Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
А двигателя с четки ли е? Ако е с четки , няма значение буквално какъв е, с какъв ток върви , той си работи без проблем на прав ток и управлението им е просто до няма и къде .
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Да питам.
С навит ротор ли е мотора и ако да с колко четки е? 2 или 3 четки.
С навит ротор ли е мотора и ако да с колко четки е? 2 или 3 четки.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Моторът е асинхронен, без четки е, до колкото разбрах аз.
Между другото вентилаторът представлява особен механичен товар, т.е. има особенност в товарния момент във функция от оборотите. При ниски обороти върши малко работа и му е нужен малък въртящ момент, така че може да си пасне с "регулиране на оборотите на асинхронен двигател с понижено напрежение".
Аз бих пробвал с китайска платчица със симистор и врътка, макар че може и друг проблем да има с регулирането със симистора, поради това че товарът е силно реактивен.
Между другото вентилаторът представлява особен механичен товар, т.е. има особенност в товарния момент във функция от оборотите. При ниски обороти върши малко работа и му е нужен малък въртящ момент, така че може да си пасне с "регулиране на оборотите на асинхронен двигател с понижено напрежение".
Аз бих пробвал с китайска платчица със симистор и врътка, макар че може и друг проблем да има с регулирането със симистора, поради това че товарът е силно реактивен.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
При вентилатор да. Но при пералня много ме съмнява.
P.S. Аз ползвам пералня LG с инвертор и може би асинхронен мотор. Масово другите са с постояннотокови мотори.
P.S. Аз ползвам пералня LG с инвертор и може би асинхронен мотор. Масово другите са с постояннотокови мотори.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Българските автоматични перални "Перла" бяха с асинхронни .
По-старите съвременни са с колекторни мотори (не постояннотокови, а колекторни).
По-новите с асинхронни с инверторно управление.
По-старите съвременни са с колекторни мотори (не постояннотокови, а колекторни).
По-новите с асинхронни с инверторно управление.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
По новите май са със синхронни двигатели. Аз залагам 50ст, че с промяна на напрежението няма да се получи, двигателят е твърде голям.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Честито:
Взето от тук
Взето от тук
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Това
към кой е адресирано!Vasseto написа:Честито:
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Към мен е адесирано, знаех си .
И какво е "честито"? Гледам децата ми го ползват (7-ми и 9-ти клас) и се питам какво значи? Тях не съм ги питал :-).
Постояннотоков двигател (в случай, че изобщо се има предвид колекторен) е по-ограничено понятие, а колекторен е по-общо. Колекторните двигатели могат условно да се разделят на постоянно- и променливотокови. Принципно няма голяма разлика и всеки колекторен променливотоков двигател може да работи и като постояннотоков. Но колекторен двигател, направен само за постоянно напрежение (ток) не може да се използва на променливо, или поне не бива . Има важна конструктивна разлика.
ПП Няма да търся сега в архивите си софтуер за разглеждане на djvu, виж нататък в документа сигурно пише.
И какво е "честито"? Гледам децата ми го ползват (7-ми и 9-ти клас) и се питам какво значи? Тях не съм ги питал :-).
Постояннотоков двигател (в случай, че изобщо се има предвид колекторен) е по-ограничено понятие, а колекторен е по-общо. Колекторните двигатели могат условно да се разделят на постоянно- и променливотокови. Принципно няма голяма разлика и всеки колекторен променливотоков двигател може да работи и като постояннотоков. Но колекторен двигател, направен само за постоянно напрежение (ток) не може да се използва на променливо, или поне не бива . Има важна конструктивна разлика.
ПП Няма да търся сега в архивите си софтуер за разглеждане на djvu, виж нататък в документа сигурно пише.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Ако "изпълнението" на статора е с постоянни магнити няма как да тръгне на пром. ток . Но имам един ел.мотор , на табелката пише, че е за постоянен ток , но е с навит статор, ще пробвам дали няма тръгне на пром.ток, мисля, че ще тръгне...
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Въобще не коментираме с възбуждане с постоянни магнити, а само с намотки. За постоянните магнити е ясно.
В тези за променлив ток, задължително са взети мерки за избягване на токовете на Фуко (ламелизиране). Докато в постояннотоковите, индуктора (най-често статора) може да е намотка върху парче желязо, отливка.
В тези за променлив ток, задължително са взети мерки за избягване на токовете на Фуко (ламелизиране). Докато в постояннотоковите, индуктора (най-често статора) може да е намотка върху парче желязо, отливка.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
muns61 написа:Аха, сега видях линка. Благодаря!
Можеш да вържеш последователно на моторчето един реотан от ЕЛВА или къвто имаш подръка и като местиш едната жица по дължината на реотана да видиш как се отразява това на оборотите, ако става с реотан трябва да стане и със семистор.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
milmar написа:...токовете на Фуко ...
При това изказване пишат директно двойка.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.
Vasseto написа: пишат директно двойка.
И тази тема стана интересна
Аз залагам 5 стотинки на Vasseto
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта