MK6 TDI или DSG

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
TISSOT
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 03 май 2007 9:35
Автомобил: VW Touran
Двигател: CAYC 1600 TDI BMT DSG 2013
Местоположение: Варна/София

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот TISSOT » Чет 04 апр 2019 10:01


hooligan_sk написа:CAYC имам на 80 000км, показателите на дюзите му не са оптимални. С разни добавки се държи прилично - за сега. Друг CAYC мой колега взе на малко над 200К, със сменени всички дюзи. В чужбина има много инфо, че 1.2тди(Поло блумоушън) и 1.6тди не понасят добре ъпдейтите за Дизелгейт - дюзи + ДПФ страдат. То си стана ясно, че ще имат проблем още в началото на скандала, когато ФВ обяви, че 2.0ТДИ ще мине само със софтуер, а 1.6 има нужда от нов преходник към дебитомера и прочие. Как мина после и той само със софтуер, не ми стана ясно... Но, в общи линии 1.6ТДИ изглежда е по-чувствителен откъм периферия. Може и да се ползва по-често за градско каране, което също рефлектира негативно, но това знаем до тук.

TISSOT написа:
vitman написа:Мерси колеги за отговорите....а някой все пак няма ли DSG 1.6 2010 да сподели мнения как е?

Аз карам такъв мотор с DSG 2013 на Туран вече 34 000 км. Колата ми е вече на 212 000 км. и съм доволен, набира си прилично и разхода ме устройва на моето каране. А пък ако не си бързак (100 км/ч) по магистралата ще си възхитен от разхода :icon_lol От VW Jug ми казаха, че това DSG не се обслужва, но аз си му смених маслото и ще продължавам да го сменям на 60 000 км., а на двигателя на 15 000 км. макар че му сипвам оригинално масло LongLife III (което го дават да се сменя на 30 000км.). По колата влагам почти винаги оригинални части и консумативи, надявам се да ме вози още 100 000 км. и ще я сменям. Като гледам в Германия има този двигател с тази кутия на по 300 - 400 000км., а такситата са над 400 000км. Мисля, че една кола ако се пази от нова и се поддържа правилно ще изкара доста километри. Успех колега в избора на кола :th_up
:love.vwclub


Как става тоя номер с маслото при сухо ДСГ?? :eek Да не би на Турана с този мотор, да се качва 6 степенна кутия със съединители в маслена баня? :gruebel

Не колега, 7 степенна е и събира около 1,5-2 л. масло




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот hooligan_sk » Чет 04 апр 2019 10:28


Така, скоро ще има закачена тема/гайд за DSG, но с 2 думи. 7 степенното DQ200 DSG е със запечатан до живот мехатроник(3 бара налягане, нужни са специални инструменти за отваряне) и според ВАГ е необслужваемо. Маслото при него изпълнява главно предпазваща функция, подобно на ръчна кутия. Не е натоварена "част", както при вариантите с мокри съединители и особено при класическите хидро трансформатори. Това бидейки казано - на пазари по цял свят(за БГ не намирам конкретно инфо), ВАГ провеждаше сервизни акции до края на 2016та година, поради множеството дефекти на тези кутии. Акцията включва подмяна на оригиналното синтетично масло, с минерално и софтуерен ъпдейт. Поради тези особености, това DSG не се смята за оптимален избор при извън гаранционни автомобили. :th_up
Прикачени файлове
dsg.jpg
dsg.jpg (80.41 KиБ) Видяна 2512 пъти


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот Andonov » Пет 05 апр 2019 7:12


Точно тази кутия със сухи съединители (има и 7DSG с мокри) се прецаква мехатроника заради пропуск на масло в електрониката.
Поради тази причина руснаците съдиха преди време ВАГ и след което пуснаха акция за смяна на маслото от синтетично на минерално, с твърдението че причината била в него за прояждането на уплътнението.
По една случайност :biggrin , имаме няколко спасени кутии преди да заминат.
DQ200_1.jpg

DQ200_2.jpg


Тази кутия е от кола със сервизна история, на която е сменян мехатроника (поради описаната причина по горе) на 130000км.
На снимките е новия мехатроник след пробег 30000км.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот hooligan_sk » Пет 05 апр 2019 8:57


Полезно инфо! А как се решава проблема перманентно, с ново уплътнение + минерално масло?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот Andonov » Пет 05 апр 2019 10:38


Да с минерално масло задължително и ново уплътнение, а за по-сигурно слагаме силикон, като преди да се затвори се измива много добре с обезмаслител, разбира се.

Съединителите с маховика са цифра. КИТ-а за смяната има е специален и струва 2000+ лв.
Ако някой сменя съединители на тази кутия и майстора му няма въпросния КИТ, колата ще тръгне , но за малък пробег ще заминат, защото си има специфична настройка.

п.с. добре е да се отделят тези мнения в тема за въпросната кутия.


Popay78
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 04 яну 2021 14:45
Автомобил:
Двигател:

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот Popay78 » Нед 10 яну 2021 18:55


Здравейте! Харесал съм си един Тигуан2013 г. много е хубав, но ме притеснява че е точно с 7 степенна DSG кутия. Това със смяната на маслото и въпросното уплътнение ли е проблема само? Колко струва тази смяна на тези неща?


Потребителски аватар
Ицку®
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
Автомобил: 2xTouran TDI
Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
Местоположение: Поморие

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот Ицку® » Сря 13 яну 2021 14:55


Тази 7 степенна DSG кутия в Тигуан е с мокри съединители и няма нищо общо с проблемната със сухи.


Popay78
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 04 яну 2021 14:45
Автомобил:
Двигател:

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот Popay78 » Сря 13 яну 2021 20:31


Ясно, благодаря!


Popay78
Мнения: 5
Регистриран на: Пон 04 яну 2021 14:45
Автомобил:
Двигател:

Re: MK6 TDI или DSG

Мнениеот Popay78 » Пон 01 фев 2021 0:05


Ицку® написа:Тази 7 степенна DSG кутия в Тигуан е с мокри съединители и няма нищо общо с проблемната със сухи.

Благодаря още веднъж за коментара, това ми реши проблема с колебанията които имах... Тигуана вече е пред в къщи :love.vwclub



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта