Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Lupender » Пет 21 юни 2019 8:45


Напоследък все по-често се питам, дали има нови автомобили с читави ДВГ, без значение дизел/бензин. Питането ми произтича от видяното в различни сервизи (мои клиенти) и разговори с мханици, според които новите двигатели са "голям шит" и определено виждат в това умисъл.
Налага се едно обобщено мнение за това от къде произтичат проблемите на съвременните двигатели - първо липсата на адекватен топлообмен на самия двигател, произтичащ от факта, че блока е от алуминии, а ризите са от чугун. Даже, напоследък и ризи липсват като се разчита на повърхностно закаляване (никасил/алусил и пр.). Логиката на производителя е по-високата топлопроводимост на алуминия и по-лесното и бързо охлаждане, по-лека и по-лесна за обработка конструкция. Проблемите при тези положения възникват от небалансираното термично натоварване в различни части на двигателя, което води до деформации и от там по-бързо износване. Второто неприятно обстоятелство е свързано с буталата, които са съвсем "икономични" и изглеждат 1/2 от нормалните бутала които сме свикнали да виждаме - по думите на монтьорите "без фусти" (имат предвид полата на буталото или неговата долна част).
Бутало нов тип
Бутало ново.jpg
Бутало ново.jpg (88.29 KиБ) Видяна 3214 пъти


Бутало класическо
Бутало класическо.jpg
Бутало класическо.jpg (17.99 KиБ) Видяна 3214 пъти


Новите бутала не са в състояние да се натоварят термично балансирано, т.е. има значителни температурни разлики между челото и основата, което води до неефективна работа на сегментите и "коксоване" на маслените пръстени, а от там и повишен разход на масло. Освен това, този по-орязан вид на буталото води до неравномерно износване на стената на цилиндъра (елипса), поради неправилно разпределение на освободената енергия в процеса на горене. В резултат, буталото започва да "клапа" в цилиндъра със съвсем лесно видима амплитуда.
Друг характерен проблем на новите двигатели е този със смазването, поради усложнената конструкция - напоследък в много двигатели освен стандартните елементи блок, глава, капак и картер, се добавят и още два - по един над и под блока с цел монтирането на тях на разпределителните валове (горе) и помпените елементи (долу). Към това се добавят и редица "дребни", но съществено влияещи елементи като уплътнения от пластмаса, кото бързу губят свойствата си (стават на кокал), износване на самата помпа и не добре разчетени маслени магистрали.
"Иновации" има и при задвижването на разпределителните валове, къде с цел опростяване, къде с цел олекотяване, къде с цел спестяване с помоща на калпава верига, с още по-калпав обтяжен механизъм (с корпус от алуминий и бутало от стомана), който сдава багажа много бързо поради разликите в температурните разширения и двигателя започва да издава странни звуци.
За "иновациите в конструкцията на коляновите валове и лагеруването им, чак не ми се говори...
Така стигам до извода, че трябва да се търси нов автомобил, но с технологично "стар" двугател от чугун - въпроса е има ли такива?

Последна промяна от Lupender на Пет 21 юни 2019 12:43, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот samo_pechka » Пет 21 юни 2019 12:18


Болна тема ми е и на мен. Любопитно ми е запознати колеги да споделят. После ще добавя и мои виждания по въпроса.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 21 юни 2019 13:40


https://autobild.bg/golf-%D1%81%D0%B5-% ... %81%D1%82/

Сигурно сте го чели.
+сервизният интервал до 30000км,който повечето хора спазват,че и прескачат.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот tdi fen » Пет 21 юни 2019 13:43


има значение дали е бензин или дизел при дизела буталата не са такива,като тези които си дал съвсем са нормални,като от преди 20 години


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 21 юни 2019 14:45


При дизела буталата не са проблем.
Но едни дюзи да кихнат,и си чао.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8289
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Stivi » Пет 21 юни 2019 14:59


Не съм много наясно с устройството на новите двигатели,но все си мисля че поне за смяна на дюза не се налага да "разпукват" мотора като за бутала !


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 21 юни 2019 15:20


От какъв автомобил е това "ново бутало" защото всички нови двигатели звучи много общо казано?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот silent » Пет 21 юни 2019 16:23


те и сегашните жени не са кат онези от едно време дето и на бой и на копане носеха....сега и те са така 2- 5 години и за нищо не стават трябва да се сменят...
Вероятно това важи и за мъжете но там нямам интереси и не съм запознат...
По темата всичко тече и всичко се променя. И в общи линии за добро.
Аз не споделям масовото мнение че всичко ново не става а всичко старо е прекрасно. Хеле пък от мнение на тъй наречените майстори ...Всички които пишем тук сме много далече от материята за да можем да хулим и псуем обективно...факт е обаче че често самите конструктори са изненадани от разминаването на теория и реалност ...и се случват гафове...но всичко е направено с цел моторите да са по леки с намалени маси на въртящите части с намалена инертност и намалено триене....затова новите двигатели са толкова различни и толкова повече вървят и толкова по малко харчат...ако някой иска да си стои в каменната ера да се качва на олдтаймерите...и да... не се гони голям ресурс поради това което по-горе съм написал и поради все по-консуматорско ориентираното общество...за което един 5 годишен автомобил е остарял на 7-8 е антика а на 10 е за бракуване....това че ние сме боси безпарични киртаци си е наш проблем и никой производител няма да се трогне от нашето желание да караме читава скраб дето вече веднъж е изхвърлена като остаряла и амортизирана...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 21 юни 2019 17:09


Stivi написа:че поне за смяна на дюза не се налага да "разпукват" мотора като за бутала !

За финансовата страна на въпроса иде реч.
5000лв за 4 дюзи в Автомотор, за дръта С4.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1511
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Пет 21 юни 2019 17:43


В сравнение с почти 8 000лв за ремонт на TSI..
Май е по-добре да смениш дюзите.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Водния дух1 » Пет 21 юни 2019 17:43


Всичко вече се прави за малко пари -говоря за производителя. От всичко се пести . И лошото е ,че не само при автомобилите е така,ами всичко- от храните до корабите. Нали сте чували за планирано стареене .Може ли автомобил ,произведен след 2008,2010 да изкара толкова години както нашите кошници?- не.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот kris11 » Пет 21 юни 2019 21:10


Zdravko Zankov написа:5000лв за 4 дюзи в Автомотор, за дръта С4.

:Mr Green Fun Миналото лято носих неща в Булавто /ивеко/ подобна цена казаха на 1 с Ивеко голям бус- а не щял да го кара докато се движи - ама то зад него димна завеса , па и няма тяга - ама не му пука


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 21 юни 2019 21:34


Кайзен написа:В сравнение с почти 8 000лв за ремонт на TSI..
Май е по-добре да смениш дюзите.

Май е по-добре да я хвърлиш на боклука.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 21 юни 2019 22:33


Поздравления за темата :beer

Читави дизели има.
При бензиновите е плачевно положението.

Отчасти се дължи на факта, че при дизела няма почти нищо ново. Основните въведения са в пречистването на газовете.
При бензина са една камара нескопосани експерименти.
И не само във ВАГ.

Другото - дизелите се слагат и на бусове, големи джипове/пикапи и т.н. Там, където се иска повече ресурс. И ако не са същите, то са на същата база и в леки коли. Та повече може да изпадне някой читав.
При бензина - няма такова нещо. Има само в луксозния клас, но нищо не се пренася в нормалните коли. За бусове и дума не може да става.

Някои японски марки започнаха тенденция на възраждане на стари, култови двигатели, но май ще е повече бутикова история. Иначе спират някои много добри и доказани бензинови мотори, които продаваха извън Европа. Та и тоя лъч гасне ...

В общи линии - Европата я съсипаа! :mhihi
И другия определящ пазар - Китай, с тяхното Евро 6, също съсипа двигателите icon_idea

Така или иначе, до няколко години няма да има значение ДВГ.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот toraborat » Съб 22 юни 2019 9:58


Ваг групата още предлага MPI... Те са си пушка, голф 3 :) Че и газчица може.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта