Здравейте колеги, полото пак ми върти номера, отдавна не ме беше занимавало със себе си, но сега пак ще се наложи да се занимавам с него.
Първо ще му направя една диагностика, да видя дали ще има грешки, след това мисля, когато не пали да замеря с мултицета дали има ток до помпата, когато е на контакт, забелязах, че, когато не пали не бръмчи помпата.
Ако няма ток имам и резервно реле 410, не е клемореда, защото лампите светят и ток има, стартера върти, като луд.
Друг екзотичен вариант е регулатора, но пък тогава щеше да прави номера постоянно.
И сега, най-важната част!
Помпата я смених заедно с кошницата, Пиербърг от Авто +, преди няколко години, 4-5, не помня, но с тази помпа да съм минал 40 000 километра и като ми направи номера, ударих един юмрук на помпата, вдигнах седалката и ударих капака и запали веднага!
Помпата работи тихо, почти не се чува, да се е износила за толкова кратко ще е доста тъпо, дадох към 250 лв!
Щом тръгва с удар, вероятността да е там проблема е доста голяма, абе чак не мога да повярвам, че уж оригинална помпа ще се износи толкова бързо.
Ако е помпата тоя път ще купя най-евтината и ще си я сменя, да не ме е яд поне!
Ако някой има други идеи, моля да ги сподели!
Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Има много ментета на пазара в момента (надписани на всички фирми) и не могат да изкарат никакви километри. Един доста често срещан проблем при бензиновите помпи е заклинване. Оцветяват и бензина в оранжев цвят, почукването , когато си на контакт, оправя нещата, но ще дойде момент в който ще закове завинаги. Ако проблемът е от нея, а не от друго място, като датчик на разпределителен вал, но щом я почукваш и тръгва, проблема е там. Ще разгледаш хубаво и горивопроводите от помпата до капака за сцепване. Обикновено помпите горят от некачествена изработка, малко бензин и лошо охлаждане и проблеми с алтернатора. Аз лично съм сменявал на Форд Фокус за 1 година 3 помпи от различни и маркови фирми едната от които Бош. Накрая сложих полска помпа и вече три години няма проблем, макар че при този модел има конструктивен дефект и помпите затова сдават багажа (това се отнася за Форд Фокус).
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Датчик на колянов вал, без другия пак си пали, но както и да е, явно са ми пробутали някое китайче, етикетът Пиербърг е все едно печатан в някой гараж, още тогава се усъмних, но си викам, 250лв, за тия пари, не може да се ме метнали, ама явно може.
Заради помпата винаги съм наливал бензин, като светне лампата, всичко си работи нормално, не е изгоряла, но явно заклинва от време на време, щом тръгва с удар.
Инструктирал съм жената, къде да удря.
Като ми дойде вдъхновението ще я сменя, освен ако проблемът не е на друго място. Колата я кара жената и на мен ми направи проблемът само веднъж, но ако започне да тръгва с удар по-често е ясна работата.
Заради помпата винаги съм наливал бензин, като светне лампата, всичко си работи нормално, не е изгоряла, но явно заклинва от време на време, щом тръгва с удар.
Инструктирал съм жената, къде да удря.
Като ми дойде вдъхновението ще я сменя, освен ако проблемът не е на друго място. Колата я кара жената и на мен ми направи проблемът само веднъж, но ако започне да тръгва с удар по-често е ясна работата.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Когато я чукаш и тръгва, направо я сменявай,проблемът е в нея със сигурност. Прегледай и за хлабави или нагорели контакти на буксата и. Сменяваш само самата помпа, която започва от цени 40лв, до към 50,60 лв. Вземи нещо по средата и да е производство от Полша, Чехия, Испания (много добри отзиви за тези страни от сервизите за производство на части, последните години). Бош не взимай за никаква кола , когато се отнася до бензинова помпа, в момента е пълно с надписани ментета на тази фирма. Също има и много надписани ментета на фирми от Италия.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
След като си я сменявал знаеш вътре кабелчетата са с буксички (кабелни обувки) ще трябва да отвъртиз капачката да видиш какво се случва. Знам че ти е омръзнало да ръчкаш ама нема как. Трее си ръчкане
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Такаааа, след като колегата МегатронС ми даде VCDS, тръгна идеално, за което отново благодаря, пуснах една диагностика.
Грешките са следните:
17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
P1225 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
P1227 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
P1228 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
P1226 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
Което означава, че няма налягане да отворят инжекторите и дава накъсо. Помпата се захранва от реле 410, което е и реле за време, след 20 минути подкачва при отваряне на вратата, освен това през релето се захранва и ламбда сондата, освен помпата и инжекторите, което означава, че проблемът не е в релето, защото няма други грешки, явно ток до помпата има, но тя не тръгва.
Друг вариант е прословутата бобина, която се цепи, но моята е нова, е, почти нова, смених я, като купих колата и е Беру, оригинална, поне за такава ми я продадоха.
Пък и, ако беше бобина, щеше да има мисфайъри и след като запали, няма да работи равномерно и щеше да гасне през локви, бобината изглежда добре, не видях цепнатини, не съм я свалял, но не виждам причина.
Като добавим и удара по помпата, по всичко личи, че проблемът е там, ще продължа да карам за сега така и ако започне да тръгва с удар, сменям помпата, за сега ми направи номера само веднъж, трудно е палила, но при жената, а на нея не може да се вярва много, много, така, че, това е положението.
Друга вариант е регулаторът на налягането на горивото, но тогава щеше да ми прави номера всеки път.
Помпата си я сменях сам, разбира се, с кошницата, всички кабелни обувки са нови и стегнати, но не изключвам и там да няма контакт, но не ми се вярва много, все пак, като я извадя ще разбера.
Старата ми помпа си работеше, но я продадох на колега, а трябваше да си я запазя, защото тези в магазина, не са такива, за каквито ги продават, но в нашата държава е така. Реших, че помпата ще надживее колата, но пак съм ударил ментето, както и да е, да сме живи и здрави, другото се купува.
Сега ще купя най-евтиния боклук, та да не ме е яд, ще искам и отстъпка, заради боклука, който ми продадоха, дано ми свалят повече от цената.
Грешките са следните:
17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
P1225 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
P1227 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
P1228 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
P1226 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
Което означава, че няма налягане да отворят инжекторите и дава накъсо. Помпата се захранва от реле 410, което е и реле за време, след 20 минути подкачва при отваряне на вратата, освен това през релето се захранва и ламбда сондата, освен помпата и инжекторите, което означава, че проблемът не е в релето, защото няма други грешки, явно ток до помпата има, но тя не тръгва.
Друг вариант е прословутата бобина, която се цепи, но моята е нова, е, почти нова, смених я, като купих колата и е Беру, оригинална, поне за такава ми я продадоха.
Пък и, ако беше бобина, щеше да има мисфайъри и след като запали, няма да работи равномерно и щеше да гасне през локви, бобината изглежда добре, не видях цепнатини, не съм я свалял, но не виждам причина.
Като добавим и удара по помпата, по всичко личи, че проблемът е там, ще продължа да карам за сега така и ако започне да тръгва с удар, сменям помпата, за сега ми направи номера само веднъж, трудно е палила, но при жената, а на нея не може да се вярва много, много, така, че, това е положението.
Друга вариант е регулаторът на налягането на горивото, но тогава щеше да ми прави номера всеки път.
Помпата си я сменях сам, разбира се, с кошницата, всички кабелни обувки са нови и стегнати, но не изключвам и там да няма контакт, но не ми се вярва много, все пак, като я извадя ще разбера.
Старата ми помпа си работеше, но я продадох на колега, а трябваше да си я запазя, защото тези в магазина, не са такива, за каквито ги продават, но в нашата държава е така. Реших, че помпата ще надживее колата, но пак съм ударил ментето, както и да е, да сме живи и здрави, другото се купува.
Сега ще купя най-евтиния боклук, та да не ме е яд, ще искам и отстъпка, заради боклука, който ми продадоха, дано ми свалят повече от цената.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Сменявай я направо , ако нямаш газ само ще те остави некъде. Само помпаата без кошницата, малко трудно се нанизва единия маркуч че е от тези гофрираните твърдите .
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
По интересното е, че си пали без проблеми вече и върви, не придърпва и започвам да се съмнявам дали наистина е помпата. Колата се кара всеки ден и се пали по няколко пъти на ден. Отделно, за тези 4 - грешки за инжекторите не можах да намеря информация, че със сигурност означават проблем в помпата. Открих информация в английски форуми, за поло, като моето, че при проблем с релето се появяват и други грешки, примерно за подгрева на ламбда сондата, а при мен са само за 4-те инжектора.
Странна работа, искам да го направи пак и тогава бих могъл да измеря дали има напрежение до помпата, или ако тръгне пак с удар, тогава ще съм по убеден, че трябва да сменям помпата. Не ми е за парите, а за това, че пак може да ме остави някъде, иначе, да сменя се само помпата, не ми е проблем да я сменя.
Ивучев, знаеш ли, колко части съм сменил на принципа проба-грешка, включително и помпата е резултат на такива действия.
Странна работа, искам да го направи пак и тогава бих могъл да измеря дали има напрежение до помпата, или ако тръгне пак с удар, тогава ще съм по убеден, че трябва да сменям помпата. Не ми е за парите, а за това, че пак може да ме остави някъде, иначе, да сменя се само помпата, не ми е проблем да я сменя.
Ивучев, знаеш ли, колко части съм сменил на принципа проба-грешка, включително и помпата е резултат на такива действия.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Да знам ,чел съм ти почти всички постове.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Това че няма налягане да отворят си е твоя измишльотина и регулатора не е. Не разчитай на диагностиката толкова Правеца на компютрите четеш все пак. От както се стопли ли имаш проблема?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Колега, няма логика при липса на налягане да включва инжекторите, според мен точно, когато помпата направи налягане затваря веригата и инжекторите заработват, доколкото разбрах от нета са свързани последователно и при прексъване на един, ще дава късо и на останалите.
Разликата между Правец и тоя комп е едно 20 години, компа не управлява ракета, но пък дава доста полезна и точна информация, включително и за датчика на антифриза и този на въздуха, всичко е в норми!
Най-точно ще е да ми направи проблема и да замеря дали има ток до помпата, но, както казах ми направи номера само веднъж, останалите пъти е било, когато я е карала жената.
Ако знаеш, как работят инжекторите, сподели?
Разликата между Правец и тоя комп е едно 20 години, компа не управлява ракета, но пък дава доста полезна и точна информация, включително и за датчика на антифриза и този на въздуха, всичко е в норми!
Най-точно ще е да ми направи проблема и да замеря дали има ток до помпата, но, както казах ми направи номера само веднъж, останалите пъти е било, когато я е карала жената.
Ако знаеш, как работят инжекторите, сподели?
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Не съм го учил това но със сигурност не отварят едновременно . Всеки инжектор работи електронно и впръсква гориво при горна мъртва точка на буталото, когато в случая 2 та клапана са затворени. Грешка тогава подава искра , а впръсква когато буталото слиза на долу и отваря всмукателен клапан
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Да, паралелно са свързани и взимат плюс от реле 410, тези грешки се съмнявам да са от проблем с помпата, защото и четирите инжектора взимат сигнал от релето и най-вероятно късото е там. Имам налично реле 410 и тези дни ще го сменя за проба, релето не е чисто ново, но контактите му изглеждат добре, няма нагоряло.
Възможно е след удара по капака на леглото за помпата да се е "оправило" релето, все пак съм ударил по купето. Така или иначе имам реле и не ме бърка да го сменя и да пробвам.
Възможно е след удара по капака на леглото за помпата да се е "оправило" релето, все пак съм ударил по купето. Така или иначе имам реле и не ме бърка да го сменя и да пробвам.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
Знам как работят самите инжектори на тоя мотор не знам фул груп или последователно пръскат. Самата система не работи както ти си мислиш помпата може да прави налягане което да не е достатъчно да пръсне примерно 1 бар, но импулс към инжектора има от Правеца като в този момент ако няма достатъчно налягане да няма да запалиш. Това с манометър за налягане се гледа за да си сигурен дали помпата работи адекватно. Релето ти е също освен заподозрян.
П. С. Не се обиждай с компютри се занимавам та тоя мотроник е за базова диагностика.
П. С. Не се обиждай с компютри се занимавам та тоя мотроник е за базова диагностика.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Polo 1.4 2000 6N2 - по някой път върти, но не пали
quattro^^ написа:.. на тоя мотор не знам фул груп или последователно пръскат..
не е фул грруп..
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта