Джета 1990 г. PN Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Джета 1990 г. PN Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?

Мнениеот stefan4o » Пон 24 сеп 2018 20:41


Здравейте, колеги. Реших да ъпгрейдна спирачките на бабата. Изпадна ми едно Толедо 1.6 100 коня и му окастрихме предните и задните барабар с шенкелите и целия заден мост. В момента оправям предните - Гирлинг 54 с вентилиран 256мм диск. Колата беше порядъчно изгнила и гризнах дръвцето с единия апарат. При опит да развия щуцера за обезвъздушаване той се скъса. След двудневни мъки я докарах дотам... Че имам остъргана резба, правих опити с метчик 10х1 да почистя остатъците след няколко пробивания с различни свредла. Равносметката е - замазана резба и премахнат конус, където ляга началото на щуцера с отвора за спирачната течност. Апаратът сигурно е тотал щета. Имам следните питания:
1.Каква е разликата между вентилиран и невентилиран ? Само супортите ли са различни или апаратите? Или и двете?
2. Стругар би ли могъл да го оправи или да търся направо нов апарат?
Мерси предварително на включилите се.

Последна промяна от stefan4o на Нед 21 окт 2018 17:32, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Iezekil » Вто 25 сеп 2018 6:13


Няма разлика в апаратите за 256мм плътен и вентилиран диск.Има разлика само за 280мм,за да влизат по-дебелите накладки,лапата е мааалко по-дълга.Ако си намериш такива ще караш с нормални накладки.В твоя случай ще се ползват по-тънки,за да компенсират дебелината на диска.Аз лично минах през тази интервенция и някакъв резултат от вентилираните дискове не усетих.
Имам няколко апарата,мога да ти подаря един,но ще е най-рано другата седмица.Така,че можеш да си ползваш твоите спокойно,ако си бил с 256мм плътен де.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот stefan4o » Вто 25 сеп 2018 6:16


При Мк2 поколението няма 256 плътен диск. Аз съм с 239 плътен - най-слабият възможен вариант. Купил съм си нови дискове 256 вентилирани, накладки и маркучлета. Чакам един мой приятел да провери в мазето дали няма резервен апарат. Ако не може да ми намери - може и да се възползвам от офертата ти, ако не купя преждевременно някой от сплав комерса в Стара Загора.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Iezekil » Вто 25 сеп 2018 6:36


Имам ги,нямаш грижи.Просто ако се наложи да купуваш,идеята ми беше да търсиш от 280мм. с по-дългата лапа.Така ще можеш не само да направиш още един ъпдейт във времето,а и ще ползваш нормално дебелите накладки за 256мм плътен диск.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот stefan4o » Вто 25 сеп 2018 7:57


Не смятам да минавам на 280мм диск, поради простата причина, че това значи поне 4 нови джанти + 8 нови гуми. Пък и за кола 1.6 70 кончета 256, които се слагат на 115-коньови коли са достатъчни, според мен. Освен това отзад ще слагам и дискове. Предполагам донякъде и те ще подобрят малко спирането, доколкото това е възможно де.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот xalerrelax » Вто 25 сеп 2018 8:13


Правил съм такива неща на мк3.
И след двата "ъпдейта" не усетих разлика в спирането.
Но ако си с лята джанта, отзад стои по - добре. :mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот stefan4o » Вто 25 сеп 2018 8:14


Някои така казват, но малко по-натам ще сменя серво+спирачна помпа. То реално ще спечеля по-малък ход на педала като сменя и тях. Дали спирачният път ще е по-къс - според мен по-скоро зависи от гумите. Ще дам отзиви, като завърша ъпгрейда, надявам се близките месец-два да съм готов, дано да няма много спънки с тези ръждясали апарати.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Vlad777 » Вто 25 сеп 2018 8:59


xalerrelax написа:Правил съм такива неща на мк3.
И след двата "ъпдейта" не усетих разлика в спирането.
Но ако си с лята джанта, отзад стои по - добре. :mhihi

От 239 плътен + барабани отзад, на 256 вентилиран + дискове отзад и при условие, че има читва спирачна помпа, ще усети със сигурност огромна разлика. :th_up


Потребителски аватар
caro
Мнения: 551
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот caro » Вто 25 сеп 2018 10:12


Моята е с G60 спирачки макар все още с малкото серво и малката помпа (май беше 19мм.)колата спира двойно по-добре.Стефчо не се чуди ,ами слагай новите спирачки.Моят съвет е да си търсиш задни Lukas 38 вместо Girling и не забравяй жилата -ще ти са нужни от Golf 2 GTI май бяха 1840мм ,но ако бъркам моля колегите да ме поправят.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот stefan4o » Вто 25 сеп 2018 11:57


Знам, жилата са по-дълги от тези с барабани. Ама вече съм взел и задните спирачки - не ми се влагат още пари в нови. Тепърва и за тях ще купувам дискове, накладки, маркучи, жила, чака ме смяна на спирачни тръби, че моите са плачевни - доста са изгнили и така... Лукас от Мк3 ли бяха?
Инак за чуденето - не се чудя, просто не ми остава време да се занимая изцяло с тях. Горе-долу вече дойде ред на слагането, днес ще взема апарата от моя приятел, извадих късмет, че има резервен за пасатчето си. Ще го разглобя и него - дано не скъсам някой болт... :eek И живот и здраве може би другата седмица да сменям предните спирачки с новите.


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Explode12 » Вто 25 сеп 2018 15:51


Ето ти и още един съвет:
Отзад апарати от голф 4, маркучи от пасат б5 предни. Останалите части може от г2...а може и от поло(главината и лагера вървят заедно и се стяга мъжката като отпред, много по-предпочитан вариант е според мен поне). Жилата е според зависи ..ама твоите би трябвало да са 1650 ли колко мм бяха. Помпа- помисли за варианта от ауди купе 23.8мм. Аз съм с този сетъп + 256 плътен отпред(скоро ще хвърчи..) и си спира..не спира като 911, ама бива.

А до въпроса като цяло - водят се че имат разлика в отвора. Не мога да кажа със сигурност, така и не измерих като ги имах под ръка и 2та варианта.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 551
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот caro » Вто 25 сеп 2018 20:28


Помпа от кола с ABS не става защото е само с два изхода говоря за Audi Coupe,а Купетата са почти всички с ABS.За жилата съм сигурен ,че бяха най-дългите за Голф 2 ,ако си с Лукас спирачки.За Гирлинг може да са различни.

Лукас от Мк3 ли бяха
Да стават и от Пасат и Венто.


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Explode12 » Вто 25 сеп 2018 20:39


Нямам желание да споря, помпата ми е поръчвана за ауди купе 2.0 16в ACE. При жилата врътката е друга.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Vlad777 » Вто 25 сеп 2018 20:51


Помпата за Audi Coupe с ACE двигател е с номер 894 611 021

Изглежда така:
Изображение


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Гирлинг 54

Мнениеот Iezekil » Вто 25 сеп 2018 21:22


Ефект ще има,разбира се.Заигравката ще е с тръбичките и маркучите за отзад,евентуално и кантар,ако няма.Не съм запознат в детайли де.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Дечев89 и 81 госта