Доста изчетох и се опитах да си реша проблема преди да пиша тук,но вече се чувствам безпомощен.
Колата е Сеат Толедо 1.9тди 90к.с. ALH. Имам я от 3 години и смея да твърдя,че за това време съм отварял капака само за обслужване,проверка на масло и смяна на свещи. Но един хубав ден както си чаках на светофара усетих едно тресене/прекъсване от двигателя и забелязах леко колебание в оборотите в посока да угасне. В движение също се усещаше някакво колебание във вървенето. Като спрях и вдигнах капака двигателя изглеждаше сякаш работи на 3 цилиндъра-прекъсва и тресе,но не гасне.Угасих я и я запалих отново почти веднага- всичко си беше наред. После тръгнах пак на път и на първият светофар отново същият проблем.
Реших да взема мерки и купих веднага нов горивен филтър MAHLE, смених го и изкара може би няколко дни и проблема пак се появи. След като огледах по-обстойно под капака забелязах доста мехури въздух между горивният филтър и ГНП-то. Насочих се в тази посока-смених О-пръстените на обратната нафта,скобите на маркучите, изчистих сондата в резервоара - ефекта беше нулев,въздуха си остана колата пак тресеше при загряло състояние. Започнах да се чудя дали изобщо двата проблема имат общо. Мехурите се появяваха хаотично с тенденция да са повече при форсиране,а тресенето на двигателя когато навън е топло/след обяд/ и колата е загряла,като понякога няма нужда колата да загрява-ако е била на слънце и се е напекла цял ден почти веднага след запалването започва да прекъсва. Реших да се насоча първо само към въздуха в горивото и взех обикновен филтър вход/изход и директна връзка на обратната нафта към резервоара,но резултата отново нямаше.
За да "счупя мита" с въздуха в горивото разкачих маркучите и подадох гориво на ГНП-то директно от 1 шише - така я оставих да работи 10-15 мин. въздуха изчезна и тъкмо реших,че съм решил проблема и започна пак да тресе и прекъсва

Относно тресенето и прекъсването там започнах да ходя по мъките. На няколко диагностики не излязоха никакви грешки и проблеми. Отидох в един препоръчан сервиз само Дизел горивни системи в Пловдив /Ники 96 май се казваше/. Там на тяхната диагностика се видя как когато проблема се появи,че подавано гориво към цилиндрите постоянно "играе"-доколкото разбрах между 2mg и 8mg.Като се рестартира двигателя се оправя за няколко минути и пак започва. Пичовете веднага казаха,че проблема е електрониката на ГНП-то на 100%. Занесох им ел.блок. от ГНП на Ауди А3 със същият двигател/работещо до последно/,смениха я-никаква разлика. Предложиха ми ГНП втора употреба,тествано на кола/100% работещо според тях/ и с него нищо не се промени



Пичовете казаха,че повече няма какво да направят и да си търся евентуално компютър от такава кола и да пробвам с него,възстановиха ми моето ГНП и по живо по здраво. От там нататък чистих дебитомера,пробвах с друг но ефект нямаше. Ходих на още няколко препоръчани места но никой не може да ми каже какво точно и е на колата. На последния майстор идеята му е да сваляме дюзите за проверка без да е сигурен,че проблема е там. Честно казано вече ми омръзна да обикалям и да стрелям на сляпо без да знам къде точно е проблема и само да плащам за диагностики и опити на проба-грешка

В момента се движа така и избягвам да карам следобед когато е топло. Иначе сутрин няма никакъв проблем. Чудя се дали в сервиз на Бош ще могат да ми кажат с една диагностика какво точно и е на колата? Съжалявам за големия ферман,но се опитах да обясня най-точно ситуацията.
Всякакви идеи и съвети ще са ми от полза!
Благодаря предварително!