Проблем с бойлер
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Проточен бойлер ама нъцки.Ода,кво добре,ква батерия,това е бойлер и се връзва на чешмата.Видяхте ли от линка информацията-1 минута при дебит 6л/м,миксирана темп. на водата 4 градуса и за стандартен душ,не за чешма ?
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
Това май не е проточен бойлер, но е с много малък резервоар. С тези 1.5 kW, 'думта е ' НЕ''. Това не става за нищо. Проточни бойлери или такива с 5л. :-) ще са полезни с нагревател над 4-5 kW.
Последна промяна от milmar на Пон 09 окт 2017 8:37, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проблем с бойлер
milmar написа:Това май не е проточен бойлер, но е с много малък резервоар. С тези 1.5 kW, 'думта е ' НЕ''. Това не става за нищо. Проточни бойлери или такива с 5л. :-) ще са ролезни с нагревател над 4-5 kW.
Колегата е схванал за какво иде реч! Това,че има мехур с 5 кила вода, не го прави обемен бойлер. а това че е 1500 Вт не му стига да е проточен. А бе травестит некакъв . За продан е само , за работа не го търси. става само за кенефа, да си измиеш ръцете.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Или дупето...ам баш си е обемен бойлер,ама преди бяа по 10 кила и ставаха за посуда...горе-доле.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
Преди 1-2 години си търсех подобен бойлер (и си купих, разбира се) и много се чудих и претеглях, дали да е обемен или проточен. Предимството на обемния е че можеш да си налееш (някакво ограничено все пак количество) почти "вряла" вода, докато проточния обикновено не загрява водата над 40-50 градуса, освен ако го пуснеш да тече максимално слабо и си на ръба да изключи нагревателя. Моят бойлер е 15л и е точно 1.5kW. Когато свърши резервоара с топлата вода и се превърне в "проточен" е мъка, не може да поддържа топло. 15л. са си 15л. и върши работа, но с 5л е абсурд при 1.5kW.
ПП Днес, ако реша да си купувам бойлер, може пак да се замисля дали да не проточен, дали си струва да се поддържа едно количество вода постоянно загрято и съпътсващите загуби в обемния бойлер. Но проточен с поне 5kW нагревател. Ползвал съм такъв малък проточен болер със 7kW и хич не му идваше много.
ПП Днес, ако реша да си купувам бойлер, може пак да се замисля дали да не проточен, дали си струва да се поддържа едно количество вода постоянно загрято и съпътсващите загуби в обемния бойлер. Но проточен с поне 5kW нагревател. Ползвал съм такъв малък проточен болер със 7kW и хич не му идваше много.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Проблем с бойлер
Имам следния проблем с бойлер Теси Антикалк 80 л вертикален, вече на 5 години- поради бързо свършване на топлата вода в бойлера реших да го отворя, почистя котлен камък, да сменя тръба за топла вода и т.н. Което изпълних, само дето се оказа че май проблема е бил във възвратния клапан. Сложих нова гарнитура затягах по малко няколко часа докато спря да сълзи и свързах електричеството като ползвах моя си схемичка и снимки. Проблемът е че като свържа захранването светва една червена индикаторна лампичка , - да видим със снимка дали ще се получи -
дори и когато нагревателите не работят . Когато включа кой да е от нагревателите веднага се задейства ДТЗ защитата и всичко приключва.
Схемата на бойлера е тази -
Термозащитата е тази и според мен не е задействана - . Фазата съм я вързал отдолу понеже така бях означил с изолирбанд и бележка. Освен да съм допуснал грешка от бързане тук.
Не мога да разбера какво може да е - може ли да е пробил някой от нагревателите докато фланеца е бил изваден? Ако се загледате на снимките обувките на единия нагревател са покафенели и понагорели малко - изчистих с пиличка и обувката и клемата и пръснах с контакт спрей, не би трябвало да е от това. Пробвах да извадя нагревателя като отвих винтчето което го държи да не се хързулне надолу и го поразклатих ама не излезе пустиняка...
Самото индикаторче е вързано веднага след термозащитата с бял кабел към единия нагревател....
Моля за малко помощ...
дори и когато нагревателите не работят . Когато включа кой да е от нагревателите веднага се задейства ДТЗ защитата и всичко приключва.
Схемата на бойлера е тази -
Термозащитата е тази и според мен не е задействана - . Фазата съм я вързал отдолу понеже така бях означил с изолирбанд и бележка. Освен да съм допуснал грешка от бързане тук.
Не мога да разбера какво може да е - може ли да е пробил някой от нагревателите докато фланеца е бил изваден? Ако се загледате на снимките обувките на единия нагревател са покафенели и понагорели малко - изчистих с пиличка и обувката и клемата и пръснах с контакт спрей, не би трябвало да е от това. Пробвах да извадя нагревателя като отвих винтчето което го държи да не се хързулне надолу и го поразклатих ама не излезе пустиняка...
Самото индикаторче е вързано веднага след термозащитата с бял кабел към единия нагревател....
Моля за малко помощ...
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Този бойлер е със сухи нагреватели, нали? Имам подобен, бяха изгорели и двата нагревателя, все още е в гаранция. Като идваха да ги сменят, техника едвам ги извади с големи клещи, усукване и много мамата...Каза ми, че съм имал късмет с ваденето, понеже в повечето случаи се налагало да се вади фланеца. Това червеното чопче на ТЗ потънало ли е навътре или на мен така ми се струва? Щото ако е потънало мисля, че тогава е изключена веригата. Моето индикаторче също свети постоянно, дори когато бойлерът не работи. Според мен показва, че имаш захранване.
- Stivi
- Мнения: 8293
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Проблем с бойлер
То с връзването на тока няма как да объркаш нещата /особено щом си снимал и отбелязал кой кабел къде се връзва/ ,остава варианта нещо да не си направил както трябва при частите които си сменил/пипал,и там да окъсява !
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
Ако наистина колегата има ДТЗ, възможно е да има утечка и затова да изключва, а не заради късо. И кое е индикаторчето, да не е анодната защита? Предполагам и заради нея би могла да се задейства ДТЗ.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Индикаторът свети постянно, поне при мен е така. Сваля ли бушона, угасва.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Проблем с бойлер
Пипал съм тръба за топла вода - избива се през тръбата и даже няма общо с фланеца( може и да е затворен бойлера), възвратен клапан и гумената гарнитура, за да сваля фланеца се развиват 2 болтчета , заземяването и 4 кабелни обувки, друго не съм пипал или сменял. Щифта на термозащитата е на равно със зелената част, махах зеленото капаче от любопитство и защото е на 2 щифта и според мен трябва да е така още повече логиката е като изключи да щръкне според мен защото после за включване само натискаш с пръст... но ако не е така значи самата термозащита не е била наред още отначало . Вътре са едни ламаринки, едната от които е прикрепена към това червено щифтче - не си представям това да се сглоби като щифта е щръкнал освен ако не е имало някаква пружинка, която да е изпаднала.... За пръв път отварям такъв бойлер някой ако е виждал работеща такава термозащита да каже как й е нормалното положение на щифтчето.
Иначе да - със сухи нагреватели е бойлера и двата са вкарани от двата края на една и съща прегъната тръба заварена към фланеца. За 5 г. към кило котлен камък имаше.
Индикаторчето е червената светлина най-вдясно на първата снимка. Анодът не е вързан към електрическата верига и не се проверява с бутонче както при някои бойлери. Този бойлер го ползват квартиранти, аз не съм никога, но мисля че когато нагревателя изключи би трябвало и това индикаторче да изключи защото лампичката е свързана с кабели - от едната страна нагревател, от другата страна термозащита - няма логика да има захранване, ако нагревателя няма захранване.
Иначе да - със сухи нагреватели е бойлера и двата са вкарани от двата края на една и съща прегъната тръба заварена към фланеца. За 5 г. към кило котлен камък имаше.
Индикаторчето е червената светлина най-вдясно на първата снимка. Анодът не е вързан към електрическата верига и не се проверява с бутонче както при някои бойлери. Този бойлер го ползват квартиранти, аз не съм никога, но мисля че когато нагревателя изключи би трябвало и това индикаторче да изключи защото лампичката е свързана с кабели - от едната страна нагревател, от другата страна термозащита - няма логика да има захранване, ако нагревателя няма захранване.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Проблем с бойлер
Pet_rov написа:Индикаторът свети постянно, поне при мен е така. Сваля ли бушона, угасва.
Тоест, когато изключи терморелето трябва да изключат бутоните на нагревателите?
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Да. Бойлерът загрява, двата ключа светят. Достига температура, двата ключа угасват. Индикаторът остава да свети.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Проблем с бойлер
Тествахме с приятел с мултицет двата нагревателя. Единия даде 45 ома съпротивление (с покафенелите обувки) а другия 0 ома - явно никога не е работил. Извадих първо тоя с 0-та ома - имаше малко мамата, но ключово е да го врътне човек по оста - излиза като видия надолу лесно. След това пак тест с ДТЗ-то - пак сработи и извадих втория нагревател. Той вече се счупи докато го вадих , след като излезе видях че помежду двете части на нагревателя се беше сцепил , та... два нагревателя за смяна...
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Как са сега нещата, колега, работи ли бойлерът?
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 177 госта