На пръв поглед има огромно разнообразие от фабрични и самоделни дневни светлини.
Много от самоделките не отговарят на изискванията за височина , отстояние и т.н.
Обаче едно е ЯСНО - независимо дали дневните светлини са на къси, процент на дълги , вместо габарити, заедно с габарити, заедно с мигачи в двусветлинна крушка,  вместо фарове за мъгла, заедно с фаровете за мъгла независимо дали самите фарове за мъгла са отдолу на бронята или в основния фар, или са някъде по бронята, където е преценил поставящия  ги  те ТРЯБВА  да работят САМОСТОЯТЕЛНО!
Т.е не може заено с тях да светят предни габарити, задни габарити или осветление на задния регистрационен номер.
Например ако си пуснете габаритите заедно с фаровете за мъгла и твърдите, че това са ви дневните нарушението е че Ви светят предните и задните габарити и осветлениео на номера!
ЗА КСЕНОНА - Мой познат наскоро са го глобили 500 евро( 250 евро, ако се плати до 48 часа) в Леон, Испания затова че е бил със ксенон , поставени в рефлекторен фар, ОБАЧЕ:
- не заради ксенона, той не е забранен
- не заради липсата на лупи , те не са задължителни , 
А ЗАРАДИ ЛИПСАТА НА:
- система за автоматично регулиране височината на фаровете
- система за измиване на фаровете
Тези последните две изисквания ВИНАГИ са били задължителни!
Доколкото познавам ситуацията в Испания е много вероятно дори да сте с КСЕНОН на фаровете за мъгла да нямате проблеми ното с ксенона, нито с лупите, НО от пръскалките и жироскопа не можете  да се спасите.
В България тези неща  ще се оправят след 20 години - тогава всички коли ще бъдат с фабрични дневни и тук, и ксено
на ще е в историята.
			
									
									Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
- Stivi
 - Мнения: 8378
 - Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Правец-Поморие
 
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Мдааа,съгласен съм да не глобяват за ксенони,само да правят проверка дали заедно с китайския шит си монтирал и миячки и жироскопи.... 
			
									
										
						
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
...
			
													
				   							 				   
					Последна промяна от Vlad777 на Пон 20 ное 2017 0:29, променено общо 1 път.
					
Причина: Това не е място за безплатна реклама
			
										
						Причина: Това не е място за безплатна реклама
- Vlad777
 - King of the Road

 - Мнения: 20367
 - Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
 - Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
 - Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Така и не разбрах смисълът на тази тема какъв е, освен да си рекламираш някакъв сайт, линкът към който изтрих.
			
									
										
						Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Смисъла е от обща култура да се знаят две прости истини:
1. ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ- Да, ВСЯКАКВИ, но БЕЗ НИКАКВИ ДРУГИ включени СВЕТЛИНИ
2. КСЕНОН - ДА, Лупи - не е задължително, ОБАЧЕ - умивалници и жироскопи - задължително!
На този сайт просто са дадени много простичко и сбито всички изисквания за дневните. Никаква реклама не съм искал да правя.
Извинявам се за недоразумението
			
									
										
						1. ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ- Да, ВСЯКАКВИ, но БЕЗ НИКАКВИ ДРУГИ включени СВЕТЛИНИ
2. КСЕНОН - ДА, Лупи - не е задължително, ОБАЧЕ - умивалници и жироскопи - задължително!
На този сайт просто са дадени много простичко и сбито всички изисквания за дневните. Никаква реклама не съм искал да правя.
Извинявам се за недоразумението
- Tipsy
 - Мнения: 1087
 - Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
 
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Аз докато не го видя написано в закон не го вярвам. Всичко друго е плод на писателски разсъждения.
			
									
										
						Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
разсъждения по картинка ... и за DRL и за ксенона.
И по двата въпроса има теми във форума с цитати от конкретните EU директиви.
			
									
										
						И по двата въпроса има теми във форума с цитати от конкретните EU директиви.
- mk5_gti
 - Мнения: 179
 - Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
 - Автомобил: Golf 5 GTI DSG
 - Двигател: BPY 2008
 
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Моят голф е със заводски DRL и светят единственно лупите на къси. Не светят габаритите и лампите на номера. След като пусна ръчната фаровете светват и единственият начин да ги изгася е да дръпна ръчна.
			
									
										
						Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
таблото свети ли ти :) ако ползваш ръчната това е т.нар. "скандинавски" тип на дневни светлини. Фабрично е заложен в много автомобили, които се продават в скандинавия, заради особеностите на тамошния климат (6 месеца нощ:)). Аз съм примерно с "канадския" вариант, който и ти го имаш и е въпрос на цъкане с ВАГ-КОМ ... избираш коя секция на колко процента да се пали сама при даване на контакт. 
DRL се появява и става норма малко по-късно. Част от цитатите на радко се отнасят за фабрично вграждания DRL и са проблем на самия произовдител. Без да отговаря на тези спецификации, колата няма да се допусне до пазара. Афтърмаркет DRL реално е измислица, която покрива калпаво описаните (и непълно ненужни) бг разпоредби за дневни светлини (което не е DRL). Според нашия закон и късите светлини на автомобила са дневни светлини. Попринцип, когато едно техническо нововъдение при колите се появи, то винаги засяга само произведените след него, за по-старите не е задължително ... примери колкото искаш ... ESP, TPMS, DRL и тн. Коланите на задните седалки също ... единствено не съм сигурен за коланите на предните седалки дали не са станали задължителни за ретро колите, ама май не са.
За ксенона е малко по-прав, ама пак не съвсем :) Фарът, независимо дали е рефлектор или лупа, също трябва да е HID сертифициран. Неоходимо е да има съответната Е щампа. Без нея и с 5 кантара да е, пак не става. Изобщо, за да си сложиш афтермакет ксенон по правилата, ще ти излезе по-скъпо отколкото да си вземеш оригинален втора ръка :)
А за халогените ... може и да се получи номера само ако са вградени в едно тяло с основните светлини, като така ще имат и "кантар" и измиване и щампа. На прима виста се сещам за голф4, суперб1, мазда6 ... има такива коли.
			
									
										
						DRL се появява и става норма малко по-късно. Част от цитатите на радко се отнасят за фабрично вграждания DRL и са проблем на самия произовдител. Без да отговаря на тези спецификации, колата няма да се допусне до пазара. Афтърмаркет DRL реално е измислица, която покрива калпаво описаните (и непълно ненужни) бг разпоредби за дневни светлини (което не е DRL). Според нашия закон и късите светлини на автомобила са дневни светлини. Попринцип, когато едно техническо нововъдение при колите се появи, то винаги засяга само произведените след него, за по-старите не е задължително ... примери колкото искаш ... ESP, TPMS, DRL и тн. Коланите на задните седалки също ... единствено не съм сигурен за коланите на предните седалки дали не са станали задължителни за ретро колите, ама май не са.
За ксенона е малко по-прав, ама пак не съвсем :) Фарът, независимо дали е рефлектор или лупа, също трябва да е HID сертифициран. Неоходимо е да има съответната Е щампа. Без нея и с 5 кантара да е, пак не става. Изобщо, за да си сложиш афтермакет ксенон по правилата, ще ти излезе по-скъпо отколкото да си вземеш оригинален втора ръка :)
А за халогените ... може и да се получи номера само ако са вградени в едно тяло с основните светлини, като така ще имат и "кантар" и измиване и щампа. На прима виста се сещам за голф4, суперб1, мазда6 ... има такива коли.
- mk5_gti
 - Мнения: 179
 - Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
 - Автомобил: Golf 5 GTI DSG
 - Двигател: BPY 2008
 
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Не ми свети таблото, светят само фаровете. И когато запаля и сваля ръчната на таблото ми свева надпис DRL...
			
									
										
						Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
питах за таблото, защото и за него съм срещал обяснение ... което може и да е така, не знам ...  твърди се, че не свети, за да се сетиш като се стъмни да си включиш истинските фарове. Тогава светва и вътрешното осветление на колата, както се активира и функцията corner light, ако я имаш. 
И скандинавския и северно американския режим включват и задните габарити и осветление на номера.
			
									
										
						И скандинавския и северно американския режим включват и задните габарити и осветление на номера.
- Andonov
 - Мнения: 3927
 - Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Ямбол
 - Контакти:
 
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
скандинавския пали и габарите, докато американския само късите
			
									
										
						Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
аз мисля, че съм на американския и ми светят и габаритите ... ама може и да бъркам, доста отдавна го цъках това.
доколкото помня, скнадинавския искаше да се дърпа и пуска ръчната, за да пали фаровете и за това май избрах американския...
			
									
										
						доколкото помня, скнадинавския искаше да се дърпа и пуска ръчната, за да пали фаровете и за това май избрах американския...
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
rado7319 написа:1. ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ- Да, ВСЯКАКВИ, но БЕЗ НИКАКВИ ДРУГИ включени СВЕТЛИНИ
Кой го твърди това? Значи светят задни габарити през деня и си в нарушение - струва ми се, че си съчиняваш правила. За задния номер си представям как някой през деня може да разбере, че се осветява. Че и да ме глоби, защото заслепявам някого - с лампите отпред няма проблем, но отзад става чудо.
Re: Дневни светлини и ксенон - всичко е ЯСНО!
Добре, имам предвид основно фабричните DRL - наистина има всякакви варианти - на къси, в габарити 21/5 - 21вата дневните, 5 вата габаритите, на фаровете за мъгла, отделни и  светят САМО те.
Идеята да не светят задните габарите е да не те блъснат отзад , заради постоянно светене на лампи , подобни на стоповете
 
За ксенона - има си фабричен и с лупи и с рефлектор, ВИНАГИ с пръскалки и жироскоп.
По АНАЛОГИЯ - фабричното може да си го направим сами да е като него
			
									
										
						Идеята да не светят задните габарите е да не те блъснат отзад , заради постоянно светене на лампи , подобни на стоповете
За ксенона - има си фабричен и с лупи и с рефлектор, ВИНАГИ с пръскалки и жироскоп.
По АНАЛОГИЯ - фабричното може да си го направим сами да е като него
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта