Здравейте, вчера останових, че имам проблем с двигателя на Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 коня, AVF код на мотора.
Колата при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
При загрят двигател и след дълъг път колата не пали докато не поистине.
Пали и веднага гасне, единствения вариант тогава ми е да я държа на стартер за да заработи нормално.
Така първото което ми идваше на ума – дюза и съответно гумичките на тях.
Диагностиката показа на 1- ва и 4-та ОК в норми, обаче на 2 и 3 проблем. 3 та стойности: + 1.20 - 1.30 с климатик до 2.00.
Съответно 2- ра дюза със същите стойности обаче с минусов знак, може би компенсира.
Следователно в закарах на майстор по горивната част, стенд и ултразвук съответно смяна на гумичките на всички дюзи и регулаж.
Човека отвори капака на двигателя и изненада, разпределителния вал е надран, износен и си е образувал легла.
Разбирам подобен ремонт на къде води, не е само смяна на вала.
Моля за информация.
Ориентировъчно за цена на ремонта, какво трябва да се сменя и каква е процедурата?
Благодаря!



Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
Смени вала и прегледай за блокирал повдигач на някой клапан. Не отваряй мотора. Гумичките на дюзите е добре да смениш ако до сега не си.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
Ориентировъчно - смяна на вал и повдигачи, около 600-700лв, с читави части и работата.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
Мотор не се отвара, само капака на клапаните и ремъка.
Разпределителен вал търсиш Колбеншмит, черупкови лагери пак Колбеншмит, хидравлични повдигачи на Ина(черни), семеринг за вала и оплътнение тандем помпа.
За дюзите взимаш ремонтен комплект Бош и поръчваш реглажни винтчета за дюзите, също и застопоряващи болтове за дюзи.
Скоро сменях на голф 4 ПД150, вал без износване втора ръка колбеншмит 80 лева, черупкови лагери колбеншмит, повдигачи ина черни, семеринг за вала и ремонтен комплект дюзи Бош с отстъпката 215 лева.
Болтове дюзи 4×8 лева, реглажни винтове дюзи 4×10.80 лв, гарнитура тандем помпа 22 лева.
Тотал 390-400 лева
Разпределителен вал търсиш Колбеншмит, черупкови лагери пак Колбеншмит, хидравлични повдигачи на Ина(черни), семеринг за вала и оплътнение тандем помпа.
За дюзите взимаш ремонтен комплект Бош и поръчваш реглажни винтчета за дюзите, също и застопоряващи болтове за дюзи.
Скоро сменях на голф 4 ПД150, вал без износване втора ръка колбеншмит 80 лева, черупкови лагери колбеншмит, повдигачи ина черни, семеринг за вала и ремонтен комплект дюзи Бош с отстъпката 215 лева.
Болтове дюзи 4×8 лева, реглажни винтове дюзи 4×10.80 лв, гарнитура тандем помпа 22 лева.
Тотал 390-400 лева
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 14:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
Лошите стойности на дюзите означават ли, че и те са за ремонт или е възможно от износения вал да са в така?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
Докато не смениш вала и запалиш, няма как да разбереш как са дюзите.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1018
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б 5.5 1.9 TDI 131 к.с. AVF - при студен старт пали на 3 цилиндара и след 1 секунда нормализира на 4 – ри.
Лошите стойности на дюзите, освен проблем в самата дюза се дължат на проблемни клапани ( не затварят плътно) и проблем в бутало със сегменти (бутало или сегменти - нарушена или намалена компресия, поради дупка в бутало, износване на сегмент, надиране на цилиндър).
Пример:
- При дупка в буталото, компресията в зависимост от дупката може да е 2-3 атмосфери, дюзата тук ще е извън нормата със знак +
- При компресия от 27 атмосфери на един цилиндър, стойността на дюзата ще е примерно около + 0.2, ако в същия цилиндър компресията вече е 24, то тогава автоматично стойността на дюзата ще ти стане + 0.6.0.8 и т.н
- При клапан, който не е затворил ще получиш също отклоняване в зависимост от това, колко въздух пропуска
- Според реда на запалване, ако едната дюза е в обогатяване да каже +2.0, следващата по ред на запалване ще я компенсира винаги със приблизително число с обратен знак -, тоест ще обеднява.
*Посочените от мен числа са примерни, не са еталон за сравнение!
Като направиш ремонта, ще провериш всичко отново и тогава, ще може да се каже дали проблема е бил от тук или ще се наложи да се търси на друго място.
Пример:
- При дупка в буталото, компресията в зависимост от дупката може да е 2-3 атмосфери, дюзата тук ще е извън нормата със знак +
- При компресия от 27 атмосфери на един цилиндър, стойността на дюзата ще е примерно около + 0.2, ако в същия цилиндър компресията вече е 24, то тогава автоматично стойността на дюзата ще ти стане + 0.6.0.8 и т.н
- При клапан, който не е затворил ще получиш също отклоняване в зависимост от това, колко въздух пропуска
- Според реда на запалване, ако едната дюза е в обогатяване да каже +2.0, следващата по ред на запалване ще я компенсира винаги със приблизително число с обратен знак -, тоест ще обеднява.
*Посочените от мен числа са примерни, не са еталон за сравнение!
Като направиш ремонта, ще провериш всичко отново и тогава, ще може да се каже дали проблема е бил от тук или ще се наложи да се търси на друго място.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 36 госта