газ на дизел

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Crazy_hatteR
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:40
Автомобил: A6 C5 1.8T + Mk IV 1.6 + B3 1.8Mi
Двигател: AEB 1.8T + AKL 1.6 SR + 1.8 RP
Местоположение: Майнатаун

Re: газ на дизел

Мнениеот Crazy_hatteR » Сря 10 апр 2019 18:29


Няма как. Варианта е само по вакуум. Не го пренебрегвай, адекватно е. Няма вариант с инжекцион, дизеловия комп е съвсем друга бира спрямо бензиновия.




Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: газ на дизел

Мнениеот ivan_pop » Сря 10 апр 2019 19:49


Най-културно става с газов инжекцион който е специално за дизел!Ама предполагам питащия като разбере за цената,ще му мине мерака!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: газ на дизел

Мнениеот _Technics » Нед 14 апр 2019 17:07


Crazy_hatteR, по вакуум звучи добре, но още не мога да си го представя на турбо дизел къде има вакуум усилващ се пропорционално на оборотите ? Макар, че това отново е косвен метод, т.к. аз искам като настъпя да се наема, а не ако успее мотора по някаква причина да вдигне обороти да си подаде повече газ .....
ivan_pop - възможно е :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газ на дизел

Мнениеот stefan4o » Нед 14 апр 2019 17:24


_Technics написа: Понеже не съм се заниамвал с газови и нямам никаква идея как може изпарителя да се командва от педала за газ.

При газовите уредби има Ламбда-контрол. Това нещо следи ламбда сондата и ТПС-сензора и съответно отваря или затваря притока на газ към мотора от тройника/двойника. Може да поискаш от някой твой МНОГО добър познат да ти направи схемичка с микроконтролер и да ти напишат софт за нея. Ама не зная дали ще си заслужава времето и парите.


Потребителски аватар
Crazy_hatteR
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:40
Автомобил: A6 C5 1.8T + Mk IV 1.6 + B3 1.8Mi
Двигател: AEB 1.8T + AKL 1.6 SR + 1.8 RP
Местоположение: Майнатаун

Re: RE: Re: газ на дизел

Мнениеот Crazy_hatteR » Нед 14 апр 2019 19:06


_Technics написа:Crazy_hatteR, по вакуум звучи добре, но още не мога да си го представя на турбо дизел къде има вакуум усилващ се пропорционално на оборотите ? Макар, че това отново е косвен метод, т.к. аз искам като настъпя да се наема, а не ако успее мотора по някаква причина да вдигне обороти да си подаде повече газ .....
ivan_pop - възможно е :)
Газта е само като добавка към дизеловото гориво, не съм чул за вариант 100% само на газ. Вдигането на оборотите ще си дойде от помпата.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: газ на дизел

Мнениеот toraborat » Нед 14 апр 2019 19:13


Това дали може да кихне като при бензиновите в колектора и да хвърли тапата, ама тука понеже е ТДИ да ти цепне интеркулера примерно?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: газ на дизел

Мнениеот muns61 » Нед 14 апр 2019 20:55


От какво ще кихне?


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: газ на дизел

Мнениеот batVenci » Нед 14 апр 2019 21:32


От искра на EGR, например. Но принципно тук газо-въздушните смеси трябва да са бедни за нормално горене. Затова риска тук от кинане е малък. По-голям става риска при обогатяване на тази смес, най-вече от детонационно горене. Предвид голямото октаново число, или ниското цетаново число, ползването само на газовите горива при двигатели с принципа на самовъзпламеняването е опасно. Но при ниска концентрания на газта нещата се оптимизират. Просто тук двигателя работи като бензинов с висока степен на сгъстяване, оптимална за високото октаново число на газта, а за запалването не се ползва свещ, а подаваната порция нафта от дюзите. Много важно е да се намери баланса между концентрацията на газта и размера на компресията, за да не детонира двигателя...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газ на дизел

Мнениеот stefan4o » Нед 14 апр 2019 21:50


Тя газта не се ползва за гориво. А по-скоро като помощно средство да изгори по-пълно нафтата.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: газ на дизел

Мнениеот ivan_pop » Пон 15 апр 2019 19:38


Той дизела няма да кихне от газта!Има един по-лош вариант!Като се вкара газ в цилиндрите се повишава температурата и може да стопи буталата.Затова на ГИ за дизел се монтира датчик за температура в изпускателната система.Като стане там температурата 380-390 градуса,ГИ реже газта,че да падне температурата!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта