Andonov написа:p_v_a написа:Темата тръгна от премиум дизел, за обикновения дизел е ясно, че е до 7 %. Такава маркировка В6, според мен няма по новите изисквания.
Премиум дизел имат само Shell, OMV, Aral, BP.
LukOil и подобни нямат премиум гориво, така че, там са всички с биокомпонент.
Такова понятие премиум дизел няма. Писал съм го много пъти и пак ще го напиша.
Шел, ОМВ, Петрол и много други зареждат от Лукойл.
При така наречения "премиум" дизел, за който давате луди пари е САМО една добавка, която при зареждането на съответната бензиностанция от друг съд на цистерната, миксира добавката с дизела и готова постъпва в резервоара на бензиностанцията. (При някой вериги добавката се слага ръчно в цистерната, а кой какво и колко слага само те си знаят) Всяка верига си слага собствена добавка - само по това се различава.
Дизела все още със стандарт Б6, който стриктно се следи, ако е под или над тези 6% биодизел.
Бензина до скоро излизаше 98 от Лукойл и с добавка другите вериги го продаваха за 100 октана. Вече Лукойл го пусна на 100 октана.
При бензина както 95, така и 100 октана е по стандарт Е9 - т.е. с 9% биоетанол.
Премиум дизел има, или поне от OMV, Shell, BP и разликата с обикновеното дизелово гориво е:
- около 30 градуса по-ниска дистилационна температуре, т.е. тежките въглеводороди не присъстват, оттам и въглеводороден състав от среден дистилат тип С10-С28.
- при тези премиум горива (на OMV, Shell, BP) няма биокомпонент, т.е. само дизелово гориво,
- бистъра и ясна течност, т.е. без помътнявания,
- по-високо цетаново число,
- ненатрапчив мирис на дизелово гориво.
Премиум горивата имат обикновено около 1- 5% по-нисък разход, отколкото обикноения дизел.
Могат да съдържат добавки, но не е задължително.
Смесването на добавки с неясен произход на място в бензиностанцията е всичко друго, но не и премиум дизел. Дори и обикновен дизел сигурно не е.