1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Колеги ходих да проверят защо климатика не работи и се оказа, че магнитния съединител е изгорял. Сега търся направо друг компресор втора ръка, комплект с магн. съединител за да го сменя. По неприятното е, че захранването към него е 9V. Има някъде пад на напрежение и се губят 4-5V.
Някой може ли да даде насока къде да поразглобя за да търся прекъснат кабел или евентуално нагоряло реле ако има? Има ли реле при климатик (не климатроник), което да комутира или само бутона отвътре включва (подава) захранването към компресора?
Някаква ел. схема от къде мога да намеря за да се ориентирам къде какви компоненти има? Или колега със подобен проблем ако е разглабял за да ме насочи?
Някой може ли да даде насока къде да поразглобя за да търся прекъснат кабел или евентуално нагоряло реле ако има? Има ли реле при климатик (не климатроник), което да комутира или само бутона отвътре включва (подава) захранването към компресора?
Някаква ел. схема от къде мога да намеря за да се ориентирам къде какви компоненти има? Или колега със подобен проблем ако е разглабял за да ме насочи?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Колега, съединител се сменя.
Ти направо компресора.
Ти направо компресора.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Да прав си, ама не знам тоя в какво състояние е, понеже не е работил кой знае от кога. А ако дам да смъкнат компресор и съединител и после се окаже, че и компресора не става трябва да взимам пак компресор със съединител и става една.... ще видим де, търся оферти все още.
ПС. Мерси за схемата ще огледам за какво става на въпрос.
ПС. Мерси за схемата ще огледам за какво става на въпрос.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
А знаете ли каква е разликата м/у компресор с партномер 1J0820803K, 1J0820803A, 1J0820803F. Моя е с К накрая, но намирам само с букви F и А, дали са взаимозаменяеми?
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Според мен трябва най напред да оправиш тези 9V. Чак тогава да търсиш друг компресор. Пробва ли да подадеш от акумулатора напрежение към комресора.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Това се опитвам в момента. Значи разгледах добре схемата дето пусна по горе. Оказва се, че това било често срещан проблем на тия коли. Четох в нета
http://newbeetle.org/forums/2-0-liter-g ... -kick.html
човека мери 9.5V колкото има и при мен.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ow-Voltage
тука напрежението е 5.6V.
Управлението за ел. магнитния съединител на компресора идва от модула за климатика. Викат му Fan Control Module (FCM). На схемата, която ми даде от Autodata са го написали AC compressor control module. Мерих кабела, които отива от него през преходната букса и към компресора (магнита) и кабела е здрав. Няма прекъсване, а той не е и с голяма дължина като цяло. FCM-a се намира под кутията на акумулатора, а преходната букса е на 2 педи от него. Кабела е ок, така че става дума за друг тип проблем.
Реших, че самия FCM е дал фира и трябва да се смени. Свалих го и го отворих. Вътре има 2 релета, но като гледам схемата, те трябва да комутират 2те перки, това са изводи 2B и 4В. На вход 4А премерих 12.6V при загасен двигател, така че съм сигурен, че идва напрежение за управлението на ел магнита. Бушоните също са здрави. На извод 10А трябва да се появи 12V щом е запален двг-ля и съм включил АС бутона за климатика.
При мен обаче е 9V постоянно независимо дали колата работи или не, бутона е пуснат или не.
http://newbeetle.org/forums/2-0-liter-g ... -kick.html
човека мери 9.5V колкото има и при мен.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ow-Voltage
тука напрежението е 5.6V.
Управлението за ел. магнитния съединител на компресора идва от модула за климатика. Викат му Fan Control Module (FCM). На схемата, която ми даде от Autodata са го написали AC compressor control module. Мерих кабела, които отива от него през преходната букса и към компресора (магнита) и кабела е здрав. Няма прекъсване, а той не е и с голяма дължина като цяло. FCM-a се намира под кутията на акумулатора, а преходната букса е на 2 педи от него. Кабела е ок, така че става дума за друг тип проблем.
Реших, че самия FCM е дал фира и трябва да се смени. Свалих го и го отворих. Вътре има 2 релета, но като гледам схемата, те трябва да комутират 2те перки, това са изводи 2B и 4В. На вход 4А премерих 12.6V при загасен двигател, така че съм сигурен, че идва напрежение за управлението на ел магнита. Бушоните също са здрави. На извод 10А трябва да се появи 12V щом е запален двг-ля и съм включил АС бутона за климатика.
При мен обаче е 9V постоянно независимо дали колата работи или не, бутона е пуснат или не.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Ето малко снимки на FCM-a
Ето едно клипче, как се сваля
https://www.youtube.com/watch?v=qk2iR1EaE5c
Лесно го отворих. М/у капака (черния) и основата с буксите има силокон, които се отстранява с права отверка с подходяща широчина. Капака е щипнат за бялата основа от четирите страни и с подпъхване пада.
Едното реле е чисто, другото е с леко зацапани контакти. Има един Power Switch BTS432E2E https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/BTS43 ... 122542.pdf който предполагам пуска 12-те волта за ел. магнитния съединител.
Не знам, освен да го сменя (ако го намеря някъде, друго не може да се направи, но не знам дали е изгорял без да го сваля.
Има ли вариант някой друг от входовете към тоя модул да отпушва леко тоя полевак? Примерно от конторлите при AC бутона в купето. По схемата от там идват на пинове 8А и 3А сигнали. Но не знам какво напрежение трябва да има там за да разбера дали са нормални показанията. Тъпото е, че не са означени пиновете на самата букса, нито на контролера, и е малко трудно ориентирането, кой пин, кой е...
Ето едно клипче, как се сваля
https://www.youtube.com/watch?v=qk2iR1EaE5c
Лесно го отворих. М/у капака (черния) и основата с буксите има силокон, които се отстранява с права отверка с подходяща широчина. Капака е щипнат за бялата основа от четирите страни и с подпъхване пада.
Едното реле е чисто, другото е с леко зацапани контакти. Има един Power Switch BTS432E2E https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/BTS43 ... 122542.pdf който предполагам пуска 12-те волта за ел. магнитния съединител.
Не знам, освен да го сменя (ако го намеря някъде, друго не може да се направи, но не знам дали е изгорял без да го сваля.
Има ли вариант някой друг от входовете към тоя модул да отпушва леко тоя полевак? Примерно от конторлите при AC бутона в купето. По схемата от там идват на пинове 8А и 3А сигнали. Но не знам какво напрежение трябва да има там за да разбера дали са нормални показанията. Тъпото е, че не са означени пиновете на самата букса, нито на контролера, и е малко трудно ориентирането, кой пин, кой е...
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Разгледах вътрешната схема на FCM-a. Големия транзистор е smart FET и според мен е здрав. На платката се вижда как е вързан точно за конектора като на входа му идват 12V, а на изхода трябва да излизат за към махнитния съединител. Управляващия пин е вързан за контролера пин15. Ако там е проблема няма спасение. Чудя се обаче има ли вариант проблема да е извън тоя FCM модуле и да боксувам на място с него в момента?
С диагностиката се опитах да влезна в модул 08-Auto HVAC, нали това е въпросния модул? Питам защото не иска да се свърже към него и може би не е същия, а VCDS-a да очаква връзка от друг модул и затова да няма отговор?
Ето на Autoscan всички модули, до които имам достъп, но не намирам друг приличащ на климатичен контролер...
С диагностиката се опитах да влезна в модул 08-Auto HVAC, нали това е въпросния модул? Питам защото не иска да се свърже към него и може би не е същия, а VCDS-a да очаква връзка от друг модул и затова да няма отговор?
Ето на Autoscan всички модули, до които имам достъп, но не намирам друг приличащ на климатичен контролер...
Код: Избери всички
Sunday,11,March,2018,19:15:36:01249
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86(VirtualBox)
VCDS Version 16.8.3.1
Data version: 20161010 DS267.0
www.Ross-Tech.com
VIN: License Plate:
Mileage: 170670km-106049mi Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 1U (1U - Skoda Octavia (1997 > 2011))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 56 76
VIN: Mileage: 170670km-106049miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.lbl
Part No: 038 906 012 H
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 3332
Coding: 00001
Shop #: WSC 31480
VCID: 15260D1F6F8577EA7F-4B01
SKZ7Z0B1430340
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01M-927-733.lbl
Part No: 01M 927 733 LJ
Component: AG4 Getriebe 01M 4963
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 030243471111F95AA1-0963
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ASR.lbl
Part No: 1C0 907 379 K
Component: ASR FRONT MK60 0103
Coding: 0021505
Shop #: WSC 31480 000 00000
VCID: 326CD683AE2B80D27A-515B
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 1C0 909 605
Component: 0L AIRBAG VW51 0B 0004
Coding: 12364
Shop #: WSC 31480
VCID: 61CE69CFEB4D4B4AD3-513D
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1U0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1U0 920 821 F
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
Coding: 19112
Shop #: WSC 31480
VCID: 326CD683FE2B80D27A-513D
SKZ7Z0B1430340
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31480
VCID: 70E81C8B30A7F2C24C-513D
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 4P Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00259
Shop #: WSC 31480
VCID: 3664EA9312439CF256-4B01
Subsystem 1 - Part No: 1U4959801D
Component: 4P Tõrsteuer.FS KLO 0004
Subsystem 2 - Part No: 1U4959802D
Component: 4P Tõrsteuer.BF KLO 0004
Subsystem 3 - Part No: 1U0959811D
Component: 4P Tõrsteuer.HL KLO 0004
Subsystem 4 - Part No: 1U0959812D
Component: 4P Tõrsteuer.HR KLO 0004
1 Fault Found:
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
End-------------------------(Elapsed Time: 04:31)--------------------------
Последна промяна от Lyubcho_88 на Чет 18 окт 2018 20:51, променено общо 2 пъти.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Точно това е климатроник.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Моята е с климатик, значи ли, че нямам достъп до модула по принцип?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Ммм,не съм сигурен.
Все пак и при климатик имаш електроника и датчици.
Все пак и при климатик имаш електроника и датчици.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Взех друг модул, но има разлика в партномера. Моя е 1J0 919 506 Q, а новия, който взех е 1J0 919 506 К. Само това е разликата, като конектора и всичко друго е еднакво (на външен вид). Гледах в този сайт http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002 ... 937/937030
и за моята кола дават пак с К накрая, затова реших да тествам. Положението в момента е, че напрежението на пин 10 стана 5.2V
Разлика има, но не знам дали е изрядно. Голям късметлия ще съм ако и двата FCM-a са прецакани.
Намерих как се тества тоя модул дали работи коректно. Ето сайта
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... un-on-high
Утре ще меря на конектора какво се случва. Само точка 8 от листа няма да премине при мен, понеже системата е празна и сензора за налягане ще държи модула в изключено състояние. Т.е. няма да се появят 12V при пин10 докато не напълня с хл. агент системата. Това обаче няма как да стане преди да сменя компресора
Преди да намеря проблема с напрежението на тоя пин10 бяхме закачили системата на машина за пълнене и имаше някъде 450мл (половината от максимума 750мл) и напрежението пак беше 9V. T.e. моя модул сигурно не работи като хората, или някой сигнал в тоя Т14 конектор се евава.
Не съм сигурен с новия модул нормално ли е да има 5V постоянно??? Според мен не е, защото като сменя компресора с работещ ел. магнитен съединител ще има утечка и то не малка!
Не знам дали като се напълни пак системата ще стане 0V при спрян климатик и 12V, но ми е невъзможно да проверя това сега... Трябва ми някой, който си е блъскал главата с тоя проблем да даде идея става ли тоя модул с 1J0 919 506 К накрая, като моя е Q Или да продължа да търся друг? Не намирам с Q просто, дори в еуратек не предлагат... Може ли и тоя "новия" да е прецакан, но пък дава друго напрежение 5V, вместо 9V. Взех го тоя в комплект с компресор, но от GOlf с климатроник TDI с две червени букви.
и за моята кола дават пак с К накрая, затова реших да тествам. Положението в момента е, че напрежението на пин 10 стана 5.2V
Разлика има, но не знам дали е изрядно. Голям късметлия ще съм ако и двата FCM-a са прецакани.
Намерих как се тества тоя модул дали работи коректно. Ето сайта
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... un-on-high
"On this vehicle, the cooling fan and A/C compressor operation are controlled by the J293 fan control module, which is usually located in the driver's front corner of the engine compartment on the lower frame rail. The J293 module has both a 14-pin connector identified as the T14 connector in Volkswagen wiring diagrams and a four-pin connector identified as the T4a connector. To diagnose this system, starting on the T14 connector:
1) Start and idle the vehicle. Select "A/C on" at maximum cooling and "blower on" at high speed.
2) Check for 12 volts at the T14 connector pin No. 8 (T14/8). This 12-volt signal comes from the A/C switch and requires both cooling fans on at low speed and compressor activation.
