Въпрос за Турбо KKK на Passat CC 2.0 tdi 140HP 2009 [РЕШЕН]

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Въпрос за Турбо KKK на Passat CC 2.0 tdi 140HP 2009 [РЕШЕН]

Мнениеот GolfHighL » Пет 14 дек 2018 18:43


Здравейте колеги, днес реших да проверя как е турбото на колата.

Има луфт, но само нагоре и надолу, навътре и навън няма луфт, както се вижда на клипа.
Също така не издава никакви странни звуци. Дори и когато е натиснато (на снимка 1 зелената стрелка) не опира в корпуса нито е опирало(няма следи от задирания или други), върти се без проблем, не губи масло, ауспуха е перфектно чист.

Според вас как е колеги, нормален ли е този луфт на 147 000км е колата от Австрия.
И като цяло какви са признаците на заминаващо турбо, за да усетя ако стане нещо, или започва да става. :rolleyes



Снимка 1
Snimka1 - Копие.jpg



Снимка 2
Snimka2 - Копие.jpg



Клип

Последна промяна от GolfHighL на Съб 15 дек 2018 17:28, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2119
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот Курт Деликуртев » Пет 14 дек 2018 18:53


Аксиален луфт е допустим в малки граници, но радиален не е!


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Пет 14 дек 2018 19:40


Значи колега, искаш да кажеш, че този луфт който имам аз е недопустим и не трябва да се кара така? Защото принципно и на други коли съм виждал да имат луфт малко по-малко от моя и не са имали проблеми. :gruebel

И само да попитам аксиален луфт е, когато натискаш навътре навън, а радиален е, когато натискаш нагоре надолу нали?


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот vinixxx » Пет 14 дек 2018 21:18


колко масло доливаш за 10к км?
пуши ли черно,сиво,синьо?
работи ли нормално(усеща ли се ясно изразена тяга при ускорение малко след 1500-1600 оборота?
на празен ход като дадеш газ чува ли се много?(пиши в ютуб broken turbo sound и слушай)


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот vinixxx » Пет 14 дек 2018 21:24


доста трудно ще предвидиш,колко ще изкара точно турбото.

сипвай масла само по вискозитет и спецификация на ФВ
ако си карал дълго време с повече газ,преди да изгасиш мотора изчаквай малко да се охлади турбото
не я вкарвай в обороти студена
нека не се залъгваме,караме стари коли,а те не обичат особено резките ускорения и високите обороти

ето полезно видео без да правя реклама на фирмата

https://www.youtube.com/watch?v=lLL8N2jbBrM


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот °niksi° » Съб 15 дек 2018 10:10


Курт Деликуртев написа:Аксиален луфт е допустим в малки граници, но радиален не е!

Искаш да кажеш обратното може би?

Аксиалния е навътре-навън.
Радиалния нагоре-надолу.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Съб 15 дек 2018 13:59


Колега vinixxx все още не съм минал 10 000км. Колата я имам от скоро, навъртял съм около 1000 км, маслото не го е барнала, не пуши изобщо, ауспуха е перфектно чист, няма дори 1 саждичка. Дори, ако не бях отворил да го проверя турбото нямаше да се усъмня, че му има нещо. Не издава никакъв ненормален звук, и на празен ход и в движение си прави нормалното виене или свистене както прави всяко турбо. А когато набирам от 1500-1600 оборота усеща се как се включва турбото, но не всеки път, някой път се включва друг път закъснява и се включва към 2000 оборота, но затова мисля че е виновен клапан N75, който написах друга тема преди няколко дни.
Иначе колата се кара с предназначеното масло Castrol 5W30, и всичките предпазни мерки за пазене на турбото ги правя(не я натискам когато е студена, след като съм я натискал изчаквам да охлади и т.н.)

Колега °niksi° и аз мисля като теб.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот vinixxx » Съб 15 дек 2018 15:49


Значи няма причина за притеснение на този етап.
https://www.youtube.com/watch?v=jhu8xTQomhk
1:43-2:15 в този диапазон от видеото можеш да рагледаш такъв казус


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за Турбото на Passat CC 2.0tdi 140HP 2009

Мнениеот GolfHighL » Съб 15 дек 2018 17:18


Благодаря колега vinixxx. Наистина няма причина да се притеснявам, обадих се на АДЛЕР-ТУРБО, пратих им клипа и казаха, че е напълно нормално, този вид турбо като моето ККК са с по-голям радиален луфт, но когато се запали колата и маслото надуе, луфта изчезва.

Благодаря много на всички колеги! Нека да служи и на други колеги с същото турбо, които имат колебания.

Снимка
turbokkk.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Deivid9999 и 27 госта