


Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
- g-pavlov
- Мнения: 157
- Регистриран на: Пон 07 дек 2015 20:05
- Автомобил: Volkswagen Golf
- Двигател: ALH 2002
Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Здравейте въпроса ми е понеже закарах колата да ми чистят геометрията на колата и се оказа че и актуатора е за смяна но майстора няма стенд да се балансира може ли на по стария да се направи че той така ми обясни че ставало
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Не е трудно да се направи без стенд , нито пък е сложно да се донастрои след като вече е монтирана турбината ( ако има нужда ) .
- g-pavlov
- Мнения: 157
- Регистриран на: Пон 07 дек 2015 20:05
- Автомобил: Volkswagen Golf
- Двигател: ALH 2002
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Ами аз това искам да знам защото майстора ми попринцип разбира доста и ми обясни че има как да стане но исках и др мнения да видя.
- NathaN
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Може ест и на мен така на място ми го правиха
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Гласиш го по стария и гледаш на бустметъра да видиш дали ти надува същото при пълна газ през целия оборотен диапазон и правиш корекция ако има нужда, при пренадуване, отхлабваш леко да удължиш лоста, при недонадуване скъсяваш и така докато стане. Но ако го нагласиш с точност до десета от милиметъра по стария няма да е нужен стенд
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
със вагком се прави този реглаж
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... %B8%D1%8F/
http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... %B8%D1%8F/
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Приятели, става ли да се смени акутатора на турбото при ALH мотор от горе без да е нужен подемник или канал? Трябва да го направя пред блока, но мога да вдигам само на крик.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Смених го без да свалям дори гумата. Виждал съм и в по-лошо състояние, ама така и така е свален и имам нов, та стария ще ходи на вторични. Обаче геометрията беше спекла и се наложи да пръскам с пяна за фурна. Отне ми около 4 часа като ако го правя пак ще стане сигурно по-бързо. Чистенето със спрея стана супер лесно, така че ще мога да го правя често, ако пак спече, че колата я карам 90% София градско. Лостчето на геометрията се раздвижи, ама не знам колко е пълния му ход.
Актуатора вече е нов. Пяна пръсках два пъти и докато сглобя всичко преседя около час , така че няма какво друго да направя. Преди даваше грешка свръх налягане. Сега изрязах яко до прекъсвач на място, като запалих. Имаше малко черно ама не като на клипчетата, яко чадилка. Аз имам и катализатор, дано да не се налага да го премахвам, след тая процедура :D
Колата звучи малко по-различно. Има фучене и леко свири. Абе по-различно е от преди. Като дам газ до прекъсвач и махна крак от педала от филтърната кутия има едно фучене все едно смуче яко въздух. Дали смуче или връща обратно налягане не знам. Иначе като беше свалена тръбата от филтъра към охлюва пипнах оста на перката и нямаше луфт. После ще направя един лог да видиме свършил ли съм работа.
Актуатора вече е нов. Пяна пръсках два пъти и докато сглобя всичко преседя около час , така че няма какво друго да направя. Преди даваше грешка свръх налягане. Сега изрязах яко до прекъсвач на място, като запалих. Имаше малко черно ама не като на клипчетата, яко чадилка. Аз имам и катализатор, дано да не се налага да го премахвам, след тая процедура :D
Колата звучи малко по-различно. Има фучене и леко свири. Абе по-различно е от преди. Като дам газ до прекъсвач и махна крак от педала от филтърната кутия има едно фучене все едно смуче яко въздух. Дали смуче или връща обратно налягане не знам. Иначе като беше свалена тръбата от филтъра към охлюва пипнах оста на перката и нямаше луфт. После ще направя един лог да видиме свършил ли съм работа.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Направих едно клипче да се види как се движи лоста на геометрията
https://www.youtube.com/watch?v=4uSHb9Ym3vs
както е видно прибира до ограничението. Мерих с вакуум метър и още при 15 in.Hg прибира напълно. N75 клапъна подава над 25 in.Hg при максимален вакуум. От тази гледна точка всичко трябва да е в норми.
Сега... малко лаишки въпрос: Когато акутуатора е прибрал максимално лоста на геометрията до ограничителя, както става и на клипа, лопатките са максимално приближени една към друга - видно от следната снимка:

в този случай геометрията разтоварва ли турбото или това е режима, в който има високо налягане за ниски обороти?
Когато лоста на актуатора е отпуснат (няма приложен вакуум на него), лопатките са разделечени както е на долната снимка:

тогава имаме повече налягане при ниски обороти или по-малко при високи? Нещо съвсем се оплетох май.
Цялата работа е, че се чудя дали лоста на актуатора трябва да се удължи леко или не. Аз го настроих по стария който свалих, но не знам дали това е точната настройка в момента. Не знам когато се подава рязко газ и мотора е на високи обороти, дали актуатора прибира към себе си лоста на геометрията или отпуска. Сори за новобранския въпрос може би...
https://www.youtube.com/watch?v=4uSHb9Ym3vs
както е видно прибира до ограничението. Мерих с вакуум метър и още при 15 in.Hg прибира напълно. N75 клапъна подава над 25 in.Hg при максимален вакуум. От тази гледна точка всичко трябва да е в норми.
Сега... малко лаишки въпрос: Когато акутуатора е прибрал максимално лоста на геометрията до ограничителя, както става и на клипа, лопатките са максимално приближени една към друга - видно от следната снимка:

в този случай геометрията разтоварва ли турбото или това е режима, в който има високо налягане за ниски обороти?
Когато лоста на актуатора е отпуснат (няма приложен вакуум на него), лопатките са разделечени както е на долната снимка:

тогава имаме повече налягане при ниски обороти или по-малко при високи? Нещо съвсем се оплетох май.

Цялата работа е, че се чудя дали лоста на актуатора трябва да се удължи леко или не. Аз го настроих по стария който свалих, но не знам дали това е точната настройка в момента. Не знам когато се подава рязко газ и мотора е на високи обороти, дали актуатора прибира към себе си лоста на геометрията или отпуска. Сори за новобранския въпрос може би...
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Как аз си го обяснявам:
Когато са разперени (отворени) лопатките, те насочват повече изгорели газове право към витлата на перката и в резултат, тя се движи по-бързо при ниски обороти на двигателя.
Повишавайки оборотите и увеличавайки потока на изгорелите газове се създава свръх налягане в турбинната част. В този случай, прибирайки лопатките част от изгорелите газове се “байпсбат” минават само по периферията на охлюва, без да движат перката на турбото. А самото то се разтоварва от свръх налягане.
Следователно при дръпнат максимално лост на геометрията до ограничителя (както се вижда от клипа) лопатките са докрай пробрани и турбото трябва да се е разтоварило максимално.
Прав ли съм? :)
Когато са разперени (отворени) лопатките, те насочват повече изгорели газове право към витлата на перката и в резултат, тя се движи по-бързо при ниски обороти на двигателя.
Повишавайки оборотите и увеличавайки потока на изгорелите газове се създава свръх налягане в турбинната част. В този случай, прибирайки лопатките част от изгорелите газове се “байпсбат” минават само по периферията на охлюва, без да движат перката на турбото. А самото то се разтоварва от свръх налягане.
Следователно при дръпнат максимално лост на геометрията до ограничителя (както се вижда от клипа) лопатките са докрай пробрани и турбото трябва да се е разтоварило максимално.
Прав ли съм? :)
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Точно обратното :)
Затворени лопатки ,високо налягане ( в общия случай )
Затворени лопатки ,високо налягане ( в общия случай )
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Значи сега ако пренадува пак ще трябва да увелича лоста на актуатора за да избута нагоре и разтвори повече лопатките?
- nikolay_ss
- Мнения: 1129
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Голф 4 1.9 тди алх 2002 г смяна на актуатор на турбото
Когато лопатките са отворени, изпускаш налягане, най-просто казано.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта