Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Сря 10 юли 2019 19:19


Не се лъжеш, ама това е приблизително и точното число не е едно и също за всички двигатели. В темата се изписаха доста общи приказки и за новите и за старите мотори, но всички те се обезмислят заради липсата на конкретни числа.




Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2112
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Petrolhead » Сря 10 юли 2019 19:45


конкретно.
пожелавам ти да си купиш чисто нова кола и пак да се върнеш в темата.
а ако не го направиш, да знаеш че изпускаш.
приказките за това колко яки са старите коли са за пейката пред блока, където публиката още милее за бай тошо и салама по лев и пеесе.
иначе аз обещавам да изкарам една разпечатка от порше, какво има правено по моето кади за почти 6 години и 160 000 градски километра. скучна табличка ще е, ама поне да видя колко пяна може да ти излезе от устата.
пак казвам карал съм стари коли, знам колко не се чупят, мани тая работа


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 юли 2019 19:59


quattro^^ написа:
ivuchev написа:Може би заглавието на темата е трябвало да бъде . Особености на ДВГ на съвременните бензинови ВАГ автомобили.
Тогава щеше да е по забавно.

Няма какво да се обсъжда по темата особенно :icon_lol
Ами аз предпочитам да сменям ремъци на фв/ауди фабрично измислено за такава поддръжка вместо скъсани вериги/цял мотор на бмв примерно. Като цената на смяната на 20г кола и на 5-7г не е особено фрапираща разликата. Вярно е тука само фв се кара ама има и други коли специално за бензинови има какво да се каже, дизелите са ясни маховици, дюзи, дпф/фап и турбо на всички е еднакво.

Значи, предпочитам да извадя на бендето мотора и да му сменя веригите, пред това да разглобявам предница на ауди, която ми отнема половин ден да я напасна като хората, иначе крива ще я събера за нула време. И въпреки това щифтовете и местата за поставяне на инструмент за зацепване на мотора са на такива места, че е по лесно да го извадиш. Ауди е всичко друго но не и ремонтно пригодна кола.


mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот mrsch66 » Сря 10 юли 2019 20:05


Трябва ти калкулатор и таблица за калоричност на горивото което ползваш 1 к.с.=735,498 75 W останалото е смятане.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот valka » Сря 10 юли 2019 20:29


Аз пък като съм карал 2 нови коли, та какво. Е, вярно Дачия Logan MCV, не е Ауди за 100 000 лв. Ама и двете си ги избирах от 20 автомобила. Усетих им миризмата на ново. Голям праз. Пък един приятел работещ като такси ми е разправял и за VW Caddy колко били "здрави". :mhihi

От друга страна, бидейки фен на Audi, няма да си купя и A4 B8, нито B9 като гледам какви кашкавалени двигатели правят, па проблеми с tiptronic кутии, та multitronic...





Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Сря 10 юли 2019 21:01


Petrolhead написа:конкретно.
пожелавам ти да си купиш чисто нова кола и пак да се върнеш в темата.
а ако не го направиш, да знаеш че изпускаш.
приказките за това колко яки са старите коли са за пейката пред блока, където публиката още милее за бай тошо и салама по лев и пеесе.
иначе аз обещавам да изкарам една разпечатка от порше, какво има правено по моето кади за почти 6 години и 160 000 градски километра. скучна табличка ще е, ама поне да видя колко пяна може да ти излезе от устата.
пак казвам карал съм стари коли, знам колко не се чупят, мани тая работа

Прочети още веднъж кво си написал и още веднъж си помисли чия уста хвърля пяна :exclaim


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Сря 10 юли 2019 22:31


ktamen написа:Не се лъжеш, ама това е приблизително и точното число не е едно и също за всички двигатели. В темата се изписаха доста общи приказки и за новите и за старите мотори, но всички те се обезмислят заради липсата на конкретни числа.


За много двигатели се дава т.нар. "минимален специфичен разход на гориво", та дори и графика на изменението му при различни обороти. Това на практика Е показателят най-пряко свързан с КПД. Мерната му единица е g/kWh - грама за киловат-час(среща се и за конска сила на час). Т.е. с колкото по-малко гориво се произведе енергията един киловатчас, или иначе казано да се развива мощност един киловат, в продължение на един час, толкова по-висок е КПД.
И да, знаейки калоричността на горивото съвсем лесно се смята и ефективния КПД. Но за сравнение на ефективност не е необходимо, а и е по-удобно директно да се работи със специфичния разход.
Съществено е, че тоя специфичен разход(респективно и КПД), се влияе и от други фактори, и то много сериозно, та неговите минимални стойности във външната честотна характеристика(графики на характеристиките на ДВГ при 100% натоварване, иначе казано при "пълна газ"), не са много полезни за реални сметки(щото никой не кара с пълна газ постоянно, просто няма как).
За практически цели, и по-скоро за показване на практика изменението на този параметър(който си е КПД), служат т.нар. "товарни характеристики на ДВГ".
Най-просто казано, това са графики на изменението на специфичния разход на гориво спрямо оборотите, при различни положения на педала на газта. Колкото повече е натиснат педала на газта, толкова по-висок е КПД и по-нисък специфичния разход при дадени обороти.
При малко газ, КПД е в пъти по-нисък от максималния, та практически защо да го гледаме него?!
Да, има повишение и там, но главно заради турбокомпресорите, но най-същественият плюс на съвременните двигатели, особено при бензиновите, е че имат по-добър КПД в режимите на частично натоварване, благодарение на директното впръскване на бензин, позволяващо работа с бедни смеси.
Даунсайзинга, или иначе казано ползването на мотори с по-малък работен обем, е точно с цел по-пълноценното им използване с по-високо натоварване, при което работят с по-висок КПД.
Тия неща обаче нямат общо с надеждността.

Спирам до тук, че се съмнявам много хора да схващат това което написах.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ktamen » Сря 10 юли 2019 22:38


Благодаря ти за лекцията по смятане, ама поне за мен тя е напълно безполезна.
Попитах за конкретни числа, а не как да пресметна колко кила са 3 литра бензин. Разбира се числата може да са и грамове на кВт/ч или подобни, за мен е без значение.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Чет 11 юли 2019 5:30


Ще цитирам един научен труд, който съм теглил незнайно откъде:
Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се повиши степента на сгъстяване на двигателите тяхната литрова мощност (съответно от около 14 к.с. на литър работен обем до над 100 к.с. на литър), к.п.д. (от около 0,10 до 0,25-0,28 днес), да бъдат намалени теглото и габаритите им. При нормална експлоатация трябва да се зарежда бензин с равно или по-голямо на минималното октаново число


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Чет 11 юли 2019 9:40


cecoa1 написа:
Спирам до тук, че се съмнявам много хора да схващат това което написах.


Не знам кой, какво схваща, дали аз схващам, но това е единствената смислена посока на темата icon_idea

Тя се казва Особености на ДВГ на съвременните автомобили!
Тоест всички коментари за екстри, сигурност и т.н. на новите коли, са спам!
Няма да я чистя, а ще оставя всеки да си погледне мненията и види колко му е капацитета
:twisted


powerade
Мнения: 1039
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот powerade » Чет 11 юли 2019 10:02


group® написа:
cecoa1 написа:
Спирам до тук, че се съмнявам много хора да схващат това което написах.


Не знам кой, какво схваща, дали аз схващам, но това е единствената смислена посока на темата icon_idea

Тя се казва Особености на ДВГ на съвременните автомобили!
Тоест всички коментари за екстри, сигурност и т.н. на новите коли, са спам!
Няма да я чистя, а ще оставя всеки да си погледне мненията и види колко му е капацитета
:twisted

И аз това казвам ама... И за да не е спам, едно по-общо твърдение - колкото по-просто е по-безпроблемно, както и когато е презастраховано, а не е изпилено до предела, тогава е по-дълговечно. Всички имаме право на избор - аз лично докато имам избор ще карам "стари" технологии. Пиша стари в кавички, защото от 100 години основния принцип на ДВГ е един и същ, правят се само доработки за увеличаване на мощността. Що не работят в посока Ванкелов двигател - там да го направят издръжлив и надежден и да го вграждат в повече модели?


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Lupender » Чет 11 юли 2019 10:16


Клиповете на колегата valka, отразяват в доста голяма степен особеностите и развитието на съвременните ДВГ.
Честно казано, пускайки тази тема, тайно се надявах именно такива факти и обстоятелства да бъдат осветлени от хората имащи пряко наблюдение по поддръжката и обслужването на тези двигатели (най-вече от оторизираните сервизни центрове), но си давам сметка, че това може да е обект на търговска тайна и някой да пострада от изваждането на такива данни. Така или иначе, има достатъчно открити източници по тези въпроси, за да може човек да си сглоби сам картинката, понеже в крайна сметка става въпрос за даване на пари, в повечето случаи изкарани с много труд и поради това стрелянето на посоки не е много далновидно.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 11 юли 2019 10:32


Аз пък не считам, че 10 годишно Ауди е съвременен автомобил


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Чет 11 юли 2019 10:40


По въпросът за КПД на двигателите искам да споделя мнение, което не е базирано на наука, а наблюдения:
Колкото и високо КПД да има двигателя, има други фактори, които определят крайното съотношение разход/ефективност.
Аеродинамика, предаване на въртящата сила (скорости, диференциали), гуми (тежест, съпротивление), общо тегло.
При тези елементи има големи загуби и съответно са от голямо значение за, да го наречем, изходно КПД.

Ако един пасат 2004 с дизелов мотор 131к.с. харчи гориво Х на 100км и един пасат 2018 с дизел 150к.с. харчи У, то доколко разликата се дължи само да двигателя? Доколко си 'струва' по-сложния и скъп за ремонт двигател? Дали най-голямото предимство на самия двигател не е основно по отношение на Еко нормите? Дали самият двигател не можеше да остане със същатата относителна простота, а да се подобрят другите фактори за крайно КПД и отработване на газовете?

Това е просто пример и нарочно избрах дизел, от който не разбирам! При бензиновите мотори тези въпроси са още по-актуални.

В отговорите, според мен, се крие истината за съотношението простота, надеждност, цена, маркетинг.

Лично аз считам, че бензиновите двигатели ( те ме вълнуват), бяха излишно насилени в посока експерименти. Не само при VAG, но основно. Рязко се скочи в даунсайзинг и двойно принудително пълнене, за сметка на надеждност.
Нямаше заигравка с двигатели тип 1.8Т, а изцяло се промени концепцията.
Така и не разбрах, защо в Европа не се работеше в посока LPG и CNG? (използвам минало време, защото вече е ясна посоката)
В момента в Корея се карат доста успешно Optima изцяло на LPG. Идват и до БГ. Споделят се проблеми, които поне за мен са 'бели кахъри'. Тоест има възможности, но...


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Чет 11 юли 2019 10:45


Това, че повече от 100 години основният принцип на двг е един и същ, е становище с което малцина ще се съгласят. Горивният процес се е изменил много в последните 10-15 години и то в насока по-нисък разход и по-малки емисии.
@ktamen - горивната ефективност или кпд е нещо, което по -прицип никой не го оповестява. Отвреме на време излизат някакви сравнителни графики, в повечето случаи без конкретни числа. Има например сравнение между ЕА111 и ЕА211 където се вижда предимството на по-новият двигател:
По ординатата на графиката е означен специфичният разход на гориво.

Изображение
Бенчмарк резултати се публикуват от време на време в списания като MTZ, но няма как да търся сега точно за Фолксваген.

Сравнение между ЕА211 Gen 3 и EA211 Geb 3B.
Разликата между двата двигателя е преминаването към милър цикъл на по-новия. Милър цикълът обаче е ограничено приложим за downsizing, особено когато се изисква голяма мощност на двигателя, тъй като има по-малко отношение мощност/обем.
Изображение

Минимумът на специфичния разход на гориво за турбо двигатели не е на линията за пълен товар, а някъде в честотите на максималния въртящ момент и около 70% от ср. еф. налягане. Това зависи от мачването на турбокомпресора към двигателя.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 75 госта