Понеже напоследък нещо не ме лови съня, реших да напиша и аз малка история на колицата ми. Въпреки че я имам от почти 3 години, през последната една година реших да започна проекта сериозно и да гоня визията на перфектния за мен голф. Държа да кажа че колата се кара АБСОЛЮТНО всеки ден и то минимум 30 километра, в редките дни в който не съм я карал или съм бил болен/пиян/изморен или колата е била счупена. В момента е на третия си картер.
Всичко започва юли 2016 с посещение на автокъща в Горубляне с парите от бала ми който тъкмо беше минал + малки мой спестявания. Бюджета ми беше щедър и интересното беше че в началото месеца ходих и я видях там, но поради недостиг на пари продължих да гледам. С малко помощ от родители и цял месец гледане на счупени бараки пълни с драскотини, вдигнах малко бюджета и към края на месеца пак минах от там. Беше още там все едно ме чакаше и накрая си я взех. :D На фона на бюджета ми тя безспорно беше най-добрия избор - Помпа дюза, 6 скорости, изключително запазен салон, външни драскотини бяха на минимум. Внос от Италия. Минусите бяха че тавана беше увиснал и тампоните бяха заминали, но бързо ги оправихме. Тогава разбира се не разбирах и не знаех много от нещата които знам днес и като цяло извадих късмет. Колите по горубляне са голям hit or miss, разбира се беше изпрана с измит мотор лъсната, което е голям капан, но за мое щастие дюзите и мотора бяха перфектни, имах малки проблеми с електрониката и микро ключетата но те са слабост на всяка 4ка. Имах два по-сериозни проблема, който ще назова след малко.
Първото нещо което направих като 18 годишен келеш с гоуф беше да затъмня прозорците на боя, 2 пъти даже. Първия път сложихме 70 процента отзад от евтино фолио, което ми омръзна и в последствие взехме 95% висока серия на SunTek, което до ден днешен не е мръднало. По-късно се сложи и Lumar 88% ултравиолетово за предните. 2 седмици след като взех колата решихме да сложим сенник на предното стъкло, видях набързо в youtube как се сваля огледалото за да бъде по-лесно, но се оказа че огледалото е лепено пак както не трябва и накрая се спука целия прозорец. :D По-късно 2ма приятеля също си взеха четворки и броени дни след това имаха същата съдба, явно е някаква тенденция. Нямам снимка на джама, но набързо го сменихме в кобра. Следващите 7-8 месеца се състояха първо в малки циганиики, фолио на фарове, диодни крушки навсякъде както и едни странични прагове тип M style и навсякъде стикери който ме е толкова срам от тях сега, че хич няма и да качвам снимки.
Следва слагане на решетка без емблема за отпред и едно чипче през март 2017та. Бях доволен от резултата, при натискане на педала на газта стана много по-пъргава колата. Сложи се и супер евтино фолио за 16 лева за тавана, което след година се напука зверски и до ден днешен седи така, Колата другия месец се вкарва за боя и разбира се това ще бъде отстранено. Взех спортни пружини(едно от многото окачвания който смених) и джанти 17ки стил а8ца реплика. 2 път ходих на море с нея и бях супер впечатлен от вървежа и разхода, 4.9 нафта софия-бургас при скорост 130 км, 5.1 с климатик на обратна посока. Всичко беше точно до септември месец в който изведнъж гръмна турбото, струвайки ми 650 лева за пълно рециклиране. Точно седмица преди това сложих r32 броня, прясно боядисана.
Оправяйки турбото след 2 седмици, на първо палене разбирасе пушеше на боклук, маслото беше разтечено из цялата генерация а и катализатор нямаше. Изкарах я по софийката северна тангента и след 10 минути ауспуха и задната броня се подпалиха. Кой каза, че дизела не вадел огън? Още ме е яд че се паникьосах и веднага извадих пожарогасителя, вместо да щракна една снимка.
[
Ноември месец следва взимане на фарове DEPO с лупа и инсталиране на Led 6000K за да светне пътя малко. Почна се и леко изчистване на циганийките, за който може би се смеете горе. Лека полека нещата почнаха да стават сериозни и започна да ми се върти лудата идея в главата да сбъдна една моя мечта и да се пробвам за Volkswagen Club Fest, но точно както ми минаваше като идея в главата, се случи голям финансов срив, който тотално ми уби надеждите и ми коства много време. Началото на 2018 както си карам ми се къса единия тампон на мотора, който наполовина пада и задира картера тотално.
[
Последва закупуване на ново масло с филтри за 100на лева на кастрол, нов картер и нов капак за ангренажа който се счупи от удара. За щастие всичко друго беше невредимо. 3 седмици по-късно обаче, натоварен с 4ма души на борда, неравност на пътя закачи картера отдолу отново и пак отидохме в бокса... а тъкмо бях поръчал метална кора, която планирах да сложа на следващия ден. Изскочиха и други проблеми в който няма да навлизам защото достатъчно задълбочих но накратко цялата ми заплата отиде за кошника и бях пред нервна криза. Повечето ми приятели на този етап се бяха отказали от 4ките и ги разпродадоха като ме съветваха същото, но аз се заинатих и казах че няма да клекна пред една кола(имах и други причини, като например мотивация от една стара любов, просто душата не ми даваше да я продам). Второто чупене на картера го обвиних на пружините който имах тогава, и реших да го разкарам и да си върна оригиналното окачване с пружини, след доста разочарования от спортните. Главната причина беше че като сложих кората, тя беше толкова ниска че жулеше в асфалта. :D
[]
След тия мъки, сериозни проблеми съм нямал. Месеци след като вече се отвратих колко отвратително изглежда колата с високото нормално окачване, след съвет от приятел реших да взема Eibach Pro Kit пружини, с който уцелих перфектния баланс между височина, комфорт и твърдост. Разлика в твърдостта почти нямаше, а колата клекна с 3 санта! Също така се смени металната кора с по-хубава която седи по-близо до картера а не да жули по асфалта. След посещение на феста 2018-та и крушуна се мотивирах и лудото в мен се възпламени още повече и бях повече от решен да продължа с идеите ми, бавно но славно.
За период от 3 4 месеца колата мина през коренна промяна. Отидох за нов ремап с по-агресивна настройка, разкарване на дебитомер и писане на карта по мап сензор, поставяне на рейс пайп и колата тръгна още повече. Тази събота ще се качва на дино и ще видя колко кончета ще извади. Лятото разкарах реплика джантите и взех Borbet LS Black Polished в уникално запазено състояние, чисто нови гуми kormoran ultra high performance 225/45, задни фланци 29мм/ предни 16, претапициране на увисналия таван в алкантара заедно с колонките, взимане и връзване на кожен Recaro салон от Audi S3, кожени кори, реставриране на волана, благодарение на приятел майстор се оправи и радиаторчето на парното заедно с клапите и климатика тръгна.
A това го заварих така, италианеца е лепил та ръцете си е оставил. Изчистих го и сложих звукоизолация от Dynamat.
[
И следва любимата ми част, мечтата ми R-Line задна броня, заедно с поръчкови стопове с лакирано .:R лого с мощни диодни крушки за да свети И да се вижда дори на директна слънчева светлина, нещо което досега не съм виждал на лакиран и тъмен стоп. Махане на гадните прагове и слагане на такива от R32. Взех и оригинален лип от Cupra, който си пасна идеално с бронята. И тон още неща който не мога да се сетя всички, R32 табло, разпънка, капак за антифриз от с3, ултразвуков парктроник без да се дупчи бронята(състой се от дълга лента която се лепи на вътрешната страна на бронята), Bora духалки, алуминиеви елементи за огледала, фарове решетки итн, R32 рамена и чисто нови чистачки Bosch AeroTwin. И топа на топа за мен тъй като съм музикален фен, тотално преобразувах музикалната система, мотивирайки се след като чух музиката на Светлю който спечели феста. Взех 12 инчов двунамотков Boschmann буфер с 440 реални вата и го закачих на Alpine моноблок, на предна линия поставих Hertz DSK 165 двукомпнонентна система заедно с ESK 690 за задна и ги вързах на 4канален усилвател заедно с кондензатор и всичко друго както си му е реда. Взех и висок клас Pioneer CD с 6 RCA входа за да мога да натикам всички тия усилватели и говорители там и резултата за парите си беше супер задоволителен. Вече почна малко да ми малее, но всеки който се е возил в колата остана изключително впечатлен от силата и качеството.
]
Тази зима взех и чисто ново табло immo 3 с оригинален супер запазен дисплей и след смяна на диоди и активиране на всичко, резултата беше убийствен.
Миналата седмица пратих фаровете на Стоян Гологанов, който ги направи меко казано перфектни, двоен мигач, нови ангелски, пълно рециклиране на лупата и полиране. И засега колата изглежда така:
Bordeaux Red Golf MK4 .:R Line by Sashundera
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Bordeaux Red Golf MK4 .:R Line by Sashundera
Последна промяна от sashundera на Чет 28 апр 2022 21:49, променено общо 11 пъти.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 R Line
Наскоро я обслужих от до - вакум маркучи, тампони, дискове накладки итн (с малки неща дето са останали), в момента се работи по US модул за фаровете и търкан алуминий навсякъде за интериора.
Доста неща съм изпуснал, но ако тръгна да разказвам и показвам цялата история ще си пиша до лятото. Държа да отбележа че много хора и приятели са ми помагали за което съм им адски благодарен. Както и много благодарности на всички мой приятели фотографи, за уникалните снимки. Като цяло се радвам че поех по този път, ако я бях продал и си взема някой асматик на газ колкото да се возя, нямаше да се запозная с доооста хора и да изградя уникални връзки и приятелства.
Не е перфектна, но винаги натам се стремим. Чакам само да мине гадната зима, за да може да отстраня всички дреболии и забележки, другия месец или март я вкарвам при приятел бояджия за пребоядисване на повечето детайли както и ще се търси регулируемо окачване. Малко след това почвам търсенето за нови джанти, нещо от рода на 18ка 9j, каквото изпадне. Тези ще ги оставя за зимни и мисля да им сложа 215 или 205/40, за да застснат по-добре. Дългосрочните ми планове са засилване с турбо 2056/2260, по-големи дюзи и разбира се интеркулер с пътища заедно с 312 мм спирачки.
Ще публикувам развития за напред ако има интерес, а те ще бъдат доста. Ако има някой достатъчно луд да е изчел цялата тая глупост и има някакви въпроси, насреща съм.
Последна промяна от sashundera на Пет 10 май 2019 8:29, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Сря 21 фев 2018 14:13
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: NZ 1992
- Местоположение: Габрово
Re: Golf MK4 .:R Line
Адмирации за вложения труд,колата изглежда страхотно!! Аз също съм на мнение,че 18ки ще й застанат в пъти по-добре. Продължавай все така
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 .:R Line
Благодаря ви, несъмнено ще е по-добре с 18ка. Отворен съм и към 19, зависи вече от финансите, времето и какво намеря. 17 като цяло са перфектен баланс между големина и цена, но ми омръзна вече. :D Задължително ще се стречва също.
Иначе US модула е готов и вързан, фаровете прогледнаха уникално с него. Скоро ще има хубави снимки надявам се. Събота също така ще има снимки от диното.
Иначе US модула е готов и вързан, фаровете прогледнаха уникално с него. Скоро ще има хубави снимки надявам се. Събота също така ще има снимки от диното.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 .:R Line
Още малко снимки намерих, първата е от една готина hoodride сбирка есента на 202ра:
Тук сложих едни 19ки на заем за малко да видя как ще застане,фолиото между вратите и то е тръгнало но скоро ще се оправя
Стоповете чужденците ги харесаха доста личните ми съобщения бяха гръмнали от въпроси
Тук сложих едни 19ки на заем за малко да видя как ще застане,фолиото между вратите и то е тръгнало но скоро ще се оправя
Стоповете чужденците ги харесаха доста личните ми съобщения бяха гръмнали от въпроси
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 .:R Line
Колата е станала много приятна, браво. Колко са широки 17ките Борбет и с какво ЕТ са?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 .:R Line
Мерси, мънечки са . 17х7 ет 35 май че беше. Дайте съвети в какви гуми да ги обуя, докато намеря по-голяма джанта, че 225 45 са ми много.
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Golf MK4 .:R Line
Браво, супер се е получил! Само стоповете малко не са в мой стил с това R, но всичко останало е много добре. Успех за напред!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 .:R Line
Ето резултати от диното, изкара към 142,5 коня което е горе-долу добре за стоковото турбо, като се почнат сериозните ъпрейди ще гоним 230.
Днес бронята ми се откачи и буфера му се развали намотката та малко се ядосах, но след последната фотосесия се позарадвах :D Ето една снимка за sneak peek
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 .:R Line by Sashundera
Сега разбирам, че турбото е рециклирано. Силно ме съмнява актуатора да се предаде толкова бързо, но не е невъзможно. На графиката, която ми показа се вижда, че пиква брутално и след това припада. Може да минеш да я закачим на ваг кома да направим 2-3 ръна на 3-та и 4-та скорост да запишем логове и да видим какво налягане държи.
- sisley88
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пон 26 мар 2012 8:43
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ADY 2.0 1995
- Местоположение: Bulgaria
Re: Golf MK4 .:R Line by Sashundera
Браво колега супер е
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 .:R Line by Sashundera
radi_nrj написа:Сега разбирам, че турбото е рециклирано. Силно ме съмнява актуатора да се предаде толкова бързо, но не е невъзможно. На графиката, която ми показа се вижда, че пиква брутално и след това припада. Може да минеш да я закачим на ваг кома да направим 2-3 ръна на 3-та и 4-та скорост да запишем логове и да видим какво налягане държи.
Ради, това е че човека който прави турбото няма помен дали е сменян актуатора, каза че зависи от случай на случай и това малко ме безпокой... Иначе ще се разберем и ще намина. Както каза ти, най-добре ще се ориентирам към 1749VB и ще разкарам тоя сешоар за детски кукли Само да изкара до след май месец, да видим дали ще се получи едно нещо, към което се стремя
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 03 фев 2018 10:29
- Автомобил: Bordeaux Red Golf MK4
- Двигател: GTI TDI
Re: Golf MK4 .:R Line by Sashundera
След голямо размишление и малко подкрепа от най-добър приятел бояджия, реших че колата ще се боядисва изцяло. В семейството ни откакто се помня има само сиви коли, поне 5 толкова ми е омръзнал този цвят че няма докъде. :D Окачването вече е в гаража и чака монтаж пролет, а за май месец ако станат нещата съм подсигурил XXR 530 8.5j предни, 9.5 задни.
Приемам предложения за цвят, за сега ми се върти бордо винено в главата, не искам да е чисто червено, може и сиво стига да не е подобно на стоковия LB7Z. Най-окончателно ще се реши като разгледам каталога с бойте.
Следва да оправя изгорелия лед плафон отзад и да сменя развалените халогени и да ги вържа.
Ето може би последната фотосесия с колата ...в тоя цвят :D
Приемам предложения за цвят, за сега ми се върти бордо винено в главата, не искам да е чисто червено, може и сиво стига да не е подобно на стоковия LB7Z. Най-окончателно ще се реши като разгледам каталога с бойте.
Следва да оправя изгорелия лед плафон отзад и да сменя развалените халогени и да ги вържа.
Ето може би последната фотосесия с колата ...в тоя цвят :D
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Golf MK4 .:R Line by Sashundera
Ако ще е сиво лично мен ми харесва frozen grey metallic на bmw
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта