Колеги след пълно обслужване на Пасат 1.9 АФН 81к.в.110к.с.1998г. ролки ремъци масла филтри се оказа че нафтовата помпа сълзи.Свалена е рециклирана е - сменени са всички гарнитури и почистена, няма износване или някакви захабени или проблемни части.Монтирана е , но имам проблеми явно с центровката.Колата е с чип от 6-7г. от Брезел.Има проблем с темп. датчик който не го смениха защото доставчика не е имал в момента точно за този модел, термостата ми е сменен с нов.Не знам дали това има значение за реглажа на помпата.До преди гореописаната интервенция колата палеше без проблем при -15 гр. както и при топъл мотор от раз.Разхода беше перфектен имаше мощност и не пушеше. След взимането на автомобила от ремонт бях предупреден от майсторите че не са могли да напастнат помпата хубаво и че трябва да отида на допълнителен реглаж.Колата трудно палеше студена на сутринта при празен ход на двигателя притриса работи малко по шумно и при подаване на газ на 2 или 3 скорост и вкарване в обороти пуши бяло сивкав дим.След нова интервенция от човека сервизирал помпата и центровка от него на топъл двигател с почукване на самата помпа напред назад се получи удовлетворяващ резултат.Равномерна стегната и тиха работа на мотора подържане на постоянни обороти около 830 и добра мощност и вървеж чрез тест на равно и по стръмни баири. Всичко беше ОК.Оставих пред нас колата за 6-7 часа на студа при -4гр до вечерта към 19 когато трябваше да излизам и чудо колата въобще не искаше да запали.Кюфкаше и излизаше бяло светло сивкав дим на кълбета от ауспуха ама яко пушилка.Аха да запали притресе за 4-5 секунди и огасне. Моля ако някой знае подходящ и добър майстор в София за реглаж и центровка на ГНП да сподели че точно преди празниците се вкарах в приключения.
Подгревни свещи сменени преди около година. Стартер рециклиран преди година и половина.Обслужването на помпата го прави Седеф от Железница.



Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ПАСАТ В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Като я центрова гледа ли с компютър какво става.
Настройката е доста фина и на ухо не става добре.
Обаче на мен повече ми прилича да има проблем с авансатора или да е много зле центрова и да не може да си направи аванс. Но чак толкова да е зле центровката не ми се вярва.
Ако е гледал с компютър и не е можал да я направи сигурно не е направил добре помпата или блокира авансатора. Изключвам варианта да е толкова ненаясно.
Настройката е доста фина и на ухо не става добре.
Обаче на мен повече ми прилича да има проблем с авансатора или да е много зле центрова и да не може да си направи аванс. Но чак толкова да е зле центровката не ми се вярва.
Ако е гледал с компютър и не е можал да я направи сигурно не е направил добре помпата или блокира авансатора. Изключвам варианта да е толкова ненаясно.
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: ПАСАТ В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Закачи я на ВАГ-Ком да я видим. Центровка по слух не се прави.
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: ПАСАТ В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
След като ми монтираха ГНП Стефчо и Милен са я закачили на компютър да направят центровката играли са си доста дълго но не успяха и ми препоръчаха да си намеря специалист който се занимава конкретно само с тази работа,затова и се върнах с колата при човека сервизирал помпата които на слух я направи много добре.Пак казвам колата работи отлично като шум от мотора направо мърка , мотора не притриса ,не мени обороти , върви отлично като мощност , набира добре има ряз и при газ не пуши и не чади. При загрял топъл мотор пали от четвърт.Остана само проблема с паленето при напълно студен двигател.Говорих и с друг човек който изказа съмнение че някоя от гарнитурите на ГНП е подгъната при смяната и засмуква въздух при начално палене.Не знам вече затова си търся компетентен майстор с необходимата техника и апаратура да я центрова тази помпа.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: ПАСАТ В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Виж някой от форумните майстори в София.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ПАСАТ В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Единствения форумен майстор който мисля ,че е за този проблем е колегата вентоман. Военна рампа.
- samo_pechka
- Мнения: 8983
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Имаш вероятен проблем със семеринг на вала на помпата. Силно вероятен. Или е прекален луфта там, не е свършен ремонта докрай
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Преди ремонта при течаща помпа топъл -студен мотор палеше отлично, и сега при топъл мотор пали отлично.Ако е имало проблем със семеринг на вала защо палеше , или след сервизирането се е появил въпросният проблем.А колкото до колегата вентоман ми казаха че избягва да работи по автомобили с променен фабричен софтуер демек чипосани коли имал си съображения.Препоръчаха ми сервиза на гара Яна не го зная къде е , но някой ако има наблюдения за работата им моля да сподели.
- samo_pechka
- Мнения: 8983
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Според мен ГНП се изпразва откъм гориво. Сега защо и отде се изпразва е отделен въпрос. Няколко са причините. Щом сте правили ремонт на ГНП , се предполага, че някои неща са елиминирани ( маркучета по дюзи, филтър горивен , О пръстени и т.н. ) често при ремонт на ГНП малко или много, се "пропуска" проблема с луфта на вала на ГНП-ето и понякога семерингата. Не е задължително там да тече, но виж въздух навътре , особено в студено време - да. Затова го посочих. Това смятам е. Може и да греша, но според симптомите и четеното дотук...
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Семерингът е най-вероятенк, ако се връща нафтата.
Обаче може и да има голям луфт, както е писал колегата. Над 300х вече си имат луфт.
Обаче може и да има голям луфт, както е писал колегата. Над 300х вече си имат луфт.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Без диагностика с ВагКом само ще си гадаем какъв е проблемът.
Да обобщим до тук какво е станало:
1. Сервиз Елбатрон правят обслужване на колата и установяват, че помпата тече. Демонтират я и колегата си я носи на специалиста Седефчо за смяна на уплътнения. Връща я в Елбатрон там я монтират но не успяват да я центроват. Колата мени обороти, пуши бяло и няма мощност. После отива при Седефчо и той я прави перфектна на слух. А на сутринта не пали.
Според мен намери истински дизелджия, който да извади ръцете на Седефчо от помпата ти! Или направо си купи друга помпа, защото проблемът ти наподобява този на @Sstefaan84 от тази тема:
viewtopic.php?f=24&t=477573
Да обобщим до тук какво е станало:
1. Сервиз Елбатрон правят обслужване на колата и установяват, че помпата тече. Демонтират я и колегата си я носи на специалиста Седефчо за смяна на уплътнения. Връща я в Елбатрон там я монтират но не успяват да я центроват. Колата мени обороти, пуши бяло и няма мощност. После отива при Седефчо и той я прави перфектна на слух. А на сутринта не пали.
Според мен намери истински дизелджия, който да извади ръцете на Седефчо от помпата ти! Или направо си купи друга помпа, защото проблемът ти наподобява този на @Sstefaan84 от тази тема:
viewtopic.php?f=24&t=477573
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Първо закачане с ваг-ком, само да гадаем не става.Семеринга ако изпуска значи дърпа въздух, с махане на фълтъра и слагане на едно шише с прозрачни маркучи и една ръчна помпа от 10лв ще се види дали е въздух. Но според мен не е въздух.
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 02 апр 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Мерси колеги.Запознах се и с проблемите на Sstefaan84 търся добър дизелджия с ВАГ и започваме да проверяваме за описаните проблеми един по един.За начало ще сменя темп.датчик който не работи и мъркучето отгоре на ГНП което при мен не е прозрачно(явно е сменяно) и не се вижда има ли мехурчета въздух в него.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Не е сменяно. На пасатите са си черни тръбите за нафтата.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В5 АФН-110кс.1998г.-проблем с центровка на ГНП
Аз не мога да повярвам, че има специалист по помпи, който не наглася после с компютър или поне да провери какво е направил.
Това е безумие да носиш помпата, да я връщаш, после пак да ходиш да дооправят и пак да не е наред. Не мога да си го представя. Аз щях да съм изпаднал в ярост. И да не сменят семеринга
Колегата с проблема - намери някой, който разбира да я погледне с компютър да се разбере поне как е аванса и дали има видима причина в центровката за паленето. Ако изглежда наред на празен ход се гледа и в движение как върви аванса. Може и аутпут тест на аванса да се пусне.
Аз бих ти я погледнал, но съм се хванал с една работа по празниците и нямам никакво време. Ако не си го оправил до първата събота от 2019 може да ти я проверя.
Това е безумие да носиш помпата, да я връщаш, после пак да ходиш да дооправят и пак да не е наред. Не мога да си го представя. Аз щях да съм изпаднал в ярост. И да не сменят семеринга
Колегата с проблема - намери някой, който разбира да я погледне с компютър да се разбере поне как е аванса и дали има видима причина в центровката за паленето. Ако изглежда наред на празен ход се гледа и в движение как върви аванса. Може и аутпут тест на аванса да се пусне.
Аз бих ти я погледнал, но съм се хванал с една работа по празниците и нямам никакво време. Ако не си го оправил до първата събота от 2019 може да ти я проверя.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 30 госта