Ммммдаааа.... преди време взе, че ми светна индикацията за беговете.
След бърза справка с VCDS стигнах до тъжния отговор - шофьорски бег
Тъй като, както е известно, надеждата умира последна (коя е тая Надежда и кой й е тел номер не знам - не ме питайте! ) , реших, че може да е контактна история.
Разчовърках всички куплунзи (2 са видимите - на бега и на централата), затрих грешката и цели 2 месеца се возих с идеята, че съм тако'ал дявола
Да, даааааа....
Та е те го виновника:
Виждат се номерата по VAG и на FORD.
Само, дето ВАГ-номера ми изкарва съвсем различна картинка в нет-а
Излиза спиралния кабел, който е на Шаран след 2000г, както и на Г4, Пассат В5.5 и т.н.
Истината е в долния, ФОРДовския номер.
Бърза справка в МотоПфое ми докара лек инфаркт, придружен с главоболие, запек и счупен нокът на кутрето на лявата ръка.
Цена 250лв без ДДС и седмица доставка.
Тааа... реших, че ще правя глупости, па колкото изкарат...
Как се стига до кабела?
Необходими инструменти: кръстата отвертка, плоска отвертка (или друго, подходящо за лост от I род), ключ (камък) 22, торкс Т20 и Т30
Ненеобходими инструменти: торкс 25, цигари, кафе, телефон да си снимате и да си говорите с аверите
Тъй като реших да работя бързо и експедитивно, пропуснах момента с оглеждането и мисленето.
В резултат абсолютно ненужно първо свалих кората, която седи над краката на шофьора, над педалите.
Е! Там нищо не ви трябва - не я сваляйте!
Първо се развиват 3-те болта на пластмасата под волана:
Виждате отворите - един горе и един в ляво на снимката, те са с винтове за кръстата отверка, и един отвор долу на снимката, в правоъгълна дупка, където при мен беше болт с глава за торкс Т20. Изглеждаше оригинален...
След това с помощта на плоската отверка отделяте горната и долната половина на пластмасите около волана. С малки зъбчета са хванати - просто натискате леко и те се откопчават, нищо няма да се счупи.
След това, ако и вие сте пропуснали момента с мисленето, можете да махнете конзолата с лостчетата за мигачи, чистачки и аварийните. Това става с ненужния торкс Т25
На практика, обаче, спокойно може да си го спестите това - тази конзола не ви пречи по никакъв начин!
Та те тего, неговата леля и тель (жица) !
Още веднъж, че да може още веднъж да му......
Кабелчето завършва с една ето такава букса:
Опипайте хубаво кормилната колона, за да се спасите от статично напрежение, ако сте с изкуствени дрехи или калъфи на седалката и разкачете буксата.
Следва свалянето на самия бег.
Това става с помощта на торкс Т30. Развивате двете болтчета от двете страни на волана, отзад:
Ей ви го и БЕГчето:
Слагате го настрана - той не ви трябва.
За целта, обаче, с плоската отверка първо измъквате куплунгчето му, което се вижда по средата.
Ето и женската част на куплунга, в жълто:
Просто е нахлузен стегнато - няма нито да се върти нещо, нито да се откопчава.
Следва сваляне на волана.
Той не е на шлици, както при Фолксваген, на шестостен е. Така, че или ще го сложите после напълно правилно, или ще е мнооооого накриво
Малко криво тук няма!
Аз, за всеки случай, си го маркирах как седи
Хващате камъка 22, повдигате нежно лентовия кабел и развивате:
Те ви го 'геврека' свален и гледан отзад:
За да го извадите, трябва да завъртите контактния ключ, за да отключите волана. Заключването е на назъбената бронзова гривна, която се вижда на четвъртата снимка.
И да дадете случайно на контакт - голямо важно! Най-много да запише грешка за прекъснат айрбег.
Ама вие грешката вече си я имате - иначе нямаше да правите тия глупости!
Развивате трите кръстати болтчета, разкачате кафявото и черното кабелчета за клаксона и внимателно измъквате контактното тяло на лентовия кабел:
Колекторите за четките за свирката (кръглите пластини, дето се виждат на по-горните снимки) са на 3 щипчици. Внимателската окопчавате и отделяте.
И само с 'макарата' с кабела - в къщи!
Разпарчатосах набързо макарата, с макетно ножче поокълцах и понарязах тук-там и след зачистване изолацията на лентовия кабел (много внимателно го правете!!! ), мерене с омметър и гънене на кабела, стигнах до извода, че белята е някъде точно, където кабела излиза от макарата и тръгва към буксата към централата.
Малко игра с поялника и телефонно кабелче и уреда вече писка на здраво, та чак "Деспасито" ще изкара
Последва хубаво оплескване с полиуретаново лепило, бандажиране с изолирбанд и изчакване до другия ден да стегне лепилото
Всичко, освен пластмасите (за да мога да снимам, все пак... ) е вече монтирано, а за да не се клати кабела - и една свинска опашчица
Дали й е там местото на опашката не зная. Струва ми се, че доста мърда кабела и реших да го фиксирам за по-сигурно
Последната, съществена част - триене на грешката и проверка на к'ва сме я усралЕ:
"Airbeg Driver Side - Correct! "
Аирбеговете са готови за работа!!!
http://media.snimka.bg/s1/6275/038793987.jpg?r=0
Колко ще изкара - съмнява ме да е много...
Може седмица, може месец... па знам ли, може и година да откара
Ама днес издържа първия тест от около 10км градско с много светофари и завои
Мерси за Фниманието!
Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Ше Остиска, не бой сА!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
В ролката не се прекъсва тоя кабел. И моя беше прекъснат в извода зад волана. На същото място, където излиза от ролката. Прибвах и аз със запояване и бндажиране, ама изкра 2-3 дни. После си взех нов втора употреба за 15 лв. . Само че има едн малка особеност. Ролката (уж неподвижна спрямо кормилната колона) прави леко движение при въртене на волана. И огъва лентовия кабел в корите под лостчетата. Стегнах самата ролка със свинска опашка, так че да не извръшва това леко звъртане. От две години е така и не се е обждал дефект.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
goppa написа:Стегнах самата ролка със свинска опашка.
На практика и аз така направих.
Ролката е хваната в часта, дето излиза кабела, но точно до корпуса й, където все още няма петлаеща се жица.
- tomata
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Не се притеснявай имахме голф 3 96г. 4г го карахме с брат ми със същата грешка.....после той се блъсна и се отвориха 2 бега. Пожелавам ти да не ти трябват никога. Иначе евала за труда и за темата
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Браво за подробния отчет. Каква точно грешка записваше?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Мисля, че гласеше
Код: Избери всички
Airbag driver side - resistance too high
Intermittent
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Радо , ако беше ме питал нямаше да сваляш лостчетата за мигачи и чистачки . Ама аз има още 1 допълнителен лост в ляво под този за мигачите за музиката
Като сменях радиаторчето не бях свалил волана. Ама при поставяне на кората скърших лостчето на чистачките и борда от мързел , та след дъш качулка свалих волана и с 1 лостче назад. На пластините на лостчето има гадна черна грес.
Като ми дойде уж кожения калъф за волана от Алито и налегна мързела пак ще свалям волана - ще взема да сложа и и биндерлента .
Като сменях радиаторчето не бях свалил волана. Ама при поставяне на кората скърших лостчето на чистачките и борда от мързел , та след дъш качулка свалих волана и с 1 лостче назад. На пластините на лостчето има гадна черна грес.
Като ми дойде уж кожения калъф за волана от Алито и налегна мързела пак ще свалям волана - ще взема да сложа и и биндерлента .
Последна промяна от kris11 на Вто 23 окт 2018 19:15, променено общо 1 път.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Такава ли беше грешката?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
radotom написа:goppa написа:Стегнах самата ролка със свинска опашка.
На практика и аз така направих.
Ролката е хваната в часта, дето излиза кабела, но точно до корпуса й, където все още няма петлаеща се жица.
Е, аз прекарах опашката през ушето на ролката, което е в дясно и около контактния ключ
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
stefarata написа:Такава ли беше грешката?
Точно
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Питам за да знам и аз къде да ровя
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
И на мойта свети Еър бега.Купих втора употреба лентов кабел,но незнам в дали и то не е прекъснато.Та би ли ми обясните как точно да го проверя с мултицет,за да няма напразно разглобяване.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Ако погледнеш в бялата букса, която е за към айрбег централата, ще видиш, че има една пластина, която замоства двете крачета.
В жълтата букса (която се включва към бег-а) има възможност да се мери директно със сондите на мултицета, защото кабелните обувки стигат почти до повърхноста, не са дълбоко.
Ако все пак мултицета е с твърде дебели сонди, просто пъхаш 2 средни по размер игли и мериш чрез тях.
Хубаво е да има и втори човек, който да гъне кабела наляво-надясно, докато ти мериш.
Може да мериш и на 'зумер' Спре ли да пищи при огъването на кабела - лоша раЛта!
Все пак кабела не трябва да се гъне и дърпа чак толкова, че да се скъса при измерването, де!
За отбелязване е, че тази грешка не се самозатрива, като отпадне причината за появяването й
Например, когато някой откачи дебитомера на кола и даде контакт, се записва грешка и светва Чек Енджин-а.
След закачане на дебитомера и ново даване на контакт, обаче, чека загасва.
Предвид факта, че БЕГ-вете се водят животоспасяващи, за да загасне символа трябва да се изтрие грешката чрез диагностична програма и да се излезне от комуникация с контролера на беговете!
Демек - в момента, в който диагностиката се кънектне към централата на АЙРБЕГ, лампата светва и загасва чак след като се излезе от този контролер, независимо, че няма записана грешка
Също така, ако е разкачан някой от айрбеговете и се е записало като грешка, лампата няма да загасне, докато не бъде изтрита грешката софтуерно, независимо, че бега е бил закачен наново.
Дали, обаче, ще сработи при нужда айрбега, не зная.
Кадърен софтуер би трябвало да го позволи...
... Дали тук е кадърен...
п.п. за перфекциониситите - да уточня, че под 'лампа' тук се има предвид светодиоден индикатор.
В жълтата букса (която се включва към бег-а) има възможност да се мери директно със сондите на мултицета, защото кабелните обувки стигат почти до повърхноста, не са дълбоко.
Ако все пак мултицета е с твърде дебели сонди, просто пъхаш 2 средни по размер игли и мериш чрез тях.
Хубаво е да има и втори човек, който да гъне кабела наляво-надясно, докато ти мериш.
Може да мериш и на 'зумер' Спре ли да пищи при огъването на кабела - лоша раЛта!
Все пак кабела не трябва да се гъне и дърпа чак толкова, че да се скъса при измерването, де!
За отбелязване е, че тази грешка не се самозатрива, като отпадне причината за появяването й
Например, когато някой откачи дебитомера на кола и даде контакт, се записва грешка и светва Чек Енджин-а.
След закачане на дебитомера и ново даване на контакт, обаче, чека загасва.
Предвид факта, че БЕГ-вете се водят животоспасяващи, за да загасне символа трябва да се изтрие грешката чрез диагностична програма и да се излезне от комуникация с контролера на беговете!
Демек - в момента, в който диагностиката се кънектне към централата на АЙРБЕГ, лампата светва и загасва чак след като се излезе от този контролер, независимо, че няма записана грешка
Също така, ако е разкачан някой от айрбеговете и се е записало като грешка, лампата няма да загасне, докато не бъде изтрита грешката софтуерно, независимо, че бега е бил закачен наново.
Дали, обаче, ще сработи при нужда айрбега, не зная.
Кадърен софтуер би трябвало да го позволи...
... Дали тук е кадърен...
п.п. за перфекциониситите - да уточня, че под 'лампа' тук се има предвид светодиоден индикатор.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Подмяна лентов кабел на шофьорски AIRBAG на Шаран 7М (95-00г)
Благодаря за подробния отговор колега
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Ivaile и 110 госта