


Голф 4 механизъм на скоростния лост
Голф 4 механизъм на скоростния лост
Здравейте, колата е голф 4 1.6 16v 2000 aus. Сменян е лостовият механизъм преди около година. Проблемът е следния: когато стане топло както в последно време лостът сеедно заяжда. Като го местя странично често си остава там където съм го бутнал. Или например при изключване от първа(основно на нея забелязах и на задна) лоста не се връща сам в неутрална позиция. При изключване съм свикнал да го бутна просто и той сам си се намества и съответно излиза от скорост. По принцип си имам проблем с влизането на първа дори и на загасен вдигател,а задната понякога влиза като на две степени,но доста рядко се случва. На моменти си влиза идеално на моменти не или трябва да понатисна(това е за първа). Или да отпусна съединителя и пак да го натисна и евентуално да се оправи. Казаха ми ,че е най-вероятно синхронизатор. Тази пластмасова топка която се вижда при вдигане на кожата е мазна и си мислих трябва да има смазка. Все пак контактува с метала около нея ако не се лъжа ,но ми бяха казали ,че не и трябвала смазка и нищо не и сложих. Предполагам няма нищо общо със скоростната кутия тъй като го прави и при загасен двигател. Предполагам се някой се е сблъсквал с този проблем и го е оправил.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Това, че лоста не се връща в неутрална позиция няма нищо общо със синхронизаторите. Виж тази схема:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... ng/e#sec_5
Ако уплътнението 2 пропуска. Лагерчето 5 ръждясва и се получават твоите симптоми, защото задържа пръта за превключване 8.
Ето как изглежда лагерчето 5:

http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... ng/e#sec_5
Ако уплътнението 2 пропуска. Лагерчето 5 ръждясва и се получават твоите симптоми, защото задържа пръта за превключване 8.
Ето как изглежда лагерчето 5:

Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Честно казано не знаех ,че има такова лагерче там въпреки,че има логика. Това лагерче не играе ли роля само при потапянето на лоста? Аз го имам този проблем и на първа и то само при топло време. За уплътнението да пропуска влага ли имаш предвид? Това със синхронизатора ми го казаха за трудното включване на първа. Въпреки ,че до колкото знам или работи или не ,а не на приливи и отливи.
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Май трябваше да упомена допълнително ,че съм с лостов механизъм ,а не с жила. Иначе ми се иска да бях с жила. Толкова много информация има за настройки и тем подобни докато за моята сякаш не съществува или поне аз нищо не съм намирал.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
На лостовата система нищо не и се настройва, затова няма информация за настройка. Иначе избирача в скоростната кутия е същия.
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Здравей колега ! Така описан от теб проблема, ме навява на мисълта, че при влажно време лоста се движи по- добре. По пътя на логиката, при топло време, май цялата ти лостова система движи на сухо. А като гледам схемата, която е пуснал другия колега, има доста триещи елементи. Извода е следния: май иска много смаска. Погледни дали няма и някой друг гумен елемент. И последно, да няма нещо изкривено или да опира някъде. Успех.
Изпратено от моят Lenovo A1000 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo A1000 с помощта на Tapatalk
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Тя горната схема е за детайлите вътре в скоростната кутия :).
Тази е за лостовия механизъм:
http://www.akadia.ru/_pages/audivw/inde ... EyMA%3D%3D
Тази е за лостовия механизъм:
http://www.akadia.ru/_pages/audivw/inde ... EyMA%3D%3D
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
При топло време когато не работи нищо в купето, при местене на лоста наистина се чува нещо като триене на гума в гума сеедно. И според мен иска смазка ,но не знам кое точно. Сега като погледнах втората схема за моя механизъм излиза ,че лоста се движи посредством тази топка за смяна на скоростите, но тя е пластмасова и частите около нея също са. И не би следвало да се чува така. Единствено не знам дали няма някакво гумено уплътнение където се съединяват част 6 самият лост и част 14. Интересното е ,че при местене на лостчето което е на самата скоростна предавките си влизат без проблем. Не би трябвало да има нещо изкривено ,защото механизма сменян. За опирането мисля ,че ще опира и ако го местя на ръка от лоста на скоростната, а там няма проблем. Освен самият лост да не нацелва точно самата предавка. Ама goppa каза ,че за нея няма настройка. Струва ми се ,че ще свалям ламарините над тръбата на ауспуха.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
За тая система има ремонтен комплект включващ доста втулчици и гумени шайбички:
https://www.avtochastionline24.bg/meyle/7278877
https://www.avtochastionline24.bg/meyle/7278877
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Тоя ремонтен комплект ми излиза ,че е за голф 2 3 и венто и предполагам няма да става при мен, а за голф 4 не откривам такова нещо. Само отделни части от самия механизъм.
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Има за регулиране . От втората схема която виждам. И там мисля е твоя проблем. От схемата се вижда, че лоста трябва да се позиционира от собствената си тежест. Ти спомена, че не ти влизат добре скоростите. Реглажа се прави, като разхлабиш болт 16 . Регулира положението на лоста на ляво,на дясно и напред към таблото и назад . Е тука е твоят проблем. Даваш на свободна кутията, разхлабваш болта и с помощ от приятел, единия намества лоста и го държи , до като другия стяга от долу. Позиционирайте лоста точно , без експерименти. Ако трябва иди и виж на друга кола как стои лоста. Ако не го наместите правилно, няма да ти влиза някоя скорост добре. Както е при теб в момента.
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Преди доста време в един руски форум ако не се лъжа бях открил няква тема в която бяха показали как да си направиш нещо като стойка което се поставя на скоростния лост за да е центриран и да не мърда. Но беше за голф 3. Продават ли се някъде такива неща? Не знам и дали всъщност има такова нещо за голф 4. Или някакво опътване някъде да погледна как става. Чудясе дали ще стане да разхлабишлоста от там да наместиш сам да е скоростната на първа от самото лостче на нея и после да наместиш скоростния лост. Но не схващам ,защо се настройва за всяка след като според мен ако се настрои да влиза на 1ва трябва да влиза и на другите? Иначе сякаш като настройваш за 2ра примерно няма ли да развалиш наклона за 1ва?
Re: Голф 4 механизъм на скоростния лост
Най лесно става така: мести лоста до крайно ляво, после крайно дясно положение и намира къде е центъра. После напред и назад и център. Задържа лоста в намерения общ център, скоростната кутия на свободна и стяга. Това е начина.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта