Иде зима, провери си алтернатора!
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Имам, ама не зарежда. Като не разбирам, как да го оправя. Пък да купувам части за 100 лв, при положение че цял алтернатор е 40, май няма смисъл ..
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Да не пуснеш тема после за този от 40лв?
Вариантите са два - или отиваш при читав майстор, да ти ремонтира твоя, или купуваш цял рециклиран, който е с гаранция.
Вариантите са два - или отиваш при читав майстор, да ти ремонтира твоя, или купуваш цял рециклиран, който е с гаранция.
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?
Що тъй??
Реле ли да сменям?
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
нормално е релето има температурна компенсация
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Ivaile написа:Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?
Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
ktamen написа:Ivaile написа:Да поискам и аз съвет -сутрин, като запаля, напрежението е 14.2- 14.4 .ом загрее, пада на 13.2 - 13.7 волта.
Що тъй??
Реле ли да сменям?
Не е нормално, ама ми е писнал да пиша 100 пъти едно и също. Просто прочети цялата тема отначало и ще ти стане ясно как да си диагностицираш проблема.
Мдааа... типично по нашенски....
Ами, колега, като ти е “ ПИСНАЛ да пиша 100 пъти едно и също” , просто не пиши!
Вместо да хабиш сили да напишеш тези два реда, след като ги разбираш нещата, просто можеше да напишеш само една или две думи, например - ,,реле”, или пък ,, диодна плочка”.....
Защото, представи си, отговор на моя въпрос не намерих в 36 - те страници!
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
А не забеляза ли, че след всеки подобен проблем, като твоя, следва въпрос от мен, къде си ги измерил тези волтове?
Примери:
Ти трябва да измериш 4 напрежения - 2 напрежения при студен двигател на акумулатора и алтернатора и 2 напрежения при топъл двигател на акумулатора и алтернатора.
Примери:
ktamen написа:Къде ги мериш тези волтове - на акумулатора или на алтернатора?
ktamen написа:stefarata написа:Набедил съм динамото, което е бош 120 ампера.
А не ти ли мина през ума да провериш колко волта излизат от "набеденото динамо"?
ktamen написа:Кое кляка на 13,4В - акумулатора или алтернатора?
ktamen написа:С този диод не трябва да се злоупотребява :!:
Мисля, че съм един от първите които са си сложили такъв диод (преди 7 - 8 години), но съм сложил след като съм се убедил, че регулатора ми поддържа стабилно, но твърде ниско напрежение.Vesislav_E написа:Днес замерих напрежението с мултицет,на ваг-ком също го гледах и без консуматори дава 13,8-14 волта.С консуматори пада на 13 волта :D,което май си е доста зле.Имам обаче едно питане,възможно ли е заради това да ми играят оборотите(с около 40-50об.),на оборотомера е съмвсем леко доловимо...
Тези напрежения къде ги измери - на алтернатора или на акумулатора. Предполагам, че си мерил на акумулатора и причината за спадането при включване на консуматорите са окислените връзки по кабелите, а не неизправен регулатор.
Преди да слагате диод напрежението трябва да се измери на самите клеми на алтернатора и да се убедите, че то не се променя с повече от 0,2В при натоварване. Ако напрежението се променя с 1В като сложите диод може да си прецакате акумулатора от презареждане.
Ти трябва да измериш 4 напрежения - 2 напрежения при студен двигател на акумулатора и алтернатора и 2 напрежения при топъл двигател на акумулатора и алтернатора.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Здравейте иде зима, и реших да сменя реле реголатора на алтернатор бош 45А( 068 903 029 T) в бус Т3 1,6д. Смяната я предприех поради спад в напрежението под товар(фарове,парно),пада с 0,9в. Без товар напрежението е 14,1в и постояно мърда с 0,1в.
Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.
Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.
Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.
Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Възможно е. Четките на старото реле, така да са си изкопали колектора, че само те да си контактуват правилно с колектора. Затова при слагане на друго реле, то не контактува достатъчно добре с колектора, лампата не светва и генератора не зарежда...
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Щом е окопан, ясна е работата.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
batVenci написа:Възможно е. Четките на старото реле, така да са си изкопали колектора, че само те да си контактуват правилно с колектора. Затова при слагане на друго реле, то не контактува достатъчно добре с колектора, лампата не светва и генератора не зарежда...
Точно това е и моито обяснение.
А някои ако е сменявал този колектор на бош нека помогне. Колектора го намерих като час, намерих и тема тук но вече без снимки, намирам и руски клип за смяна но много много не разбрах. Иначе това което разбрах е че вадя лагера с скоба , след това с поялника откачам кабелчетата 2 на брои от стария колектор , надевам новия и припоивам кабелчетата. Не разбрах защо мажат с смола примерно и имали някакви тънкости. Също така ако го отварям мисля и диодната плочка да сменя но не я намирам.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Пускай клипа и ще коментираме. Иначе за избиването на лагера и изобщо за лесно разглобяване на генератора, ползвай перфоратор: https://www.youtube.com/watch?v=Tsgs9DmKv9c
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нищо му няма на колектора. Най вероятно целия алтернатор си е бил в пълна изправност, преди да решиш да го развалиш.
Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.
Sstefaan84 написа:Напрежението го меря вътре с волтметар не сам го измерил на алтернатора, но все си мисля,че спада ще го покаже и на алтернатора.
Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
[/quote]Първо смени цялата кола и ако пак не ще да зарежда си купи билет за рейса.[/quote]
Ще го имам предвид,щом казваш явно си на ясно, само не каза за кой реис,за кое село?
Ще го имам предвид,щом казваш явно си на ясно, само не каза за кой реис,за кое село?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Sstefaan84 написа:Та купих реле ХЕЛА 14,1В ,28мм, и след поставянето му започна да зарежда на 12,2в без товар с товар 11,7в, другото което се случи е че спря да свети лампата която е за алтернатора при контакт, замених релето с друго Меиле от пасата ми б3 което е на 14,4в и пак същата работа 12,2в и лампата не свети. Връщам си старото реле(на което четките са с дължина потчти като на новото) и всичко е по старо му, лампата свети и волтажа е 14,1в. При слагане на новото ако не сам го стегнал лампата свети на контакт ,но в момента на стягане изгасва. Съмняваме колектора защото като светна вътре се вижда и е доста изкопан. Възможно ли е да е проблема в колектора? А днес заминавам малко командировка ,и другата седмица се пребирам и ще замеря директно на алтернатора и на акумолатора.
Интересува ме дали може да е проблем колектора?
Предварително благодаря.
И друг колега имаше проблем с чисто ново реле Хела:
viewtopic.php?f=83&t=465582&start=165
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 189 госта