3) Check for 12 volts at pin T14/9. This voltage is a switched ignition source and will have 12 volts when the ignition is in the "on" position.
4) Check for 12 volts at pin T14/4. This is a constant battery source and should read 12 volts at all times from fuse S16.
5) Check for a good ground at pin T14/6.
6) Check for 12 volts at all times at the four-pin connector, T4a pins T4a/1 and T4a/3 from fuses S164 and S180, respectively.
7) Turn off the ignition. Remove the T14 connector and check for continuity between pins T14/14 and T14/5 on harness side to ensure proper operation of the F38 ambient temperature switch. Continuity must be present if the ambient air temperature is above 32 degrees Fahrenheit. Reconnect the T14 connector and restart the vehicle.
8) Check pin T14/2 using a duty cycle meter. If the refrigerant charge in the system is normal, about 30 percent to 35 percent duty should be indicated at pin T14/2 without the compressor engaged. The duty cycle signal is supplied by the G65 pressure sensor in response to system pressure changes. A duty cycle above 90 percent or below 20 percent will command the compressor off.
9) Check for an 11-volt reference voltage at pin T14/3. The reference voltage originates in the J293 fan control module and can be grounded by |the power control module (PCM) under certain circumstances (typically wide open throttle or vehicle overheat conditions) to turn the A/C compressor off.
If zero volts are present, the PCM is commanding "compressor off" or the wiring harness is shorted to ground. Raise vehicle idle speed above 2500 rpm and observe compressor operation and voltage at pin T14/3. If the voltage at pin T14/3 returns to 11 volts with the idle speed above 2500 rpm and compressor operation resumes, then a throttle basic setting procedure is needed and must be performed with a factory-compatible, by-directional scan tool. Note: A loss of throttle basic settings will keep the compressor from activating.
If all previous tests have passed, check the T14 connector pin T14/10 for 12 volts. This pin is the output signal to the compressor clutch coil. If all the other tests have passed and there is no voltage at pin T14/10, this indicates a faulty fan control module."
I got this from this link... http://www.gti-vr6.net/wiki/index.ph...Control_Module
Утре ще меря на конектора какво се случва. Само точка 8 от листа няма да премине при мен, понеже системата е празна и сензора за налягане ще държи модула в изключено състояние. Т.е. няма да се появят 12V при пин10 докато не напълня с хл. агент системата. Това обаче няма как да стане преди да сменя компресора
Преди да намеря проблема с напрежението на тоя пин10 бяхме закачили системата на машина за пълнене и имаше някъде 450мл (половината от максимума 750мл) и напрежението пак беше 9V. T.e. моя модул сигурно не работи като хората, или някой сигнал в тоя Т14 конектор се евава.
Не съм сигурен с новия модул нормално ли е да има 5V постоянно??? Според мен не е, защото като сменя компресора с работещ ел. магнитен съединител ще има утечка и то не малка!
Не знам дали като се напълни пак системата ще стане 0V при спрян климатик и 12V, но ми е невъзможно да проверя това сега... Трябва ми някой, който си е блъскал главата с тоя проблем да даде идея става ли тоя модул с 1J0 919 506 К накрая, като моя е Q Или да продължа да търся друг? Не намирам с Q просто, дори в еуратек не предлагат... Може ли и тоя "новия" да е прецакан, но пък дава друго напрежение 5V, вместо 9V. Взех го тоя в комплект с компресор, но от GOlf с климатроник TDI с две червени букви.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Lyubcho_88 написа:Моята е с климатик, значи ли, че нямам достъп до модула по принцип?
Няма.
Потърси професионална помощ. Системата не е сложна.
Даваш ли си сметка, че търсиш нещо което няма как да го намериш!?
Окъси пресостата, ако е с 4 пина, имитирайки наличие на фреон. Вместо ел бобина на компресора, ползвай пробна лампа, за да симулираш товар
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)
Пресостата според схемата в Autodata е 3пинов smart sensor с FET транзистор на изхода, които дава ШИМ според налягането. Според цитата трябва да има около 30-35% широчина на импулса, ако има налягане и компресора не е пуснат. При мен няма фреон и не знам как да го излъжа
Ако няма налягане, то на пин2 (изхода от пресостата) трябва да има или 12V или 0V.
Ако няма налягане, то на пин2 (изхода от пресостата) трябва да има или 12V или 0V.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта