странно чукане откъм двигателя

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

странно чукане откъм двигателя

Мнениеот arseslav » Съб 24 фев 2007 15:24


днес като запалих ///беше много студено/ и го чух.като при дизел само че по-леко и едва доловимо.после като позагря всичко се оправи.забелязах и че малко ми беше избило масло откъм щеката-тва нормално ли е.не ми намалява антифриза, нито маслото- :dontknow:




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 24 фев 2007 15:31


с какво масло си?
Разбрах ,че имаш "боза" по капачката за наливане ,но по щеката нямаш нали?


arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот arseslav » Съб 24 фев 2007 16:07


по щеката няма.маслото е хубаво- 15/40 -преди 2 хил.км.госменях


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Съб 24 фев 2007 16:27


колега пак ли проблеми :( . Ако е било много студено е възможно маслото да се е сгъстило. Между другото имаш ли халогени?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 24 фев 2007 16:36


Щом чукането изчезва като позагрее колата най вероятно това 15 трябва да го понамалиш със 10 или 5 виж тук : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=450222
Макарче според АУТОДАТА 15W40 дават за умерен климат за твоят двигател преди няколко теми (за чукане в двигателя при AEX ) колегите имаха възражения за 15W40 , макар и за мойта да е добро.
Това ,че ти е омаслене малко не е нещо ненормално ,важното е като махнеш щеката да не духа силно от там. Ако дори не усещаш духане няма от какво да се притесняваш


arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот arseslav » Съб 24 фев 2007 17:18


за фламеман-абе тва май не е голям проблем ама аз съм маниак.халогени сега си слагам, половин година докато избера, ще кача снимки


за маслото карах с 10/40 но ми светна веднъж лампата лятото беше- казаха че било ного фино и се изпарявало да сложа 15/40 и така си карам


arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот arseslav » Съб 24 фев 2007 17:25


Накратко - цифрата преди "W" (като Winter) e за вискозитета на студено. Колко студено, няма значение, това е вискозитета, който е важен, когато двигателят е студен. Като оставим конструкцията и състоянието на двигателя, както и външните условия, този вискозитет е най-важният фактор, който определя колко време двигателят ви ще работи без масло, след като го запалите сутрин. А това е моментът който води до най-голямо износване на двигателя. Всъщност от това идва може би 90% от износването, особено при двигатели подложени на чести студени стартове и особено в студени климатични пояси.
Колкото е по-ниска цифрате преди "W", толкова маслото е по-течливо при ниска температура, толкова по-лесно и бързо се изпомпва до местата, където е необходимо. Допълнителен бонус през зимата е по-лесното палене на двигателя, тъй работата по изпомпвнането на маслото и пличкането му из картера и по-малка. Тази работа иначе се вади от мощността на стартера, която хич не е много.
:bowdown


Потребителски аватар
flameman5
Мнения: 386
Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
Автомобил: Polo + Leon TDI
Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
Местоположение: Варна

Мнениеот flameman5 » Съб 24 фев 2007 18:14


освен това мисля, че в повечето случаи 5W40 е пълна синтетика най-скъпо и най-добро, 10W40 е полу синтетика/ аз карам с такова/ и 15W40 е минерално, което е с най-слаби смазващи качества и е най-евтино.


arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

решено!

Мнениеот arseslav » Нед 25 фев 2007 11:18


значи от маслото се оказа-не трябва да слагам 15/40.

преди бях с 10/40, но ми го изпаряваше на 4-5 хил.км. по стотина -двеста грама.тогава налях това ама се оказа неудачен вариант.пак се връщам на старото.
внимавайте с маслото, ей!


Потребителски аватар
paco1.4i
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paco1.4i » Пон 26 фев 2007 20:51


сложи 10в40 на другата смяна 5в40 аз имах проблем с маслото


arseslav
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот arseslav » Пон 26 фев 2007 21:47


10в 40 или 5в40-през лятото и двете ще ги изпарява по малко щото е ного фино маслото.зимата е добре ама лятото?


Потребителски аватар
paco1.4i
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paco1.4i » Вто 27 фев 2007 9:29


аз карам с такова а ти както решиш


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Нед 04 мар 2007 1:36


От 4 години карам голф 2 1.3 (двигател като на поло) освен 10W40 друго не сипвам. Фирмата производител всеки сам избира но не по-гъсто от 10W40.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта