Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
g-pavlov
Мнения: 157
Регистриран на: Пон 07 дек 2015 20:05
Автомобил: Volkswagen Golf
Двигател: ALH 2002

Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот g-pavlov » Пон 28 яну 2019 12:41


Здравейте въпроса ми е понеже закарах колата да ми чистят геометрията на колата и се оказа че и актуатора е за смяна но майстора няма стенд да се балансира може ли на по стария да се направи че той така ми обясни че ставало




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот hvp800 » Пон 28 яну 2019 12:54


Не е трудно да се направи без стенд , нито пък е сложно да се донастрои след като вече е монтирана турбината ( ако има нужда ) .


Потребителски аватар
g-pavlov
Мнения: 157
Регистриран на: Пон 07 дек 2015 20:05
Автомобил: Volkswagen Golf
Двигател: ALH 2002

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот g-pavlov » Пон 28 яну 2019 13:44


Ами аз това искам да знам защото майстора ми попринцип разбира доста и ми обясни че има как да стане но исках и др мнения да видя.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот NathaN » Пон 28 яну 2019 21:24


Може ест и на мен така на място ми го правиха


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот valiosport » Пет 01 фев 2019 0:45


Гласиш го по стария и гледаш на бустметъра да видиш дали ти надува същото при пълна газ през целия оборотен диапазон и правиш корекция ако има нужда, при пренадуване, отхлабваш леко да удължиш лоста, при недонадуване скъсяваш и така докато стане. Но ако го нагласиш с точност до десета от милиметъра по стария няма да е нужен стенд


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот lubo007 » Чет 07 фев 2019 8:56


със вагком се прави този реглаж
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... %B8%D1%8F/


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот Lyubcho_88 » Пет 17 май 2019 21:08


Приятели, става ли да се смени акутатора на турбото при ALH мотор от горе без да е нужен подемник или канал? Трябва да го направя пред блока, но мога да вдигам само на крик.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот vlado_tonev » Съб 18 май 2019 5:41


Става :th_up


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот Lyubcho_88 » Съб 18 май 2019 21:54


Смених го без да свалям дори гумата. Виждал съм и в по-лошо състояние, ама така и така е свален и имам нов, та стария ще ходи на вторични. Обаче геометрията беше спекла и се наложи да пръскам с пяна за фурна. Отне ми около 4 часа като ако го правя пак ще стане сигурно по-бързо. Чистенето със спрея стана супер лесно, така че ще мога да го правя често, ако пак спече, че колата я карам 90% София градско. Лостчето на геометрията се раздвижи, ама не знам колко е пълния му ход.

Актуатора вече е нов. Пяна пръсках два пъти и докато сглобя всичко преседя около час , така че няма какво друго да направя. Преди даваше грешка свръх налягане. Сега изрязах яко до прекъсвач на място, като запалих. Имаше малко черно ама не като на клипчетата, яко чадилка. Аз имам и катализатор, дано да не се налага да го премахвам, след тая процедура :D

Колата звучи малко по-различно. Има фучене и леко свири. Абе по-различно е от преди. Като дам газ до прекъсвач и махна крак от педала от филтърната кутия има едно фучене все едно смуче яко въздух. Дали смуче или връща обратно налягане не знам. Иначе като беше свалена тръбата от филтъра към охлюва пипнах оста на перката и нямаше луфт. После ще направя един лог да видиме свършил ли съм работа.


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 19 май 2019 22:04


Направих едно клипче да се види как се движи лоста на геометрията
https://www.youtube.com/watch?v=4uSHb9Ym3vs
както е видно прибира до ограничението. Мерих с вакуум метър и още при 15 in.Hg прибира напълно. N75 клапъна подава над 25 in.Hg при максимален вакуум. От тази гледна точка всичко трябва да е в норми.

Сега... малко лаишки въпрос: Когато акутуатора е прибрал максимално лоста на геометрията до ограничителя, както става и на клипа, лопатките са максимално приближени една към друга - видно от следната снимка:
Изображение

в този случай геометрията разтоварва ли турбото или това е режима, в който има високо налягане за ниски обороти?

Когато лоста на актуатора е отпуснат (няма приложен вакуум на него), лопатките са разделечени както е на долната снимка:
Изображение

тогава имаме повече налягане при ниски обороти или по-малко при високи? Нещо съвсем се оплетох май. :screwy

Цялата работа е, че се чудя дали лоста на актуатора трябва да се удължи леко или не. Аз го настроих по стария който свалих, но не знам дали това е точната настройка в момента. Не знам когато се подава рязко газ и мотора е на високи обороти, дали актуатора прибира към себе си лоста на геометрията или отпуска. Сори за новобранския въпрос може би...


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот Lyubcho_88 » Пон 20 май 2019 7:23


Как аз си го обяснявам:
Когато са разперени (отворени) лопатките, те насочват повече изгорели газове право към витлата на перката и в резултат, тя се движи по-бързо при ниски обороти на двигателя.
Повишавайки оборотите и увеличавайки потока на изгорелите газове се създава свръх налягане в турбинната част. В този случай, прибирайки лопатките част от изгорелите газове се “байпсбат” минават само по периферията на охлюва, без да движат перката на турбото. А самото то се разтоварва от свръх налягане.

Следователно при дръпнат максимално лост на геометрията до ограничителя (както се вижда от клипа) лопатките са докрай пробрани и турбото трябва да се е разтоварило максимално.

Прав ли съм? :)


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот hvp800 » Пон 20 май 2019 7:29


Точно обратното :)
Затворени лопатки ,високо налягане ( в общия случай )


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот Lyubcho_88 » Пон 20 май 2019 7:38


Значи сега ако пренадува пак ще трябва да увелича лоста на актуатора за да избута нагоре и разтвори повече лопатките?


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот helikamov » Пон 20 май 2019 8:30


Да


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1129
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото

Мнениеот nikolay_ss » Пон 20 май 2019 8:52


Когато лопатките са отворени, изпускаш налягане, най-просто казано.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта