Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти

Мнениеот boyan.chav » Пон 26 юни 2017 17:22


Здравейте,
получава се едно пропадане на ниските обороти през 4-5 сек., съответно колата почти изгасва, а ако съм пуснал климатика или завъртя волана на място направо изгасва. Сутрин като е студена няма такива пропадания докато не позагрее. Дросела е изчистен, темп. датчик е сменен, свещи и кабели сменени миналата година. Съмнявам се във вакуума от ЕГР клапана. Като дръпна маркуча от клапана към дросела се усеща, че дросела дърпа въздух, прави вакуум, но от клапана не се усеща да излиза въздух. Дали липсата на този въздух спъва ниските обороти? От ЕГР клапана отива маркуч към някакъв предполагам датчик, има и букса с кабел и от там към дросела. Там също няма движение на въздух. Гледам, че клапана седи на два болта. Чисти ли се или направо се сменя? Как да разбера дали работи или не?
IMG_20170626_160713.jpg
IMG_20170626_160648.jpg

Последна промяна от boyan.chav на Вто 18 юли 2017 10:21, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, вакуум ЕГР?

Мнениеот boyan.chav » Пет 30 юни 2017 13:35


Ъп на темата. На диагностиката показа електрически проблем с дроселовата клапа. Като дам на контакт се чува как клапата прави чек и спира. Като запаля се вижда как клапата си корегира оборотите, но изведнъж пропадат, клапата се отваря и пак се вдигат...и така през 5 сек. Да не би да са изнесени потенциометрите? Изглеждаха добре, почистихме ги със спрей. Проблема си остана...


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, вакуум ЕГР?

Мнениеот boyan.chav » Сря 05 юли 2017 16:10


Ъп на темата. Има ли вариант за рециклиране на ТПС-а или побългаряване по някакъв начин?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот radotom » Сря 05 юли 2017 17:17


Това ужасно много ми прилича на недостиг на въздух.
Я свали въздушния филтър и покарай така 1 ден.
Ако не излизаш някъде по къра, дето да е много запрашено, няма никаква опасност за мотора


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот boyan.chav » Сря 05 юли 2017 17:34


Прави го и при свален филтър, докато наблюдавам работата на клапата ми направи впечатление. Иначе държи перфектни 800 оборота, но през 4-5 секунди пропадат до 400, клапата се отваря, компенсира и пак се вдигат до 800, така до след 4-5 секунди до следващото пропадане и цикъла се повтаря


Ivwan
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 24 апр 2013 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот Ivwan » Сря 05 юли 2017 22:28


Проблема след почистването на дросела ли се появи ? При почистване на дросела не се препоръчва да се мести клапата ръчно, защото е с ел.задвижване и управление и може да се счупи някое зъбче на редуктора. Освен това след почистване задължително се прави адаптация с Vag Com, понеже се променя хода на клапата - от напълно затворено до напълно отворено положение и компютъра на колата трябва да приеме новите стойности.


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот boyan.chav » Сря 05 юли 2017 23:17


С тази дроселова клапа съм от две години и половина, предишната сдаде багажа напълно. Проблема се появи изведнъж, преди да почистя клапата, не я бях чистил доста преди това. Принципно я чистя на около 10к км., два-три пъти в годината. На предишната и на тази клапа никога не се е налагало адаптация след почистването. Освен да пробвам това като краен вариант и ако не се оправи - за в коша. Не виждам какво по нея може да се поправи, изглежда като нова


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот boyan.chav » Съб 15 юли 2017 11:05


Ъп на темата. Сложих друг дросел - от блъснат Голф, ефект почти няма, пак пропадат оборотите, но с една идея е малко по-добре. Видях, че имам скъсан маркуч на канистъра на бензиновите пари. От него отива друг маркуч директно под дросела, вероятност за проблем може ли да бъде?


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот boyan.chav » Пон 17 юли 2017 10:27


Смених и свещите с триполюсни, макар че старите бяха еднополюсни и що-годе добре изглеждащи - никаква разлика. Наистина все едно няма достатъчно въздух. Като задържи за момент стабилни обороти, мотора тресе и като че ли не работи равномерно


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот freelancer » Пон 17 юли 2017 10:44


На мен ми правеше същите номера, само на празен ход и беше от пробит вакуум клапан! Работи си и изведнъж, трръът пропадат оборотите и пак си продължава работа, дава бедна смес на ваг-ком в този момент.
Не ми е давала грешка за ТПС-а, при проблем с вакуумите обиконовено имаш грешка за ламбда сондата и МАП сензора.

Сега го прочетох това:"Видях, че имам скъсан маркуч на канистъра на бензиновите пари. От него отива друг маркуч директно под дросела, вероятност за проблем може ли да бъде?"
:biggrin
Ти шегуваш ли се или сериозно питаш? Много ясно, че от това ти е проблема, оправи си маркучите, вземи от блъснатия голф всички маркучи и ги смени, за предпочитане е да са оригинални и здрави, тия маркучи струват маса пари, но са изключително важни за правилната работа на двигателя. В зависимост от вакуума, компа си определя количеството гориво, чрез сигнала от МАП сензора.
Свещите за този двигател по каталог не са ли еднополюсни, платинени? Трябва да си сигурен дали свещите са с подходящо топлинно число за твоя двигател.


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот boyan.chav » Пон 17 юли 2017 13:16


Мерси, точно от теб очаквах отговор, четейки предишни твои постове. Това ли е този вакуум клапан? Свещите са по каталог. Ще оправя маркучите на канистъра и пак ще пиша.
Изображение


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот freelancer » Вто 18 юли 2017 0:22


Това е ЕГР клапана, управлява се от вакуум и е пак е вързан за дросела, не трябва да изпуска, да смуче въздух от него, вътре има мембрана и ако е спукана ще смуче неизмерен въздух и ефекта е пак същия, моят клапан е по различен, но всичко по трасето на картерната вентилация участва във вакуума и може да ти базика оборотите.
Моят клапан е PCV клапан, има малко по различно устройство, но върши почти същата работа.
Оправи маркучите и ако продължи с номерата, свали тоя ЕГР и го провери дали изпуска, запушваш му дупките и духаш или засмукваш от едната, да провериш дали мембраната е спукана, отгоре влиза тръбичката за вакуума, при следващите модели се командва с ток от компа, тука е само с вакуум, ако твоят е същият. Двигателят, е като на полото, но имат какви ли не вариации.
Нямам опит с ЕГР клапана, но пробелма ти е 1:1 с моя и си мисля, че може и да е клапана. Сцепен маркуч също, като го напъне вакуума изпуска и падат оборотите, на празен ход, особено по светофари, иска да гасне.


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти, проблем с ТПС-а

Мнениеот boyan.chav » Вто 18 юли 2017 10:20


Преди малко смених скъсания входящ маркуч на канистъра, ефект нямаше. Направи ми впечатление, че като махна изходящия маркуч от канистъра към дросела, оборотите се покачват, като го сложа - падат и се опитва да изгасне. Все едно запушвам въздуха с пръста. Надух с уста и ЕГР-а, не преминава въздух. Значи до колкото разбирам, проблемите се свеждат до: канистъра, ЕГР клапана и над него с буксата и вакуума /вижда се на първата снимка/.
А картерната вентилация съм я извел навън още преди няколко години, така че в тоя случай тя не ме бърка


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти

Мнениеот freelancer » Вто 18 юли 2017 15:20


Нямам идея, явно колегата Радо по-горе е прав и наистина не стига въздуха. Ако е така, трябва да имаш богата смес, свещите как бяха, черни? Не е зле ако имаш кабел под ръка да я закачиш. ЕГР трябва да пропуска от двете страни, само не трябва да смуче неизмерен въздух.
След, като си затапил картерната вентилация си ограничил въздуха, ЕГР клапана е част от тази вентилация, защо не пробваш да я възстановиш? Цапаше ти с масло дросела ли, че я затапи?
Щом на студен двигател всичко е ок, значи дросела ти работи коректно, не е от дросела проблема според мен, закачи я с кабела и виж как са корекциите по ламбда сонда блок 033, аз, като затапих тръбата от картерната вентилация към дросела ми даде богата смес -25%, преди това сместа беше бедна, явно има значение дали картерните газове влизат в дросела, но това колебание е от нещо друго. Ако стиснеш някой вакуум се получава същото, дросела се мъчи да компенсира, падат и се вдигат оборотите.


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 AHW, пропадане на ниските обороти

Мнениеот boyan.chav » Вто 18 юли 2017 16:36


Точно все едно се задушава.
Свещите не бяха зацапани. Картерната съм я отвел в атмосферата, а отвора е затапен от доста дълго време. Цапаше дросела и филтъра с гняс и първата зима ми изхвърли маслото през щеката. Ще я пробваме с един приятел с Вагком и ще потърся тези стойности. Покарах малко с изваден изходящ маркуч на канистъра, не гаснеше с климатик и волан на място, което ме устройва за сега, но държи малко по-високи обороти. По-добре така, отколкото да гасне. За месец и половина от толкова гаснене и палене, не знам как стартера и акумулатора са още живи.
Уикенда бях до София с Хонда Джаз 1.4, не ми се рискуваше с мойта кола. Нямаше такова удоволствие - градско на климатик, без да губи обороти, да трепери и гасне. Даже и двигателя не се усещаше, че работи натоварен с климатика. Пък и четейки твоите премеждия с Полото...нямам думи



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 77 госта