е датчика на Хол. Понеже при нагряване, метала се разширява и нещо се бъгва във системата. После като изтине се оправя. Но има вероятност и да е комутатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта